BEG airport status
[FOTO] Otvorena izložba „Prvi svetski rat u minijaturi“ u Galeriji SANU, Izloženo preko 80 maketa Fokus izložbe je na borbenoj tehnici iz Velikog rata / Foto: Branislav Milošević

[FOTO] Otvorena izložba „Prvi svetski rat u minijaturi“ u Galeriji SANU, Izloženo preko 80 maketa

Izložba „Prvi svetski rat u minijaturi“ otvorena je sinoć u Galeriji nauke i tehnike SANU povodom stogodišnjice primirja u Prvom svetskom ratu.

Redakcija Tango Sixa bila je prisutna na izložbi, a kako saznajemo od člana Beogradskog Maketarskog kluba Igora Černiševskog fokus izložbe je na borbenoj tehnici iz Velikog rata, jer je vrlo malo eksponata sačuvano do danas:

– Svi u maketarstvu smo se potrudili da napravimo pomak prilikom stogodišnjice od kraja Prvog svetskog rata i da imamo široku paletu borbenog oružija, koja obuhvata plovila, vozila i vazduhoplove i da kroz projekciju maketa i panoa pokušamo da pružimo širok pogled na ono što se dešavalo tokom Velikog rata. –

Maketama oduševljena i deca / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Kako naš sagovornik napominje, ovo je prvi rat u kojem je avion korišćen u širokoj upotrebi, gde je postavio temelj za celokupno moderno ratovanje:

– Glavna karakteristika Velikog rata je upotreba trižabla i avioni trokrilci, koji su jedino tada korišćeni u praksi.-

Na izložbi se može videti preko 80 maketa borbenih sredstava iz Prvog svetskog rata, vozila, brodova, figura, diorama i vinjeta, ali i prikaza kopija aviona. Pored Albatrosovih, Njecovih i Fokerovih modela letelica, među maketama je i Foker Dr.1 najčuveniji lovački avion koji je leteo Manfred fon Rihthofen, poznat kao „Crveni baron“. Ovim avionom spomenuti pilot je osvojio poslednjih 19 vazdušnih pobeda u kojem je i poginuo.

Među maketama aviona Fokerov Dr.1 / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Tim povodom, kustos Muzeja vazduhoplovstva i član Maketarskog kluba Darko Mladenović za Tango Six otkriva kakva je sradnja Muzeja sa maketarima:

– Muzej doprinosi razvoju maketarstva tako što se svake godine polovinom decembra u Muzeju pravi jedno veliko maketarsko dešavanje. I na taj način se borimo da popularizujemo maketarstvo u Srbiji.

Maketa je idealan medijum da se prikaže svet u minijaturi 1:1 i da se shvati na koji način se ratovalo u Prvom svetskom ratu. –

Njepor 23 unapređena verzija Njepora 17 / Foto: Branislav Milošević, Tango Six
Fokerovi trokrilci / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Izložbu su otvorili Kustos muzeja vazduhoplovstva i član Maketarskog kluba Darko Mladenović, član Beogradskog Maketarskog kluba Igor Černiševski i vazduhoplovni istraživač i publicista Boris Ciglić.  

Događaj je realizovan u organizaciji Udruženja Maetarski klub Oluj, Udruženja Beogradski Maketarski klub i Galerije nauke i tehnike SANU.

Cepelin klase P / Foto: Branislav Milošević, Tango Six
Posetioci među maketama / Foto: Branislav Milošević, Tango Six

Svi zainteresovani izložbu mogu posetiti radnim danima od 10 do 20 časova i subotom od 10 do 15 časova u Galeriji SANU.

 Stručno vođenje kroz izložbu biće organizovano svakog petka od 16 do 20 časova, ističu iz Galerije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ko

Bravo, svaka čast! Nadam se da su organizatori poradili i na obaveštavanju medija i javnosti tokom celokupnog trajanja izložbe!

Odgovori
Me

„Patent nemačkog grofa Cepelina“
Samo malo razjašnjenje. Grof Zepeliin je kupio patent i proizvodio ove lebdjelice.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj