BEG airport status
Obeležen početak letova kompanije Iran er na liniji Teheran-Beograd; Do juna rasprodate sve karte Osmišljene mere protiv zloupotrebe bezviznog režima / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Obeležen početak letova kompanije Iran er na liniji Teheran-Beograd; Do juna rasprodate sve karte

Na Aerodromu Nikola Tesla danas je obeležen početak letova iranske nacionalne avio-kompanije Iran er na liniji Teheran-Beograd.

Prvi let na toj liniji obavljen je 10. marta, a kako je ranije najavljeno sa „Nikole Tesle“ tokom zimske sezone letovi će biti obavljani dva puta nedeljno – utorkom i subotom – avionom tipa A320, kapaciteta 156 sedišta.

Obeležavanju prvog leta prisustvovali su potpredsednik vlade Rasim Ljajić, ambasador Irana Hosein Mola Abdolahi i pomoćnik direktora za operativne poslove kompanije Iran er Abas Ahmadian Mogadam.

Kako je tom prilikom istakao Ljajić, direktna avio-linija će u značajnoj meri povećati turistički promet između Srbije i Irana, dok se očekuje i značajno povećanje broja iranskih turista.

– Od januara je po prvi put počeo da se beleži dolazak iranskih putnika i imaćemo precizne podatke o njihovom broju, kao i broju noćenja koje ostvaruju u Srbiji. Takođe, pored Iran era, imaćemo i avio-letove privatnih iranskih avio-prevoznika od druge polovine marta. – rekao je Ljajić i dodao da se od aprila očekuje početak letova još jedne iranske avio-kompanije za Beograd.

Tokom proteklih šest meseci skoro sedam hiljada iranskih putnika posetilo Srbiju / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Tada je naglasio da su sve karte rasprodate do juna, te da je to pokazatelj velike zainteresovanosti kako sprskih, tako i iranskih turista za tu liniju.

Sa njime je bio saglasan i Abdolahi koji je rekao da je tokom proteklih šest meseci skoro sedam hiljada iranskih putnika posetilo je Srbiju, pri čemu će taj broj uvođenjem direktne linije i dalje da raste.

Još jedan vid saradnje sa Srbijom ostvaren je prošle nedelje kada je otvoren Informativno-turistički centar Srbije u Iranu, rekao je Abdolahi i dodao da je pored uspostavljanja direktne linije, drugo važno dostignuće i uvođenje bezviznog režima.

Na pitanje novinara o tome da li postoji prevencija zloupotrebe takvog režima, Ljajić je odgovorio da postoji nekoliko mera koje se mogu preduzeti :

– Pre svega, sa Iranske strane će biti pojačana kontrola pri ulasku u avione u Teheranu. Tom pojačanom kontrolom želimo da smanjimo broj potencijalnih građana Irana koji bi da iskoriste ovaj bezvizni režim da dođu do neke od zemalja Evropske unije. Ta kontrola će trajati sve vreme.

Drugi mehanizam su sporazumi. Ove nedelje ćemo potpisati nekoliko sporazuma iz oblasti konzularne saradnje, a predaćemo i naš predlog sporazuma o readmisiji. To će biti pravni osnov da mi vraćamo sve one koji ne žele da ovde borave turistički.

Treći mehanizam koji ćemo da razvijemo je formiranje zajedničkog konzularnog komiteta predstavnika i Srbije i Irana koji će u hodu predlagati i primenjivati različite mere da bi sprečili ove vrste zloupotreba. –

Podsetimo, prestonice Srbije i Irana ponovo su povezane direktnim putničkim letom nakon skoro 27 godina.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

D

Većina medija je u subotu prenela vest da je Ljajić rekao da su sve karte rasporade do kraja leta. Sad vidim da su karte rasprodate do kraja juna. Inače, na prvom letu IranAir-a sa A320-200 u dolasku je bilo 96 a u odlasku 4 putnika.

Odgovori
D

Lepa vest je turisti i sve vrste saradnje.
Ali sve ce zaseniti drugi ljudi koji ce pozeleti da se domognu zamalja Eu preko Srbije.
A bice ih…

Odgovori
S

Na prvu je odmah jasno zasto je popunjenost tako dobra. Azilant airlines, tako bi se moglo nazvati. Zalosno u kakve igre srbija upada…

Odgovori
d

A srpska gospoda iz privredne komore nije mogla da napravi delegaciju privrednika prvim promotivnim letom. Rasime, ne trguje se samo sa novcem, yaboravio si potpuno barter i sli;no,… Iran ima i ozbiljnu indistriju i univerzitete. Nas tu vise nema. Na primer Fabrika reznog alata iz Čačka je nekada imala ekskluzivni ugovor sa iranskom državom o prodaji ogromnih količina reznog alata, pa nekada i Centrotekstil i Progres, i… A danas nema vise nikoga, samo turisti sa naše strane.

Odgovori
G

Ovo mi deluje mnogo neozbiljno. Opasnost od povecanog broja migranata je realna, a sve sto g. Ljajic ima da kaze je da postoje tri mere koje bi MOGLE da se preduzmu? Od kojih prvu meru ne uzimam ozbiljno u obzir, a druge dve su morale biti implementirane pre pocetka letova.

Kako stvari stoje, ne sumnjam da ce biti pokusaja nelegalnog ulasku u EU, a ako ti ljudi budu uhvaceni, vratice ih u Srbiju, ne u Iran.

Ako problem postane akutan, da li ce postojati opasnost da Srbija ispadne sa bezviznog rezima sa Sengen zonom?

Svaka cast Iranskim turistima, dobrodosli svi odreda, ali aviokarta je ne samo jeftinija od bilo koje kopnene rute do Evrope, vec je i putovanje kudikamo udobnije od plivanja preko Mediterana. Niko ne moze da me ubedi da nece biti pokusaja zloupotrebe.

Odgovori
Z

Kada i gde mogu da se kupe karte? Trazio sam, ali ne nadjoh nigde

Odgovori
A

Nemojte odmah negativne komentare. Iran ima impozantnu kulturu i istoriju. Velika zemlja, veliki obim avio saobracaja. Tokom otvaranja ,Iran Air je i Beograd uvrstio, treba imati u vidu i druge stanice su u saobracaju i to sa vecim a ionima. Osim Iran Air-a na evropskom trzistu,ukljucujuci i Beograd prisutan je i odlican Mahan Air. Pustite predrasude o migrantima i ostalo. Veloka zemlha Persija sa dugom istorijom… brgds

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gladius na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ja sam da mi Mig 31 nabavimo.Kada predje 17 km nedodirljiv je.Nijedna zapadna raketa vv ne ide preko 14 km visine a mig 31 moze sa 25 km da gadja

03. Dec 2021.Pogledaj

Veki na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Bravo Hrvatska. Eto što znači kada netko kupi avione koji se prije nisu baš i prodavali. Reklama je reklama..

03. Dec 2021.Pogledaj

Andrija na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ne može da se poredi sa proizvodnjom aviona u ratnim uslovima (i to prvih 6 svi tokom drugog svetskog rata!) i u vreme kada su avioni bili daleko jednostavniji i jeftiniji.

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Edo, F-16 Blok 60 koji imaju danas ce napuniti 20 godina u UAE upotrebi za koju godinu. Dok Rafali ne dodju, svi F-16ce biti 20 i vise godina. Nisam čuo da se radi modernizacija na njima. Izabrali su Miraže 2000 da modernizuju pre koju godinu i to su danas pa do dolaska Rafal F4 najmoderniji…

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Rafal je impresivan zato sto tek posle 30 (ili 35) godina od prvog leta počinje da postaje popularan za pazar kao jedan od najboljih izbora zapadnog aviona. To ima direktne veze sa nedostatkom aviona pete generacije proizvedenim u Evropi. Rusi su loši sto kasne sa petom generacijom u odnosu na USA, a zapadna Evropa je…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend