BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 080°05KT 8000 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Bugarska vlada odobrila preko 94 miliona evra za remont borbenih aviona MiG-29 i Su-25 Osim 8 MiG-ova 29 biće remontovano i 8 Su-25 koji će proći i modernizaciju manjeg obima / Foto: Anton Balakčiev

Bugarska vlada odobrila preko 94 miliona evra za remont borbenih aviona MiG-29 i Su-25

Medijska kuća The Sofia Globe prenela je 28. novembra saopštenje bugarske vlade da je kabinet premijera Bugarske Bojka Borisova odobrio finansijska sredstva za remont lovačkih aviona MiG-29 kao i jurišnika Su-25. U saopštenju se navodi da će za remont 8 MiG-ova 29 biti izdvojeno ukupno oko 43,88 miliona evra sa PDV-om dok je za remont aviona Su-25 odobreno oko 50,49 miliona evra takođe sa PDV-om.

Ovakva odluka donesena je i pored toga što trenutno traje proces izbora novog višenamenskog borbenog aviona zapadne proizvodnje koji će u budućnosti upravo zameniti MiG-29 i Su-25. U vladinom izveštaju navodi se da je ovo investicioni projekat koji će obezbediti operativnost MiG-ova 29 što je direktno vezano za izvršavanje zadataka kontrole vazdušnog prostora kao deo obaveze u okviru NATO-a.

Sprovođenje projekta direktno zavisi od procesa nabavke novog tipa borbenog aviona i od velike je važnosti kako za nacionalnu sigurnost i odbranu zemlje tako i za realizaciju zajedničkog odbrambenog mehanizma NATO i Evropske Unije, saopšteno je iz vlade Bugarske. Dalje se navodi da će osiguravanje operativnosti aviona MiG-29 omogućiti zadržavanje odbrambenih sposobnosti u periodu do nabavke novog borbenog aviona kao i tokom prelaznog perioda do njegove operativne spremnosti.

Osim 28 miliona evra za remont MiG-ova 29,  vlada je takođe odobrila dodatne troškove za budžet Ministarstva odbrane za 2018. godinu i to u iznosu od oko 15,9 miliona evra za zaključivanje ugovora o podizanju operativnosti lovaca MiG-29 prema okvirnom sporazumu sa ruskom kompanijom RSK MiG. Ova posebna sredstva bi se obezbedila kroz rebalans državnog budžeta.

Kada je reč o remontu jurišnih aviona Su-25, u vladinom saopštenju se spominju sredstva od oko 50,58 miliona evra sa PDV-om a navodi se da je remont neophodan takođe kako bi avioni leteli do uvođenja u naoružanje i postizanje operativne sposobnosti novih borbenih aviona. Novac za ovaj posao takođe će biti iz rebalansa budžeta.

Ruski blog bmpd preneo je neke dodatne detalje koji su dobijeni od autora bugarskog žurnala Aero, Aleksandra Mladenova i Krasimira Grozeva. Prema njihovim informacijama podizanje operativnosti lovaca MiG-29 obuhvatiće 6 jednoseda MiG-29A i dva dvoseda MiG-29UB, njihov resurs biće produžen za ukupno 900 sati do 2020. godine. Remont i manju modernizaciju u beloruskom 558. avijacijskom remontnom zavodu proći će 6 jednoseda Su-25K i dva dvoseda Su-25UB koji će osim novog nišanskog i navigacionog sistema, produženja resursa, dobiti i sisteme za protivelektronska dejstva Satelit-M2.

Komentari

D

Znaci jednom mocno Bugarsko RV spala na svega 16 aviona?!? Ke propast.

A jos nista od novog aviona. A ne znam da li ce ih ikad biti. A svake godine sve losije I losije situacija u svim granama Bugarskih obrambenih snaga. Naprimjer skoro citava mornarica treba da se ili zamijeni ili zestoko modernizira – skoro su svi brodovi 40 godina ili stariji. I vojska je u slicnom stanju I nije bas NATO standard.

Odgovori
Z

Da i tih 16 aviona treba da se zamene sa novima, i to su bili planirali u dve faze. U I fazi novih 8 aviona koji bi bili isplacivani narednih 10 godina i u II fazi jos dodatnih novih 8 aviona.

D

Zoran, oni o tome pricaju mnogo godina a nema nista od toga za sada.

A

Znaci, Bugarska ce imati na raspolaganju,
*8 ispravnih aviona lovaca Mig-29 i
*8 ispravnih aviona jurisnika Su-25.
Dok ce Srbija imati u 2019.godini
*14 ispravnih aviona lovaca Mig-29 i
*12 ispravnih aviona jurisnika Orao.
Bolji smo!

Odgovori
N

Gdje ces uopste porediti Orao sa Su-25. Orao je na papiru jurisnik i moze se upotrijebiti za napad na one koji su naoruzani samo puskama.

M

I Bugarska ima S300 te bi bili bolji jedno 8-10” sekundi u njihovom vazdusnom prostoru dok se ne bi zabeleli padobrani na nebu…Tesko mi je i da gledam a kamo li da razmisljam onivakvim komentarima…

D

Aleksandar, zaboravljas da Bugari imaju oko 184 F-22, par stotina B-1/-2/-52 I par hiljada F-15/16/-18/Eurofighter/Tornado/Rafale itd. :P

Razlog zasto istocni evropljani imaju u prosijeku jako malo vojske je zasto njih stiti SAD preko NATO.

Naprimjer prosle godine su Amerikanci doletili 12 F-15C da podrzavaju Bugarsku.

http://www.defenseworld.net/news/19150/12_USAF_F_15_Fighters_Deployed_To_Bulgaria_As_Part_Of____Theater_Security_Package___#.XBMlsE8UnWA

M

I jedni i drugi i ceo komšiluk oko nas smo svi zajedno šaka jada. Svedeni od strane velikih sila na marginalnu vojsku i uticaj. I samo u slučaju potrebe za topovskim mesom neke od tih velikih sila mi ćemo biti naoružani … dovoljno, nikako previše. Sad but true …

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend