BEG airport status
RV Bugarske za prvih 6 meseci ove godine naletelo manje od 2000 sati; Ministarstvo odbrane dobilo 4 predloga za novi borbeni avion Tehnička ispravnost lovačke avijacije "tragična".

RV Bugarske za prvih 6 meseci ove godine naletelo manje od 2000 sati; Ministarstvo odbrane dobilo 4 predloga za novi borbeni avion

Kako je nedavno preneo vazduhoplovni portal aeropress.bg, Ministarstvo odbrane Bugarske je u svom izveštaju iz oblasti odbrambene politike koji je objavljen 21. septembra 2018, iznelo podatak da su posade bugarskog Ratnog vazduhoplovstva za prvih šest meseci ove godine imali ukupan nalet od samo 1950 časova.

U izveštaju se dalje navodi da je taj nalet ostvaren na jednoj komandno-štabnoj vežbi, dve letno-taktičke vežbe i na 4 međunarodne vežbe na kojima su učestvovali pripadnici ovog vida oružanih snaga. Takođe dodaje se da su za prvih 6 meseci izvršena 4 leta za potrebe Ministarstva zdravlja i tri leta za potrebe drugih ministarstava i agencija.

U bazi isturenog rasporeda Bezmer nalazi se eskadrila jurišnika Su-25 / Foto: Anton Balakčiev

Iz Aeropresa zaključuju da mali broj časova naleta i nije iznenađujući obzirom da je brojnost ispravne tehnike veoma skromna. Tako navode da je jedini operativni C-27J u januaru imao udes i da nije leteo dugo vremena. Zbog isteka resursa jurišnim Su-25 flota ovih aviona je veoma malo letela, početkom jula došlo je i do tragičnog udesa jedinog operativnog helikoptera Mi-17 a situacija sa tehničkom ispravnoošću lovačke avijacije je, kako prenosi Aeropres, tragična.

Ovaj bugarski portal napominje i da RV Bugarske trenutno raspolaže sa oko 80 vazduhoplova koji su raspoređeni u tri baze od kojih jedna ima samostalnu transportnu avio-grupu, a tu je i jedna baza isturenog rasporeda.

Prethodni tender na kome je pobedio švedski Gripen poništen je prošle godine / Foto: SAAB

Desetak dana nakon objavljivanja ovog izveštaja koja potvrđuje teško stanje u RV Bugarske, u Ministarstvo odbrane 1. oktobra stigle su 4 ponude iz 3 zemlje u vezi nabavke novog višenamenskog borbenog aviona. Prethodno je bugarsko MO 3. jula ove godine poslalo Zahtev za predlog u 7 zemalja i to u SAD, Izrael, Portugal, Nemačku, Italiju, Francusku i Švedsku.

Na ovaj zahtev odgovorile su SAD koje su predložile novoproizvedene avione, Boingov F/A-18E i F  “Super Hornet“ i Lokid Martinov F-16V, Italija je ponudila polovne Tajfune a Švedska nove Gripene. Kako je izjavio zamenik bugarskog ministra odbrane Atanas Zaprjanov od Francuske je bila zatražena ponuda za nove ili polovne Rafale, od Nemačke za nove ili polovne Tajfune a od Portugala i Izraela za polovne F-16.

Ovoga puta SAD su ponudile i nove F-16 u najnaprednijoj verziji F-16V / Foto: Lockheed Martin

Zajednička radna grupa za izbor novog aviona koju je imenovao premijer, započela je sa analizom predloga već 2. oktobra a planirano je da se njen rad završi 19. oktobra. Ovaj period mogao bi biti produžen samo ako učesnici tendera budu morali da dostave dodatne informacije. Po završetku analize radna grupa će početi pregovore sa državama odnosno kompanijama koje su podnele svoje predloge, o mogućnostima za poboljšanja njihovih ponuda.

Nakon što radna grupa donese svoju odluku, svoj konačni predlog će predati ministru odbrane a potom će isti biti dostavljen vladi koja će doneti političku odluku o realizaciji projekta. Planirana je nabavka 8 aviona u vrednosti od 1,08 milijardi dolara, ugovor bi trebao biti potpisan 60 dana od proglašenja pobednika tendera, prva dva aviona bi po sadašnjem planu trebala stići dve godine od potpisivanja ugovora. U drugoj fazi programa nabavilo bi se još 8 aviona.

Komentari

K
a

Bugarska ima taj „problem“ sto je usla u NATO koji formalno ne zabranjuje kupovinu vojne opreme od Rusije, ali njihova preporuka nabavke opreme od zapadnih drzava (koja je znatno skuplja), ima skoro obaveznu tezinu. Najbolji primjer je Turska: velika i relativno ekonomski snazna drzava zeli da kupi S-400, a NATO (u sustini SAD) pravi im ogromne probleme oko toga. I onda ovdje imamo Bugarsku koja je povrsinski mnogo manja i ekonomski slabija – jedini put za nju je da postuje NATO preporuke. Zato je i poziv za novi avion RV Bugarske upucen iskljucivo zapadnim drzavama, iako je ocito da ce RV Bugarske te avione platiti znatno skuplje. I sada dolazimo do situacije gdje RV Bugarske sa opremom koju trenutno posjeduje leti minimalno, a zeli da ulozi ogromna sredstva u nabavku novih aviona. Kako ce Bugarska ekonomski da zaokruzi svoje RV je problem koji imaju mnoge male drzave nastale raspadom SSSR-a.

m

atg51 zbog sankcija prema obrambenom sektoru RF članice EU-a ne mogu nabavljati novu vojnu opremu iz RF
nego je moguć samo remont postojeće opreme.

a

@mkorem – ah, to sam skroz previdio, odlicno zapazanje!

I

A od cega ce ti novi avioni da lete, od secerne vate? Ni ono sto imaju neodrzavaju!

Odgovori
B

Od MMF-a. Dobrodošli u NATO. :)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Vlad na: [ANALIZA] Šta je urađeno posle godinu dana: Srpski MiG-ovi 29, trenutni status flote

Opet su pojedinci zaluđeni sa f16 počeli da ga dižu u nebesa i da pljuju Mig 29... Budite realni, ispadate smešni... Baš me zanima kako bi prošao F16 u borbi protiv 29-ke bez pomoći Avaksa i ostalih oruđa kojima raspolažu bogate zemlje. Normalno, podrazumeva se ista generacija i isti broj aviona. Isto važi i za…

16. Oct 2018.Pogledaj

Ivan na: [EKSKLUZIVNO] Trade Air kupio još jedan A320

Pa mogu reci da se slazem sa strukom. Hrvatska geografski nije kompaktna kao primjerice Slovenija ili Madjarska, tako da je cak i autom potrebno iz primjerice Osijeka do Splita nekakvih 5 sati, i to ako se vozi vecinu vremena preko ogranicenja. Rijeka i Zagreb su blizi, no s obzirom da se od Zagreba pokusava napraviti…

15. Oct 2018.Pogledaj

Aleksandar na: Novi detalji ugovora sa Erbasom: „Moma Stanojlović“ servisni centar regije za Gazele, uskoro konkurs za zanavljanje kadra

Konkurs je bio raspisan 16.oktobra 2017.godine.U januaru 2018 su bili stručni testovi,a u martu psihološki testovi.Istog meseca su bili razgovori sa konkursnom komisijom i otpočele su bezbednosne provere koje su trajale par meseci.Jula 2018.su tražili da hitno uradimo lekarske preglede mi koji smo prošli sve testove.Posle lekarskih više ni traga ni glasa od Mome ni…

15. Oct 2018.Pogledaj

TB na: [ANALIZA] Kako je Irak obnovio svoje vojno vazduhoplovne snage: Od pepela do ozbiljne borbene avijacije

Imao sam prilike da budem u bazi Al Taji blizu Bagdada i da vidim tu sarolikost i odnos prema njima. Prvo, naglasio bih da je novac presudni faktor... Uostalom, pogledajte sami - https://tradingeconomics.com/iraq/military-expenditure U Taji-ju su su bile uglavnom helikopterske jedinice. Gazele skoro i da nisu letele i nivo odrzavanja im je-jad i beda. Inace,…

15. Oct 2018.Pogledaj

PPC na: SAD donirale Hrvatskoj dva višenamenska helikoptera UH-60M “Black Hawk“

BDP Austrije 478 MLRD $ a Hrvatske 61 MLRD $. Ako komšije žele finansijski da unište sopstvenu zemlju, ko sam ja da se protivim.

15. Oct 2018.Pogledaj

Send this to a friend