BEG airport status
Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta Svake godine SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača koji su svojim ukupnim istraživačkim radom doprineli razvoju evropskog Air Traffic Management sistema / Foto: SESAR Joint Undertaking

Dodeljene nagrade SESAR Young Scientist Award 2018 u Salzburgu; Treće mesto za doktoranda Saobraćajnog fakulteta

U okviru konferencije SESAR Innovation Days održane u Salzburgu, 6. decembra dodeljene su nagrade SESAR Young Scientist Award za najbolje istraživačke radove u oblasti upravljanja vazdušnim saobraćajem. Doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović osvojio je treće mesto za svoj celokupan istraživački rad i ideju o sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma, saopštio je SESAR Joint Undertaking.

Kako navode, SESAR nagrađuje 3 mlada istraživača, a ove godine pristiglo je oko 20 prijava širom Evrope:

– SESAR je istraživački program u okviru Jedinstvenog evropskog neba (SES – Single European Sky), pokrenutog 2004. godine u cilju harmonizacije i modernizacije evropskog sistema upravljanja vazdušnim saobraćajem. U okviru navedenog programa finansiraju se istraživački projekti različitog nivoa zrelosti za implementaciju, izmedju ostalog i projekti osnovnog istraživanja (Exploratory Research – ER).

Ove godine autori koji su se prijavili na konkurs za SESAR Young Scientist Award dolazili su iz različitih evropskih zemalja uključujući Španiju, Italiju, Nemačku, Francusku, Sloveniju, Irsku, Srbiju, Ujedinjeno Kraljevstvo i Švedsku. –

SESAR Young Scientist Award / Foto: SESAR Joint Undertaking

Predstavnik Srbije na ovogodišnjem takmičenju bio je doktorand Saobraćajnog fakulteta Goran Pavlović, o kojem je Tango Six pisao još 2012. godine kada mu je zbog navodne srčane mane prekinuto školovanje na Vojnoj akademiji.

Kako za Tango Six govori Pavlović, nagrađeni rad predstavlja zajednički projekat njega i njegovih kolega sa Saobraćajnog fakulteta i bavi se sistemima naplate rutnih naknada po parovima aerodroma:

– Nakon završetka osnovnih studija na Saobraćajnom fakultetu i obavljanja stručne prakse u EUROCONTROL-u, dobio sam priliku da radim na 2 ER (Exploratory Research projekta- APACHE i COCTA) na Katedri za aerodrome i bezbednost vazdušne plovidbe Saobraćajnog fakulteta. Te 2016. godine naša mala katedra je ostvarila ogroman uspeh, jer su prihvaćena čak 3 projekta (od 28 ukupno u Evropi), na kojima smo učestvovali bilo kao rukovodioci ili kao partneri. Danas smo takođe deo SESAR mreže za razmenu znanja (Engage Knowledge Transfer Network), zajedno sa Univerzitetom u Westminsteru, EUROCONTROL-om, EASA-om itd.

Radeći na navedenim projektima, u međuvremenu sam završio i master studije, gde sam se bavio problemima naplate rutnih naknada koje korisnici vazdušnog prostora plaćaju za korišćenje usluga u vazdušnoj plovidbi (Air Navigation Services – ANS). Naime, današnji sistem zasnovan na naplatnim zonama doveo je do negativnog trenda izbegavanja skupih naplatnih zona prilikom planiranja rute leta, što implicira dodatno utrošeno gorivo i emisije štetnih gasova.

Jedno od mogućih rešenja je uvođenje sistema naplate po parovima aerodroma. Na osnovu ideja iz svog master rada, ali i potreba koje su proistekle iz projekata na kojima smo radili, uradio sam veliku analizu neizvesnosti rutnih naknada za sve parove aerodroma u Evropi, u zavisnosti od zona koje vazduhoplovi preleću. –

Nagrađeni dobitnici / Foto: SESAR Joint Undertaking

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ra

    Bravo za ovog mladog naucnika. Pratim ga od trenutka kada mu je prekinuto skolovanje pod cudnim okolnostima u VVA. Posto sam imao slican problem pre 34 godine sa VLK potpuno sam ga razumeo i srecan sam sto je postigao ovak uspeh. Samo napred i bravo.

    Odgovori
    Mi

    Bravo Gorane, svaka cast. Nadam se da ovaj tekst cita i direktor SMATSA-e…

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Davor na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    Nakon one sramote sa Kinezima, mislim da će cena Rafala značajno pasti, jer je do sada bio nerealno skup.

    13. May 2025.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    @Vladimir Su-35 koristi radar N035 Irbis, pasivni elektronaki sa hidraulicnim mehanickim okretanjem antene. Dakle, nesto se fizicki okrece putem hidraulike. To je milion puta sporije od brzine elektrona, koji vrse istu radnju u AESA radaru. Na evropskom kontinentu radar koji ima osobine slicne B-2, F-22, F-35, F-15, F-16, ima samo jedan avion, to je Thales…

    13. May 2025.Pogledaj

    Kaster na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    Zaista mi nije jasno zasto ne postoji fotografija svih nasih MIG-ova 29 na stajanci uredno poredjanih. Neeverovatno da sve ove godine nisu to uspeli organizovati!

    13. May 2025.Pogledaj

    Frane na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    @Dragi Yrraf, molin vas lipo, kakve veze ima šta Gripen nosi malo manje oružja kad je brži i duplo ga jeftinije održavat? Pa po toj vašoj logici, J-10C ne bi nikad moga oborit Rafala? A to se ipak dogodilo. @Gosn Mate, ako možete pojasnit odakle vam ta informacija da nijedan F-16 nije sudjelova u sukobu?…

    13. May 2025.Pogledaj

    Dogma na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    Niti je toliko dobar niti je nevidljiv , ispade kao i sve Fransucko .. jak marketing! Kinezi pokazali svima sta sve mogu i sa cim!

    13. May 2025.Pogledaj