BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Direktor Muzeja vazduhoplovstva: Početak radova na unutrašnjosti JAT-ove Karavele pre Nove godine "Ideja mi je da sredim Karavelu i iznutra, a vizija da sredim taj avion kako bi bio adekvatan za snimanje filmova i spotova jer takvog nema u regionu " / Foto: Života Zuvić, FlyNG

[EKSKLUZIVNO] Direktor Muzeja vazduhoplovstva: Početak radova na unutrašnjosti JAT-ove Karavele pre Nove godine

Početak radova na renoviranju unutrašnjeg dela muzejskog eskponata JAT-ove Karavele YU-AHB planiran je za period pre Nove godine, kaže za Tango Six direktor Muzeja vazduhoplovstva Čedo Milivojević.

Tim povodom Milivojević za naš portal otkriva da je njegova namera da se posetiocima obezbedi ulazak u ovaj avion i da će Jatova Karavela biti sređena za potrebe snimanja filmova i spotova:

– Imam ideju da sredim Karavelu i iznutra, a vizija mi je da sredim taj avion kako bi bio adekvatan za snimanje filmova i spotova jer takvog nema u regionu. Pošto su radovi na eksterijeru aviona u toku, sredićemo i enterijer. Posetioci će biti u prilici da uđu u avion i vide kako izgleda. –

Sedište za pilota donirano iz Francuske / Foto: Života Zuvić, FlyNG
Kokpit Karavele bez instrumenata / Foto: Života Zuvić, FlyNG

Da podsetimo, unutrašnjost JAT-ove Karavele YU-AHB je nakon transportovanja iz JAT-a u Muzej vazduhoplovstva imala sadašnji izgled. Prema rečima kustosa Muzeja Darka Mladenovića Karavela je dostavljena bez svih sedišta u kabini, a pilotsko sedište je donirao Aleksandar Alek Pozder iz Francuske. Mladenović napominje i da je kokpit aviona, takođe, bez instrumenata.

Karavela bez svih sedišta za putnike / Foto: Života Zuvić, FlyNG
Sadašnji izgled unutrašnjosti / Foto: Života Zuvić, FlyNG

Kako je Tango Six izveštavao, radovi na spoljašnjem delu Jatove Karavele počeli su 9. novembra, a kako direktor Muzeja napominje renoviranje unutrašnjosti ovog aviona obavljaće se uporedo sa sređivanjem njegovog spoljašnjeg dela.

Sledeće godine moguć ulazak u Karavelu? / Foto: Života Zuvić, FlyNG

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Go

Nikada mi nije pala na pamet ni pomisao na unutrašnjost ove Karavele ali da me je neko pitao, iz nekog neobjašnjivog razloga bih bio spreman da garantujem da je sve na svom mestu… Kad ono ruina. Majke mi, odseliću se u Severnu Koreju. Kod njih je ovako nešto nezamislivo.
Šta su oni, kad nešto crkne, prebacivali satove i sedišta u Boinge? Ili je nešto drugo u pitanju?..

Odgovori
Mi

Prodato „trecim“ licima koji su imali u tom trenutku avion u eksploataciji…

Pr

Ovo je predivna vest! Nadamo se da ce uskoro biti omoguceno da se udje u vise aviona pogotovo vojnih koji se nalaze unutar zgrade jer za sad je to moguce uraditi samo u jednom.

Zamislite koliko bi privuklo posetioce da se moze uci u Orao ili MIG 21 pogotovo sto bi obim radova a samim tim i troskova koji bi omogucili ulazak u te avione bio daleko manji nego za celu karavelu.

Gospodine direktore, da li bi ta ideja bila izvodljiva?

Unapred hvala na odgovoru i prijateljski pozdrav

Odgovori
Č

sve je moguće, uz dobru volju, rad i vreme….novac ćemo zaraditi.

An

Ako ikad bude mogućno da se uđe u 21-icu, teraće me da izlazim iz iste. :D

Do

Kad je već želja da se investira u turizam i kad je u planu novi muzej tehnike, gondola, panoramski točak i akvarijum, onda bi bolja vizija od Karavele za snimanje spotova bila vizija Muzeja vazduhoplovstva sa dodatnom halom za civilne avione 737, Karavelu, DC3, idealno i deo DC10, sa 3D simulacijama itd. Neko treba da prezentuje tu viziju gradu.

Ra

Na proslu vijest za Karavelu ovo sam pitao. Hvala na odgovoru. Ocekivao sam nesto bolje stanje, ali crne 90-te Karavelu pojele

Odgovori
sh

Smeniti sve u muzeju
Sramota
Farbanje zimi!!!!Pa to kod nas u hangaru ne moze da se uradi,a ne na livadi.
Pa sta ce da stave u putnicku kabinu?Klupe iz parka,da snimaju filmove,spotove?Pilotsko sediste donirano.
A stepenice ispred muzeja ne moraju da se poprave?
Tu se nista ne snima?Nema posetioca,turista….
Ljudi bruka,teska

Odgovori
К

Са причом о сређивању унутрешњости Каравеле директор само јавности баца прешину у очи. Од једном му је после три године директоровања тај несретни авион ушао у фокус интересовања. Коме жели да се додовори? Некоме из државног врха, или Макрону који је тај државни врх понизио у Паризу.

Важно је да ако Емануел Марон прође којим случајем поред Музеја, да види да се нешто ради.
А другови ако се сете – сете.

Odgovori
Š

Стицајем околности, и чињеницом да сам у давна времена Музеја био упућен у предмет бојења и означавања авиона, и да сам, као такав, учествовао (радио елаборат и вршио мониторинг извођења одређених радњи), у рестаурацији (и бојењу и наношењу ознака) бројних летелице из музејске збирке, које су том поступку биле подвргнуте, и да сам у тесној сарадњи са извршицима тих послова упознат и са технологијом спољног и унутрашљњег бојења летелица, сарађујући са високо квалификованим стручњацима, ЈАТ и Авиогенекс техника, радионица Мале авијације, као и са експертима индустрије боја, (попута „Дуге“ и других), а да сам обиласком светских музеја ваздухопловства од колега добијао драгоцене податке који се тичу свих тих радњи, даје ми за право да се огласим и када се врши (!) некакво бојење, па чак спомиње и потпуна рестаурација недужне „каравеле“.
Ко је (са којим квалификацијама) сачинио (ако је и сачинио!) елаборат за ову работу?
Ко су консултанти, а да нису макетари нити „владари“ форума на „Интернету“?
Која средства и поступци се примењују?
Којим новчаним срествима? Напомињем да је избором јевтинијег средства и поступка трајно угрожен квалитет и резултат радова.
Зашто се овакав пројекат, који захтева много знања, стручности и искуства, спроводи у уском кругу, не знам чиме привилегованих, када се ради не о нечијој прћији, већ о летелици од изузетног значаја, од стране људи умотаних, као ларве, у СМБ чауру?
Да је Музеј у некој другој прилици и стању, понудио бих своју помоћ, (као што сам чинио пола века), а овако упозоравам на последице које ће проистећи из сујете, неукости и брзоплетости покретача и извршилаца акције.
Шиме И. Оштрић

Odgovori
Ba

Onda je najbolje ostaviti vremenu da dokusuri sve eksponate ili iseći pa prodati na kilo

Б

Чедо Милојевић:
“ Одлучио САМ,ИМАМ идеју…“ ЈА, ЈА , па опет ЈА
Паметном доста

Odgovori
К

Остаће упамћен као човек који је угасио светло у Музеју ваздухопловства – Београд.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj