[RECENZIJA] Leteli smo novi Microsoft Flight Simulator 2020

9. sep 2020

[FOTO REPORTAŽA] Novi rekord u srpskom motornom zmajarstvu: Prelet Tanargom 912 iz Podgorice do Beograda

8. sep 2020

DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac

11. avg 2020

Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom

21. jul 2020

[NAJAVA] Takmičenje pilota „Memorijal pilot Mihaijlo Petrović“ u subotu 4. jula na aerodromu Trstenik

19. jun 2020

Slovenci ponovo dominiraju: EASA dodelila prvi tip sertifikat na svetu za avion sa kompletno električnim pogonom Pipistrelovom Velis Electru

11. jun 2020

Udes Cesne 172 kod aerodroma „Davidovac“ blizu Paraćina, Glavni istražitelj započinje istragu

6. sep 2019

[POSAO] Prince Aviation zapošljava nove instruktore

23. avg 2019

[NAJAVA] Drugi „fly-in“ na aerodromu Ćuprija u subotu

7. avg 2019

Glavni istražitelj: Zlin je kod Ečke udario u zemlju pod uglom od 85 stepeni, brzinom od 280 kilometara na čas

25. jul 2019

[POSLEDNJA VEST] Udes aviona na aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina, pilot poginuo

18. jul 2019

Četvrto mesto za Beoavia studente na takmičenju u Grčkoj u konkurenciji od 50 timova

17. jul 2019

Prvi let letelice TL18 studentskog tima Beoavia

11. jul 2019

Milutin Milunov novi upravnik Pilotske akademije u Vršcu

27. jun 2019

[NAJAVA] Novi datum Red Bull Flugtaga – 30. jun na Adi Ciganliji

26. jun 2019

Održan Memorijalni turnir „Pilot Mihailo Petrović“ na aerodromu Rudine

26. jun 2019

[NAJAVA] Predavanja o obradi satelitskih podataka i njihovom korišćenju u borbi protiv klimatskih promena i zagađenja životne sredine 26. juna u Beogradu

24. jun 2019

[NAJAVA] Još dva dana do Red Bull Flugtaga na Adi Ciganliji: Više od 30 takmičarskih ekipa, Sletanje The Flying Bulls BO-105 akrobatskog helikoptera i nastup Red Bull Sky Diving tima

21. jun 2019

Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova

11. jun 2019

[NAJAVA] Memorijalni turnir „Pilot Mihailo Petrović“ na aerodromu Rudine

28. maj 2019
Muzej vazduhoplovstva obnavlja boje JAT-ove Karavele: Farbanje gotovo u naredna tri meseca
"Prilikom farbanja aviona koristiće se akrilne boje visokog kvaliteta" / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Muzej vazduhoplovstva obnavlja boje JAT-ove Karavele: Farbanje gotovo u naredna tri meseca

Radovi na farbanju JAT-ove Karavele YU-AHB počeli su u petak 9. novembra u prednjem spoljašnjem delu Muzeja vazduhoplovstva gde je do sada i bila izložena, saopšteno je iz Muzeja Tango Sixu.

Kako navode, radove obavljaju trojica radnika, a očekuje se da će kompletan proces farbanja biti gotov za tri meseca.
 
 

U toku tehnička priprema karavele / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Đorđe Ivanov jedan je od uključenih u akciju / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Tim povodom, direktor Muzeja Čedo Milivojević za Tango Six objašnjava kako je Muzej obezbedio obnavljanje boja za Jatovu Karavelu:

– Ponude izvođača koje smo dobili bile su za nas basnoslovne i neostvarive, s obzirom na to da smo veoma kratkog budžeta. Sklopili smo kockice i obezbedili sredstva (iz sopstvenih prihoda) da svojim snagama, angažujući penzionere koji to znaju da rade, kao i kupovinom alata koji su potrebni, a koji će nam ostati za buduće projekte, počnemo sa radom.

Avion je prvo očišćen od lišaja, opran, a prilikom farbanja aviona koristiće se akrilne boje visokog kvaliteta s obzirom na to da avion nije u letnom stanju. Na taj način zaštitićemo avion od vremenskih nepogoda i očuvaćemo dobar izgled Karavele. –

Interesantno je da je jedan od trojice zaduženih za farbanje Karavele i Đorđe Ivanov, modelar koji je pravio čuvene „ratne“ makete MiG-a 29 tokom bombardovanja 1999. godine.

Prethodna inicijativa čišćenja Karavele od strane grupe vazduhoplovnih entuzijasta i profesionalaca završila se neslavno. Kako je Tango Six izveštavao aprila 2015. godine, poznanici sa nekadašnjeg foruma „Avijacija Bez Granica“ pokušali su da preseku dugogodišnje nečinjenje Muzeja po ovom pitanju. Akciju su nazvali „Četke i metle“. Nakon prvobitnih teškoća u komunikaciji i usled nepoverenja zaposlenih u Muzeju po pitanju načina na koji su hteli letelicu da očiste, preduzimljiva ekipa uspela je zaista da skine sloj lišaja sa najizloženijeg dela. Međutim, oni nisu imali plan za zaštitu aviona od izloženosti vremenskim i drugim uslovima i Karavela je nakon nekoliko nedelja ponovo bila prljava, zarasla i braon.

Ostaje da vidimo da li će druga veća inicijativa čišćenja „Bleda“ uspeti.

Čišćenje aviona od lišaja / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com
Uskoro u novim akrilnim bojama / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com
Druga veća akcija konačnog ulepšavanje najvidljivijeg aviona Muzeja vazduhoplovstva za tri godine / Foto: Igor Salinger, Aermedia.com

Komentari

I

Sjajna novost!!! Koprcaju se nesto ljudi u muzeju! Nadam se da ce doc na red I one stepenice I plocice na ulazu!

Odgovori
A

Bravo!!! I napokon! Jedino je steta da u muzeju nema i „devetke“ i 727…

Odgovori
n

hvala Bogu ima dobrih ljudi svaka cast

Odgovori
A

Konačno. Svaki puta kada dolazim na Beogradski aerodrom automobilom (a to je bar 10 puta godišnje), baš se izbediram kad vidim ovu Caravellu. Istinska i velika sramota, koja istinski izgleda kao otpad a ne eksponat muzeja.

Nakon što se ofarba biti će ukras i reklama ne samo za muzej nego i za aerodrom.

Odgovori
P

Divna vesti. Lepo je videti da se penzioneri koji su desetine, ako ne i stotine, ovakvih poslova radili u životu, prihvate volonterski poduhvata kao što je ovaj. I vreme je idealno odabrano. Prelazak jeseni u zimu pogoduje prestanku vegetacija na površinama, a temperature oko 0 C omogućavaju pregaocima da rade u optimalnim uslovima (nema vrućina i sunca, vlažost je skoro 100/100, a vetar i kiša omogućavaju da korišćenje skidola, čeličnih četki (poznatog alata za uklanjanje korozije sa durala) i akrilne boje bude ugodno i opuštajuće). Takođe, pomenuta meteo situacija ide na ruku nekadašnjih samoupravljača i kad su hemijska svojstva radnog materijala u pitanju. Opšte je poznato da na pomenutim temperaturama i uslovima skidači, prajmeri i boje najbolje prijanjaju na površinu.
Bravo, samo tako nastavite.

Odgovori
К

Диван оример сарказма.
Паметноме и комарац је музика.

D

Još predlažem da se postavi led reflektor koji će obasjavati Karavelu noću. Mislim da bi bio dobar efekat i atrakcija.

Odgovori
M

Koliko para treba da bi se ta Karavela ofarbala? I gde će se farbati?

Odgovori
A

https://goo.gl/maps/ApfHWSNyi2A2
Kada bi to moglo ovako da se uradi bilo bi odlično .

Odgovori
r

Andrija, ova slika je iz 2013 godne. DC6 dandanašji izgleda puno gore, pa skoro ko i karavela, s tom razlikom, da njegovi točkovi nisu propali do pola u zemlju i okolina se lepo održava, kosi se trava itd.
Svaka čast volonterima, koji su se prihvatili posla.

Odgovori
N

Zna li neko kakva je unutrasnjost Karavele?

Odgovori
N

Dugo me neka vest nije ovako obradovala!

SVIMA koji su ukljuceni cestitke od srca!!!

Jednostavno BRAVO!!!

Odgovori
M

Sve čestitke i srećan rad svima koji se angažuju u ovom poduhvatu. Bez volontera i entuzijasta nema dobrog posla.

Odgovori
S

Bravo !

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Send this to a friend