BEG airport status
[FOTO] Grom udario u Airbus Croatia Airlinesa – avion sletio bez ikakvih problema u Dubrovnik Putnici Croatie za Zagreb na kraju su čekali samo 49 dodatnih minuta / Foto: Tango Six

[FOTO] Grom udario u Airbus Croatia Airlinesa – avion sletio bez ikakvih problema u Dubrovnik

Kako saznaje Tango Six, jučer na letu Croatia Airlinesa OU419 iz Frankfurta za Dubrovnik oko 21 sat grom je udario u Airbus A319 netom prije slijetanja u Dubrovačku zračnu luku.

Slijetanje je prošlo bez ikakvih problema. Oštećenje je na avionu vidljivo, te je avion prizemljen. Mehaničari Croatie Airlines pokušat će avion osposobiti do jutarnjeg leta za Zagreb u 06:40.

 

Neznatno oštećenje na limariji – ništa što se ne može brzo opraviti / Foto: Tango Six

Airbus koji je došao iz Zagreba u 22:05 i trebao prenoćiti do jutarnjeg leta preuzeo je kasnovećernji let umjesto oštećenog A319 i poletio je iz Dubrovnika za Zagreb sa 49 minuta kašnjenja, tj. umjesto u 21:50, avion je poletio u 22:39.

Ažurirano: Mehaničari su uspjeli osposobiti avion za jutarnji let do Zagreba u 06:40, koji je u Zagreb stigao četiri minute prije planiranog reda letenja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Alen Šćuric Analitičar nill@nill.com

Komentari

BB

Do koliko ono radi ZL, čini mi se da je stigao „u bocu“, ili malo posle nje, u Zagreb…

Odgovori
Al

U Zagreb je stigao u 23:25, umjesto u 22:50. No, ZL Zagreb ima novi dogovor sa Croatiom oko procedure nakon 23:00 sata za aktivnost službi u ZL Zagreb:

1. Avion koji kasni čeka se na ZL Zagreb, na način da vatrogasci i ostalo osoblje ostanu prekovremeno nakon posla (tako je bilo i u današnjem slučaju).

2. Za letove iz Zagreba nakon 21:00 sat, vatrogasci i ostalo osoblje čeka dok avioni ne slete u Split, Dubrovnik, Pulu, Zadar, Osijek i Sarajevo (ne čaka se Skopje, Priština i Tel Aviv jer oni se rerutiraju na druge aerodrome, a ne Zagreb), a koji bi svi trebali sletjeti do 23:00 sata (dakle dok su sve službe u ZL Zagreb). Tek nakon što su svi sletjeli osoblje ide kući. Ako svi nisu sletjeli nego se trebaju vraćati u Zagreb, vatrogasci i ostalo osoblje ostaju prekovremeno dok ne dočekaju rerutirani avion.

3. Za dane kada su najvaljeni letovi nakon 23:00 sata (neki letovi Croatie ljeti dolaze u Zagreb nakon 23:00, a ima i nešto chartera) Zračna luka je otvorena za prihvat aviona u bilo koje doba noći.

Be

Bilo kakvog uvrtanja ruke nakon Rimske epizode?

Al

Da, i od Croatie, ali daleko više od medija i ministra. Pa su iznašli novi protokol. Iskreno, zadovoljavajuć. Na taj način i dalje štede ozbiljan novac, a Croatia je sigurna.

Be

Reklo bi se win-win situacija.

Mada mi nije jasno, sto ne dovedu kojeg prijevoznika koji slece nocu i problem rijesen.

Al

Pa nije. Prvo prijevoznici izbjegavaju noćno slijetanje jel im to komplicira život sa posadama, njihovim vremenima leta, odmorom, viša cijena rada… Uz to putnici nisu baš sretni da lete u 2 po noći negdje (kasno, teško organiziraju prijevoz…)

Konačno, to im neće smanjiti troškove. Ne mogu oni naplatiti toliko takvom prijevozniku da im se isplati cijelu noć držati 20-tak ljudi na plaći (noćni rad je u Hrvatskoj bitno skuplji nego dnevni). Oni žele ne raditi u to vrijeme, i imati zračnu luku de facto zatvorenom, te da im kompanije ne slijeću.

Ovo nije win-win situacija, nego kompromis koji nije sretno rješenje za zrakoplovstvo Hrvatske. Što je sa slijetanjima u nuždi? Hoće li radi toga što na potezu od Venecije, Beča, Budimpešte, Rima i Beograda nema ni jedne alternacije, to demotivirati kompanije na prelete preko Hrvatske, te ih rerutirati na druge koridore? Koliko radi toga gubi Hrvatska?

Koliko je ograničavajuć faktor za dvije bazirane kompanije (Croatia i Trade air) to što moraju operacije bitno ranije planirati i najavljivati zbog ograničenja u svojoj bazi? Jednako tako ne mogu reagirati u slučaju hitnosti. Primjerice Trade airov avion se pokvari u Tel Avivu kasno navečer, oni pribave posadu i avion, ali ne mogu poletjeti u 23:30 jel je zračna luka zatvorena i otvara se tek u 5:00 ujutro, a let nije najavljen 24 sata prije. Nimalo bolja situacija nije ni sa Croatiom koja može tijekom noći ustanoviti da joj je avion u kvaru ili oštečen (npr. udarilo ga vozilo na stjanci) u npr. Dubrovnku. I ne mogu poslati zamjenski avion. To nije dobro za bazirane kompanije.

ZZ

NPR Aerodromi, Toronto, Montreal i Vancouver su pod slicnim rezimima iako su zvanicno 24 sata otvoreni. Vecina aerodroma imaju curfew od 12:00 do 6:00. Razlozi su i ekonomske prirode kao sto ste naveli i zbog smanjenja buke u reonu aerodroma.
Nije samo u pitanju ground crew + fire + tower. Dodajte u kombinaciju security, lounges, restorane, gate agents, … skupi se tu dosta toga za mali broj putnika.
Procedure za prilaz su takodje uskladjene da bi se smanjio nivo buke i prilazi se rade preko industrijskih zona na Toronto ili preko mora u Vancouver-u.

Tako cesto mi se desavalo da nocni let popularni red-eye iz Vancouvera za Toronto (AC ima dva sa razmakom 40 min sa istog gate-a) zbog jakog jet stream-a preko kontinenta da vas odslepaju na stajanku bez paljenja motora da bi oslobodili gate a vi sedite na zemlji da bi sleteli posle 6:00 na CYYZ. Takodje preporucuju kocenje bez thrust revers-a zbog smanjenja buke (dok je gorivo bilo skuplje kompanije su to radile i zbog ustede goriva).
Ili sletite posle ponoci iz bilo kojeg razloga i onda cekate zemaljsku posadu 1/2 sata . Jednom prilikom smo sleteli u 4:00 u Vancouver umesto u 10 i cekali smo 20 min da nam otvore prva vrata i onda smo stali zaglavljeni u hodniku narednih 15 min. Nakon provedenih 11 1/2 sati u avionu umesto 5 ljudi su se poceli smejati od muke.

Al

Ne prihvačam takvu praksu radi profita. Postoje neki standardi koji se moraju poštivati i neki minimumi koje aerodroma veličine Toronta (Zagreba) mora poštovati.

Nije normalno da aerodrom na kojem su bazirane dvije kompanije i koji u krugu 400 km nema alternativu nije otvoren 24 sata.

Jednostavno to ne mogu prihvatiti.

Što je slijedeće? Radi profita nećemo raditi od 12 do 14 sati, dok je pauza za gablec, ili radi profita ljudi će i dalje u Zagrebu čekati prtljagu po 40 minuta, ili radi profita ćemo ukinuti osiguranje na aerodromu, ili radi profita ćemo isključiti svjetlo pa neka ljudi bauljaju po mraku i neka si osvjetljuju mobitelima, ili radi profita ćemo ukinuti grijanje pa neka se ljudi toplije odjenu kada dolaze na aerodrome, možda da ukinemo čišćenje terminala, toaletni papir pa neka nose svoj ako baš moraju na WC…

Al

Konačno, zašto su Beč, Budimpešta, Beograd i Venecija takvi idioti pa imaju otvoren aerodrom. Najpametnije da i oni, kao i Zagreb i Ljubljana, lijepo zatvore, ne rade noću. Pa ako avion mora sletjeti u nuždi, sorry, neka se sruši… zbog profita.

Be

I u vrijeme molitve isto 😉

Al

:-)

hahahaha… da, da… Božić… sorry ne radimo, dođite sutra. 1.maj, Nova Godina, Uskrs, Sisvete, Velika Gospa, Dan borve protiv fašizma, Dan nezavisnosti, Dan domovinske zahvalnosti… ima praznika kolko hočeš… znate kolko se više plaća na blagdane? Bolje da ne radimo, tako ćemo uštedjeti visoke doplatke za rad praznicima. A putnik će se prilagoditi i doći će dan prije ili kasnije. Sorrry, profit je bitniji!!!!! Ne radimo! Dođite sutra!

Be

I ovih molitvi dnevno……
Al, hajd’, pola sata nikog nije ubilo

Al

Ma da skužio sam ja tebe za molitve. Bar pola sata svaki dan (aerodromi na katoličkom prostoru u podne za Angelsu, navečer za Krunicu, pravoslavni 5 klanjanja…).

Nema tu… zatvorit! A što bi aerodromi uopće radili. Dva sata dnevno, pa nek se kompanije i putnici prilagode! E sad ćemo radit 18 ili više sati dnevno! Brus. Profit i samo profit!

ZZ

@Alen
Aerodromi su otvoreni 24 sata za poletanje/sletanje, ali imaju minimalo osoblje tako da kada sletite sa zakasnjenjem nacekate se da dodje prtljag i sve ostalo. Americka carina se zatvara u 12 i otvara u 4, ako trebate nesta extra onda vam je bolje da dodjete u 8.

Cilj je takodje i smanjivanje buke tokom nocnih sati jer svi direkni prilazi su jednim delom preko urbanih zona. Procedure za prilaz su levo, desno pa okolo kere na mala vrata. Prije neki dan sam sletio u 1:30 i cekali smo ground crew 10-ak min.

Popiti kafu/kavu/kahvu (apropo vica kada Beogradjanin trazi kafu u Sarajevu i kelner dva puta kaze Nema a treci put „po treci put NEMA-crko automat“ ) necete moci makar dubili na glavi (mozda sada radi jedan mali Tim Hortons na izlazu)

Le

Dobro se setise za nocnu smenu da prmene to da ne rerutiraju letove

Odgovori
Al

Standardna procedura. Niša posebno. Kad se „operativni centar“ ovoga ne bi „sjetio“ onda bi stvarno bili diletanti na razini osnovnoškolskog učenika.

Ovo nije nikakva kreativnost, nego rutina.

Mi

Postovani, grom ne udara. Grom je posledica – zvuk munje. Munja je elektricno praznjenje koje „udara“.

Odgovori
Al

Hvala na objašnjenju. Ogromna većina čitatelja to svakako ne zna (ni ja među njima, pošteno priznajem). No, svakako moramo težiti što preciznijem objašnjenju čak i kada smo diletanti u nekom području.

Go

Poštovanje Milane. Apsolutno se slažem sa vama da je tako ispravno u smislu fizike. Činjenica je, takođe, da se u jeziku češće koristi „udar groma“ nego „udar munje“. U krajnjoj liniji, na krovovima imamo gromobrane, a ne munjobrane :) Jezik je „živa stvar“ i mnogo je neprecizniji od nauke. Verujte mi, znam šta pričam, ja sam inženjer, moja supruga je profesor srpskog jezika :) grudvamo se stalno oko ovakvih stvari (i iz mog komentara se vidi ko pobeđuje u tim raspravama)…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj