BEG airport status
Ambasador Kine posetio SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu, Dogovorena saradnja o eventualnoj obuci kineskih studenata Mančang najavljuje dolazak velikog broja kineskih studenata na Akademiju / Foto: Luka Matović, Tango Six

Ambasador Kine posetio SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu, Dogovorena saradnja o eventualnoj obuci kineskih studenata

Kineski ambasador Li Mančang posetio je danas SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu radi ugovaranja buduće saradnje između Kine i Srbije u kontekstu obuke kineskih studenata na toj akademiji.

Tim povodom, redakcija Tango Sixa prisustvovala je obilasku Akademije gde je zajedno sa zvaničnicima imala priliku da se informiše o njenoj istoriji i radu.

U toku obilaska Mančang je imao priliku da poseti hangar za popravku aviona, isproba savremeni trenažer FNPT II ALSIM ALX, kao i da leti na jednoj od 18 jednomotornih Cessni 172.

Jedna od 18 Cessni 172 namenjena Mančangu / Foto: Luka Matović, Tango Six
Poseta hangaru / Foto: Luka Matović, Tango Six

– Nisam znao da je Akademija ovoliko moderna i velika, da kažem na visokom nivou. Razmenili smo mišljenja o tome kako da počnemo da sarađujemo u ovoj oblasti. Kina ima ogromno tržište za pilote i veliko je interesovanje. Postoje dve grupe ljudi koji traže pilote u Kini, a to su kineske civilne avio-kompanije, kao i kineske akademije pilota. Zbog toga ja vidim prostor za saradnju.

Takođe, želim da se zahvalim domaćinu što nam je omogućio da se vozimo na ovim malim avionima, budući da niko od nas iz kineske ambasade nije do sada imao prilike za tako nešto. Pokazivao nam je i kako se vozi avion, a to je za mene jedan veliki doživljaj, koji nikada neću zaboraviti. – istakao je Mančang nakon leta.

Isprobavanje komandi u trenažeru FNPT II ALSIM ALX / Foto: Luka Matović, Tango Six
Vazdušno kršten / Foto: Luka Matović, Tango Six

Prilikom obilaska, medijima se obratio i direktor SMATSA-e Predrag Jovanović koji je objasnio da nedostatak pilota, pogotovo u delu Azije i Pacifika, iziskuje potrebu za njihovom obukom i naglasio da Akademija kineskim studentima može da ponudi jednu kvalitetnu obuku:

– Prezentovali smo mogućnosti SMATSA Vazduhoplovne akademije za obuku pilota, s obzirom na to da je ovo jedinstveni kompleks u ovom delu Evrope, gde je na 350 hektara smeštena škola za pilote, zatim sopstveni aerdorom sa jednom betonskom i dve travnate piste, servis za održavanje vazduhoplova i kontrola letenja. Dakle, jedan zaokružen proces koji možemo ponuditi. –

Ambasador Li Mančang istakao je zadovoljstvo i najavio dolazak velikog broja kineskih studenata na Akademiju, a povodom uspešnog leta na simulatoru i kasnije na Cessni, Jovanović je ambasadoru dodelio Sertifikat „Vazdušno krštenje“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Iv

    Odličan članak!

    Odgovori
    BB

    Kako se pronađe tržišna niša, svaka čast

    Odgovori
    al

    Ima li ko mlađi od 98godina u toj „akademiji“

    Odgovori
    Dr

    Sjajna vest. Ovo može da bude jedan veoma veliki korak za celokupno srpsko civilno vazduhoplovstvo. Kinezi su zahtevni đaci, dobro pripremljeni, disciplinovani i pažljivi. Ne trpe foliranje, vrlo brzo i lako spoznaju lovacke price, bajke i ostale budalaštine.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Stižu nam zamjenski Leopardi uskoro, pa ćemo ih malo isprobavati na terenu. Ako ne zadovoljavaju geografiju možemo otkazati narudžbu jer konačni ugovor nije još potpisan koliko je meni poznato. Inače tenk M84 je prastari tenk koliko god on imao futurističku liniju i primjeren kalibar, ali ne može biti okosnica moderne oklopljene konjice.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

    Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Uglješa na: Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

    Nije problem cena, nego dugoročna strategija koja je sada potpuno neizvesna, zato je ta kupovina promašaj. Naoružanje se prilagođava kada su sve činjenice poznate.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Valjevac na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

    Hoćeš da kazes da je dama 1972go godište matora?!?! ;)

    11. Apr 2025.Pogledaj

    Islander na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Nije mi jasna usporedba Leoparda 2A8 i M-84 . Cak i pored vrhunske modernizacije hrvatskih M-84 od Djure Djakovica M-84 je mala beba za Leoparda 2A8 To je ono kada usporedjujes Moskvic i Mercedes !

    11. Apr 2025.Pogledaj