BEG airport status
Ambasador Kine posetio SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu, Dogovorena saradnja o eventualnoj obuci kineskih studenata Mančang najavljuje dolazak velikog broja kineskih studenata na Akademiju / Foto: Luka Matović, Tango Six

Ambasador Kine posetio SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu, Dogovorena saradnja o eventualnoj obuci kineskih studenata

Kineski ambasador Li Mančang posetio je danas SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu radi ugovaranja buduće saradnje između Kine i Srbije u kontekstu obuke kineskih studenata na toj akademiji.

Tim povodom, redakcija Tango Sixa prisustvovala je obilasku Akademije gde je zajedno sa zvaničnicima imala priliku da se informiše o njenoj istoriji i radu.

U toku obilaska Mančang je imao priliku da poseti hangar za popravku aviona, isproba savremeni trenažer FNPT II ALSIM ALX, kao i da leti na jednoj od 18 jednomotornih Cessni 172.

Jedna od 18 Cessni 172 namenjena Mančangu / Foto: Luka Matović, Tango Six
Poseta hangaru / Foto: Luka Matović, Tango Six

– Nisam znao da je Akademija ovoliko moderna i velika, da kažem na visokom nivou. Razmenili smo mišljenja o tome kako da počnemo da sarađujemo u ovoj oblasti. Kina ima ogromno tržište za pilote i veliko je interesovanje. Postoje dve grupe ljudi koji traže pilote u Kini, a to su kineske civilne avio-kompanije, kao i kineske akademije pilota. Zbog toga ja vidim prostor za saradnju.

Takođe, želim da se zahvalim domaćinu što nam je omogućio da se vozimo na ovim malim avionima, budući da niko od nas iz kineske ambasade nije do sada imao prilike za tako nešto. Pokazivao nam je i kako se vozi avion, a to je za mene jedan veliki doživljaj, koji nikada neću zaboraviti. – istakao je Mančang nakon leta.

Isprobavanje komandi u trenažeru FNPT II ALSIM ALX / Foto: Luka Matović, Tango Six
Vazdušno kršten / Foto: Luka Matović, Tango Six

Prilikom obilaska, medijima se obratio i direktor SMATSA-e Predrag Jovanović koji je objasnio da nedostatak pilota, pogotovo u delu Azije i Pacifika, iziskuje potrebu za njihovom obukom i naglasio da Akademija kineskim studentima može da ponudi jednu kvalitetnu obuku:

– Prezentovali smo mogućnosti SMATSA Vazduhoplovne akademije za obuku pilota, s obzirom na to da je ovo jedinstveni kompleks u ovom delu Evrope, gde je na 350 hektara smeštena škola za pilote, zatim sopstveni aerdorom sa jednom betonskom i dve travnate piste, servis za održavanje vazduhoplova i kontrola letenja. Dakle, jedan zaokružen proces koji možemo ponuditi. –

Ambasador Li Mančang istakao je zadovoljstvo i najavio dolazak velikog broja kineskih studenata na Akademiju, a povodom uspešnog leta na simulatoru i kasnije na Cessni, Jovanović je ambasadoru dodelio Sertifikat „Vazdušno krštenje“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Iv

    Odličan članak!

    Odgovori
    BB

    Kako se pronađe tržišna niša, svaka čast

    Odgovori
    al

    Ima li ko mlađi od 98godina u toj „akademiji“

    Odgovori
    Dr

    Sjajna vest. Ovo može da bude jedan veoma veliki korak za celokupno srpsko civilno vazduhoplovstvo. Kinezi su zahtevni đaci, dobro pripremljeni, disciplinovani i pažljivi. Ne trpe foliranje, vrlo brzo i lako spoznaju lovacke price, bajke i ostale budalaštine.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Grga na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    Za potrebe vojske apsolutno nepotrebno. Kakvo crno dopunjavanje u vazduhu. Za LA u Srbiji i postojeći kapaciteti na avionioma su sasavim dovoljni. A ako hoćete za komercijalne svrhe A400 je nedovoljan jer kao što reče neko Nora/Tamnava ne može da stane. Ako hoćemo neku Nacionalnu cargo kompaniju trebalo bi videti sa Kinezima da li su…

    16. Mar 2025.Pogledaj
    16. Mar 2025.Pogledaj

    Rade na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    Nije se kupovalo nego trampilo. Sve je "plaćeno" izvozom mašina i poljoprivrednih proizvoda SSSR-u. Jedini pokušaj sličnog obima u zadnje vreme je bilo indonezijsko kupovanje Su35 za palmino ulje koje se nije realizovalo.

    16. Mar 2025.Pogledaj

    goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

    Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

    15. Mar 2025.Pogledaj