BEG airport status
Ambasador Kine posetio SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu, Dogovorena saradnja o eventualnoj obuci kineskih studenata Mančang najavljuje dolazak velikog broja kineskih studenata na Akademiju / Foto: Luka Matović, Tango Six

Ambasador Kine posetio SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu, Dogovorena saradnja o eventualnoj obuci kineskih studenata

Kineski ambasador Li Mančang posetio je danas SMATSA Vazduhoplovnu akademiju u Vršcu radi ugovaranja buduće saradnje između Kine i Srbije u kontekstu obuke kineskih studenata na toj akademiji.

Tim povodom, redakcija Tango Sixa prisustvovala je obilasku Akademije gde je zajedno sa zvaničnicima imala priliku da se informiše o njenoj istoriji i radu.

U toku obilaska Mančang je imao priliku da poseti hangar za popravku aviona, isproba savremeni trenažer FNPT II ALSIM ALX, kao i da leti na jednoj od 18 jednomotornih Cessni 172.

Jedna od 18 Cessni 172 namenjena Mančangu / Foto: Luka Matović, Tango Six
Poseta hangaru / Foto: Luka Matović, Tango Six

– Nisam znao da je Akademija ovoliko moderna i velika, da kažem na visokom nivou. Razmenili smo mišljenja o tome kako da počnemo da sarađujemo u ovoj oblasti. Kina ima ogromno tržište za pilote i veliko je interesovanje. Postoje dve grupe ljudi koji traže pilote u Kini, a to su kineske civilne avio-kompanije, kao i kineske akademije pilota. Zbog toga ja vidim prostor za saradnju.

Takođe, želim da se zahvalim domaćinu što nam je omogućio da se vozimo na ovim malim avionima, budući da niko od nas iz kineske ambasade nije do sada imao prilike za tako nešto. Pokazivao nam je i kako se vozi avion, a to je za mene jedan veliki doživljaj, koji nikada neću zaboraviti. – istakao je Mančang nakon leta.

Isprobavanje komandi u trenažeru FNPT II ALSIM ALX / Foto: Luka Matović, Tango Six
Vazdušno kršten / Foto: Luka Matović, Tango Six

Prilikom obilaska, medijima se obratio i direktor SMATSA-e Predrag Jovanović koji je objasnio da nedostatak pilota, pogotovo u delu Azije i Pacifika, iziskuje potrebu za njihovom obukom i naglasio da Akademija kineskim studentima može da ponudi jednu kvalitetnu obuku:

– Prezentovali smo mogućnosti SMATSA Vazduhoplovne akademije za obuku pilota, s obzirom na to da je ovo jedinstveni kompleks u ovom delu Evrope, gde je na 350 hektara smeštena škola za pilote, zatim sopstveni aerdorom sa jednom betonskom i dve travnate piste, servis za održavanje vazduhoplova i kontrola letenja. Dakle, jedan zaokružen proces koji možemo ponuditi. –

Ambasador Li Mančang istakao je zadovoljstvo i najavio dolazak velikog broja kineskih studenata na Akademiju, a povodom uspešnog leta na simulatoru i kasnije na Cessni, Jovanović je ambasadoru dodelio Sertifikat „Vazdušno krštenje“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Iv

    Odličan članak!

    Odgovori
    BB

    Kako se pronađe tržišna niša, svaka čast

    Odgovori
    al

    Ima li ko mlađi od 98godina u toj „akademiji“

    Odgovori
    Dr

    Sjajna vest. Ovo može da bude jedan veoma veliki korak za celokupno srpsko civilno vazduhoplovstvo. Kinezi su zahtevni đaci, dobro pripremljeni, disciplinovani i pažljivi. Ne trpe foliranje, vrlo brzo i lako spoznaju lovacke price, bajke i ostale budalaštine.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Priča o zaradi se vjerojatno odnosila u prvom redu na susjednu BiH jer sve države trebaju nadzor zračnog prostora, ne samo Nato članice. Inače, air policing se u NATO savezu možda ne plaća izravno, ali itekako masno koštaju troškovi obavljanja izrazito skupih letova što sve članice plaćaju kroz doprinose savezu. S tim da nije jednaka…

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Pravednik, slažem se! S obzirom na oblik i karakter zemlje minimum bi bio upravo taj da se ima dvije eskadrile u dvije baze, jednu na jugu u Zadru, drugu na Plesu. Hrvatskoj je osobito potreban dobar nadzor poprilično velikih morskih prostranstava a tu nastupa baza u Zadru kao idealna lokacija, na kojoj bi čim prije…

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Nenad N. na: Pregled srpske civilne vazduhoplovne industrije u brojkama

    I registrovanih hidroaviona vise od Hrvatske, a bez mora :)

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Brutala na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    @milki srbija nije u NATO i ova vrsta policinga se na nju ne odnosi pa ni nema obaveza. prouči malo kako je postavljen AP u okviru NATO i cijeli sustav PZO i tko daje naredbe. kad im dođu prvi rafali srbiji će sigurno ostati 29-ki u aktivnoj službi sa starim pilotima koji neće moći na…

    03. Dec 2024.Pogledaj

    Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

    Milki Bilo bi lepo da podelis ako imas neka saznanja o tim Rafalima 2034., jer vidis ugovor kaze do 2030. A garant ugovora je Francuska drzava. Ideja i jeste da se Migovi i Rafali preklope, tako da za Srbiju zasad nema problema u tom smislu. Inace, od 7, a uskoro 8 aviona, dva jednoseda sigurno…

    03. Dec 2024.Pogledaj