BEG airport status
Knjiga „Zaboravljeni album“: Počeci austrougarskog „hidro pilota“ iz Sombora "Naval aviator". Mita Konjović i njegovi počeci

Knjiga „Zaboravljeni album“: Počeci austrougarskog „hidro pilota“ iz Sombora

Davne 1864. godine, bogata srpska plemkinja iz Austrijske Carevine Jelena Ostojić Zozuk ustanovila je fondaciju koja je stipendirala po jednog srpskog mladića iz Bačke u svakoj klasi prestižne Pomorske akademije u Puli. Fond, kojim je upravljalo Veće srpske pravoslavne crkve u Somboru, pružio je mogućnost za karijeru u Austrijskoj, a zatim Austrougarskoj ratnoj mornarici malom broju momaka, od kojih su neki ostavili u njoj dubok trag.

Stipendiju je 1903. dobio Dimitrije „Mita“ Konjović iz sela Stanišić, koji tek što je završio somborsku gimnaziju, a koji će postati jedan od najvećih heroja austro-ugarskog pomorskog vazduhoplovstva u Velikom ratu, vodeća ličnost u stvaranju vazduhoplovne industrije u Kraljevini Srba, Hrvata i Slovenaca, i pred Drugi svetski rat najbogatiji čovek u Jugoslaviji. U svetlu takvih dostignuća, malo toga je napisano o ranim danima njegove vojne službe.

Na ruševinama nekadašnje upravne zgrade fabrike aviona „Ikarus“ autor knjige „Zaboravljeni album“ Boris Ciglić podseća nas ko je bio Mita Konjović i šta će kupci knjige moći da očekuju od fotografija tokom njegovog školovanja za „hidro pilota“ u austrougarskoj vojsci.

Knjigu „Zaboravljeni album“ možete naručiti klikom na ovaj link – www.tangosix.rs/ZaboravljeniAlbum.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

@Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

22. May 2025.Pogledaj

Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

22. May 2025.Pogledaj

Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

22. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

22. May 2025.Pogledaj