BEG airport status
Izgubljena borba za „Ikarus“: Počelo rušenje zgrade prve srpske fabrike aviona U planu nadogradnja četiri nova sprata / Foto: Neda Mojsilović, Tango Six

Izgubljena borba za „Ikarus“: Počelo rušenje zgrade prve srpske fabrike aviona

Krajem februara ove godine zvanično je započeto dugo najavljivano rušenje nekadašenje Upravne zgrade prve srpske fabrike aviona „Ikarus“ na Novom Beogradu. Rušenje je odlagano nekoliko puta, pri čemu je poslednji rok bio previđen za jul prethodne godine.

Zgrada tada ipak nije srušena. Rok je kao i prethodnih nekoliko puta odložen na neodređeno vreme, a planovi investitora (kompanija Neimar visokogradnja i Kemoimpeks) ostali su na papiru.

Međutim, 21. februara ove godine radovi su započeti postavljanjem kočića i ograđivanjem parcele na kojoj se zgrada nalazi.

Početak radova / Foto: Inicijativa građana
Skoro tri hiljade potpisa skupljeno je protiv rušenja objekta / Foto: Inicijativa građana

Kako stoji na zvaničnoj stranici Inicijative građana protiv izmena i dopuna Plana detaljne regulacije dela Bloka 9a, investitor „Neimar V“ dobio je dozvolu za izgradnju i dve nove zgrade. Prema navodima u građevinskoj dozvoli, Neimaru se odobrava izvođenje radova na rekonstrukciji, sanaciji, nadgradnji i dogradnji zgrade poslovnih usluga.

Na planove ivestitora za rekonstrukciju i nadgradnju već postojećeg objekta ukazuje i tabla koja je 23. februara postavljena neposreno ispred same zgrade.

Novo lice novog „Ikarusa“ / Foto: Inicijativa građana

– Postavljena je tabla na kojoj je prikazan „Ikarus“ pod teretom dogradnje od čak četiri sprata. Ispod „Ikarusa“ gradiće se dva nivoa podzemne garaže rezervisane za nove stanare.

Nadali smo se da do toga neće doći uprkos svim apelima koje smo uputili nadležnima, peticije od skoro 3000 potpisa, protestima, obraćanjima javnosti i medijima. – stoji na stranici Inicijative.

Foto: Inicijativa građana

Kako navode, pored dozvole da sruši jednu od najstarijih zgrada na Novom Beogradu, firmi „Neimar V“ dato je i pravo da prilaz privatnoj podzemnoj garaži izgradi preko zemljišta u javnom vlasništvu i uništi nekoliko blokovskih parking mesta bez ijednog troška te kompanije.

Podsetimo, krajem prethodne godine, nakon višestrukog odlaganja rokova za rušenje „Ikarusa“, razgovarali smo sa pokretačem akcije spasavanja zgrade Miodragom Simovićem. Tango Six je tom prilikom saznao da postoje kako pravni, tako i urbanistički problemi kada je reč o rušenju objekta, kao i da samu smenu vlasništva, odnosno prodaju zgrade investitorima, prati određena pravna problematika.

Takođe, o rušenju smo razgovarali i sa dokumentalistom u Muzeju vazduhoplovstva Aleksandrom Kolom, koji je govoreći o vrednosti i značaju zgrade branio ideju njenog očuvanja i podržao inicijatore u akciji spasavanja.

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

N

To je ista ona firma koja se provlacila kroz novinske stupce zbog raznih stvari. Zar nije ocigledno da su jaci od drzave kao i mnogi drugi slicni njima i da bilo kakav zdravorazumski rezon i bunt gradjana nece pomoci jer u Srbiji ne vlada zdrav razum vec zakon sile i zakon jaceg. Vrlo smo blizu divljeg zapada.

Odgovori
p

Oni nisu jači od države, oni rade u dilu sa ljudima iz vlasti. Klasični „ivestitorski urbanizam“. Snimiš dobru parcelu, iskeširaš se za dozvolu i rokaj mile…. napreDNO

N

Sramota ne bi me čudilo da za par godina neko dobije dozvolu da sruši Kalemegdan i napravi evropski Las Vegas na platou tvrđave.
Kako se odnosimo prema precima tako će se i naša deca odnositi prema nama.

D

Ne, ne Nikola nece da ruse napravice ovako jednu divnu nadogradnju.
Bice lepsa , veca i starija ako treba …

B

Istorija nam ne treba, sve počinje od mene….

Žao mi je što je za početak ista prodata, jer očito nismo znali šta ćemo, sa tom zgradom. Eto pojavio se investitor koji očito zna!. Srećno i njemu a bogami i nama!!!

Odgovori

Штета, то је могла да буде лепа зграда за мањи музеј.
Да је ово свесно и солидарно друштво, бојкотовало би куповину станова у тој згради као казну улагачу. Догод се тако нешто не деси, незајажљиви предузимачи ће, наравно, лепо зарађивати и делити зараду с људима из власти, на штету града, државе, грађана.

Odgovori
S

Nista nam nije sveto,dedovinu bi prodali za saku para.Bruka narode,bruka!!!!

Odgovori
E

Kad mogu na vrh Kopaonika da zidaju onda je ovo ništa

Odgovori
Z

Baš mi je žao, da u gradu Beogradu (u kojem sam i sam živeo i radio od 1977 – 1993), gde još živi i radi na stotine aviatičara, i još mnogo, mnogo građana s osećajem za istorijsko nasleđe, jedan od gramzivih investitora s providnim koruptivnim zahvatima uspe da izbriše trag nekog značajnog vremena i neke značajne delatnosti. Šteta, jer je ta delatnost na toj lokaciji na početku prošlog veka Srbiju i tadašnju Kraljevinu SHS (Jugoslaviju) svrstala među retke svetske tehnološke lidere, koji su bili u stanju, da konstruišu i proizvode vazduhoplove.

Vazduhoplovni pozdrav iz Ljubljane: Zdenko Dremel

Odgovori
J

Cek cek, to se pominju Kemoimpex i Neimar visokogradnja. Ova firma Kemoimpex se ranije zvala Agrohim i bavi se trgovinom autogumama i sada su u Nisu prodavci automobila marke Mercedes. Valjalo bi malo procesljati detaljnije cime su se i kako bavili sa izgradnjom stanova na nisavskom keju u samom centru grada. Mutne su se neke radnje desavale tu pa je neko malo odlezao i pritvor (ne verujem da je bilo sudjenja kao sto se kod nas uobicajeno digne galama neko se strpa u istrazni i posle nistaaaaaaaa).

Odgovori
n

bruka i sramota sto ne sruse skupstinu i ne naprave vrtic

Odgovori
R

Mozete se kladiti da ce prilikom kopanja garaze doci do „destabilizacije temelja zgrade“, da ce naprasno „otkriti“ da je zgrada u losem stanju, ili ce „zbunjeni“ vozac bagera slucajno srusiti pola zgrade, pa kad je vec pola…Mislim veruje li stvarno neko da ce na ovu predratnu zgradu da nakarikaju sav onaj beton i staklo, kako to lepo stoji uklopljeno na slici projekta?

Odgovori
M

Divljaci na kvadrat pored ovoliko čakmara i divlje gradnje u beogradu oni ruše spomenik kulture.EJJJJJ

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

B na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Jel se zna da li su Orbiteri jos uvek u upotrebi, nabavljeni su jos 2008. a nismo ih videli ni na jednoj vojnoj vezbi

17. Sep 2021.Pogledaj

Ed na: [ANALIZA] Ako Srbija zaista kupi Pancir S1M: Sva unapređenja u odnosu na verziju sistema koju već imamo

@Апок Radar AN/APG-82(V)1 koji se ugrađuje na F-15EX i u F-15QA može istovremeno raditi u v-v i v-z modu... To je ujedno i jedan od najmoćnijih AESA radara u upotrebi na višenamjenskim borbenim avionima. https://www.raytheonintelligenceandspace.com/capabilities/products/apg82v1

17. Sep 2021.Pogledaj

Aca na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Pored ovih bespilotnih letelica nam treba jos Bajraktar...

17. Sep 2021.Pogledaj

Beli na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

@Stojko Naravno da ce biti jeftiniji nego ovaj kineski jer se pravi kod nas i slabijih je performansi. Nije tu nesto puno ulozeno, nije ni bilo dovoljno inzinjera da se koncentrisu na taj projekat, jer kako smo saznali u VTIu je svaki inzinjer radio po na nekoliko projekata.

17. Sep 2021.Pogledaj

Miloš77 na: CH-95: Još jedna izviđačko-borbena bespilotna letelica za Vojsku Srbije

Mora segledati sira slika. Upitanju je osvajanje sposobnosti razvoja i proizvodnje ne Pegaza nego bespilotnih borbenih sistema u Srbiji. Kinezi nam koliko je vec objasnjeno najvise pomazu u razvoju komandnih stanica. Poenta nije cena niti kolicina ovog prvog Pegaza nego onih budićih. Ja se nadam da nećemo ni praviti vise od 12-20 komada nego da…

17. Sep 2021.Pogledaj

Send this to a friend