BEG airport status
Prvi let na relaciji Beč-Niš-Beč; Rukovodstvo „Konstantina Velikog“: Ove godine 8% više putnika nego prethodne Tokom zimskog reda letenja Wizz Air na relaciji Beč-Niš-Beč redovno saobraća dva puta nedeljno / Foto: Wizz Air

Prvi let na relaciji Beč-Niš-Beč; Rukovodstvo „Konstantina Velikog“: Ove godine 8% više putnika nego prethodne

Prekjučerašnjim sletanjem aviona kompanije Wizz Air iz Beča na niški aerodrom zvanično je uspostavljen redovan putnički avio-saobraćaj na relaciji Beč–Niš–Beč, saopšteno je sa „Konstantina Velikog“ .

Kako navode, Wizz Air će na toj relaciji u zimskom redu letenja redovno saobraćati dva puta nedeljno (utorkom i subotom), dok će se treći dodatni let obavljati četvrtkom u periodu novogodišnjih praznika kao i od 14. februara 2019. godine do kraja zimske sezone:

– Uspešna saradnja „Konstantina Velikog“ sa kompanijama na razvoju vazdušnog saobraćaja iz Niša se nastavlja i ove godine će biti preko 8% putnika više nego 2017. godine.

Uvereni smo da će se broj letova i destinacija i dalje povećavati. U tom cilju naši kontakti su neprekidni sa kompanijama koje sada lete, ali i sa onima koje bi mogle biti zainteresovane za otvaranje svojih linija iz Niša tokom 2019. godine. –

Vodeni pozdrav za Beč / Foto: Wizz Air

Kompanija Wizz Air trenutno iz Niša nudi letove ka Bazelu, Dortmundu, Memigenu, Malmeu i Beču, ističe taj avio-prevoznik.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Dr

    Razni maloumni hejteri su predvidjali zatvaranje niškog aerodroma posle opravdanog preuzimanja od strane vlade.
    Ali, broj putnika raste, otvaraju se nove linije, a grad Niš je usvojio izmenu urbanističkog plana kako bi mogao da se gradi novi kontrolni toranj.

    Odgovori
    Du

    Novi kontrolni toranj pravi SMATSA, a ne Aerodrom Nis.
    Bec i Zurich sada pruzaju osnovu za stabilne linije, preko kojih mozes u ceo svet. Mozes misliti: pojedes cevape u Nisu, Swiss-om odletis za Zurich, pa presednes za NewYork. Stignes, a cevapi jos u stomaku…

    Dr

    Da, novi toranj gradi Kontrola leta koja je u državnom vladništvu, kao i niški aerodrom.
    Poenta je da država investira u razvoj niškog aerodroma, a neki su neopravdano sumnjali u namere države.

    Al

    Dragane, Vi naravno znate da je Wizz ukinuo Malmo, zar ne, tj. da ove godine Niš nakon par godina velikog napredovanja i novih linija, zapravo prvi puta stagnira?

    Vjerojatno znate i da je ova linija Niš-Beč dogovorena za vrijeme prošle uprave, a nije rezultat rada nove uprave. I da je prošla uprava dogovorila frekvenciju od tri leta tjedno, koju je sada Wizz smanjio na dva puta tjedno (osim kratkog perioda oko Nove godine).

    Vi znate, naravno, i da je ovaj ugovor sa Wizzom i Rynairom fiksan i traje do 2021. te ga ne može mijenjati ni jedna strana (u minimalnom broju operacija i cijenama aerodromskih taksi). Tako da nova uprava i da želi ne može to promijeniti, a niti kompanije, bez posljedica. I opet produkt rada prošle uprave.

    Slažem se da novoj upravi treba dati vremena i da je ne treba apriorno osuđivati. Bilo bi to krajnje nerazumno. No, govoriti o dobrim rezultatima nove uprave stvarno nije umjesno. I jednako je nerazumno.

    I kao što sam napisao, da Niš će sada napredovati. Vlast to mora pokazati i to vrlo ozbiljno. Da, biti će građevinskih radova, Air Serbija će uvesti Niš-Beograd, možda i koju liniju iz Niša za Europu. Potrudit će se nova uprava da dovede još nekog (možda Pegasus, Turkish, Pobedu, još neku liniju Wizza i Rynaira). To je političko pitanje više nego gospodarsko ili zrakoplovno. Srednjeročno (idućih 3-5 godina) Niš će napredovati, ali ne pretjerano (evo, ove godine 8%, iduće manje), dugoročno sigurno neće.

    Dr

    “ Srednjeročno (idućih 3-5 godina) Niš će napredovati, ali ne pretjerano, dugoročno sigurno neće.“ – Alen

    Slažem se da će Niš napredovati. . . do izvesne granice, jer ne može da se očekuje 3-4 miliona putnika. Bitno je da to bude jedan funkcionalan aerodrom, a ako će država investirati milione evra u novi kontrolni toranj i ostalo, maraće da se potrudi i da obezbedi optimalan broj linija iz Niš.

    Al

    Dragane, država ne investira u kontrolni toranj.

    Prema mojim izvorima kontrolni toranj košta oko 7,5 milijuna EUR. Kontrolni toranj ne gradi ni država, ni aerodrom, nego njegov korisnik, SMATS-a, koja se ne financira od države nego od korisnika zračnog prostora. Konačno SMATS-a će u „svoj“ kontrolni toranj, svoje sredstvo za rad i prihode, investirati i tko god je vlasnik aerodroma. To država ne može svojatati.

    Utjecati na SMATS-a na bilo koji način sa državne strane bilo bi grubo kršenje elementarnih propisa o zrakoplovstvu, te bi isto bilo rigorozno sankcionirano od europskih i svjetskih regulatora i institucija. Tako nešto ne bi si dozvolila ni jedna država. Stoga me jako čude ove neoprezne izjave vlasti da država investira u kontrolni toranj. Neoprezno, nelegalno i konačno netočno. I vrlo riskantno spram reakcije europskih i drugih institucija.

    SMATSA investira i u Tivat i Podgoricu. Jel po Vama onda i u Crnu Goru investira Republika Srbija?

    Dr

    „SMATSA доо је основана 29. децембра 2003. године као друштво са ограниченом одговорношћу, одлуком Скупштине Републике Србије и Црне Горе. “
    http://www.smatsa.rs/Cyr/ShowContent.aspx?mi=11

    Već sam napisao da je Kontrola leta u vlasništvu države Srbije ( preko 90%), pa tako za sve kredite država daje garanciju. U tom smilslu država investira u aerodrom, indirektno preko svoje firme.

    Vl

    Alene,

    Ne vredi, džaba! Osnovno nepoznavanje materije dovodi do slepog verovanja šta god se zvanično kaže, makar to bila i laž.

    Evo i mi, Ryanair, se povlačimo iz Niša. A rast od 8% nakon rasta od 300% je stvarno uspeh. Dokle god bude ovaca biće i vune.

    A u pravu si, ako neko potegne pitanje glupih izjava zvaničnika o ulaganju Države kroz SMATS-u ima da bude još kakvog belaja.

    Dr

    Vladimire,
    čudno je da „vi iz Ryanair-a“ imate prilično srpski kafanski rečnik. Da li se vi sasvim „povlačite iz Niša“ ili samo ukidate jednu liniju?
    A, rast od 300% je moguć kad se kreće od nule i to je jasno svakom osnovcu 6 razreda, ali vama nije ?!
    Kontrola leta je 92% u vlasništvu Srbije, pa država indirektno odlučuje gde i koliko će da se investira.
    Nije to neka privatna firma da radi nezavisno od države.

    Dr

    PS. Dopuna predhodnom postu :

    „Potpisan Ugovor između Evropske investicione banke i SMATSA“
    https://www.blic.rs/biznis/potpisan-ugovor-izmedu-evropske-investicione-banke-i-smatsa/0qkld53

    Odgovori
    Dr
    Al

    I kakve to ima veze sa ovlastenjima i djelovanjem.

    Srbija je osnovala i Direktorat pa se zna kakva su mu ovlastenja.

    Dr

    Uzimanje medjunarodnog kredita nema veze sa „ovlašćenjima i delovanjem“, ali ima veze sa investiranjem, jer država preko svojih predstavnika bira u koji će aerodrom i koliko da se investira.
    Prvo se donosi politička odluka u vladi, pa se tek onda sprovodi u nekoj njenoj firmi, jer nije to privatna i nezavisna kompanija.
    SMATSA je u vlasništvu Srbije 92% i država postavlja svoje ljude koji rukovode i upravljaju u njeno ime.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Stižu nam zamjenski Leopardi uskoro, pa ćemo ih malo isprobavati na terenu. Ako ne zadovoljavaju geografiju možemo otkazati narudžbu jer konačni ugovor nije još potpisan koliko je meni poznato. Inače tenk M84 je prastari tenk koliko god on imao futurističku liniju i primjeren kalibar, ali ne može biti okosnica moderne oklopljene konjice.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Perko na: AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

    Pa i jednomotorni GPTS je isto Utva u srzi samo sa drugim motorom. Ima mesta za te avione samo mora vise truda.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Uglješa na: Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

    Nije problem cena, nego dugoročna strategija koja je sada potpuno neizvesna, zato je ta kupovina promašaj. Naoružanje se prilagođava kada su sve činjenice poznate.

    12. Apr 2025.Pogledaj

    Valjevac na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

    Hoćeš da kazes da je dama 1972go godište matora?!?! ;)

    11. Apr 2025.Pogledaj

    Islander na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    Nije mi jasna usporedba Leoparda 2A8 i M-84 . Cak i pored vrhunske modernizacije hrvatskih M-84 od Djure Djakovica M-84 je mala beba za Leoparda 2A8 To je ono kada usporedjujes Moskvic i Mercedes !

    11. Apr 2025.Pogledaj