BEG airport status
Tanjug: Potpisivanje Ugovora o koncesiji „Nikole Tesle“ sa kompanijom Vansi erports u četvrtak Francuzi ponudili 501 milion evra za 25 godina / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Tanjug: Potpisivanje Ugovora o koncesiji „Nikole Tesle“ sa kompanijom Vansi erports u četvrtak

Koncesiju nad Aerodromom Nikola Tesla Vlada Srbije poverila je kompaniji Vansi erports čija je ponuda početkom januara ove godine proglašena najpovoljnijom, prenosi Tanjug.

Kako navodi, Ugovor za koncesiju beogradskog aerodroma sa tom francuskom kompanijom biće potpisan u četvrtak:

– Francuzi su ponudili 501 milion evra za 25 godina, uz investicionu obavezu od 732 miliona evra, dok će godišnja taksa na koncesiju biti od pet do 16 miliona evra. –

Takođe, glavni izvršni direktor „Vansi koncesija“ i predsednik „Vansi erports“ Nikolas Notebert rekao je da će „Nikola Tesla“ biti sedište francuske kompanije u centralnoj i istočnoj Evropi.

Podsetimo, Vansi erports je jedina kompanija od pet finalista koja je pre procesa koncesije pokušala da ponudi državi da preuzme „Teslu“. Takođe, kako je premijerka Ana Brnabić ranije istakla koncesioni Ugovori i aneksi Ugovora biće javni.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Mi

Kad bi još ugovor bio dostupan javnosti bez crnog markera bilo bi divno!

Odgovori
Al

Pa obečala je ministrica da će baš svaki papir ugovora, anex ili ovisni dio ugovora biti objavljen, da će sve biti transparentno i javnosti dostupno.

Mi

@Alen
Sad ću da vas parafraziram, „a vi vjerujte političarima?“ :) Nadam se da će imati dostojanstva da nas obavijeste. Baš me interesuje kakav je plan Vinci i kako planiraju povećati dobit da bi opravdali svoju obećanu investiciju jer ako je sve do sada tačno njima će trebati minimum 60 miliona eura čiste dobiti da bi opravdali obećana ulaganja, koncesione naknade i jednokratnu uplatu.

Vl

Evo Ja umesto Alena dok On ne odgovori, doduše samo ću na deo pitanja odgovoriti.

Planiraju tako što će zemlju oko Aerodroma koju su dobili gratis uz Koncesiju pretvoriti u građevinsko zemljište i zidati objekte koji neće imati blage veze sa Aerodromom. I tada ćemo, nadam se, shvatiti da njih Aerodrom interesuje koliko i lanjski sneg.

Mi

@Vladimir
Izvinite na mojoj znatiželji ali da li bi mogli da malo konkretizujete, šta bi to oni mogli da grade. I još jedno pitanje, kako to mislite da su dobili gratis, valjda su u ugovoru propisane investicije i ulaganja a to već nije gratis, da ne govorimo o tome da je ograničeno vremenskim rokom i da se poslje tog roka vraća državi sve sa tim građevinama!?

Vl

Milera,

Imate pravo da verujte u šta god poželite. Jedini sudija je vreme.

Ga

Upravo ono sto je Vladimir napisao.
Gradnja hotela, shoping centara i svega onog popratnog sto donosi ne tako mali novac.
BOT.
Build-operate-transfer.

Mi

Kako planiraju da otplate 500 miliona plus jos vise od toga investicija?

Pa registrovace kompaniju za par hiljada evra (isto kao BW i Eagle) a zatim uzeti kredite. Pare ce uplatiti svojoj firmi koja ce vrsiti radove na i oko aerodroma.

A zatim ce sve to lepo izdati i podici takse na sve i svasta.

A mi koji koristimo aerodrom cemo morati sve to lepo da im poplacamo u narednih 25 godina kroz takse i usluge! Ako ne bude dovoljno parica, ili propadne AS – to cemo morati da nadjemo nacina da im platimo do poslednje pare plus njihovu zaradu.

Dj

Tako je, Vinci interesuje aerodrom kao lanjski sneg a nešto slično su uradili na još 34 mesta od Čilea do Japana.
Vladane, otkrite nam tajnu svih tajni, zašto tih 28 parcela oko ograde aerodroma u vrednosti od 1,5 miliona eura, vredi više od aerodroma? Unos ovog zemljišta podiże vrednost aerodroma za neverovatnih 0,9%!
Država još od šezdesetih godina otkupljuje zemljište oko aerodroma da bi obezbedila proširenja koja su predvidjena planom iz 1989. godine a koji je javnosti prezentovan pre par godina.

Ae

Cak i da je istina to sto je napisao Vladimir, to je lose zbog…?
Pretpostavljam da ce sve te hotele i shoping molove da ponesu sa sobom kad se koncesija zavrsi.

Mi

@Vladimir
Za sudiju ste potpuno u pravu i to nije sporno, hajde vidjeti ćemo. Nada umire posljednja!

Mi

@Galegos
A da li ti objekti eventualni podležu ugovoru i roku od 25 godina, tj. da li će oni biti u vlasništvu države po isteku ugovora?

Zt

Donekle se slažem sa Beduinom i Vladimirom, građevina je njima #1, i sigurno će jedna Vinci cigla koštati 10x više od najskuplje cigle na svetu, ali shopping mall na aerodromu čisto sumnjam ko bi vozio 30min (kada nije gužva) da bi došao do malla a u gradu ih ima više nego dovoljno (a biće ih najmanje još 3 u naredne dve godine). Hotel ok ali opet tom hotelu ne vidim neku profitabilnost…
Mislim da je parking prvo što će uraditi a zatim robno/carinski kamionski terminal, za to je pozicija odlična i mnogo bolja od ostalih terminala (luka bg, kvantaš…) a kamionski transport je u srbiji i dalje dominantan.

Mi

Milers,

Dobro pitanje. Verovatno ce biti kao sa BW. Mi damo zemlju, mi se zaduzimo da se uradi inrastruktura i izmesti sve sto ste treba da se izmesti i iseli. Oni onda lepo sagrade. A cije je sve to sto je sagradjeno na kraju balade? Pa pise u aneksu usgovora koji je tajna.

Dj

Za BW se zna odnos 68/32%

Le

Ugovor ce biti tajna tako da mozemo samo da nagadjamo…neko ce se dobro provede a to nisu radnici i gradjani

Odgovori
St

Krenulo je..posto ce navodno zaposleni u radnom odnosu biti zasticeni 1-2 godine od otpustanja, vec su poceli studentima koji obavljaju praksu na bg aerodromu da ne produzuju ugovore za ovu godinu..

Odgovori
Mi

To je pravilo 50 za jednog. Otpuste 50 ugovoraca (ne produze im ugovor) a angazuju jednog stranog menadzera cija plata je veca nego svih ovih 50 jadnika zajedno.
Sve u cilju poboljsanja usluga, smanjenja troskova i povecanja zaposlenosti.

Sh

Prodajmo sve nista nam ne treba cak ni zlatne koke u vidu rudnika, oranica, voda , suma , banja i sl.

Odgovori
Dj

Nije niko ništa prodao btw…

Gr

Prostom racunicom i onako kako ja razumem njihovi rashodi su:

16M x 25 godina = 400M

Znaci 501+ 732 + 400 = 1633 miliona evra

Ovo znaci da moraju na dnevnom nivou za 25 godina da zarade 178841 hiljada evra da bi bili na nuli, a gde je zarada.

Da li je realno ili nas nesto lazu nesto?

Odgovori
Dj

Godišnja taksa je varijabilna, od 4.4 do 15 miliona evra godišnje. Još jednom da napomenem, prihod aerodroma od komercijalnih sadržaja je svega 20% od ukupnog prihoda. Tu pre svega leži njihova šansa.

Vl

Grga,
Lažu!

Mi

Djape,
A sta onda donosi ostalih 80%?

Dj

74% – prihod od avio usluga.
6% – magacinsko – carinske usluge.

Vl

Dodatak na pricu o aerodromima.

Danas u nedelju poseta kineske poslovne delegacije Aerodromu Ponikve. Pocinje poseta od 12 casova.

Radi se i na drugim Aeeodromima u Srbiji, osim Beograda. Sporo, ali se radi.

Odgovori
Dj

Super vest Vladimire. Ja sam mislio da posle koncesije svi ostali stavljaju ključ u bravu ;)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj