BEG airport status
LYBE 1907:30 Z 020°03KT 320V050 CAVOK 12/06 Q1024 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] Prve fotografije srpskog MiG-a 29 koji se nalazi na remontu u Rusiji Srpski MiG-29 9.13 18201 na remontu u 121. ARZ / Foto: Jevgenij Gordejev

[EKSKLUZIVNO] Prve fotografije srpskog MiG-a 29 koji se nalazi na remontu u Rusiji

Povodom Dana vazduhoplovnih snaga Rusije ali i Dana sela Stari Gorodok, 121. vazduhoplovni remontni zavod koji se nalazi u već pomenutom mestu odmah pored čuvene vazduhoplovne baze Kubinka, Moskovska oblast, organizovao je u subotu 18. avgusta Dan otvorenih vrata na kome su posetioci mogli da, sem muzeja zavoda vide i njegove remontne pogone u kojima se vrši remont aviona Jak-130, Su-25, Su-27, MiG-29, modernizacija Su-25 kao i remonti raznih tipova avionskih i helikopterskih motora, agregata, elektronske opreme, naoružanja kao i drugih komponenti.

Na fotografijama koje su veoma brzo objavljene na internetu pojavile su se i one na kojima se vidi šesti lovački avion MiG-29 koje je Rusija donirala Srbiji a koji se tamo nalazi na remontu. U pitanju je jednosed u varijanti 9.13 fabričkog broja 2960727445 koji ima srpski evidencijski broj 18201, ranije je nosio ruski ev. broj plavi 04 kao i registraciju RF-93709.

Proizveden je jula 1989., prethodno je remontovan 2010. a zbog isteka međuremontog roka od 7 godina morao je prošle godine biti upućen na generalni remont. Srbiji je avion isporučen 2. oktobra 2017. u prvoj turi od dva aviona a i pored toga što mu je bila potrebna opšta opravka morao je stići na Batajnicu zbog pravnih i carinskih procedura oko njegove primopredaje i već ujutru 5. oktobra 2017. biti vraćen za Rusiju.

Za sada nemamo zvaničnih informacija kada bi bio završen njegov remont tj. kada bi bio vraćen u Srbiju ali se na osnovu viđenog obima već izvedenih radova može zaključiti da bi se to moglo dogoditi za par meseci.

Ljubaznošću gospodina Jevgenija Gordejeva dobili smo saglasnost da objavimo njegovu fotografiju ovog aviona koja nam daje uvid u to dokle se stiglo sa radovima na njemu.

Iako se na Jevgenijevoj fotografiji tek nakon detaljne analize onoga što se vidi, može utvrdiiti da je to srpski 9.13, bolja potvrda za to može se naći u fotoreportaži blogera Saida Aminova koji je takođe bio taj dan prisutan u 121. ARZ i koji je objavio još fotografija na kojima se vidi naša 29-ka. To se najbolje vidi na slici broj 18 Saidove fotoreportaže.

Komentari

M

Radi se na podiznju RV i PVO posle dugo godinja propadanja i cekanja na zapadnu tehniku! Treba jos sacekati do konacnog oblika to jest modernizacije Mig 29 na nivo SMT!

Odgovori
P

Taman kad napune 40+ godina i dok se osiguraju financijska sredstva potrebna za podizanje 7 jednosjeda na razinu SMT od njih 10 ukupno tamo iza 2030. godine. Još se ne zna u kakvoj će konfiguraciji biti 4 donirana bjeloruska MiG-29.

M

To će se desiti nikad!

A

Spremi se na odgovore tipa „od modernizacije nista“ “ to su kante“ „bice samo SD“, i standardni spam „Barak ovo Barak ono“
Cinjenica je da se napravio pomak u RV posle 30 godina i to pozitivan pomak posle dugog niza negativnih, nista spektakularno, ali nesumnjivo dobro! Od Mi-17 preko H145 do 29ki
Videcemo sta tacno obuhvata modernizacija tek za godinu ipo do dve, trenutno jos ni prva faza od tri nije gotova, ali ne verujem da bi toliko puta pominjali Zuk i sl. da to sve nije u planu.
Za pocetak da se nalet poveca na neki ozbiljan nivo, da su delovi obezbedjeni i da se uzmu nove VV rakete, jer pitanje koliko ih je trenutno u resursu, za „4+“ itd. ima vremena i nije kljucno trenutno, a sto mediji politizuju, to je bilo za ocekivati, ne znam sto su se ljudi „iznenadili“ senzacionalizmom

K

SMT ima dobrano povecan dolet,grba. I poprilicno modernu avioniku,koriscen i u Siriji.Toga ovde nece biti.

I

Sva je prilika da se radi o krpljenju da može da leti i da o modernizaciji nema ni govora.

P

Medo: СМТ неће сигурно да буде „ако“ буде биће нешто хибридно између СМ и СМТ,предпостављам без система за допуну горива у вазуху…Е сад се питам да ли је ово само обичан ремонт или је извршена „мини“ модернизација на СД стандард као и они 4 комада што су остали у РВ Србије,односно унификација донираних са онима што поседујемо у активној служби.
Друга ствар имаћемо 3 двоседа и 7 једноседа,то је мало када се одузму двоседи који су практично бескорисни у ваздушним борбама са другим вишенаменским ловцима. (а о белоруској донацији то да сачекамо да дођу прво.) Све у свему моје лично мишљење је да већ сада треба да се размишља од куповини нових вишенаменских ловаца на неки одређени начин.Реално ови наши постојећи неће још дуго моћи више од 15 плафон,осим ако их не погурају на 20 година што ја мсм да је велики ризик,а нов вишенаменски ловац нам је неопходан. Није лоше што има неких помака са мртве тачке,али поштено све то иде заиста споро,врв због политичких ствари и „поена“.

P

Nije mig bitan,kad videh ko ih je leteo.Metuzalemi.Gde su mladi piloti?Koliko sati naleta imaju?Sram vas bilo sve koji ste uništili Srpsko vazduhoplovstvo

D

Strašno je da ljudi komentarišu „modernizaciju“ a na slici se lepo vidi da se remontuje tzv. „Zmaj“ letelice. Dakle povadili su mu ‘crevca’ i radi se čisto remont tela MiG a. A ovde se piše o modetnaziaciji koja sledi tek od sledeće godine. Izgleda da izvesni komentatori od ručkanja sendviča i sipanja cocacola-e nemogu da shvate text ili su pismeni sa manjkom shvatanja onoga što su čitali. ( postoji pojam za takve osobe ali nije za ovde da se napiše ) !!

M

Cujem da se na ovoga stavlja Zhuk radar. To ce da bude prvi modernizovani. Inace bi ostao u Momi da se ne modernozuje. Lepo to ide polako.

Odgovori
M

Zivojine, da li ste mozda imali priliku danas da vidite ova dva remontovana? Necu da kazem modernizovana… Otkrijte nam molim vas jednom za sva vremena sta je to ustvari remontovano i sta je uradieno.

Odgovori
Ž

Авиони су исти као и наши старији примерци, дакле приближни нивоу МиГ-29СД. О томе ће бити речи сутра у посебном тексту.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sergej na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Upravo zato je Turska uvidevši o kakvoj se prevari radi na elegantan način izašla iz programa F-35. Can not run, can not turn can not hide.... Usput im ponude po paprenoj ceni dokazano loš patriot. Pa su turci brže bolje da zakrpe rupu i koliko toliko zaštite svoje nebo otrčali i kupili stvarno…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Drugo, svaki marketing strucnjak ce Vam reci da su sanse da Ruski avion bude konkurencija Airbus i Boeing-u nepostojece,ne samo, ali i zbog lose reputacije Rusa u postprodaji i bezbednosti (gledaj Sukhoi superjet). Нема то везе са маркетингом него са слободним тржиштем, слободним протоком људи и идеја и осталим глупостима.И Хитлер се својевремено…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Mayer SRJ je posedovala rakete zemlja zemlja, zasto onda nisu gadjali Budimpestu, Tiranu i Sofiju? СРЈ није поседовала балистичке пројектиле имали смо само артиљериску ракету луну домета 70 км ,СФРЈ је имала 12 лансирних возила 6 је остало у Републици Српској ,а 6 је у Србији. У току рат у Босни испаљено је око 100…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Tonči Peović je do 2009. bio direktor ZL Dubrovnik. Nakon toga je vođenje ZL Dubrovnik preuzeo Roko Tolić. Od 2.8.2018. na čelu ZL Dubrovnik je Frano Luetić.

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Hvala na opširdnom odogovoru. Iskreno sam uživao u čitanju. Prvo par detalja: Ljubljana i Brač nisu u koncesiji nego su prodani, Ljubljana je u vlasništvu strane kompanije, Brač domaćeg turističkog poduzeća. Jednako tako u privatnom vlasništvu je i Lošinj. Istinski shvaćam vaše oduševljenje liberalnim kaptializom. Ja sam kapitalista već skoro 30 godina, nemam dana rada…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend