BEG airport status
[INTERVJU] Dve Indijke na misiji leta oko planete za manje od 90 dana; Ultra-lako letenje naučile u Srbiji Na putu oko sveta, obučavane u Srbiji. Aarohi i Keithair poziraju kamerama na aerodromu Vojka / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

[INTERVJU] Dve Indijke na misiji leta oko planete za manje od 90 dana; Ultra-lako letenje naučile u Srbiji

Aarohi Pandit (22) i Keithair Misquitta (23) započele su misiju svojih života. Planiraju da oblete oko sveta za manje od 90 dana, preko 21 države, leteći na zapad u ultralakom avionu Pipistrel Sinus 912. Za misiju promocije ravnopravnog učešća žena u vazduhoplovnoj industriji u Indiji izabrane su od strane Navy Blue fondacije u svojoj školi letenja gde su se obučavale za pilote putničkih aviona. Sa samo 200 sati nakon završene osnovne obuke i tek stečenog CPL-a Pipistrel im je preporučio da preobuku za ultralako letenje, na njihov Sinus urade u Srbiji.

Iako je za Aarohi i Keihair prekjučerašnje sletanje u našu zemlju deo planetarnog plana leta nakon Pakistana, Irana i Turske, one su na aerodromu u Vojki već bile. Centar za obuku ultralakih letača Pipistrel Srbija bio je prva preporuka za preobuku od strane slovenačkog proizvođača mladim Indijkama. One su upravo u Vojki pre četiri meseca dobile svoja „krila“ (kada je ultralako letenje u pitanju) i to ne samo na Alpha Traineru, Sinusu i Virusu, već kako nam je njihov instruktor letenja Dragan Vrencev ispričao i u Pioniru 300 ali i motornom zmaju. Na taj način dobile su najbolju moguću obuku i pripremu za vrstu avijacije koja ne trpi loše vreme i koja nije toliko jednostavna kako se čini na prvi pogled.

Preleteće 21 državu za manje od 90 dana / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six
Kada VT-NBF bude preletao okean u njemu će smeti da se nalazi samo jedna devojka / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Oko sveta za 90, možda 80 dana

Mlade pilotkinje izabrane su u jakoj konkurenciji u svojoj civilnoj školi letenja nakon završetka CPL obuke. Obe poseduju Instrument Rating i ukupno 200 sati TT sa nešto multi-engine letenja. U ime Navy Blue fondacije leteće preko pomenute 21 države radi ostvarenja plementih ciljeva. Primarni cilj je podizanje svesti i osnaživanje neprivilegovanih žena u Indiji u pogledu mogućnosti njihovog zaposlenja u vazduhoplovnoj industriji. Ovim činom postaće prve Indijke u istoriji koje su obletele planetu.

– Želimo da prikupimo sredstva u cilju direktnog obrazovanja u oblasti avijacije za 100 devojaka i da inspirišemo njih 1000. – rekle su za Tango Six.

Sa Alpha Trainera na Sinusa pa potom na Virusa / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six
Saradnja srpskog i indijskog vazduhoplovstva na najinteresantniji mogući način / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Za put ih je pripremio Rahul Monga, bivši pilot indijskog ratnog vazduhoplovstva koji je identičnu misiju izveo 2007. godine ali leteći istočnom rutom oko planete. Devojke imaju brojne sponzore i slojevitu logističku podršku za svaku zemlju preko koje lete i u koju sleću. Najizazovniji deo će im svakako biti prelet dva okeana prilikom kojeg će samo jedna od njih smeti da se nalazi u letelici zbog bezbednosti – da bi se u Sinusu našlo mesta za deblju odeću za slučaj ditchinga kao i čamac za spasavanje.

Nakon Srbije lete za Sloveniju gde će u Pipistrelovoj bazi imati prvi ozbiljniji tehnički pregled letelice. Kako im je tekla priprema, kako su odabrane za svoju jedinstvenu misiju i kako je iz ugla Srpskih instruktora tekla njihova obuka za ultra-lako letenje pogledajte u video reportaži ispod:

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ba

Pero druže, tebi i tvojoj ekipi čestitam na divnim repotražama

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Željko Tucaković na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Leopardi 2a8 su promašaj za Hrvatsku, tenk je težak preko 73 tone, skoro 90% više od m84, a košta 29 miliona evra. Dali su svoje odlične tenkove a platili nove tenkove koliko dobre borbene helikoptere. Sad me baš interesuje da li ima mostova koji mogu da ih istrpe, ili će morati i mostove da menjaju...…

10. Apr 2025.Pogledaj

Leopold na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Svi o tenkovima, na AERO portalu.... C c c c Ja bih dao levu ruku za "maketu" tih dimenzija u dnevnoj sobi. I ne mora biti Rafale, iskreno, neki Su-27 ili derivat ili F-15X ili matori Harijer bi bili podjednako OK :D

10. Apr 2025.Pogledaj

Miloš77 na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Srbofil Mislim da je ogromna vecina modernih tenkova i borbenih oklopnih vozila u zadnje 1-2 godine unistenia ne zato sto je probijen oklop bilo gde, nego zato sto je FPV dron #1 nasao tenk, i #2 paralizovao ga tako sto mu je razvalio gusenjice, ili neki spoljni sistem.. Onda se okno otvara, i posada izvlaci…

10. Apr 2025.Pogledaj

NixPix na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

Miloše. FPV dronovi su prvih dana upotrebe u Ukrajini letjeli do 15km daleko, a sada jedva 1km. Danas su operateri na prvoj crti zajedno sa pješacima, prije godinu dana upravljali su 2-3 km daleko iza leđa svojih pješaka. Dominacija fpv dronova je prošlo svršeno vrijeme, uz razvoj aktivne hardkill i softkill obrane sve će imati…

10. Apr 2025.Pogledaj

Marko na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš777 Zato postoji aktivna zaštita na Leo2 A8, i Rusi nedavno predstavili sličnu zaštitu od projektila i dronova za svoje tenkove. Dronovi su trenutno efektivni, ali isto su bili i dvokrilci u 1.s.r., pitanje vremena dok se masovno ne uvede zastita od njih.

10. Apr 2025.Pogledaj