BEG airport status
LYBE 2001:30 Z 100°08KT 9999 BKN040 02/00 Q1015 NOSIG=
Vansi erports od ponoći preuzima „Nikolu Teslu“; Er Srbija poželela dobrodošlicu koncesionaru "Ukupno ulaganje Vansija u aerodrom biće 1,46 milijardi evra" / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Vansi erports od ponoći preuzima „Nikolu Teslu“; Er Srbija poželela dobrodošlicu koncesionaru

Kompanija Vansi erports uplatila je večeras jednokratnu koncesionu naknadu od 501 miliona evra za aerodrom „Nikola Tesla“ u Beogradu, prenosi Tanjug.

Tim povodom, ministar finansija Siniša Mali rekao je da će ukupno ulaganje Vansija u aerodrom biti 1,46 milijardi evra, a tu spadaju jednokratna naknada, minimalne godišnje koncesione naknade i kapitalna ulaganja i dodao:

– Na upravo završenoj sednici Vlade konstatovano je da je kompanija Vansi erports uplatila 501 milion evra na ime jednokratne koncesione naknade i time ispunila sve svoje obaveze koje su definisane ugovorom o koncesiji i stvorila uslove da preuzme upravljanje Aerodromom Nikola Tesla.

To znači da će od ponoći kompanija Vansi erports upravljati Aerodromom Nikola Tesla i postati njegov operater u narednih 25 godina, pri čemu je veoma važno za sve građane Srbije da znaju da vlasnik Aerodroma Nikola Tesla i dalje ostaje Srbija, i dalje ostaje naša država, a da samo upravljanje ide kompaniji Vansi erports. –

Kako bi izvršila tu transakciju, kompanija Vansi podigla je kredite u iznosu od 420 miliona evra na maksimalni period od 17 godina od četiri multilateralne institucije – IFC-a, EBRD-a, agencije Francaise de Developpement i DEG-a, kao i od šest banaka – Unikredita, Intese, Erste banke, Societe Generalea, Kommunalkredita i CIC-a, saopšteno je iz te francuske kompanije.

Ministar finansija rekao je da se ugovorom o koncesiji kompanija Vansi erports obavezala da u prvih pet godina izvrši sanaciju i rekonstrukciju glavne poletno-sletne staze, izgradnju umetnute poletno-sletne staze, izgradnju novih rulnih staza i rekonstrukciju postojećih, izgradnju brzih izlaza sa piste, rekonfiguraciju terminala i izgradnju novih objekata.

Podsetimo, ugovor o koncesiji potpisali su predstavnici Vlade Srbije i francuska kompanija Vansi erports 22. marta ove godine. Uplata i konačno preuzimanje bili su nekoliko meseci odlagani od strane Vansija a poslednji rok produženja bio je aktiviran od strane države.

Dobrodošlica koncesionaru

Povodom preuzimanja Aerodroma Nikola Tesla od strane kompanije Vansi erports, Er Srbija poželela je dobrodošlicu novom koncesionaru koji će narednih 25 godina upravljati beogradskim aerodromom, saopšteno je iz srpskog nacionalnog avio-prevoznika.

Kako je tim povodom istakao generalni direktor Er Srbije Dankan Nejsmit, dolazak Vansija koristiće svim stranama:

– U ime srpske nacionalne avio-kompanije, neizmerno se zahvaljujem na saradnji dosadašnjem timu Aerodroma Nikola Tesla Beograd, na čelu sa direktorom Sašom Vlaisavljevićem, i želim dobrodošlicu novom timu koji će nadalje voditi tu značajnu vazdušnu luku. Aerodrom Nikola Tesla je i naš dom i izuzetno važno čvorište saobraćajne mreže. Baš zbog toga, naše snažno, konstruktivno i posvećeno partnerstvo, može da bude samo od koristi svim stranama. –

O dolasku koncesionara govorio je i izvršni direktor Er Srbije Branislav Malović:

– Dolazak kompanije Vansi izuzetno je značajan podsticaj za dalji razvoj, modernizaciju i unapređenje poslovanja Aerodroma Nikola Tesla. Er Srbija godišnje preveze gotovo polovinu putnika koji koriste beogradski aerodrom i dolazak novog partnera znači novi podsticaj daljem jačanju odnosa i saradnje. Uveren sam da ćemo zajedno, kroz saradnju svih službi, doprineti još boljim rezultatima srpske ekonomije i turizma. –

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

B

Umetna pista je totalna glupost. Umesto da se napravi nova poletno-sletna staza sa druge strane odmah, te da se ova rekonstruise (nece da rasele 200 bespravno napravljenih kuca od ljudi kojima su placeve podelili Seselj i AV), gradi se ova kompletna glupost (usput bice samo CAT II i nece moci da primi teske avione) za potrebe rekonstrukcije glavne poletno-sletne staze, koja se nakon tih 12 meseci uklanja?!? A onda u cetvrtoj fazi se gradi druga pista .. da li to ima ikakve logike?

Odgovori
J

Naravno da nema logike jer je GUP to i predvidjeno još pre 30 godina, dakle ipak se gradi druga pista ka naselju Surčin ako sam dobro razumeo. A kad je ta četvrta faza onda, i šta se sve potrazumeva u prve tri ?

M

Pozdravljam preuzimanje upravljanja aerodroma Nikola Tesla. Treba koncesionaru dati šansu i videti kako posluje u budućnost, pa onda može konstruktivno da se kritikuje i ukazuje. A ovo bacanje blata unapred je neozbiljno i u poslovnom svetu nema prolaz. Samo rezultati su bitni, kako za Republiku Srbiju kao vlasnika, tako i za koncesionara.

Odgovori
S

ode drzava na doboš a ne samo aerodrom

Odgovori
N

Verovatno je time zakucan i poslednji ekser Niskom aerodromu…

Odgovori
J

Dali će biti objavljeni detalji tog ugovora, da vidimo šta se tačno planiraju da rade, hoće li biti stvarno kapitalnih radova, kao što je kargo, novi terminali, i nova pista, ne ovo što nazivaju umetnuta, koja će koštati kao prava.

Odgovori
d

Наравно да неће :-).

N

Bice taj ugovor, kao i kopija uplate. Kao sto smo videli ugovor za fijat, zelezaru, rtb bor itd.

B

E sad će poteći med i mleko…

Odgovori
M

Da li je istina da ce promeniti ime aerodroma, da se vise nece zvati „Nikola Tesla“

Odgovori
M

Da

P

Ne

L

Možda. Liberalnije građanske struje su za to da se preimenuje u Luj Bartu, opet oni kojima Nikola Tesla nije dovoljno nacionalan guraju da se promeni ime u Mihajlo Pupin. Opet postoji mala ali snažna zajednica naših građana u Parizu koja lobira u Jelisejskoj palati za odabir imena Ljuba Aličić zbog poznatih zasluga istog u Francuskoj. Videćemo, napeto je…

G

Možda

A

Bez novog terminala (ili kompletnog proširenja sadašnjeg) i samo sa umetnutom pistom u prvih pet godina dugoročni rast i perspektive aerodroma su značajno umanjene. Pobedile su loše i jeftine opcije a izgubili putnici i verovatno Er Srbija.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend