BEG airport status
Vlaisavljević: Koncesionar „Teslu“ preuzima najranije 15. septembra, Ugovor će biti javan; Vansi: Uvodimo linije za Čile i Lisabon U planu je razvoj saobraćaja od 14,74 miliona putnika do 2043. godine / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Vlaisavljević: Koncesionar „Teslu“ preuzima najranije 15. septembra, Ugovor će biti javan; Vansi: Uvodimo linije za Čile i Lisabon

Ugovor o koncesiji za Aerodrom „Nikola Tesla“ danas su u Palati Srbija potpisali predstavnici Vlade Srbije i francuska kompanija Vansi erports. Ta kompanija će beogradski aerodrom preuzeti najranije 15. septembra, a kao jedan od planova nakon preuzimanja biće joj uvođenje novih ruta za Lisabon i Čile.

Potpisivanju su prisustvovali premijerka Ana Brnabić, ministarka Zorana Mihajlović, ambasador Francuske u Beogradu Frederik Mondolini, Masimo Bruzo iz kompanije Vansi erports, kao i glavni izvršni direktor kompanije Vansi koncesija i predsednik Vansi erports Nikola Notbar.

Kako je tim povodom rečeno iz Vlade, finansijsko zatvaranje transakcije i prenos sertifikata aerodromskog operatera (početak rada Vansi erportsa kao aerodromskog operatera) ne očekuje se pre septembra 2018. godine, kada će biti izvršena uplata jednokratne koncesione naknade.

To je potvrdio i v.d. generalnog direktora „Nikole Tesle“ Saša Vlaisavljević koji je precizirao da će najranije preuzimanje aerodroma biti 15. septembra, a najkasnije krajem godine u novembru ili decembru.

„U planu nam je da pomognemo i Er Srbiji pri uvođenju novih ruta“ / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

Na pitanje novinara o tome da li će Ugovor biti javan Vlaisavljević je objasnio da ne može da tvrdi bilo šta kao direktor aerodroma, ali da veruje da će biti javan, jer nema razloga da ne bude.

Prisutnima se obratio i Notbar koji je govorio o budućim planovima Vansija za „Nikolu Teslu“ pri čemu je istakao značaj dugoročne saradnje te kompanije sa Srbijom:

– Svesni smo toga da je Aerodrom Nikola Tesla od velikog strateškog značaja za vašu zemlju, te ćemo raditi na njegovoj obnovi i daljem razvoju. Mi svakako ne bismo bili ovde da u „Tesli“ ne prepoznajemo potencijal.

Planiramo uvođenje novih ruta, kao što su linije za Čile i Lisabon, kako bi beogradski aerodrom postao vodeći u ovom delu sveta. Takođe, u planu nam je da pomognemo i Er Srbiji pri uvođenju novih ruta, a sveukupno da dovedemo veći broj putnika u Srbiju. –

Kako je na potpisivanju istaknuto, Vansi erports rast „Nikole Tesle“ primarno vidi u razvoju čvorišta avio-saobraćaja na Balkanu sa planiranim razvojem saobraćaja od 14,74 miliona putnika do 2043. godine i 120 hiljada operacija, dok ponuđena kapitalna ulaganja obuhvataju sanaciju i rekonstrukciju glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnutne poletno-sletne staze, zatim pomoćnih rulnih staza i brzih izlaza sa piste.

Minimalna koncesiona naknada po godini kreće se od 4.4 do 15.1 miliona evra / Foto: Aerodrom Nikola Tesla

– Ukupna nominalna vrednost ove transakcije – jednokratna naknada, minimalne godišnje koncesione naknade i kapitalna ulaganja iznosi 1.461.508.000 evra, dok se minimalna koncesiona naknada po godini kreće od 4.4 do 15.1 miliona evra.

Vansi erports ponudio je jednokratnu koncesionu naknadu u iznosu od 501 milion evra, a isplata će se vršiti kroz dividendu i to Srbiji 417 miliona evra, a malim akcionarima 84 miliona evra. – kažu iz Vlade.

Nakon potpisivanja Ugovora, delegacija prestavnika Vlade, kompanije Vansi erports, kao i „Nikole Tesle“ obišla je beogradski aerodrom, gde je Tango Six sa Sašom Vlaisavljevićem razgovarao o tome šta će sve do preuzimanja koncesionara na aerodromu biti urađeno i šta zaposleni mogu očekivati nakon što Vansi postane aerodromski operater.

Razgovor sa Vlaisavljevićem biće objavljen sutra na Tango Six portalu.

Komentari

d

Vladimire,
na sajtu ANT nije navedeno ovo što ste naveli kao bitan događaj. Nema nikakve informacije o prospektu vezano za ove nove akcije. Na BELEX-u nije dato obaveštenje o novoj emisiji akcija.
Očito, AD ANT (Izvršni ni Upravni odbor) smatra da to nije važno akcionarima, pa ja jedino što mogu zaključiti da se nešto dešava, a nemam uvida o tome (valjda je to suština akcionarskog društva).
Ne želim da se upuštam u dalje rasprave, želim samo da ukažem da počinje nešto što nisam u stanju sagledati na osnovu javno dostupnih informacija.

Odgovori
v

Susjedi sretno vam bilo!!
Nadam se da „vasi“ francuzi nece onda dati aerodrom u podkoncesiju turcima kako su to „nasi“ francuzi u ZAG napravili!
Tako da se sad ti „nasi“ francuzi prakticno bave samo iznajmljivanje nekretnina! :-)

Odgovori
m

Ma sad kad nam krene, ima ZAG da zatvore :)
Lešinari na sve strane.

l

Koja je to firma iz Turske dobila podkoncesiju za zagrebački aerodrom? prvi put čujem za to????

M

„jednokratnu koncesionu naknadu u iznosu od 501 milion evra, a isplata će se vršiti kroz dividendu i to Srbiji 417 miliona evra, a malim akcionarima 84 miliona evra.– kažu iz Vlade.“

Ako sam dobro razumeo , Vansi ne uplacuje novac za koncesiju vec ce koncesiju da isplati narednih godina,Da li Vansi u Septembru preuzima aerodrom a da nije isplatio 501 mil u celosti.

Odgovori
N

Vansi se isplatiti te pola milijarde do 15.septembra aerodromu, a onda ce aerodrom tu uplatu kroz dividende da prebaci vladi kao najvecem akcionaru, i malim akcionarima.

Ko li ce samo zaraditi na bankarskoj proviziji?

V

Malo pojašnjenje,

Nije 15 septembar krajnji rok za uplatu novca. Može se uplata desiti i kasnije od tog datuma. Piše sve u ugovoru koji nećemo videti pre uplate novca. Veoma transparentno.

M

Ali linija za Čile je hit!
I jos jedna za Japan, pa da kupimo vise taj 747-400 :D

Odgovori
G

Ecuador!

L

Ma 747-800 a mozda i A 380. Sve je moguče ljudi moji.

A

Smanjite malo dozivljaj, nisu rekli da ce Air Serbia leteti za Cile, vec da ce dovesti kompanije koje lete na tim linijama.

M

@Miroslav
Beograd-Lisabon-Santjago kao Beograd-Prag-Peking!?

B

Valjda za Santiago? Sve u svemu prazna prica

M

Santijago ako ćemo mak na konac.

D

@Milers, ne postoji let Lisabon – Santjago.

M

@Djape
Znam da ne postoji, ali pošto su sve tri navedena aerodroma pod VINCI koncesijom a direktor je prilikom potpisa spomenuo otvaranje linija prema Lisabonu i Santjagu nekako mi je logično bilo da se to poveže na taj način tj. kao Beograd-Prag-Peking.

D

U slučaju da se obistini direktorova tvrdnja javno obećavam da nikada više neću napisati ni slovo na forumu :)

M

@Djape
Nemojte tako, čak iako se obistini vi pišite, razmjena mišljenja nikada nije na odmet a vrijeme će pokazati ko je bio u pravu, ako je iko bio!

D

Naravno @Milers, ne mogu da verujem da čovek koji je godinama na najvišim pozicijama u srpskom vazduhoplovstvu moze da izjavi ovako nešto kao pre par godina kada je ministarka Zorana Mihajlović “povezala” Srbiju sa Meksikom.

M

Ako se zaista uvedu linije za Cile I Lisabon, onda su oni maheri a mi gomila amatera. I ako se pokaže da linija za Čile uspe I napravi profit, onda su sve analize I pisanija na ovom sajtu u rangu naklapanja.

Sumnjicav sam da to može da uspe, ali neka vreme pokaže ko je u pravu.

A

Miroslav,
Mozda da se vi nama predstavite,tj. recite nam koja vam je profesija i gde ste zaposleni, cisto da mi ostali amateri znamo sa kim diskutujemo?

A oni su maheri,to je nesumnjivo, i to svetski.

M

Elektronika. ETF.
Mislim da zaposlenje nije bitno. Ne bi trebalo da ovaj forum koristimo za samoreklamiranje ;)
Iskreno, ne volim kad neko ovde rečenicu počne sa „moja dnevnica je..“ ili „ja sam…“ Ili „Moja firma….“.
Radije bih da iznesemo teze, razmišljamo na temu.
Skeptik sam vezano za koncesiju. Bio Sam skeptik od pocetka vezano za baladu o Air Srbiji I Etihadu.
Voleo bih da ovog puta nisam u pravu…

A

Nisam mislio nista lose,niti me zanimaju plate komentatora,samo sam hteo da kazem da smo svi mi ovde itekako amateri za ljude iz Vincija. Sve dok se ne pojavi neko iz te branse,i sa iskustvom upravljanja aerodroma ili avio kompanije. ;)

Sto se tice koncesije,nisam ni ja odusevljen,ali s obzirom da je to zavrsena prica, misljenja sam da treba biti barem malo optimista,ili bar ne kritikovati previse dok ne vidimo neke prve poteze i rezultate. Lako cemo kritikovati,imamo 25 godina za to.
Svako dobro.

M

Hvala!

I ja vama svako dobro zelim :)

M

Predviđa se rast u narednih 25 godina od 4%, šta kažu poznavaoci!?

Odgovori
M

4% godišnje!

V

Milers,

Slabo ovde ima poznavaoca.

Ja ti predlažem da pogledaš rast aerodroma i broja putnika na njima u regionu, pa da sam prosudiš da li su 4% malo, dovoljno ili previše.

Nakon toga ćeš sam imati svoj zaključak šta nam se servira sa i oko ove Koncesije.

M

@Vladimir
Slažem se sa vama, na osnovu profita od prošle godine i sa rastom istog od 4% dolazi se do cifre od 1,27 milijardi čistog profita što znači da će biti u minusu ako ostvare sve obećane investicije i godišnje naknade. E sad, moguće je da će oni uvećati profit jer statistički gledano aerodrom u Beogradu zaostaje u odnosu na mnoge aerodrome u strukturi profita (djelatnost vezana za avio saobraćaj vs ostali vidovi djelatnosti). A možda će nas „počastiti“ povećanjem taksi aerodromskih ali gledano iz ugla biznisa to i nije dugoročno rješenje jer ostali aerodromi „ne spavaju“. Sve u svemu ostaje nam da se nadamo da su bili oprezni sa ovom izjavom o rastu putnika i da će to da budu neke druge brojke a da imaju iskustva sa upravljanjem aerodromima to im se ne može osporiti.

V

Milers,

Ono što mene brine najviše su te neke cifre i podaci koji se iznose u javnost, a koji kada se provere ne piju vodu. Sve mi se čini da Vansi ima nameru praviti pare još na neki način osim airport core business. Na koji način i kako, bez ugovora nećemo saznati sve dok se ne desi.

D

Najveći potencijal za zaradu Vincija je u komercijalnim sadržajima. Prihodi od ne avio usluga trenutno učestvuju sa jedva 20% u ukupnom prihodu. Svetski prosek je oko 50%

M

@ Djape
Upravo tako, ima mnogo prostora za povećanje profita upravo na tom polju. Nedavno je G. Šcurić rekao da kad ima dva slična leta preko nekog huba on bira hub (u ovom slučaju Pariz) jer tamo ima neki restoran koji on voli! E Beograd danas nema nikakvog privlačnog sadržaja.

J

Kako ne, meni je super kava u onom hleb i kifle :)

V

Znači ugovor nećemo videti do Septembra.

Odgovori
M

A koji smo pa ugovor I videli do sada? U najboljem slučaju videćemo ugovor I poneki aneks.
A nevidljive anekse će gledati I za glavu se hvatati neki drugi ljudi kroz 15 ili 20 godina…

J

mhm… možda… maada nisam do sada to video da se obećano i govoreno ispoštuje do kraja i tačno.
Nekad je tako stručno smuljano da je sve tačno i opet nije tako.
Sve ono od pre oko tendera i kolmune G.Šćurica moju malenkost Građanina Pokornog baš i neohrabruju.

Odgovori
d

Pogledajte na APR sajtu zadnji dokument od 20
03.1018. za NT i vidjećete da su već izdali nove akcije. Farbanje već počinje.

V

Damirko,

Nove akcije nisu farbanje, već neminovnost. Država je pre nekoliko dana prenela vlasništvo veće količine gradskog zemljišta u neposrednoj blizini Aerodroma sa Republike na ANT. Pošto je ANT akcionarsko društvo, morali su izdati dodatno broj akcija da pokriju novostvorenu vrednost.

d

Vladimire,
na sajtu ANT nije navedeno ovo što ste naveli kao bitan događaj. Nema nikakve informacije o prospektu vezano za ove nove akcije. Na BELEX-u nije dato obaveštenje o novoj emisiji akcija.
Očito, AD ANT (Izvršni ni Upravni odbor) smatra da to nije važno akcionarima, pa ja jedino što mogu zaključiti da se nešto dešava, a nemam uvida o tome (valjda je to suština akcionarskog društva).
Ne želim da se upuštam u dalje rasprave, želim samo da ukažem da počinje nešto što nisam u stanju sagledati na osnovu javno dostupnih informacija

D

Damirko, bilo je u sredstvima informisanja da će 9. marta na sednici Skupštine akcionara biti unešeno u Aerodrom „Nikola Tesla“ 28 parcela oko aerodroma u vrednosti od 181,9 miliona dinara, za šta će država dobiti 120.521 akciju ove kompanije. Bez obzira što se radi o povećanju od svega 0,9% potpuno ste u pravu da je Aerodrom tu promenu morao objaviti. Beogradska berza će tu informaciju objaviti kroz kvartalni izveštaj akcionarskog društva.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

Putujući: Hvala puno za pohvale. I ja smatram da je diskusija nepotrebno išla u politiku. Broj putnika svakako će rasti. Neka se obistini samo dio planova koje imaju Aerodromi Crne Gora brojka linija, prijevoznika i putnika će značajno porasti. Naravno da je limitirajuć faktor ovo što pišete, ali kad sam zadnjih par puta bio u…

21. Sep 2018.Pogledaj

radovanovic na: Vanaerodromsko sletanje Antonova 2 „STS avijacije“ kod Jagodine

Stajni trap je polomljen sudeci po polozaju aviona a i donja krila su ostecena a posto je u pitanju platno bice tu posla, nekada je Pancevacka Utva radila remont i oplatnjavanje krila na An-2 tako da imaju znanja e sad koliko to kosta neznam ali ako se isplati popravka onda napred dobri su to leteci…

21. Sep 2018.Pogledaj

BB na: [EKSKLUZIVNO] Prve fotografije prinudnog vanaerodromskog sletanja aviona An-2 blizu Jagodine

Nije fino vidjeti udes u avio svijetu ali je fino znati kada posada izađe bez većih problema. svaka čast za prisebnost...

21. Sep 2018.Pogledaj

Send this to a friend