BEG airport status
LYBE 1023:30 Z 250°08KT CAVOK 01/M01 Q1015 NOSIG=
[REPORTAŽA] Erbas predao prvi A350-1000 Katar ervejzu U narednih godinu dana Kataru će biti isporučeno šest A350-1000 / Foto: Airbus

[REPORTAŽA] Erbas predao prvi A350-1000 Katar ervejzu

Kompanija Erbas predala je u utorak u Tuluzu prvi (A7-ANA) od 37 naručenih A350-1000 aviona avio-prevozniku Katar ervejz, koji je ujedno i prvi naručilac te serije.

Izvršni direktor Erbasa Fabris Brežier (Fabrice Bregier), direktor kompanije Katar ervejz Akbar Al Baker i direktor sektora civilnog vazduhoplovstva Rols Rojsa Kris Čolerton (Chris Cholerton) sastali su se u Tuluzu kako bi izvršili primopredaju i predstavili A350-1000 medijima.

Tango Six je imao priliku da prisustvuje celokupnom programu, pri čemu je prva etapa bila poseta Erbasovog A350XWB Final Assembly Linea (FAL) gde se u nekoliko različitih proizvodnih stanica letelice sklapaju u finalni proizvod.

Stanica broj 50 namenjena spajanju trupa / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Tokom obilaska, bilo je reči i o potencijalnoj proizvodnji A350-2000. Iako planovi za proizvodnju ove verzije letelice nisu zvanično potvrđeni, veoma je verovatno da će, ukoliko do toga dođe, trenutna konstrukcija Final Assembly Linea biti izmenjena i proširena kako bi sklapanje serije moglo nesmetano da se obavlja.

Visoki plafoni dizajnirani za regulaciju toplote / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Jedan od noviteta svakako je i transporter Beluga XL na kome Erbas trenutno radi. Kako nam je prilikom obilaska rečeno, Beluga XL će naslediti sadašnju Belugu i kao veća verzija biti u mogućnosti da transportuje celokupne delove letelica, kao što je na primer kompletan par krila A380.

Unapređene karakteristike A350-900 na poslednjem članu A350 familije / Foto: Airbus

Nakon posete FAL-a usledila je konferencija u Erbasovom Lidership University centru gde su na dnevnom redu bili detalji proizvodnje najnovijeg člana A350 familije, saradnja sa Rols Rojsom pri ugrađivanju novih Trent XWB motora, kao i budući planovi Katar ervejza.

Tada je istaknuto i nekoliko osnovnih razlika. A350-1000 sedam metara je duži od svog prethodnika, karakterišu ga modifikovane, zakrivljene ivice krila, kao i do sada najefikasniji motori, pri čemu se očekuje da će operativna potrošnja goriva biti za 25% manja.

Prema rečima Akbara Al Bakera, Kataru će do kraja ove godine biti isporučeno još šest letelica tog tipa, nakon čega će se isporuke nastaviti u narednih pet godina.

U planu da se pored A350-1000 i u sve A350-900 ugrade „Qsuite“ sedišta / Foto: Airbus

Pri kraju konferencije novinarima je pružena mogućnost da postave pitanja, a jedno od njih ticalo se konkurencije između A350-1000 i njegovog budućeg takmaca na tržištu B777-9:

– Mi imamo novi dizajn, efikasnost, dolet, kao i komfor koji uz njega ide. B777-9 ima velika krila, veći trup i velike motore takođe. Taj avion je 35 tona teži od A350-1000, što znači da je jedan A350-1000 pun putnika i spreman za let podjednako težak kao jedan prazan B777-9. Šta god da kompanija uradi da popuni B777-9, on nikad neće moći da postigne efikasnost koju ima A350-1000. –

Novi tip „Qsuite“ sedišta u biznis klasi

Poznat po luksuzu koji nudi u svojoj biznis klasi, Katar ervejz ni ovoga puta nije razočarao buduće korisnike najnovije letelice A350 familije. Ugradnjom novog tipa „Qsuite“ sedišta, on je otišao korak dalje i postao prvi avio-prevoznik koji u toj klasi nudi „dupli krevet“.

Kako je objasnio Al Baker, u planu je da se pored A350-1000 i u sve A350-900 avione ugrade „Qsuite“ sedišta, pri čemu će njihova instalacija izostati u B787 floti, jer su Boingovi trupovi znatno uži:

– Alternativa „Qsuite“ sedištima u B787 biće sedišta koja daju potpunu privatnost. –

Tim povodom, on je istakao da će „Qsuite“ program postati standard u biznis klasi Katar ervejza.

Ceremonija dodele A350-1000

Krajem dana organizovan je poseban program primopredaje koji je u svojoj kreativnosti prevazišao sva moguća očekivanja.

Nakon pozdravnih reči Brežiera, Al Bakera i Čolertona, usledio je nesvakidašnji lajt šou, na samom avionu Katar ervejza, a zatim i u sali pred prisutnima.

Kako je protekla ceremonija dodele i na koji način je avion poslužio kao projektorsko platno pogledajte na sledećem video snimku:

 
 

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

M

Vrhunski light-show.

Odgovori
B

sve cestitke Djubiu i Briglji na dostignucu

Odgovori
A

Stvarno impresivno. Iskreno ti zavidim, kolegice, što si bila tamo. :-)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

PPC na: Nabavka Super Puma za Helikoptersku jedinicu MUP-a, da li se u budžetu za 2019. krije potvrda?

Nisam zanao da su nam komšije Makedonci tako daleko, čak u Afriki? Batalite te EASA-NATO standarde. Puma je preskupa za nas i nepotrebno šarenilo u klasi srednjih transportnih helikoptera. Što neko reče, ako im je zinulo d.pe za "standardima" eto im AB-412 ko što su (pametno) pazarili Crnogorci za tri puta manje para. Bacanje para…

10. Dec 2018.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

No, Miroslave da je to megalomanski projekt jest. No, na 90 milijuna putnika sigurno trebaju bar tri piste. Istina Heathrow ima dvije piste, ali totalno se ubija sa njima, upravo to je limitirajuć faktor zašto ne mogu više rasti preko 80 milijuna putnika, nasušno im treba treća, i konačno su dobili zeleno svjetlo za istu.…

10. Dec 2018.Pogledaj

Isla na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Miroslave, Već sam vam rekao da nemam nameru da se upuštam u političke rasprave sa vama jer ovaj portal, za razliku od vas, ne posećujem ni zbog politike ni zbog ideologije. Pošto vas sve u vezi novog aerodroma u Istanbulu tišti i iritira, a posebno podatak da je u svojoj POSLEDNJOJ fazi projektovan za 200…

10. Dec 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Alene, Upravo sam tako i ja razmisljao - iseliti najveci Cargo aerodrom na svetu iz centra grada je bio daleko tezi posao. Znaci - na svega par stotina metara od Aerodroma imali smo centar Cowloona. Imali smo nebodere od 300-400 metara visine, i milione ljudi na ulicama! Nista pre toga nije bilo ni priblizno po…

10. Dec 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Island strateški bitan za Indigo Partners – 8. dio globalnog sukoba

Isla, Kad neko kaze ili napise nesto kriticki (pa makar kritikovao i vaseg idola)- to u normalnom svetu ne znaci da je neprijatelj. Postoji izraz drugacije misljenje. Jeste li culi nekad za to? Alen zna da sam kriticko misljenje izrazavao i po pitanju bombasticnog projekta Etihad-Air Serbia. I to u momentu kad su se bacale…

10. Dec 2018.Pogledaj

Send this to a friend