BEG airport status
[REPORTAŽA] Erbas predao prvi A350-1000 Katar ervejzu U narednih godinu dana Kataru će biti isporučeno šest A350-1000 / Foto: Airbus

[REPORTAŽA] Erbas predao prvi A350-1000 Katar ervejzu

Kompanija Erbas predala je u utorak u Tuluzu prvi (A7-ANA) od 37 naručenih A350-1000 aviona avio-prevozniku Katar ervejz, koji je ujedno i prvi naručilac te serije.

Izvršni direktor Erbasa Fabris Brežier (Fabrice Bregier), direktor kompanije Katar ervejz Akbar Al Baker i direktor sektora civilnog vazduhoplovstva Rols Rojsa Kris Čolerton (Chris Cholerton) sastali su se u Tuluzu kako bi izvršili primopredaju i predstavili A350-1000 medijima.

Tango Six je imao priliku da prisustvuje celokupnom programu, pri čemu je prva etapa bila poseta Erbasovog A350XWB Final Assembly Linea (FAL) gde se u nekoliko različitih proizvodnih stanica letelice sklapaju u finalni proizvod.

Stanica broj 50 namenjena spajanju trupa / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Tokom obilaska, bilo je reči i o potencijalnoj proizvodnji A350-2000. Iako planovi za proizvodnju ove verzije letelice nisu zvanično potvrđeni, veoma je verovatno da će, ukoliko do toga dođe, trenutna konstrukcija Final Assembly Linea biti izmenjena i proširena kako bi sklapanje serije moglo nesmetano da se obavlja.

Visoki plafoni dizajnirani za regulaciju toplote / Foto: Marta Lutovac, Tango Six

Jedan od noviteta svakako je i transporter Beluga XL na kome Erbas trenutno radi. Kako nam je prilikom obilaska rečeno, Beluga XL će naslediti sadašnju Belugu i kao veća verzija biti u mogućnosti da transportuje celokupne delove letelica, kao što je na primer kompletan par krila A380.

Unapređene karakteristike A350-900 na poslednjem članu A350 familije / Foto: Airbus

Nakon posete FAL-a usledila je konferencija u Erbasovom Lidership University centru gde su na dnevnom redu bili detalji proizvodnje najnovijeg člana A350 familije, saradnja sa Rols Rojsom pri ugrađivanju novih Trent XWB motora, kao i budući planovi Katar ervejza.

Tada je istaknuto i nekoliko osnovnih razlika. A350-1000 sedam metara je duži od svog prethodnika, karakterišu ga modifikovane, zakrivljene ivice krila, kao i do sada najefikasniji motori, pri čemu se očekuje da će operativna potrošnja goriva biti za 25% manja.

Prema rečima Akbara Al Bakera, Kataru će do kraja ove godine biti isporučeno još šest letelica tog tipa, nakon čega će se isporuke nastaviti u narednih pet godina.

U planu da se pored A350-1000 i u sve A350-900 ugrade „Qsuite“ sedišta / Foto: Airbus

Pri kraju konferencije novinarima je pružena mogućnost da postave pitanja, a jedno od njih ticalo se konkurencije između A350-1000 i njegovog budućeg takmaca na tržištu B777-9:

– Mi imamo novi dizajn, efikasnost, dolet, kao i komfor koji uz njega ide. B777-9 ima velika krila, veći trup i velike motore takođe. Taj avion je 35 tona teži od A350-1000, što znači da je jedan A350-1000 pun putnika i spreman za let podjednako težak kao jedan prazan B777-9. Šta god da kompanija uradi da popuni B777-9, on nikad neće moći da postigne efikasnost koju ima A350-1000. –

Novi tip „Qsuite“ sedišta u biznis klasi

Poznat po luksuzu koji nudi u svojoj biznis klasi, Katar ervejz ni ovoga puta nije razočarao buduće korisnike najnovije letelice A350 familije. Ugradnjom novog tipa „Qsuite“ sedišta, on je otišao korak dalje i postao prvi avio-prevoznik koji u toj klasi nudi „dupli krevet“.

Kako je objasnio Al Baker, u planu je da se pored A350-1000 i u sve A350-900 avione ugrade „Qsuite“ sedišta, pri čemu će njihova instalacija izostati u B787 floti, jer su Boingovi trupovi znatno uži:

– Alternativa „Qsuite“ sedištima u B787 biće sedišta koja daju potpunu privatnost. –

Tim povodom, on je istakao da će „Qsuite“ program postati standard u biznis klasi Katar ervejza.

Ceremonija dodele A350-1000

Krajem dana organizovan je poseban program primopredaje koji je u svojoj kreativnosti prevazišao sva moguća očekivanja.

Nakon pozdravnih reči Brežiera, Al Bakera i Čolertona, usledio je nesvakidašnji lajt šou, na samom avionu Katar ervejza, a zatim i u sali pred prisutnima.

Kako je protekla ceremonija dodele i na koji način je avion poslužio kao projektorsko platno pogledajte na sledećem video snimku:

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Al

Stvarno impresivno. Iskreno ti zavidim, kolegice, što si bila tamo. :-)

Odgovori
Be

sve cestitke Djubiu i Briglji na dostignucu

Odgovori
Me

Vrhunski light-show.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj