BEG airport status
Hrvatski sindikat saobraćajnih pilota: Croatia Airlines pred kolapsom, Godinu i po dana bez Uprave u punom mandatu Radnici već 17 meseci bez kolektivnog ugovora / Foto: Croatia Airlines

Hrvatski sindikat saobraćajnih pilota: Croatia Airlines pred kolapsom, Godinu i po dana bez Uprave u punom mandatu

Hrvatski sindikat saobraćajnih pilota (HSPP) uputio je otvoreno pismo predsedniku Republike Hrvatske povodom loše situacije u nacionalnoj avio-kompaniji.

Kako navode, Croatia Airlines se zbog loše isplaniranih rokova za zimsko održavanje aviona dovela u situaciju da je počela sa letnjim redom letenja bez dva vlastita aviona čije će stupanje u saobraćaj kasniti mesec i po dana:

– Zato se na letove aviona Dash Q400 stavljaju Airbusi A319/A320, pa su avioni sa 174 sjedala, umjesto onih od 76 sjedala, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac. Nakon što je povećan broj letova u ožujku (martu), pa se više nije mogla snalaziti sa vlastitim „nadomjescima“, kompanija je počela unajmljivati vrlo skupe avione da uskoče na mjesto aviona koji su kasnili iz Tehnike.

Samo u 12 dana od 23.3. do 3.4. unajmili smo 13 aviona od tri različita prijevoznika iz istočne Europe. No, kompanija sve teže unajmljuje avione, jer su u travnju (aprilu) raspoloživi avioni na tržištu Europe već zauzeti dugoročnim najmovima. Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona Croatia Airlines je počela otkazivati letove, između ostalih i one subvencionirane od države. –

Prema njihovim rečima, samo u poslednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova što je skoro 3 leta dnevno, a od sredine marta vrlo je malo dana kada nije bilo otkazanih letova.

Zbog nedostatka mehaničara avioni kasne sa servisa više od mesec i po dana / Foto: Croatia Airlines

Takođe, iz kompanije je otišla polovina mehaničara, trećina pilota i četvrtina stjuardesa, pri čemu zbog nedostatka mehaničara avioni kasne sa servisa više od mesec i po dana, te je kompanija odlučila da u te svrhe plaća strane mehaničare.

– Zbog nedostatka mehaničara ovo stanje će se produžiti do 15.5. kada, ako neće biti daljih prolongiranja, iz hangara izlazi zadnji avion. Zbog toga imamo ogroman broj otkazivanja letova i kašnjenja, te putnicima isplaćujemo velike kompenzacije. Uz to plaćamo i ekstremno skupe kratkoročne najmove.

Takođe, prodajom Londonskih prava na slijetanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano i sada već uz drakonske uvjete. –

Uz sve navedene probleme, Croatia Airlines godinu i po dana nema Upravu u punom mandatu, pri čemu se konkurs za izbor nove Uprave po treći put ponavlja i neobjašnjivo prolongra, ističu iz Sindikata i dodaju:

– Piloti, kabinsko osoblje i mehaničari daju ničim uvjetovanu podršku Bošku Matkoviću kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Zračnu Luku Zagreb. Radi se o izrazito, neusporedivo kvalitetnijem kandidatu od ostale trojice koje zbog svojih referenci nije moguće ozbiljno razmatrati. –

Među kandidatima su još i trenutni v.d. direktora hrvatske nacionalne avio-kompanije Jasmin Bajić, zastupnik proizvođača aviona Piper Zdravko Delić, kao i bivši član kabinskog osoblja Croatie Airlines, a kasnije šef sektora kabinskih operacija Ranko Ilić.

Kako ističu iz Sindikata, oni su već 17 meseci bez kolektivnog ugovora, a štrajk su otkazivali već dva puta, jer ih je resorni ministar uveravao da će problemi biti rešeni.

Podsetimo, Hrvatski sindikat prometnih pilota prvo otvoreno pismo predsedniku Hrvatske povodom loše situacije u nacionalnoj avio-kompaniji uputio je prethodne godine u januaru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

la

Odlaze piloti? Pa kolike su plate pilotima, ako je trećina otišla?

Odgovori
Ne

Kada sam otıšao prije četiri godine, kao kapetan Q400 sa 13 godina staža u firmi, imao sam neto osnovicu oko 2800 Eura. Sa svim dodacima (uglavnom prekovremeni) sam uspio to jednom dotjerati do 3900. Koliko mi je poznato, to se nije mijenjalo posljednjih par godina.

Ma

Raskupusit ce firmu, onda ce naci strateskog partnera vjerojatno Lufthansu koja ce pokupiti sta vridi od linija i Croatia airlines odlazi u povijest.

Odgovori
Ne

Nema ničega što vrijedi osim ljudi a oni mogu postići daleko povoljniju cijenu za sebe ukoliko se prodaju individualno. CTN je prvenstveno politčki a tek onda ekonomski entitet. Priča o strateškom partneru je još jedno mazanje očiju a ukoliko CTN ode u povijest, to će tek biti nagovještaj da ni RH više nije ekonomski održiva.

Pe

Alene, imate li Vi komentar na ovaj clanak?

Odgovori
Ne

Laž je & neistina & kleveta & objeda & uvreda & podmetanje da su rokovi za zimsko održavanje bili loše isplanirani! Plan meniđmenta je bio odličan ai su ga osujetili volšebni mehaničari odlaskom u druge firme za veću lovu & bolje radne uvjete. Čestitam upravama te ve-de upravama na uspješnoj protusindikalnoj borbi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drazo1 na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

gola je laz da Slovenija placa air policing .ne placaju ni Balticke zemlje i ne znam zasto se to stalno ponavlja

03. Dec 2024.Pogledaj

KK na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Goran Da li je Pula jos sposobna da radi s lovackom avijacijom? Bas gledam mapu, Zadar je idealan jer je sredisnje rasporedjen, a citao sam i da se planira obnova podzemne avio vojne baze u Splitu (Cetina). Ne znam koliko je velika i koliko aviona moze primiti, a ni i koliko je zapustena. U svakom…

03. Dec 2024.Pogledaj

Sima Kosmos iz dalekog svemira na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Nego zna li neko koliko može jednu državu koštati iznajmljivanje tuđeg vazduhoplovstva za kontrolu vazdušnog prostora? Ima li kakav stručnjak da nam kaže kako to funkcioniše, od čega zavisi, da li se plaća kešom ili u naturi, i koliko uopšte košta? I ima li negde u svetu neki primer da je neko iznajmio tuđe avione…

03. Dec 2024.Pogledaj

Milki na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Brtuala Kakve veze ima civilni zračni promet sa NATO-om ? Lima o čemu ti pričaš ?

03. Dec 2024.Pogledaj

dado na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Konstatacija u ovoj ili onoj rečeničnoj formi da će do početne operativne sposobnosti hrvatske eskadrile naoružane Rafalima dežurstvo preuzeti mađari i Talijani (n x objavljeno na T6 i u tekstu i komentarima) se vuče od potpisivanja (Hr) ugovora za Rafale tako da ne vjerujem da je tu u pitanju neinformiranost, Hr piloti što u Fr…

03. Dec 2024.Pogledaj