BEG airport status
Hrvatski sindikat saobraćajnih pilota: Croatia Airlines pred kolapsom, Godinu i po dana bez Uprave u punom mandatu Radnici već 17 meseci bez kolektivnog ugovora / Foto: Croatia Airlines

Hrvatski sindikat saobraćajnih pilota: Croatia Airlines pred kolapsom, Godinu i po dana bez Uprave u punom mandatu

Hrvatski sindikat saobraćajnih pilota (HSPP) uputio je otvoreno pismo predsedniku Republike Hrvatske povodom loše situacije u nacionalnoj avio-kompaniji.

Kako navode, Croatia Airlines se zbog loše isplaniranih rokova za zimsko održavanje aviona dovela u situaciju da je počela sa letnjim redom letenja bez dva vlastita aviona čije će stupanje u saobraćaj kasniti mesec i po dana:

– Zato se na letove aviona Dash Q400 stavljaju Airbusi A319/A320, pa su avioni sa 174 sjedala, umjesto onih od 76 sjedala, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac. Nakon što je povećan broj letova u ožujku (martu), pa se više nije mogla snalaziti sa vlastitim „nadomjescima“, kompanija je počela unajmljivati vrlo skupe avione da uskoče na mjesto aviona koji su kasnili iz Tehnike.

Samo u 12 dana od 23.3. do 3.4. unajmili smo 13 aviona od tri različita prijevoznika iz istočne Europe. No, kompanija sve teže unajmljuje avione, jer su u travnju (aprilu) raspoloživi avioni na tržištu Europe već zauzeti dugoročnim najmovima. Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona Croatia Airlines je počela otkazivati letove, između ostalih i one subvencionirane od države. –

Prema njihovim rečima, samo u poslednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova što je skoro 3 leta dnevno, a od sredine marta vrlo je malo dana kada nije bilo otkazanih letova.

Zbog nedostatka mehaničara avioni kasne sa servisa više od mesec i po dana / Foto: Croatia Airlines

Takođe, iz kompanije je otišla polovina mehaničara, trećina pilota i četvrtina stjuardesa, pri čemu zbog nedostatka mehaničara avioni kasne sa servisa više od mesec i po dana, te je kompanija odlučila da u te svrhe plaća strane mehaničare.

– Zbog nedostatka mehaničara ovo stanje će se produžiti do 15.5. kada, ako neće biti daljih prolongiranja, iz hangara izlazi zadnji avion. Zbog toga imamo ogroman broj otkazivanja letova i kašnjenja, te putnicima isplaćujemo velike kompenzacije. Uz to plaćamo i ekstremno skupe kratkoročne najmove.

Takođe, prodajom Londonskih prava na slijetanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano i sada već uz drakonske uvjete. –

Uz sve navedene probleme, Croatia Airlines godinu i po dana nema Upravu u punom mandatu, pri čemu se konkurs za izbor nove Uprave po treći put ponavlja i neobjašnjivo prolongra, ističu iz Sindikata i dodaju:

– Piloti, kabinsko osoblje i mehaničari daju ničim uvjetovanu podršku Bošku Matkoviću kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Zračnu Luku Zagreb. Radi se o izrazito, neusporedivo kvalitetnijem kandidatu od ostale trojice koje zbog svojih referenci nije moguće ozbiljno razmatrati. –

Među kandidatima su još i trenutni v.d. direktora hrvatske nacionalne avio-kompanije Jasmin Bajić, zastupnik proizvođača aviona Piper Zdravko Delić, kao i bivši član kabinskog osoblja Croatie Airlines, a kasnije šef sektora kabinskih operacija Ranko Ilić.

Kako ističu iz Sindikata, oni su već 17 meseci bez kolektivnog ugovora, a štrajk su otkazivali već dva puta, jer ih je resorni ministar uveravao da će problemi biti rešeni.

Podsetimo, Hrvatski sindikat prometnih pilota prvo otvoreno pismo predsedniku Hrvatske povodom loše situacije u nacionalnoj avio-kompaniji uputio je prethodne godine u januaru.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

la

Odlaze piloti? Pa kolike su plate pilotima, ako je trećina otišla?

Odgovori
Ne

Kada sam otıšao prije četiri godine, kao kapetan Q400 sa 13 godina staža u firmi, imao sam neto osnovicu oko 2800 Eura. Sa svim dodacima (uglavnom prekovremeni) sam uspio to jednom dotjerati do 3900. Koliko mi je poznato, to se nije mijenjalo posljednjih par godina.

Ma

Raskupusit ce firmu, onda ce naci strateskog partnera vjerojatno Lufthansu koja ce pokupiti sta vridi od linija i Croatia airlines odlazi u povijest.

Odgovori
Ne

Nema ničega što vrijedi osim ljudi a oni mogu postići daleko povoljniju cijenu za sebe ukoliko se prodaju individualno. CTN je prvenstveno politčki a tek onda ekonomski entitet. Priča o strateškom partneru je još jedno mazanje očiju a ukoliko CTN ode u povijest, to će tek biti nagovještaj da ni RH više nije ekonomski održiva.

Pe

Alene, imate li Vi komentar na ovaj clanak?

Odgovori
Ne

Laž je & neistina & kleveta & objeda & uvreda & podmetanje da su rokovi za zimsko održavanje bili loše isplanirani! Plan meniđmenta je bio odličan ai su ga osujetili volšebni mehaničari odlaskom u druge firme za veću lovu & bolje radne uvjete. Čestitam upravama te ve-de upravama na uspješnoj protusindikalnoj borbi.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj