BEG airport status
Avramović: Do 2021. godine na „Konstantinu Velikom“ 650 hiljada putnika; Subvencije grada samo za kapitalne investicije Aerodrom ove godine finansira nabavku opereme i opetarivne troškove / Foto: Printscreen

Avramović: Do 2021. godine na „Konstantinu Velikom“ 650 hiljada putnika; Subvencije grada samo za kapitalne investicije

Nakon skorašnje izjave predsednika Vučića da je sa budućim koncesionarom „Nikole Tesle“ ispregovarano da Niš, Ponikve i Morava mogu porasti do milion putnika u sledećih 12 godina, pokrenute su debate o potencijalnom ograničavanju rasta regionalnih aerodroma.

Gostujući u jučerašnjoj emisiji Južnih vesti „60 minuta“, nekadašnji gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović, direktor „RRA JUG“ Bojan Avramović i predstavnik pokreta „Dosta je bilo“ Stefan Mitrović govorili su o tome da li se razvoj niškog aerodroma dovodi u pitanje i kakvu ulogu u tome igra Beograd.

Komentarišući izjavu predsednika Vučića da su „pustili“ Niš da se razvija uprkos činjenici da se „tako smanjuju brojke rasta Nikole Tesle“, Avramović je objasnio kako to nije nepoznanica:

– Da, mi delimo opslužno područje Beograda i Niša. Da, određeni broj putnika koji bi eventualno koristio beogradski aerodrom koristio je niški aerodrom. To je potpuno nesporno. Taj deo izjave i formulacija „pustio“, na šta je čovek mislio ja to neću da komentarišem. –

Međutim, Mitrović smatra da je izjava predsednika Vučića „prilično problematična“:

– Ja verujem da ima mnogo ljudi koji su tu potrošlili svoje resurse, energiju i znanje da podignu taj aerodrom. Koliko ja znam, Beograd je imao gotovo nikakvog udela u tome da se ovaj aerodrom razvija i jedino kako su oni možda pomogli aerodromu jeste što su držali visoke takse na beogradskom.

Tvrditi da je jedan uspeh na lokalu greška i dozvoljena šteta Beograda govori o odnosu prema tim ljudima, ali i prema samom Gradu. –

Sa time je bio saglasan bivši gradonačelnik Pavlović koji je dodao da je Beograd od početka bio protiv niškog aerodroma.

Tokom debate bilo je reči i o trenutnom radu „Konstantina Velikom“, pri čemu je Avramović objasnio da aerodromom upravlja grad Niš, kao i da su poslednje subvencije Grada bile u decembru za isplaćivanje plata radnicima.

On je govorio i o budućim projekcijama rada niškog aerodroma, kao i broju putnika do 2021. godine:

– Naša projekcija je do 650.000 putnika. Takođe, ove godine, aerodrom će finansirati nabavku opreme, operativne troškove – nešto od akumulacija nešto iz kredita. Kada je reč o subvencijama, Niš će samo pratiti kapitalne investicije zajedno sa državom. To znači da će investicije ispod milion evra pojedinačno aerodrom finansirati sam. –

Detaljnije o trenutnom stanju „Konstantina Velikog“, kao i budućim planovima pogledajte na video snimku Južnih vesti u emisiji „60 minuta“:

Komentari

L

Postovani Vladimire,
nemam ja nikakve podatke.
Jednostavno zivim u Nisu,radim na tom aerodromu.
Nema potrebe vrsiti bilo kakva narucena ispitivanje trzista.
Pogledajte ljude koji putuju i registarske oznake vozila ispred aerodroma.
Vrlo mali broj turista,sve sami gastarbajteri,same linije nisu turisticke.Znate li sta je cifra od 1000000 putnika,ovde ljudi rade za 250€ mesecno (ako imaju srece),ko i gde da leti?
Jedino ako vi imate neke podatke da ce se ekonomska situacija drasticno popraviti i narod poceti da zivi,radi i putuje kao sav normalan svet.
Do tog vaseg boljeg sutra pozdrav iz grada „motaca kablova u pelenama“.

Odgovori
V

Poštovanje Ljubo,

Budite strpljivi i sačekajte da vidite tih 100 hiljada i više putnika.

A da odgovorim i na direktno pitanje. Da, znam šta je ta brojka putnika. Znam i šta je milion putnika. Sve zavisi od uspešnog menadžmenta. I samo od menadžmenta.

R

Vuciceva izjava je bez veze, ali bi gospoda mogla da kazu koliko opreme je dobio aerodrom Nis od aerodroma Beograd kao donaciju proteklih godina, pre nego sto raspale kontru kako Beograd gusi Nis…

Odgovori
V

Rex,

Nigde se ne negira činjenica da je ANT poklonio opremu, obučio ljude i ostalo. Kao što se ne negira da je SMATSA uložila pare u opremu i infrastrukturu.

Ono što se podvlači je da Republika Srbija iz svog budžeta nije dala niti jedan dinar Aerodromu Niš.

ANT je akcionarsko društvo. SMATSA je specifična agencija koja je neprofitabilne prirode. O Budžetu se priča i tu je hipokrizija AV. Ne može niko da brani lokalnoj samoupravi da se razvija prema svojim potrebama. Ni po zakonu, a ni po ulaganju novca koji je ravan brojci nula.

R

Mislim da gore jasno izjavljuju: Beograd bio protiv, Beograd nije imao nikakvog udela i slicno. Sto kod obicnih i poslovicno neinformisanih gradjana izaziva klasicnu reakciju „sve nase pare odose u Beograd, a nama nista“. Ustvari ANT je poklonio opreme u vrednosti od vise stotina miliona dinara da se osposobi aerodrom NIS, tri vatrogasna vozila je dao pre par godina, a skoro i skenere za prtljag. Takodje je i SMATSA dala ogroman novac. E sad da li je i Republika dala direktno sa svog racuna to ne znam, ali bez obzira kako onda mogu da govore tako protiv Beograda, kada NIS nikada ne bi profunkcionisao da mu ANT nije dao opremu i podrsku. NIKADA. Zanima me od kojih para planiraju da prave novi toranj, da nece od profita ili iz Niskog budzeta? A Vuciceva izjava je toliko nerazumna da nemam komentar, koga on ima i sta da pusta. Samo sejanje razdora bez razloga.

L

Odakle toliki strah vezan za rast putnika na Konstantinu.
Ljudi moji Niski aerodrom moze da nategne jedva jos 100.000 putnika i tu je kraj price.
Odavde lete gastarbajteri 80% i 20% turisti.
Dok su plate na „jugu“ ovolike niko nece leteti turisticki odavde.Nije problem kupiti kartu za 30€ vec gde i kako otputovati.

Odgovori
V

Ljubo Trubo,

Vi imate neke podatke koji se bitno razlikuju od podataka koji su pribavljeni ozbiljnim analizama tržišta. Da li bi bili ljubazni da ih podelite sa nama ovde zarad dobrobiti srpskog vazduhoplovstva?

Kako znate da može još samo „nategnutih“ 100000 putnika?

d

Drage Nislije,
Imate apsolutnu podrsku svih Beogradjana da se razvijate, i budete srecni i zadovoljni u svom lepom gradu sa tako veselim mentalitetom. Da vam se deca u velikom broju radjaju, tu zive, prave decu i ostaju. Svako dobro…

Prema Nisu gravitira par miliona ljudi i zaista ne shvatam zasto neko sve te ljude treba da maltretira da se voze po vrucini, kisi i snegu do Beograda pa kroz jezivu guzvu do aerodroma, umesto lepo da polete iz Nisa i uzivaju u zivotu. Pa ako mira neka se konektuju u BGu, ali najbolje direktno gde moze neka lete. Ili da se iz BGa konektujes u Nisu.
Ne razumem. Tu Air Serbia kao drzavna strateska firma mora da odigra svoju ulogu..

Bolje je imati dva dobra ali manja aerodroma koji prate realne objektivne potrebe stanovnistva nego jedan veliki koji je sam sebi cilj i svrha.

Da se ja pitam Nis bi bio glavni grad Srbije u 21. veku. Sve tamo da bude. Na dobrom mestu, dobar aerodrom i saobracajne veze, i veliki i mali bas koliko treba. Nema nijednog razloga sve da bude u BGu.

Odgovori
D

Upravo tako. Apsolutno se slazem sa Vama.

M

Bitno je da shvatimo (i Beogradjani i Nislije) zasto je Nikola Tesla dat u koncesiju. Nekome je potrebno 500 miliona! Neko ima interes da dobije taj novac!
Nece od tog novca ni Beogradjani ni Nislije imati nikakve koristi!
Ali ce zato svi u Srbiji morati da placaju skupe takse i skuplje karte svaki put kad polete u bilo kom pravcu sa Tesle.
Neko ce koncesionaru morati da vrati „investiciju“ od 500+700 miliona evra. Taj neko smo svi mi – koji koristimo aerodrom Nikola Tesla.
E, zato Konstantin smeta!
Plase se ljudi iz vlade da ce sve veci broij ljudi da leti iz NIsa radije nego da placa sve skuplje karte u Beogradu (a normalno da ce biti skuplje – kad koncesionar podigne takse).
Ljudima koji su „dogovorili“ koncesiju smeta Konstantin! A ne Beogradjanima!
I zato nemojte da se primate kad neki politicar baci kosku na temu Beogradjani – Nislije. Razmislite pre nego sto pocnete da se glodjete!

Ja sam Beogradjnin. Volim Nis i zelim mu sve najbolje! I moja porodica i prijatelji takodje.
Letecu u Julu iz Nisa za Berlin i natrag u Septembru.

Nisu lose zele oni koji nikad i nisu leteli sve dok se nisu dohvatili funkcija. Takvi u Srbiji odlucuju. Na zalost!

Odgovori
M

Ispravio bih samo Gradonacelnika Nisa Pavlovica:
– Nema Beograd (niti Beogradjani) nista protiv aerodroma u Nisu! Naprotiv!
Velika vecina Beogradjana podrzava napredak i razvoj Konstantina!
Velika vecina Beogradjana Nis ce posmatrati kao spasenje kad koncesionar Nikole Tesle pocne da divlja sa cenama. Pa takse u Beogradu vec sada su po putniku vece nego cene karata u Nisu. Uskoro ce i parking na Tesli da kosta vise nego prevoz do Nisa!

I nama je u interesu da postoji aerodrom sa koga ce moci da se turisticki odleti po povoljnoj ceni.
A privatno zelim da Nis bude najbolji izbor i za sto vise putnika iz Srbije, Bugarske, sa Kosova i iz Makedonije!

Aerodrom Nis je problem samo za mali krug bahatih politicara koji imaju licni interes u koncesiji u Beogradu. Za njih bi mozda najbolje bilo da ni ne postoji aerodrom u Nisu.
Pozdrav od Beogradjana i zelimo vam uspeh, dragi nasi Nislije!

Odgovori
P

Avramovic je takodje izjavio da je Nis i da su ljudi u njemu samo steta za Srbiju, tako da ga ne shvatam ozbiljno.

Odgovori
m

Vi ocigledno citate samo naslove. Informisite se, pogledajte emisiju. Zatim komentarisite.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Miroslove, ne govorim o pojedinom kineskom radniku, nemam kontakta s njima. Govorim o kineskim kompanijama s kojima sam poslovao/poslujem i ugovornim obvezama.

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

I Mig-21UM i Mig-29UB su apsolutno neadekvatni i za AP. Glavni problem je u tome sto sami ne mogu dovoljno pouzdano pronaci cilj ako je van vizualnog dometa. To sto se ipak koriste za AP "u nuzdi", to je druga prica.

25. Apr 2018.Pogledaj

Milan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Poštovanje gospodine Šćuric. Kao i uvek, opet odličan članak. Toliko toga se svakodnevno dešava u vazduhoplovstvu da je prilično teško pratiti sve i stvoriti opštu sliku u kom pravcu se razvija putnička avijacija u našem regionu in šire u Europi. Ali sa vašom pomoći ide lakše. Gospodine Šćuric, za vas imam jedno pitanje. Pre nekoliko…

25. Apr 2018.Pogledaj

Ed na: Ministar Vulin za Politiku: Belorusija poklanja Srbiji 4 lovca MiG-29, veruje da ćemo sledeće godine „biti jači“ i za helikoptere Mi-35

@ctx Ja ti govorim o standardu kako je u vecini normalnih avijacija. A ako ti nije jasno izracunat je lako. Evo uzet ce mo da piloti na Mig-29, koji ce imati 700 sati preostalih resursa, lete samo 65 sati godisnje (a to je jako malo): 3 pilota x 65 sati leta godisnje= 195 sati leta…

25. Apr 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] U Europi krenuo zrakoplovni treći svjetski rat

Beduine i Alene, Ja ne govorim o tome da li neki Kineski radnik hvata krivine, niti da li neka mala firmica ne postuje ugovore. Moje iskustvo je iz malo drugacijeg sveta. Velike kompanije u Kini potpuno ili delimicno drzava kontrolise na ovaj ili onaj nacin. A tekve kompanije, kao i drzava Kina su poslovicno tacne…

25. Apr 2018.Pogledaj

Send this to a friend