BEG airport status
Avramović: Do 2021. godine na „Konstantinu Velikom“ 650 hiljada putnika; Subvencije grada samo za kapitalne investicije Aerodrom ove godine finansira nabavku opereme i opetarivne troškove / Foto: Printscreen

Avramović: Do 2021. godine na „Konstantinu Velikom“ 650 hiljada putnika; Subvencije grada samo za kapitalne investicije

Nakon skorašnje izjave predsednika Vučića da je sa budućim koncesionarom „Nikole Tesle“ ispregovarano da Niš, Ponikve i Morava mogu porasti do milion putnika u sledećih 12 godina, pokrenute su debate o potencijalnom ograničavanju rasta regionalnih aerodroma.

Gostujući u jučerašnjoj emisiji Južnih vesti „60 minuta“, nekadašnji gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović, direktor „RRA JUG“ Bojan Avramović i predstavnik pokreta „Dosta je bilo“ Stefan Mitrović govorili su o tome da li se razvoj niškog aerodroma dovodi u pitanje i kakvu ulogu u tome igra Beograd.

Komentarišući izjavu predsednika Vučića da su „pustili“ Niš da se razvija uprkos činjenici da se „tako smanjuju brojke rasta Nikole Tesle“, Avramović je objasnio kako to nije nepoznanica:

– Da, mi delimo opslužno područje Beograda i Niša. Da, određeni broj putnika koji bi eventualno koristio beogradski aerodrom koristio je niški aerodrom. To je potpuno nesporno. Taj deo izjave i formulacija „pustio“, na šta je čovek mislio ja to neću da komentarišem. –

Međutim, Mitrović smatra da je izjava predsednika Vučića „prilično problematična“:

– Ja verujem da ima mnogo ljudi koji su tu potrošlili svoje resurse, energiju i znanje da podignu taj aerodrom. Koliko ja znam, Beograd je imao gotovo nikakvog udela u tome da se ovaj aerodrom razvija i jedino kako su oni možda pomogli aerodromu jeste što su držali visoke takse na beogradskom.

Tvrditi da je jedan uspeh na lokalu greška i dozvoljena šteta Beograda govori o odnosu prema tim ljudima, ali i prema samom Gradu. –

Sa time je bio saglasan bivši gradonačelnik Pavlović koji je dodao da je Beograd od početka bio protiv niškog aerodroma.

Tokom debate bilo je reči i o trenutnom radu „Konstantina Velikom“, pri čemu je Avramović objasnio da aerodromom upravlja grad Niš, kao i da su poslednje subvencije Grada bile u decembru za isplaćivanje plata radnicima.

On je govorio i o budućim projekcijama rada niškog aerodroma, kao i broju putnika do 2021. godine:

– Naša projekcija je do 650.000 putnika. Takođe, ove godine, aerodrom će finansirati nabavku opreme, operativne troškove – nešto od akumulacija nešto iz kredita. Kada je reč o subvencijama, Niš će samo pratiti kapitalne investicije zajedno sa državom. To znači da će investicije ispod milion evra pojedinačno aerodrom finansirati sam. –

Detaljnije o trenutnom stanju „Konstantina Velikog“, kao i budućim planovima pogledajte na video snimku Južnih vesti u emisiji „60 minuta“:

Komentari

P

Avramovic je takodje izjavio da je Nis i da su ljudi u njemu samo steta za Srbiju, tako da ga ne shvatam ozbiljno.

Odgovori
m

Vi ocigledno citate samo naslove. Informisite se, pogledajte emisiju. Zatim komentarisite.

M

Ispravio bih samo Gradonacelnika Nisa Pavlovica:
– Nema Beograd (niti Beogradjani) nista protiv aerodroma u Nisu! Naprotiv!
Velika vecina Beogradjana podrzava napredak i razvoj Konstantina!
Velika vecina Beogradjana Nis ce posmatrati kao spasenje kad koncesionar Nikole Tesle pocne da divlja sa cenama. Pa takse u Beogradu vec sada su po putniku vece nego cene karata u Nisu. Uskoro ce i parking na Tesli da kosta vise nego prevoz do Nisa!

I nama je u interesu da postoji aerodrom sa koga ce moci da se turisticki odleti po povoljnoj ceni.
A privatno zelim da Nis bude najbolji izbor i za sto vise putnika iz Srbije, Bugarske, sa Kosova i iz Makedonije!

Aerodrom Nis je problem samo za mali krug bahatih politicara koji imaju licni interes u koncesiji u Beogradu. Za njih bi mozda najbolje bilo da ni ne postoji aerodrom u Nisu.
Pozdrav od Beogradjana i zelimo vam uspeh, dragi nasi Nislije!

Odgovori
M

Bitno je da shvatimo (i Beogradjani i Nislije) zasto je Nikola Tesla dat u koncesiju. Nekome je potrebno 500 miliona! Neko ima interes da dobije taj novac!
Nece od tog novca ni Beogradjani ni Nislije imati nikakve koristi!
Ali ce zato svi u Srbiji morati da placaju skupe takse i skuplje karte svaki put kad polete u bilo kom pravcu sa Tesle.
Neko ce koncesionaru morati da vrati „investiciju“ od 500+700 miliona evra. Taj neko smo svi mi – koji koristimo aerodrom Nikola Tesla.
E, zato Konstantin smeta!
Plase se ljudi iz vlade da ce sve veci broij ljudi da leti iz NIsa radije nego da placa sve skuplje karte u Beogradu (a normalno da ce biti skuplje – kad koncesionar podigne takse).
Ljudima koji su „dogovorili“ koncesiju smeta Konstantin! A ne Beogradjanima!
I zato nemojte da se primate kad neki politicar baci kosku na temu Beogradjani – Nislije. Razmislite pre nego sto pocnete da se glodjete!

Ja sam Beogradjnin. Volim Nis i zelim mu sve najbolje! I moja porodica i prijatelji takodje.
Letecu u Julu iz Nisa za Berlin i natrag u Septembru.

Nisu lose zele oni koji nikad i nisu leteli sve dok se nisu dohvatili funkcija. Takvi u Srbiji odlucuju. Na zalost!

Odgovori
d

Drage Nislije,
Imate apsolutnu podrsku svih Beogradjana da se razvijate, i budete srecni i zadovoljni u svom lepom gradu sa tako veselim mentalitetom. Da vam se deca u velikom broju radjaju, tu zive, prave decu i ostaju. Svako dobro…

Prema Nisu gravitira par miliona ljudi i zaista ne shvatam zasto neko sve te ljude treba da maltretira da se voze po vrucini, kisi i snegu do Beograda pa kroz jezivu guzvu do aerodroma, umesto lepo da polete iz Nisa i uzivaju u zivotu. Pa ako mira neka se konektuju u BGu, ali najbolje direktno gde moze neka lete. Ili da se iz BGa konektujes u Nisu.
Ne razumem. Tu Air Serbia kao drzavna strateska firma mora da odigra svoju ulogu..

Bolje je imati dva dobra ali manja aerodroma koji prate realne objektivne potrebe stanovnistva nego jedan veliki koji je sam sebi cilj i svrha.

Da se ja pitam Nis bi bio glavni grad Srbije u 21. veku. Sve tamo da bude. Na dobrom mestu, dobar aerodrom i saobracajne veze, i veliki i mali bas koliko treba. Nema nijednog razloga sve da bude u BGu.

Odgovori
D

Upravo tako. Apsolutno se slazem sa Vama.

L

Odakle toliki strah vezan za rast putnika na Konstantinu.
Ljudi moji Niski aerodrom moze da nategne jedva jos 100.000 putnika i tu je kraj price.
Odavde lete gastarbajteri 80% i 20% turisti.
Dok su plate na „jugu“ ovolike niko nece leteti turisticki odavde.Nije problem kupiti kartu za 30€ vec gde i kako otputovati.

Odgovori
V

Ljubo Trubo,

Vi imate neke podatke koji se bitno razlikuju od podataka koji su pribavljeni ozbiljnim analizama tržišta. Da li bi bili ljubazni da ih podelite sa nama ovde zarad dobrobiti srpskog vazduhoplovstva?

Kako znate da može još samo „nategnutih“ 100000 putnika?

R

Vuciceva izjava je bez veze, ali bi gospoda mogla da kazu koliko opreme je dobio aerodrom Nis od aerodroma Beograd kao donaciju proteklih godina, pre nego sto raspale kontru kako Beograd gusi Nis…

Odgovori
V

Rex,

Nigde se ne negira činjenica da je ANT poklonio opremu, obučio ljude i ostalo. Kao što se ne negira da je SMATSA uložila pare u opremu i infrastrukturu.

Ono što se podvlači je da Republika Srbija iz svog budžeta nije dala niti jedan dinar Aerodromu Niš.

ANT je akcionarsko društvo. SMATSA je specifična agencija koja je neprofitabilne prirode. O Budžetu se priča i tu je hipokrizija AV. Ne može niko da brani lokalnoj samoupravi da se razvija prema svojim potrebama. Ni po zakonu, a ni po ulaganju novca koji je ravan brojci nula.

R

Mislim da gore jasno izjavljuju: Beograd bio protiv, Beograd nije imao nikakvog udela i slicno. Sto kod obicnih i poslovicno neinformisanih gradjana izaziva klasicnu reakciju „sve nase pare odose u Beograd, a nama nista“. Ustvari ANT je poklonio opreme u vrednosti od vise stotina miliona dinara da se osposobi aerodrom NIS, tri vatrogasna vozila je dao pre par godina, a skoro i skenere za prtljag. Takodje je i SMATSA dala ogroman novac. E sad da li je i Republika dala direktno sa svog racuna to ne znam, ali bez obzira kako onda mogu da govore tako protiv Beograda, kada NIS nikada ne bi profunkcionisao da mu ANT nije dao opremu i podrsku. NIKADA. Zanima me od kojih para planiraju da prave novi toranj, da nece od profita ili iz Niskog budzeta? A Vuciceva izjava je toliko nerazumna da nemam komentar, koga on ima i sta da pusta. Samo sejanje razdora bez razloga.

L

Postovani Vladimire,
nemam ja nikakve podatke.
Jednostavno zivim u Nisu,radim na tom aerodromu.
Nema potrebe vrsiti bilo kakva narucena ispitivanje trzista.
Pogledajte ljude koji putuju i registarske oznake vozila ispred aerodroma.
Vrlo mali broj turista,sve sami gastarbajteri,same linije nisu turisticke.Znate li sta je cifra od 1000000 putnika,ovde ljudi rade za 250€ mesecno (ako imaju srece),ko i gde da leti?
Jedino ako vi imate neke podatke da ce se ekonomska situacija drasticno popraviti i narod poceti da zivi,radi i putuje kao sav normalan svet.
Do tog vaseg boljeg sutra pozdrav iz grada „motaca kablova u pelenama“.

Odgovori
V

Poštovanje Ljubo,

Budite strpljivi i sačekajte da vidite tih 100 hiljada i više putnika.

A da odgovorim i na direktno pitanje. Da, znam šta je ta brojka putnika. Znam i šta je milion putnika. Sve zavisi od uspešnog menadžmenta. I samo od menadžmenta.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Beduin: Tako je Beduin, i naravno da to još ni izbliza nije ono što bi trebalo biti (no da se razumijemo i na zapadu političari provode nepotizam, bogate se, uzimaju mito, zažmira na evidentan kriminal radi privatnih ili državnih interesa... pa se neke uhvati, a neke se, eto, ne uhvati ili se zažmiri na njihove…

19. Feb 2018.Pogledaj

Mrgud na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

сад и ја морам да се позивам, а то никако не волим, на оно типа рекла-казала... елем, стари заставник ми је причао да пре него ће да дејствују са Куб, убацују се некакве картице које су су ствари подешене фреквенције управо за почетно радио-вођење ракете...и управо је ту сам Куб и најрањивији на ометање... а…

19. Feb 2018.Pogledaj

mateus na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

Oni koji su za modernizaciju KUBa izgleda opet prave istu gresku. Ako je njima dovoljno oboriti 2,3,5 aviona za citav jedan sukob ne daj boze, onda tu nesto nije u redu. Koliko nam godina treba da popunimo jedinice Lazarom a tek koliko godina je potrebno za stvarnu duboku modernizaciju KUBa? Ako se radi samo sminkanje…

19. Feb 2018.Pogledaj

Banja Luka na: Ministar Vulin: Srbija modernizuje raketne sisteme PVO “Kub“

@Mrgud Pa čovjek ti krajnje dobronamjerno govori. Eto tu u Wikipediji odakle si našao taj tekst imaš i link šta je SARH. Pročitaj, vidjećeš o čemu se radi. Inače, kad smo kod "vrste" navođenja kod KUB-a, koje toliko pljuješ- SARH se koristi za većinu raketa za S-300. 5V55R, 5V55U, 9M82, 9M83, zatim rakete za "Patriot"-…

19. Feb 2018.Pogledaj

Miroslav na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se zračni promet u Europi promjenio u posljednjih 25 godina?

Alene, Pa nije Insbruck jedini aerodrom na koji slecu oni koji posecuju Tirol. Recimo ja sam leteo do Zurich-a i zatim rent a carom. Isli smo poslom kolega i ja pa smo morali biti mobilni izmedju sastanaka. Ima jos podosta opcija (a neke su i znatno brze i jeftinije). Postoji i jeftina opcija preko Friedrihshafena.…

19. Feb 2018.Pogledaj