BEG airport status
Vučić: Stranci bolje upravljaju, bolje znaju o aerodromima; Niš je napravio problem Beogradu ali smo ih pustili "Pustili smo Niš da se razvija uprkos tome što je smanjio brojke rasta Beograda" / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Vučić: Stranci bolje upravljaju, bolje znaju o aerodromima; Niš je napravio problem Beogradu ali smo ih pustili

Sinoćnji intervju predsednika Srbije Aleksandra Vučića na RTS-u kulminirao je temom koncesije Aerodroma Nikola Tesla. Posle nekoliko izjava u kojima je izneo najinteresantnije tehničko-finansijske detalje budućeg ugovora (u toku je period eventualnih žalbi), Vučić je sinoć nastavio sa osvrtom na ono što će se, po svemu sudeći, biti potpisano.

Prema njegovom mišljenju, dva su osnovna razloga za koncesiju: „stranci bolje upravljaju, bolje znaju od nas o aerodromima“ i to što nećemo morati da trošimo državne pare prilikom zaduživanja za potrebne investicije.

– Proces koncesije bio je otvoren, transparentan i pošten. – rekao je Vučić pomenuvši i Božidara Đelića i Lazard uz zaključak da eventualne nepravilnosti u toj činjenici i natpisima nisu logične jer „on nije blizak nama“.

Ispregovarano ograničenje rasta regionalnih aerodorma u Srbiji / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Predsednik Srbije osvrnuo se i na često pominjan tehnički detalj u vidu izgradnje druge piste. Rekao je da nam druga pista ne treba, da će postojeća biti rekonstruisana i da ćemo morati da napravimo „umetnutu pistu“.

Najinteresantniji komentar u intervjuu svakako se odnosio na regionalne aerodrome. Po Vučićevim rečima, sa Vincijem je ispregovarano da Niš, Ponikve i Morava mogu porasti do milion putnika u sledećih 12 godina. Nije bio jasan da li se ograničenje odnosi zbirno na sve aerodrome i da li to znači da je „dozvoljeno“ do milion putnika svake godine. Ovo će biti jedna od najbitnijih stavki koncesije i sigurno ćemo u narednom periodu dobiti preciznije pojašnjenje.

Vučić je i posredno kritikovao menadžment aerodroma „Konstanin Veliki“ u Nišu, verovatno jednu od najuspešnijih priča u srpskoj civilnoj avijaciji u 2017. godini. Rekao je da su „pustili“ Niš (da se razvija) uprkos činjenici da menadžment tog aerodroma „nije shvatao da tako smanjuje brojke rasta Nikole Tesle“.

Tango Six sutra donosi redovnu kolumnu našeg analitičara Alena Šćurica koja će se baviti izborom Vincija kao najboljeg ponuđača.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

V

Umetnuta pista nije nista drugo do ojačana ručna staza koja samo u slučaju vanredne situacije služi kao pista. Ne povećava broj putnika, broj operacija, a troši pare.

To je jeftino mazanje očiju neukima kako su uložene pare u Aerodrom. Ustvari ta investicija je totalan promašaj. Na prste jedne ruke mogu se nabrojati iole veći aerodromi u Evropi koji imaju takvo rešenje. Jedan od njih je London Gatwick i kod njega je jedini razlog te „umetnute“ piste ogroman otpor stanovništva koja živi oko aerodroma, proširenju istog.

Objektivno ANT nije potreban druga pista bar još desetak godina. Obzirom na frekventnog letova ova postojeća se može etapno obnoviti preko noći kad dođe potreba. Tako se inače radi u svim normalnim državama. Više nema potrebe zatvarati Aerodrom radi sanacija PSS.

Druga vest koja se provukla, a da je skoro niko nije komentarisao je da se više ne pominje nova zgrada terminala. Šta nas tu čeka?

Treće ograničenje rasta i razvoja ostalih Aerodroma u Srbiji je sramota i kriminal. Nikakvo JP Aerodromi Srbije ne može da razvija ostale aerodrome. Savetujem da se pročita statut tog JP. Dostupan je na APR Srbije.

Izjavuljem opet, ova Koncesija, ovakva kakvu nam je Predsednik servirao je prevara, kriminal i krađa uvijena u jeftine, netačne i providne floskule. Ovaj put čak ni Vučić se nije potrudio da bar malo nauči termine i njihov značaj po ANT.

Odgovori
D

Vladane, pista ce izdrzati jos desetak godina a onda joj istice resurs, dakle morace da se radi iz temelja a ne samo presvlacenje gornjih slojeva kao sto je do sada radjeno. Zato postoji ideja o pomocnoj, umetnutoj koja bi sluzila do kraja radova na obnovi postojece.
Sto se tice novog terminala, on ga je spomenuo u onom svom nedavnom intervju kada smo culi za „umetnutu“ pistu. Kapiram da ce za pocetak uraditi onu ekstenziju C.

V

Djape, meni je ime Vladimir.

Umetnuta pista je sprdačina. Jeftin izgovor da se opravdaju ukradene pare. Koliko aerodroma u Evropi ima takvo „genijalno“ rešenje? Kako oni renoviraju svoje poletno sletne staze? Sprdačina!

Gradnja umetnute piste košta skoro identično koliko i gradnja normalne odmaknute piste. Zašto se bacaju pare na nešto što nema nikakvu upotrebnu vrednost? Zbog krađe!

Šta je „On“ sve pomenuo ni vrapci više ne obraćaju pažnju na te laži i prevare.

D

Oprostite na grešci Vladimire. Master plan nema nikakve veze “sa Njim”. Svaki aerodrom na svetu ima svoje specifičnosti. Pista beogradskog aerodroma datira iz 1961. i ako se ne varam, presvlačena je do sada dva puta. Svi glavni gradovi i ogromna većina onih većih u Evropi, izuzev novonastalih u ex Yu , Albaniji imaju dve piste i generalne reparacije (dakle ne one gornjih slojeva) su obavljane tako što je saobraćaj obavljan preko druge piste. Beograd je osamdestih čak prebacio saobraćaj na batajnički aerodrom. Drugi put su to radili noću. Ja nisam zagovornik ovog rešenja sa “umetnutom” pistom. Druga pista je prema master planu planirana južno. Njena gradnja ima logike samo ukoliko se bude gradio novi terminal.

B

Pedja….
2 piste nemaju bas nekakve veze s statusom pojedina grada….
S velicinom vec da, ali cisto u kontekstu necega drugoga.
Broj pisti diktira promet.
Aerodromi s jednom pistom bez vecih problema opsuzuju i 35 000 000 pitnika godisnje.
To ti je 7 puta vise nego BEG sada….

I dok ti usporedjujes „gabarite“, onaj autobus sa svedjankama vec otisao……

D

@Beduin, naravno da BEG još dugo godina neće imati potrebu za drugom pistom. Drugu pistu sam spomenuo u kontekstu da su drugi veći gradovi u Evropi imali alternaciju u vidu druge piste kada su generealno, iz temelja, obnavljali jednu od njih.
Hehe.. svedjanke su mi bile zanimljive devedesetih ;)

V

Danas se “ presvlačenje“ piste radi bez prekidanja saobraćaja na pisti osim u toku noćnih sati.
Pista se radi iz etapa i saobraćaj se normalno odvija. Umetnuta pista je izgovor za krađu para.

D

Baš tako Vladimire, „presvlačenje“ se radi noću, bez prekida. Tako su je i radili poslednji put. Sledeći put će ići par metara duboko do temelja, to ne može noću, parcijalno.

V

Djape,
Sreća da si nam objasnio da ne može. Evo odoh do ovih jadnika što rade piste po Engleskoj da ima objasnim da ne može. Ne znaju ljudi da ne može, pa se ubiše od posla. Celu pistu u Stanstedu uradiše dubinski za par meseci bez zatvaranja i prekida saobraćaja osim po noći, a nisu znali da je nemoguće. Kakvi hohštapleri!

S

Zaista je naivno upoređivati niški aerodrom i hrvatske primorske aerodrome koji su primarno turisticki te ne predstavljaju direktnu konkurenciju Zagrebu! Zagreb ima drugu vrstu putnika, slicnu kao Beogradu. Niš je kao magnet privukao „sirotinju“ iz regije te se na njemu pored srpskog, čuje albanski, bugarski pa i rumunski!

Odgovori
B

Tim vise se postavlja pitanje kako i zasto su ostali aerodromi zavrsili u kontekstu koncesije.
Nesto tu i ne mirise na dobro.

D

Ako je istina ono što je Alen dobio kao informaciju da je ograničenje čak 4 milona, onda i ta kvaka otpada.

L

Ovoje pokvarena izjava

Odgovori
B

Nego, sto mu dodje ta „umjetna pista“?

Odgovori
D

Alternativna pista izmedju sadašnje piste i rulne staze A.
Razrešio @metuzalem ;)

C

Totalno zamajavanje.Pored tolikih menadzera u Srbiji, nema ko da organizuje aerodrom? Meni lici na neku ugovorenu prodaju strancima za dobru proviziju.A sto se Morave tice, evo ja prva cu dolaziti 3 puta godisnje sa porodicom a ovako necu da se maltretiram preko Beograda pa razmislite o isplativosti” neotvaranja” manjh aerodroma.Da ih niste obecali nekome opet za neke provizije ?

Odgovori
B

Evo vest koja će obradovati sve vas na ovom forumu koji ne trpite drugo mišljenje i mislite da se ceo svet vrti ovde na forumu:

Ja, beli bot, prestajem da komentarišem na tangosix!

Malo optimizma u zivotu i vere u vladu nebi vam bilo loše, jer ako ne verujete u nešto onda to nećete nikad ni ostvariti.

Ja sam ubedjen da se u srpskom vazduhoplovstvo dosta učinilo u zadnje 3-4 godine i da se i dalje radi daleko više nego izmedju 1990 i 2012.

A vi samo ignorišite to i nadajte se da će neko sposobniji doći na vlast.

Nazalost morao sam ovo napisati zato što umesto da se bavite vazduhoplovstvom vi u glavnom pljujete po vladi i Vučiću!

Odgovori
D

Prerasli smo deda mraza

J

Mislim da je Vucicu i celoj AS grupaciji krivo sto nisu ozbiljno shvatali potencijal niskog aerodroma. Sada kada se ispostavlja da odve ima putnika postaje kasno za pokretanje letova AirSrbije iz Nisa. Ako se neko seti ko je sve pokusavao da leti iz Nisa pa se Jat javljao kao ekskluzivna kompanija tvrdeci da ce oni sve to pokriti i na kraju od toga nije bilo nista. Mislim da su tu dva razloga:
1. Jat je bio monopolista u isisavanju drzavnih para za pokrivanje svojih gubitaka i nije ih bilo briga da se kompanija razvije i postavi na zdrave noge, vec su se zadovoljavali brojem putnika koje uspevaju da prevezu iskljucivo sa beogradskog aerodroma.
2. Da bi Jat obavljao letove iz Nisa bilo je potrebno obezbediti odgovarajucu reklamu, avion potrebnog kapaciteta, ljudstvo i dovoljno finansijskih sredstava za pokretanje tih linija. Reklamu nikakvu nisu imali, avion mozda, ali ljudstvo i finansije da za nesto van Beograda ih je BOLELO UVO da obezbedjuju. Ne rade piloti i ostalo kabinsko osoblje za novac kao npr radnici Benetona, Yure, Leonija i slicnih velikih poslodavaca. Naterajte nekog iz Beograda da se preseli u Nis da tamo zivi i radi-NIKAD.
Kada su se u AirSrbiji uzeli pameti vec je postalo kasno da pokrecu linije iz Nisa. Ispada da sami sebi secete zdravu granu. Jer da je AirSrbija pokrenula kakve takve letove sigurno nebismo imali ovoliko sirenje Ryanair-a i Wizz-a. Swiss je ionako pokrenuo potpuno istu liniju koju je nekih godina tamo vozio Jat bez bilo kakvih rizika da u tome ne uspe, cak je i oterao konkurenciju koju je pravila Germania. Tvrdnja da nema putnika mogli su da izreknu ljudi koji ne vide dalje od svog nosa. Nije Nis jedini aerodrom koji odliva putnike iz Beograda. Pogledajte sta se sve desava u Osjeku, Temisvaru, Tuzli. Sta ce se tek desavati u Budimpesti kada LOT pokrene interkontinentalne linije koje najavljuje. Zagreb vec ima a najavljuju se ozbiljnije interkontinentalne linije. Koje mere primeniti da sve njih smirite gospodo drzavni namestenici koji dan radnog staza nemate u privredi vec vam citav vek navire novac od onih koji rade u teskim uslovima za daleko manju platu od vas finansirajuci vase bahacenje.

Odgovori
R

Cak 3 puta nedeljno sa AIRBUS-321 i opcija sa cargo je na slici.

S

kad se osnivala nacijonalna aviokompanija, Air Serbia, nama su govorili da se ne isplati relacija iz i ka Nisu… kao Jug je siromasan i nema para. A sad kad je za tri godine od „0“ putnika dogurao do preko „300.000“ onda brze bolje da predje u drzavno vlasnistvo… e pa nece moci… a samo se pitam sta ce gospodin Vucic da nam vrati , sta nije jos uspeo da uzme i cije pare ce da deli… pa i u Nisu se placa porez…. zbog tog Beograda su nas ostavili Ljubljana, Zagreb, Sarajevo, Podgorica i Skopje – sta bi on da i mi odemo?

V

Snežana,

Nemojte tako. Najveći sin je rekao da se ne isplati. Doduše malo ko se danas seća šta je sve On do sada rekao i obećao.
Ne sećaju se ljudi jer se veoma malo od toga ostvarilo.

n

Svaka cast premijeru vucicu koji je svojim vrednim radom uspeo da dovede francuze da kupe ajrodrom….

salim se – Iskreno mislim da nis lagano prebacuje milion i to pre 2022, a isto tako se prica da rajan dolazi u srbiju na jos jedan aerodrom – Ponikve. Blizu im je R. Srpska pa ce verovatno da ciljaju gastarbajtere koji par puta godisnje dodju u domovinu iz svojih civilizovanih zemalja.

jedva cekam da procitam koji su to metodi da se ogranici broj putnika na a/p i zivo me zanima koliko je to legalno. Msm realno jedino da ogranicis ili stopiras network development, nema trece

Odgovori
M

Bacio vodja kosku, a mi bi sad trebali da se glodjemo. I da kao ovce pasemo navodnu podelu Beograd-unutranjost. I dok se mi glozemo on da mazne pola milijarde od kojih ni Beogradjani ni Nislije neće dobiti ni cent!
A istina je da bi on prodao I Konstantina samo kad bi nasao nekog ko ce da tresne milione.
A ako bi neko slucajno ponudio 5 milijardi za Konstantina uz uslov da ni ptica ne poleti iz Beograda, našao bi nacina da nam objasni da je bas takav ugovor veliki uspeh I da je to u interesu gradjana Srbije.

Odgovori
p

E Petre, Petre…Ime dedino…posle ovako kritickog clanka prema vlasti…mozes da gasis portal…ima da te nema ;)
Odlicno zapazanje, odlican clanka…posle svih gluposti koje slusamo, konacno da se cuje i realno misljenje. Nazalost mi nismo u stanju da upravljamo aerodrumom jer smo strucnost isterali iz te institucije politickim zaposljavanjima. Dobra cena jeste postignuta, ali nisu Francuzi budale, oni mozda toliko daju ako mi zadovoljimo ko zna kakve uslove koji su nametnuti i o kojima se javno ne raspravlja. Sarena laza koja ce da boli kada nestane.

Odgovori
S

Bar je posteno receno kako stoje stvari. Godinama nam “ strucnjaci “ pricaju kako ne bi imalo saobracaja, nije isplativo itd. Nakon toga Nis im je uzeo sve argumente skokom koji je bio evropski rekord u kategoriji manjih aerodroma. Morava bi isto dobro radila, unapredila trecinu Srbije. Ali…ne vredi. To je to.

Odgovori
B

Dvije stvari su sigurne.
Ovakvom pokitikom, ANT ima blistavu buducnst.
To je pod 1.

Pod 2, ovakva politika je smrt za razvoj avijacije u Srbiji.

Postavlja se pitanje, sto je bitnije?
Za jednu Vladu, ovakovo nesto je nedopustivo.
Ne znam, meni mirise na visoko centralizirano drustvo koje zapostavlja ostale djelove.
Kvragu, njima bi interes morao biti i Nis i ostali aerodromi/sredine u Srbiji.

Iz izjave se cini kao da su se ovi u Nisu razmahali na svoju ruku, pokazali da se i s malim moze dobro ubost i sad kaznjeni poradi toga.

Odgovori
D

Beduin, da je tako kao što pričaš, aerodrom u Nišu bi zvrjao prazan a on doživljava “labudovu pesmu” poslednje dve godine. Ti ljudi koji rade na aerodromu u Nišu su deo vladajuće garniture a ne grupa usamljenih entuzijasta.
Oba kraka auto puta ka Bugarskoj i Makedoniji će biti kompletirana do leta.

B

Apsolutno se slazem
Rezultati INI u zadnje 2 godine su za svaku pohvalu.
No, kao sto smo vec zakljucili, aerodromi sami po sebi nisu svrha putovanja.
Nadalje, broj putnika u zracnom prometu raste jako brzo.
E sad, imajuci to u vidu, koja je poanta u ogranicavanju samog sebe?

K

@Djape
Doživljava, kako kažeš labudovu pesmu, jer je pola juga Srbije po inostranstvu, a sve zahvaljujući „naprednoj“ vlasti.
Svi oni su bili primorani da putuju za Beograd, Skoplje ili Sofiju kako bi imali mogućnost da koriste avio prevoz.
Sve investicije su severnije od Niša, doduše da ne grešim dušu ima i na jugu nekih, ali za motače kablova i KV i VKV radnike.
A što spomenuste za auto-puteve, ono što su izgradili se već raspada. Da li je zaboravljen još neki sloj ili ne znam šta, ali sam prolazio njima i sem ovih novih deonica, ove skorašnje otvorene se baš ne mogu proslaviti kvalitetom.
A još da će oba kraka biti gotova do leta, haha… deluje kao bajka.

M

Hvala AV, što smo mi Nišlije kako je reko,“ne razumeli“,ali opet napravili problem Bg, i došli do 300.000,putnika,i to sa veoma skromnim kapacitetima u svakom smislu.

Odgovori
P

Da kojim slučajem gospodinu Predsedniku nije htela suza da pođe jer je Niš napravio problem ANT ???
P.S. Centar Niša( Hotel Ambasador ) – ANT = 252 km ??

Odgovori
I

Pa naravno da su ogranicili, i to jako lukavo su ogranicili, taman toliko da se nikome vise ne isplati da ulaze u bilo kakav razvoj bilo kog aerodroma posto ocigledno ne bi mogao da planira neki suvisli razvoj i rast broja putnika, te se nikakvo ulaganje ne bi isplatilo…Ovako birokrate „ustroje“ svakoga ko bi se drznuo da eto nedaj boze bude konkurencija BG….svi putevi moraju voditi u Rim a naplata putarine iskljucivo u Rimu…..Kakav uzas………Bitnije je da se dovuce 10000 iz Nisa i da tu plate aerodromsku taksu nego da se Nislijama napravi mogucnost da 200000 prodje godisnje kroz njihov aerodrom….i tako sve u krug..

Jedini spas za Srbiju je da se pod hitno otcepi i proglasi nezavisnost od Beograda!

Odgovori
G

Poštovanje,
Hteo bih samo da istaknem koliko je ovakav način razmišljanja poguban po svest i moral ljudi i da je to upravo ono što vlast i želi – zavadi, pa vladaj. Dok se Beograđani i „ostali“ prepiru ko je u pravu, oni nastavljaju da rade šta žele.

Samo ukratko – nisu ni Beograđani ni Beograd krivi za ovo stanje. Ljudi koji vladaju Srbijom nisu Beograđani nikad bili, niti su to sad, niti Beograđani žele te ljude na vlasti (što će se, nadam se i pokazati uskoro). Vlast ima mnogo veću podršku van Beograda.

Tako da, ako mislite da vas vlast guši (a ne sumnjam da je tako), umesto što mrzite Beograd i Beograđane, vi nemojte ćutati tu gde ste, već budite glasni i suprotstavite se i krenite da čistite od svog dvorišta.

Ja, iskreno, uopšte nisam verovao u potencijal aerodroma Niš, ali sam oduševljen razvojem situacije i jedva čekam priliku da poletim iz Niša. Iskreno se nadam da će Niš nastaviti da se razvija i da ga sadašnja i neka buduća vlast neće ograničavati. Ali, to zavisi ne samo od Beograđana, već i od svih ostalih.

I

Nema ovo veze sa gradjanima Beogradjanima, ali itekako ima veze sa polugama i nacinom vladanja iz Beograda bilo koje politicke elite.

Misljenje nije pogubno vec mukom i iskustvom iznedreno…

Eto sedeh po raznim zgradama raznih ministarstava u Beogradu pa se naslusah raznih bljuvotina i nacina razmisljanja koje samo idu u prilog mojoj tvrdnji…

Pozdrav,

B

Pustite ljude da rade svoj posao!

Oni su sve mogucnosti 100 puta pozvakali pre nego sto su odlucili. Pa ova tema oko koncesije se vec dugo vuce. Sta vi mislite sta su oni do sada radili?

I to kako su druge koncesije u okruzenju prosle, i to koliko Nis, Ponikve i Morava imaju potencijal u sledecih 12 godina, i to da postoji mogucnost da te koncesionar zezne, itd. Sve je to proracunato i onda na bazi te racunice odluceno sta je najbolje za Srbiju.

Pa je li vi stvarno mislite da ste vi najpametniji na svetu?

Pa ti ljudi su digli ANT na to da ga mozemo dati na koncesiju za 10 puta vecu cenu nego pre nego sto su oni dosli na vlast.

A sad oni kao neznaju sta rade!?

Znam da ce sad kisa napada na mene, da sam bot itd. Slobodno, samo udrite.

Odgovori
D

Esam reko….

B

Beli, od lisca sumu ne vidis.
Poanta vica je sljedeca:
Sto ostali aerodromi Srbije imaju raditi u kontekstu koncesije ANT???

A ja mislio kako gore koncesije od Franje ne moze biti……

F

Beli stvarno mi kazi da mozes da opravdas ovo sa zabranom rasta drugih aetodroma u Srbiji?

Sto Hrvati nisu zabranili Splitu i Dubrovniku da imaju vise od 2 miliona i svi ostali milion putnika da bi Zagreb mogao da preraste Beograd?

A

O može, može…

sječate se kako sam rekao „naši nisu bili dorasli ovim mega-plačenim lisicama koje su krama kreme prava, ekonimije, zrakoplovstva… a kako će Srbija koja ima još manje plaćene i motivirane državne službenike i gdje je mito i korupcija na najvišem nivou“.

D

Beli,

Nema potrebe da Vas niko napada. Vi jednostavno vec duze vreme niste u mogucnosti da razumete o cemu se ovde radi.

Dok su drugi na ovom portalu predvidjali ovakav ishod koncesije, pravili ste se pametnim i vredjali ljude kojekakvim recima. Uz svo duzno postovanje, Vi ste jedan obican amater koji svojim komentarima uporno pokusava da se pokaze kao osoba koja se razume u vazduhoplovstvo i koja ima neki kredibilitet.

I da zavrsim na nacin na koji vi to imate obicaj da uradite…
Nije ovo za Vas, ostavite diskutovanje na ovu temu ljudima koji su zaista profesionalci i koji zaista znaju sta pricaju.

B

@Dušan

Izvinite gosp. profesionalac, neću više da se mešam u vaše profesionalne i stručne komentare.

V

Krenuli smo sa inforamcijama da nece biti ogranicenja za ostale aerodrome, sada dolazimo do nekih cifara. Kada se objavi ugovor, ne bi me cudilo da su ogranicili Nis na 500k, a ova dva na 250k godisnje.
Sve je zapravo kako treba, kakav narod, takvi i politicari. Nije ih valjda neko drugi birao!

Odgovori
A

Sto ce tek da bude u ugovoru

R

Ako naprave put pozega-cacak-kragujevac ponikve otpadaju kao prvi centar!

M

Kakve uopšte mehanizme za ograničavanje prometa aerodroma država ima na raspolaganju? Mislim na one legalne, naravno.

Odgovori
L

Izdavanje dozvola za linije mada to je teži način i naravno ccena aerodromskih taksi i usluga u Nišu kao očigledan legalan način.

M

Pa nisam baš siguran. Srbija je potpisnik Open Skies Agreement-a, znači nema tu nikakvih dozvola (za letove u/iz EU, klimavo je već sa bilateralnim sporazumima, npr. Rusija, Turska, koje su kao destinacije bile aktuelne), ili se varam?

Što se taksi tiče, to određuje menadžment aerodroma, kojeg bira/postavlja grad i plaća iz SVOG budžeta (kao i eventualne subvencije aerodromu). Vlada nema pravnog osnova da utiče na cenu usluga aerodroma. Ok, znamo da je to teorija, ali ne možeš da u koncesioni ugovor staviš obavezu čije se ispunjenje zasniva na materijalizovanju pretnji i političkih naloga, van sistema.

Meni je ovo stvarno suštinsko pitanje (pod pretpostavkom da sam u pravu za ono gore, a možda i nisam) – kako legalno ograničiti promet aerodroma na milionče godišnje?

D

Ne mora se ograniciti broj putnika drugih aerodroma. Bili bi sasvim sretni placanjem penala koncesionaru za prekobrojne putnike drugih aerodroma…

A

…čitajte sutra kako…

M

Znači, integracijom u Aerodrome Srbije. Did not see that coming, ali to stvarno jedino ima smisla.

N

Nestvarno koliko los covek. Pa da li je moguce da izjavi ovako nesto? Pa ajde svi da crknu kako bi sve moralo preko Beograda. Sram da bude sve koji glasaju za ove izdajnike.

Odgovori
I

Za gospodju 3000!

A ako stranci bolje upravljaju aerodromima i vise znaju o aerodromima kako i na koji nacin dodjosmo do doluke kolika i kakva nam pista treba pre nego sto se stranci upletose, kako volsebno obecasmo iskljuciv monopol da svako celjade koje bude htelo negde avionom mora da plati „prelaz preko njive“ samo njima?

Zaduzicemo svu gungulu po Srbiji da pocrka ne bi li Beograd zivotario i qurchio se kao „lider u regionu“!

….odavno….

Odgovori
D

Svaka ti je na mestu.
Samo njihov Beograd da živi, a ostali ko ih šiša…

B

Nenormalno!
Sve je nenormalno. Nenormalni ljudi u nenormalnom vremenu sa nenormalnim okruzenjem.
Znali smo i umeli. Bili ispred naseg okruzenja desetine godina.
Sada nenormalni oglasavaju nas sve nenormalnim.
Potvrdu normalnosti vise niko ne izdaje. Psihologe – ko „sisa“ u dugom su vremenskom periodu.
Imamo hrabre odvazne, silovne, naprasite nad okruzenjem poniznih. Kada dodje vreme za polaganje racuna isti ce se pokazati neupotrebljivi, zastraseni, placljivi molioci samilosti.
Zaprepascenje poniznih ce biti nemerljivo kao i nemerljive posledice tih bahatih.
Zalosno je ali u nenormalnosti moguce da posle 28 godina letenja na MIG-21 neki nenormalni pocne da mi objasnjava kako se leti avion.

Odgovori
B

Nenormalno!
Sve je nenormalno. Nenormalni ljudi u nenormalnom vremenu sa nenormalnim okruzenjem.
Znali smo i umeli. Bili ispred naseg okruzenja desetine godina.
Sada nenormalni oglasavaju nas sve nenormalnim.
Potvrdu normalnosti vise niko ne izdaje. Psihologe – ko „sisa“ u dugom su vremenskom periodu.
Imamo hrabre odvazne, silovne, naprasite nad okruzenjem poniznih. Kada dodje vreme za polaganje racuna isti ce se pokazati neupotrebljivi, zastraseni, placljivi molioci samilosti.
Zaprepascenje poniznih ce biti nemerljivo kao i nemerljive posledice tih bahatih.

Odgovori
p

kad bolje upravljaju aerodromom verovatno znaju bolje da upravljaju drzavom

Odgovori
B

MA ne znahu oni nista prave se ludi i jos prave budale od nas sto vidimo sta se desava, zapravvo smo mi najgluplji postavljamo granice

D

O ovome je Vladimir pričao proteklih meseci, no svi znamo kako ste reagovali na njegove komentare. Ispade da čovek zna šta priča…

Odgovori
B

Iskreno, ni ja mu nisam vjerovao.
Nije bas kako Vlada Srbije nije mogla nauciti mesto iz ostalih koncesija aerodroma u blizini.

G

Pokušavam da ne budem ostrašćen i da racionalno sve ovo oko koncesije sagledam ali ovde nema racionalnosti.
„Pustili smo ih da naprave štetu ANT“, da li je to normalna konotacija. Našli se sposobni i hrabri ljudi da pokrenu Ghost airport i naprave novac??? Ograničenje od milion putnika je verovatno za sva tri aerodroma ako ih ikada bude toliko, a ne rast do milion putnika godišnje – ovo je početak trimovanja najbolje ponude. Ukoliko još iz ovog detalja da će Air Serbia imati 40-48% putnika na BEG izađe nastavak da postoje penali ukoliko ne bude tako – eto nas na arbitraži u Parizu za pet godina. Odšteta 501 milion evra? Malev i BUD, ništa nismo naučili iz toga. Gde je sada profi komentator da potvrdi kako smo bogovski prošli, ili još neznamo koliko još detalja će biti u Ugovoru koji će imati nastavak za koji ćemo saznati kada se arbitraža završi – 2022. godine

Odgovori
A

A da se strpite do sutra kada ide „profi komentator“? :-)

G

Svaka na mestu!
Da li je PDV u Nišu, Užicu, Kraljevu, Čačku,… niži nego u Beogradu?
Strašno je što oni misle da nam čine uslugu kada nam daju naše pare, da razvijamo unutrašnjosti!

Odgovori
S

slazem se u potpunosti sa Vama. Tako je, oni bi da nam dele nase pare… !!!

S

Kako da tumacim ove izjave?
– Menadzment niskog aerodrome je kriv sto je dobro radio. Nisu bili dovoljno pametni da shvate da sve sto je van BG ne sme da bude funkcionalno.
– Tri aerodroma imaju limitirano pravo razvoja, dok svi ostali nemaju pravo. Proglasen je monopol BG aerodroma.
Moje misljenje je da je taj ugovor ne-razvojni I strogo centralisticki, 25 godina ce kociti razvoj vazdusnog prevoza u zemlji.

Odgovori
V

Za sve one koji su strpljivo uz kokice i pivo, ili neku drugu kombinaciju, čekali milost Voždovu, samo da naglasim:

Nije ovo sve što nam se sprema.

Svemoćni su se smilovali i obratili manje moćnima i nemoćnima. Uživajmo u blagodetima.

Sve ostalo će nam botovi objasniti. Samo strpljenja dok dobiju mišljenja i stavove, sendviče i bureke.

Odgovori
B

Bio si u pravu…..

B

@Vladimir

Hvala Vladimire. Upravo sam dobio sandvic od Vucica, on mi ga licno predao, ali bez jogurta. Zato cu skratiti pricu, sa jogurtom bi se malo vise potrudio… pa ako dozvolite…

1. Nis, Ponikve i Morava nema sanse da doguraju do 1.000.000 putnika godisnje u sledecih 12 godina. Morava je i onako planirana kao Cargo-centar.

2. Ovi „nesposobni“ ljudi koji su digli ANT su izgleda dobro radili kada su ostvarili uspeh da ga mogu prodati za 501 milion evra + godisna taksa + investicije. ALI to je u glavno ostvareno zato sto su oni pre njih bili nesposobni. Da ne ulazim u detalje…
Svetska kompanija koja se odavno bavi upravljanjem aerodroma to sigurno moze JOS bolje.

B

E Beli, Beli, koji si ti optimista.
Ja ovako, sastrane, smatram kako je skandalozno da su ostali aerodromi uopce bili spominjani u kontekstu koncesije ANT.

Ovako, ne mogu donjeti nikakav drugi zakljucak osim da su za 501 dobili ANT a i ostale aerodrome Srbije u svoj dzep.

D

A BEG ima sanse za 14 miliona putnika ?
Nema …
Samim tim nema sanse ni za 501 mil evra (gde nadje onaj 1 ) plus investicije plus naknada … plus ugovor nije potpisan a covek se hvali kao da je sve gotovo pare stizu, samo slavina da se otvori …

A

Vi Beli naravno znate da je Niski promet u godinu dana narastao za 300.000 putnika. I dalje to smatrate nerealnim ciljem?

Sutra citajte, ali projekcija istih tih ljudi kojima su govorili da su ludi kad kazu da ce imati 300.000, govori da ce imati milijun do 2022. godine.

D

Alene, INI jeste brzo rastao, ali ne tako brzo kao što vi kažete:
2015 – 36.200
2016 – 124.917
2017 – 331.582
Drugo, ako pogledate strukturu linija, odmah ćete uočiti da se radi o gastoškim destinacijama. Nedostaje još jedna, dve da se zaokruži broj linija ka destinacijama u kojima u značajnijem broju žive gradjani Srbije. Sve ovo znači da će INI u narednim godima imati značajno manji rast od onoga kojeg je imao protekle tri godine. Šta vi mislite koliki će on biti?

A

Ovaj porast zapravo jest u godinu dana jer je gro linija krenuo u ljeto i jesen i akumulirao „prvu godinu“ u zapravo 6 mjeseci.

No, da je čak i dvije godine to je ogroman rast iz gotovo nule i svakako je pokazatelj potencijala Niša i kretivnosti njihovih djelatnika.

Gledajte, Djape, ja imam neke inside informacije. Vrlo bombastične. Koje ako neće biti stopirane i zabranjene od strane državne vlasti (zbog koncesije) onda će to biti ogroman iskorak za Niš. No, za tu informaciju ćete se morati stripiti još nekih mjesec-mjesec i pola, kako je dogovoreno sa izvorom informacija, a kada planiram napraviti još jedan članak o Nišu.

Z

@Djape
Mozda jesu zaokruzili lokacije, ali treba jos vremena ljudima da promene navike, pa umesto da natovare auto da sednu u avion. INI je realno najveca konkurencija autobusima koji idu vikendom za Bec i ostale evropske gradove.
Broj Turskih drzavljana koji autom idu iz Europe za Tursku se smanjio, ili samo ih 1-2 autom a ostatak porodice ide avionom.

G

Auh, kolika kolicina bljuvotina i neistina u tako malo reči.

Da nije jezivo, bilo bi jako smešno šta ovi ljudi pričaju:
– Sadašnji menadžment ne ume da vodi aerodrom dovoljno dobro kao što bi strani mogao
– Sadašnji menadžment je postavljan od strane vlasti, što prošlih, što sadašnje
– U suštini, kažu – doveli smo nesposobne ljude na poziciju da rade i upravljaju. I ja se slažem se sa tim!

Naravno, niko im ne brani da zaposle strane stručnjake da profesionalno vode aerodrom i otpuste partijski kadar i neradnike, umesto što daju u koncesiju.

Tako da nam oni u suštini govore sledeće:
– Umesto da smo doveli (strane) profesionalce da vode aerodrom i dali im odrešene ruke da ga vode, naprave „bolne rezove“ i tako dobijemo još profitabilnije, strateški izuzetno važno državno preduzeće koje 100% kontrolišemo, mi ćemo aerodrom dati u koncesiju, pa će doći isti ti strani stručnjaci, napraviti iste te „bolne rezove“, jedino što će oni ubirati kajmak i kontrolisati naš strateški resurs?!

Naravno, silver lining je što će budžet i ko zna ko još odmah dobiti finansijsku inekciju, koja će naravno biti ulupana u beogradske izbore i ko zna kakve „bitne“ projekte.

Odgovori
G

Svaka na mestu!
Da li je PDV u Nišu, Užicu, Kraljevu, Čačku,… niži nego u Beogradu?
Strašno je što oni misle da nam čine uslugu kada nam daju naše pare, da razvijamo unutrašnjosti!

G

Potpisujem sve od reci do reci. Vidim ja da cu uskoro morati iz Budimpeste da letim.

r

Ti „nesposobni“ ljudi su mu omogucili vecu zaradu od 500 miliona evra za 25 godina. 30 *25 je 750 miliona evra bez rasta. Bez nove piste navodno ulaganje od 750 miliona evra nema nikakvog smisla. Kad bude pao sa vlasti bice uhapsen zbog ovog ugovora. Cuj ogranicenje rasta drugih aerodroma. Nicija nije bila dozivotna u politici.

G

A sve ovo bi se moglo i okarakterisati i kao izdaja nacionalnih interesa. Samo se bojim da ni za ovo nece niko odgovarati i da ce nam neko drugi biti kriv. Ona mantra „svi nas mrze „.

i

Riki ako niko nije uhapsen zbog NIS-a kde je ugovor bio sto puta gori nevidim razlog zasto bi neko bio uhapsen zbog ovoga.

K

Upravo, bezobrazluk van svakog obzira.

Još kao šlag na torti „pustili smo Niš, a čine štetu aerodromu u Beogradu“?
Da li je moguće da ovo izjavi predsednik jedne države? Da je predsednik neke beogradske opštine razumeo bih, ali ovo je bezobrazluk

S

hvala vam na ovom komentaru… extra!

D

Daj Bože da dodjemo u situaciju u narednih 12 godina da je ograničenje na milion putnika godišnje zajedno na aerodromima Konstantin Veliki, Morava i Ponikve problem.

Odgovori
P

Samo postojanje takvog ogranicenja je uznemirujuce i daje mogucnost koncesionaru da kaubojise. Da nema ogranicenja onda bi i mogli da doguraju preko 1 milion, a sa ogranicenjem sigurno nece. Jel smes da se zakunes da je milion nedostizan broj za 12 godina? Pogotovo imajuci na umu da se tu ne pita aerodrom nego avio prevoznici. Wizzair je osnovan pre 15 godina, npr.

B

To se, u danasnje vrijeme, ovako formulira:
„Stimulirat cu te tako da te necu destimulirat“

D

@PinkPanter, manje – više iz Niša su postavljene sve linije ka najvecim centrima srpske dijaspore. U narednom periodu mozemo ocekivati da će INI godišnje rasti „normalnih“ 5 do 10%. U INI su narednih godina potrebna značajna ulaganja u infrastrukturu i opremu da bi uopšte došao u poziciju da nastavi da raste. I ne zaboravi, avio kompanije tek opipavaju tržište, biće otvaranja ali i obustava kao svuda. Bio bih stvarno presrećan da dodjemo u situaciju da nam ograničenje na milion putnika van BEG u narednih 12 godina prestavlja problem.

B

Djape,
Onda dolazis do kvake 22.

Zasto ulagati kad ne mozes doci do punog potencijala?

P

@Djape
Cemu onda ogranicenje? Cega se plase :-)

Ne svidja takav pristup, stavljas ogranicenja (makar i teoretska) i obezvredjujes nesto sto ti ostaje da bi skuplje prodao nesto drugo (pod prodao mislim stavio pod koncesiju, ali princip je isti). Na kraju krajeva jel ovo slobodno trziste ili nije?

Da li treba da spominjemo anekse? Sta ako neki aneks to produzi na 22 umesto 12? Ili se smanji na 500.000 umesto na milion? Sta ako se prosiri na kargo, gde Nis isto ima priliku. Ne vidim zasto je uopste moralo da se ulazi u tu tematiku. Ako im se bas nije isplatilo da rade u takvim uslovima, pa nisu morali da nude koncesiju. A obogatice se fes’ na nasim ledjima.

D

Beduin, kako mislis nema potencijala? INI je 331.000 putnika, milon je iha daleko sve zajedno sa Kraljevom! INI ima jako skromne kapacitete, tako da kad se dva aviona podudaraju sa terminima je opsti krkljanac. Planira se prosirenje putnickog terminala, ILS, novi kontrolni toranj…

f

Da ili tih 300 hiljada je napravio u jednoj godini!

Z

Cekam Alena za vise detalja za ono odaranje po usima od strane premijera. Za sada mali komentar

INI ima veliki potencijal za LCC sa emigracijom koje je najveci broj u Becu i Kelnu. Sve juzno od Paracina, Aleksinca, Krusevac, Pirot pa maltene do Vranje gravitira ka Nis za manje od sat vremena autom (nema greske u padezi).
Ako moraju da idu do Surcina, onda im je lakse dodati jos par sati autom jer do Surcina morate da prodjete i kompletan Beograd.

i

nepeteruj

Odgovori
D

Sa nestrpljenjem ocekujemo analizu u Alenovoj kolumni.

Odgovori
A

Dragane, analiza je napisana i upravo se obračuje. Sutra ujutro je na portalu, naravno.

Jedan od mojih boljih tekstova, iskreno.

B

Vec vidim tesku polarizaciju u komentarima na sutrasnji clanak.

P

Ovoliki bezobrazluk nisam ocekivao. Prvo ovo za „Konstantina“, onda ocigledno postoji neko ogranicenje dogovoreno za razvoj ostalih aerodroma (ne mogu da verujem da su dozvolili uopste da pricaju o tome), a onda i spinovanje u emisiji o tome kako Lufthansa ima problema sa „svojim“ Air Berlinom, koji do juce i nije bio njihov nego su potukli Etihad… Zlo i nesreca.

Odgovori
B

@Pink Panter

Razmisli malo a nemoj biti samo zlonameran.

Da li je realno da Ponikve, Nis i Morava zajedno a pogotovo posebno dostignu cifru od 1.000.000 putnika u sledecih 12 godina?

Ako si realan, vidje ces da nema sanse, pogotovo sto se za Moravu planira da bude Cardo-Centar.

B

Ajmo realno.
Zasto je ta tematika uopce bila vezana uz koncesiju ANT?

R

@Beli
Razmisli zasto bi neko putovao iz jugo-zapadne Srbije za Nis ili Beogarad oko 150 km. To su gradovi kao Valjeva,Arandjelovca,Kragujevca, jugo- zapad prema CG Novi Pazar, Prepolje, Uzice itd… Razmisli zasto se nije pozicirala Air Serbia i prosirila flotu? Vojska bi bila srecna da dobija bilo sta ekstra para na svojim aerodromina! a razmisli sta bi mogli da urade da dobiju ekstra namesni pare za vazduhoplovstvo na racun. Razmisli da i Vojvodina ima ograniceni aerodorom za regionalne jet i 1500 metara pistom negde kod Temerina. Pa razmisli da avion iz Cacka leti u drugoj mrezi i drugim vremenima npr.do Budimpeste pa poveca flotu za jos dva regionalna aviona! Posto nisu mogli da vide potencijal za grad od 300.000 ljudi.

B

Koliko ima cestom od Nisa do BG i kakva je cesta?

D

Makadam, 8 sati najmanje ;)

P

@Beduin

Ako se ide autobusom treba oko tri sata do stanice i onda prevoz do aerodroma još oko pola sata (taksi ili autobus). Ja sam iz Niša i nisam skoro išao autobusom, ali sada je stanica izmeštena, više i ne znam gde ide autobusom. Uz to, jako je nekomforno jer moraš da usklađujes autobus sa avionom + rezerva pa se može desiti da podjes i 7+ sati ranije.

Kolima treba do aerodroma oko dva i po, tri sata (zavisi od gužve oko i u Beogradu), može manje i više.

Put je onako, auto put, solidno, ništa posebno. Ranije su postajali privatni linijski shuttle-ovi koji su vozili od adrese ka aerodromu i to je bilo recimo oko 30 EUR. U međuvremenu je takav prevoz zabranjen, pa je moguće samo uzeti privatni transport (taksi) što je oko 130+EUR. Od tada nisam ni išao do aerodroma ničim osim kolima, iako je nerentabilno.

U cenu puta od Niša do Beograda treba uključiti i putarinu koja je 8EUR (u dinarima).

R

2Beli
Ja sam leteo Beograd- Skopje! Znaci ako potrosim 1sat do aerodroma, 1 sat na aerodromu, 45 min. let (10-15 min kasnjenje), 30 min. aerodrom u Skopje, 30 min. do Skopje! Meni treba 4.5-5.5 sati kolima sa stajanjem negde oko Predejana. Pouk! Treba to utroseno vreme za konekciju i to vreme od minimum 3 sata da koriste do FINALNE DESTINACIJE a ne da cekaju na carini! jel ti jasno? Sta ako Sofija bude konkurentnija pa svi ti ta 3 sata koriste za put u Bugarsku na aerodrom? Hoces ti da das meni kao musteriji jeftiniju kartu?Sta ako ja nadjem kartu iz Temisvara za 1/2 cene do finalne destinacije? potrosicu ta 3 sata za put! Pa necu leteti ni iz
Beograda!CENA KARTE
10 EVRA – jedan pravac
20 EVRA – povratna

Iz BEOGRADA sa bilo koje adrese
Sa bilo koje adrese iz TEMIŠVARA
SVAKOG DANA – NON STOP

POGLEDAJ MOGUCNOST OPCIJE Spanija,Italiaja,London, Eindhoven Airport

Destinaţii interne
Bucuresti Aeroportul Internaţional H.Coandă
Cluj Aeroportul International Avram Iancu
Iasi Aeroportul International Iasi
Destinaţii externe
FRANTA
Paris Paris Beauvais
GERMANIA
Dortmund Aeroport Dortmund
Dusseldorf Weeze Airport Weeze
München Franz Josef Strauss
Frankfurt Hahn Frankfurt Hahn
Memmingen Aeroport Memmingen
BELGIA
Bruxelles Charleroi Bruxelles Charleroi
ITALIA
Milano-Bergamo Orio al Serio
Bologna L. Ridolfi
Roma Fiumicino
Treviso Aeroportul Treviso
Bari Aeroporto di Bari
MAREA BRITANIE
Londra-Luton London Luton Airport
Londra-Stansted London Stansted Airport
OLANDA
Eindhoven Eindhoven Airport
SPANIA
Barcelona Barcelona El Prat
Madrid Aeroportul Barajas
Valencia Aeroportul Valencia în Manises

B

Hvala Pink Panter.
To bi, ugrubo, bila relacija ekvivalent Sibenik-Zagreb.
E sad, gle ovo, usporedbe radi, Sibenik je grad s 2 aerodroma koja prosperiraju.
Jedan kako tako, drugi razvaljuje.
E sad, nemojmo se lagati, vrijeme putovanja je 70% u ljetnjoj sezoni.
Ako na podruciju 3ju Hrvatskih zupanija koje zajedno imaju oko 600 000 stanovnika (dakle, maloj drzavi s razvijenom cestovnom infrastrukturom) mogu egizistirati 2 aerodroma bez ogranicenja, zasto se Srbija dala uvuci u to uvjetovanje?

L

Pa sta ako smanjuje broj ANT . Nije BG centar sveta. Da se svi krajevi razvijaju. Nacionalni prevoznici nek idu iz BG a LCC iz Nisa i Morave i da se razvijamo lepo. A koncesiju je vise smesno komentarisati…

Odgovori
B

@Lek mi

Pa koncesionar nece da gubi nego da uvecava broj putnika. Logicno je da je to njegova zelja.

A mi ako uspemo da podignemo ova tri aerodroma da imaju godisnje 1.000.000 putnika… slatke ce to biti muke.
Ja ne verujem u to!

Sadasnja situacija je sledeca:
ANT: oko 5.000.000 putnika
Nis: oko 300.000
Morava: ? ako uopste onda je zanemarivo
Ponikve: ? ako uopste postoji neki broj on je zanemariv

Morate znati da ova tri aerodroma konkurisu medjusobnom. Znaci svaki rast Morave i Ponikva moze smanjiti broj putnika u Nisu.

S

Velika olaksica u svakom pogledu za Nislije i celu okolinu dosta je bilo maltretiranja. Veliki pozdrav za Nis i svi pravo za Nis i iz Nis bogu hvala.

B

Ops.
Dakle, krenulo je piljenje naopako

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Aerodromi Crne Gore vrtoglavo rastu

Putujući: Hvala puno za pohvale. I ja smatram da je diskusija nepotrebno išla u politiku. Broj putnika svakako će rasti. Neka se obistini samo dio planova koje imaju Aerodromi Crne Gora brojka linija, prijevoznika i putnika će značajno porasti. Naravno da je limitirajuć faktor ovo što pišete, ali kad sam zadnjih par puta bio u…

21. Sep 2018.Pogledaj

radovanovic na: Vanaerodromsko sletanje Antonova 2 „STS avijacije“ kod Jagodine

Stajni trap je polomljen sudeci po polozaju aviona a i donja krila su ostecena a posto je u pitanju platno bice tu posla, nekada je Pancevacka Utva radila remont i oplatnjavanje krila na An-2 tako da imaju znanja e sad koliko to kosta neznam ali ako se isplati popravka onda napred dobri su to leteci…

21. Sep 2018.Pogledaj

BB na: [EKSKLUZIVNO] Prve fotografije prinudnog vanaerodromskog sletanja aviona An-2 blizu Jagodine

Nije fino vidjeti udes u avio svijetu ali je fino znati kada posada izađe bez većih problema. svaka čast za prisebnost...

21. Sep 2018.Pogledaj

Send this to a friend