BEG airport status
LYBE 1715:00 Z 000°00KT CAVOK 17/03 Q1020 NOSIG=
Grad Jagodina: Očekuje se izgradnja aerodroma na Štipljanskom putu, planiran kapacitet za avione do 80 putnika Izgradnja aerodroma biće na dnevnom redu Skupštine grada u četvrtak. Od lake avijacije do betona za putničke avione? / Foto: Aero-klub Ćuprija

Grad Jagodina: Očekuje se izgradnja aerodroma na Štipljanskom putu, planiran kapacitet za avione do 80 putnika

U Jagodini očekuju izgradnju aerodroma koji će se nalaziti na Štipljanskom putu, a razlog za to je, prema rečima gradskih vlasti, veliki broj stranih investitora, prenosi B92.

Kako pišu, trenutno je registrovano letelište sa sertifikatom za upotrebu od 2010. godine a izgradnja aerodroma biće na dnevnom redu Skupštine grada u četvrtak.

Takođe, određena je lokacija, izvršena promena namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko područje i čeka se odluka Vlade o prenosu prava svojine na grad, navode iz tog medija i dodaju:

– Po projektu vazdušna luka imaće upravnu izgradu, pistu i toranj. Na pistu će moći da sleću avioni do 80 putnika.

Aerodrom će biti izgrađen na Štipljanskom putu, katastarske opštine Vinorač – Voljevče, na mestu sadašnjeg letilišta, udaljenog oko šest kilometara od centra grada. –

Tim povodom, gradske vlasti istakle su da su inostrana ulaganja uticala na izgradnju aerodroma:

– Strana ulaganja su uticala na ubrzan ekonomski, privredni i turistički razvoj grada, što je uslovilo i potrebu za izgranjom aerodroma koji bi, uz izgradnju nove komunalne delatnosti i sadržaja i osavremenjavanje postojećih, doprinelo daljnjem razvoju Jagodine i ovog područja, kao modernog, privrednog, kulturnog, turističkog i administrativnog centra Pomoravskog okruga. –

Kako podseća B92, Jagodina je do 1951. godine imala svoj aerodrom.

Komentari

N

Jedno je imati aerodrom a drugo je uposliti njegove kapacitete. Veliki broj investitora ne znaci veliki broj aviona koji ce tu da slecu. Nis je blizu, Jagodina je mali grad.

Odgovori
b

Lepo je da grad ima aerodrom, ali nepotrebna investicija. Grad koji se nalazi se na 1h od BEG i isto toliko od INI

Odgovori
J

Pogledajte gustinu aerodroma u bilo kojoj drugoj zemlji, balkanskoj, evropskoj, izguglajte američke aerodrome – svi su debelo ispred Srbije po tom parametru. Prema tome, tačno je da Jagodini nešto baš i ne treba betonska pista, ali ona ne treba ni Boru, ni Smederevu pa ih ti gradovi ipak imaju. Niko ne planira da u Bor sleću ATR-ovi, neće ni u Jagodini osim kao neka možda hitna alternativa, ali ako će da betoniraju pistu – izvolte. Ionako je Jagodina videla mnogo luđe i nepotrebnije investicije pa mu ovo dođe kao blesak iskrene racionalnosti. A i ne košta nešto mnogo.

Odgovori
B

Problem aerodroma jeste što nemaju aviona… Ali u Jagodini se baš taj problem rješava :-)

u tekstu piše da će imati pistu za avion 80 putnika, ne piše da će imati i ostalu infrastrukturu. Dakle možda je ovo najava prve faze koja će dugo vremena takva i ostati, što će reći umjerena investicija za poslovne avione. A ovih 80putnika je više marketing…

Onda podržavam, možda to bude i dobro. Naravno sve zavisi i od dimenzionisanja investicije…

N

To da ne kosta mnogo reci onima koji dolaze po 3000 din pomoci.

G

Slažem se sa ovim. Jagodini, naravno, ne treba međunarodni aerodrom. Ali, betonska pista može biti podstrek razvoju sportske, poljoprivredne i privatne avijacije. Ako se ima u vidu da se Aero East preselio u Jagodinu, ovo itekako ima nekog smisla, a ne bi me čudilo ni da je inicijativa došla baš odatle.

Tako da – od svih gluposti koje su napravljene u Jagodini, konačno nešto što ima nekog smisla.

J

@jagodinax

A zašto u Bor ne bi sletao ATR, kao PSO? Koji je drugi efikasan način da se stigne iz Bora u Beograd? U iole sređenijoj zemlji ta linija bi postojala. Verujem da će Kinezi, novi vlasnici RTB-a, već postaviti to pitanje.

Do Jagodine, naravno, ne treba ništa slično, ali, za GA – zašto da ne.

П

Ју240, ето пословне прилике за Вас!!

Само напред!

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Poraz bitke da se smanji sezonalnost na Jadranu

Ne, ne mislim da će takvi radit. Niti ne govorimo o njima. Oni su za zrakoplovstvo nebitni. Govorimo o hotelima i raji koja nema apartmane, ili koju hoteli dovuku iz Slavonije, Zagorja, Like, Korduna, BiH, Srbije... Zračni promet se ne razvija na apartmanima (pa ni u top sezoni), nego na hotelima. I to hotelima više…

17. Feb 2020.Pogledaj

Tedy na: Poljska potpisala ugovor za nabavku 32 borbena аviona F-35, prva isporuka 2024.

Bane With all due respect, we' re living in a completely another world. The distances are far shorter in our world. We, all, need to upgrade our perspective. Poland is not dead. Nor we are. Did you ask yourself why we and the polish do not share your opinions about your friends, the mighty russians…

17. Feb 2020.Pogledaj

Mayer na: Rusija ujedinjuje kompanije “MiG“ i “Suhoj“

Pitanje je sta se u clanku podrazumeva pod "prihodom", moguce je da je to profit, dakle ono sto ostane posle odbijanja troskova i investicija. Osim toga u te kompanije se pumpa dosta drzavnih para, (ne)transparentno, to je izvesno. Takodje radi se o strateskim drzavnim firmama pa je profit sekundarna stvar, ne postoje pravi akcionari zainteresovani…

17. Feb 2020.Pogledaj

Send this to a friend