Ministar industrije i trgovine ruske federacije Denis Manturov izjavio je danas da su kompanija Suhoj (Sukhoi Civil Aircraft Company) i Adria Ervejz, nacionalna avio-kompanija Slovenije potpisali pismo o nameri za dugoročni najam 15 putničkih aviona SSJ100.
– Isporuke će početi početkom 2019. godine. Letelice će biti predate kroz ugovor o dugoročnom najmu. Takođe, obe strane su potpisale Memorandum o razumevanju pod kojim će formirati SSJ100-sposobnu organizaciju za održavanje i popravku (MRO) u Ljubljani. – stoji u saopštenju kompanije Suhoj.
– Zadovoljstvo nam je da smo postali partner kompanije Suhoj. Oni će u potpunosti biti podrška razvojnoj strategiji Adrija Ervejza. Analizirali smo SSJ100 u prethodne dve godine i zaključili smo da tehničke i operativne karakteristike ove letelice ispunjavaju naše strateške ciljeve. – izjavio je ovom prilikom direktor Adrije Kovarš. Dodao je da će Suhoj omogućiti više opcija za kompaniju da nudi svoje CRJ i Erbas avione trećim kompanijama kroz ACMI uslugu.
Direktor Suhoja Rubcov izjavio je da će Adria Tehnika znatno pomoći operativnoj pouzdanosti SSJ100 letelica u Evropi.
Tango Six je u redovnoj kolumni utorkom posvećenoj analizama u civilnom vazdušnom saobraćaju regije posvetio pažnju vlasniku Adrije, fondu 4K.
Šta je sa Srbijom?
Uprkos kontaktima kako sa Er Srbijom, tako i sa Jat Tehnikom, Slovenija će biti prva zemlja bivše Jugoslavije koja će leteti i održavati SSJ100.
Kako je Tango Six ranije izveštavao Er Srbija i Direktorat civilnog vazduhoplovstva pozitivno su ocenili jedan od najvećih aduta Suhoja, kompatibilnost sa Erbasom (common type rating).
Tango Six je prošlog decembra stavio fokus na najverovatniji ishod eventualne prodaje Suhoja Srbiji. Ukoliko Er Srbija ne odluči da dopuni svoju flotu ruskim avionom, ostaje jedino opcija da Avio-služba Vlade Srbije kupi jednu VIP verziju ovog aviona.
Takođe, Adrija je potencijalnu nabavku SSJ100 najavila sredinom jula prethodne godine, nakon čega je naš redovni kolumnista Alen Šćuric analizirao koliko je Superdžet dobar za tu slovenačku avio-kompaniju i koliko je takva nabavka uopšte moguća.
i
Razne vesti se prklapaju u vezi Adrije, nista meni tu sad nije jasno!
max
Alene, kakav im je sad ovo potez? Najam još jednog tipa aviona?
BB
Pa vidjeli suvda Saab nije rentabilan pa uvode SSJ za svoje operacije a ostale svoje avione će za ACMI…
Bar ja tako čitam…
Viljem
Dosadašnja flota Adrie ide u ACMI biznis, a Adrija ce za vlastite potrebe letjeti na SSJ100.
Alen Šćuric Purger
O tome sam pisao prije godinu i pola, kada se prvi puta ozbiljno najavljivao ovaj potez. Argumenti tog članka stoje:
https://tangosix.rs/2017/18/07/kolumna-alena-scurica-dolazi-li-suhoj-superjet-u-regiju/
YUAOA
Nisam pesimista ali nešto ne verujem da će Adria dočekati ove avione u svoju flotu.
Beli
Je li ovo znaci da Adrija ide u stecaj?
Pitam jer je vec nekoliko kompanija otislo u stecaj posle sto su potpisali ugovor sa Suchojom.
To je bio slucaj sa Malevom, Dalaviom, AiRUnionom i Moskovia Airlinesom.
A Alen je skoro pisao da je Adrija u ozbiljnim problemima.
Alen
Ovo ima smisla samo ako kompletno izbace CRJ i SAAB iz flote ili ako ce kompletna CRJ flota operirati za LH Cityline/Austrian Airlines sa AA posadama a LH/OS tehnika ce ih odrzavati.
shtef
Pa taj SSJ100 vraćaju sve kompanije sem Aeroflota. Problem je sa održavanjem aviona, rezervnim delovima, motorima:
https://airlinerwatch.com/interjet-plans-to-sell-its-entire-ssj100-fleet/
https://airlinerwatch.com/sukhoi-superjet-underperforms-due-to-a-design-flaw-in-the-engines/
atg51
„Interjet has taken back comments it said about the SSJ and has instead decided to keep the aircraft in operation.“
https://samchui.com/2018/09/13/sukhoi-superjet-more-orders-departing-customers/#.W_xnyVzPyHs
stef
Sve kompanije sem Aeroflota i još nekih ruskih su vratile ili pokušavaju da vrate ove avione. Ima problema sa motorima, kvarovima, održavanjem…
Igor
Koja kompanija je vratila SU 100? Samo Jermeni koji su bankrotirali.
Djape
@Igor, Bruxelles i Interjet.
igor
Ni jedna ni druga ih nisu vratile. Interjet je imao problem i dobio odstetu pa je problem resen. Osim toga Aeroflot je zadovoljan jer je uzeo odgovarajuci paket odrzavanja od proizvodjaca, oni koji su stedeli na odrzavanju nisu zadovoljni.
Jedino su Jermeni i to davno vratili prvi avion koji je uopste usao u upotrebu i koji je bio skromnije opremljen. Aeroflot je takodje vratio prvih 10 isto slabije opremljenih ali to je i bio plan.
Djape
@igor, obe kompanije ih se oslobadjaju
https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/brussels-airlines/gradually-phasing-out-sukhoi-superjet-100s/
https://airlinerwatch.com/interjet-plans-to-sell-its-entire-ssj100-fleet/
igor
Djape, ni jedna ni druga ih nisu vratile, šta pricaju je jedno šta rade je drugo.
Djape
Nisam rekao da su ih se rešili nego da nameravaju da ih se reše.
Srđan
Mislim da pravo pitanje je tko stoji iza 4K???????
Imamo puno pretpostavki a stara poslovica (engleska) glasi:
Assumption is mother of all cookups.
dk
Cirkus, propala firma kupuje avion bez perspektive…
ZZ
Adria je bila prva u regionu da servisira CRJ. Obzirom da je Airbus preuzeo A220, ovo bi im bio niche market kada prodaju SSJ i drugim kompanijama. Ako bude pani stani, oni tehniku mogu odvojiti od letenja a Suhoj je dobio super marketing. Deluje kao win-win solucija.
alex
Ako je ovo tacno, to je „last nail in the coffin“, planiran ili ne za Adriju.
Moze SSJ da ima resurs od milion sati pre prvog C-checka, i da mesto goriva koristi stare novine i iskorisceni pampers, ako je „made in Russia“ nema teorije da bude prihvacen zbog niza politickih i socio-ekonomkih faktora. Kao sto rusi nikad ne bi kupili Airbus ili Boeing da ne moraju…
BB
A ja baš mislim da su se iskoristile relaksirani politički odnosi Slovenije i Rusije da bi se iskamčio povoljan aranžman koji će se reflektovati na poboljšanje privatne kompanije.
Otuda posljednja finansijska injekcija od strane 4K da se uđe u ovaj aranžman.
E sad, ako SSJ proizvedu veći efekat (veći je od SAAB, Q400) a manji trošak (vjerovatno se radi o povoljnom najmu, a dogovoreno održavanje, dobra veličina aviona – manji trošak po sjedalu) i lakši pronalazak posada (posade Airbus-a) na svojim linijama, dok svoju flotu iznajmljuju na tržištu koje se rjeđe ali skuplje koristi (ACMI), u slučaju da neki avion ispadne iz upotrebe manje te boli glava. U slučaju da ti na tvojim linijama potreba veći avion (ili negdje manji) možeš povući iz svoje ACMI divizije.
Uglavnom stabilnost poslovanja drži jednolična flota, dok ovaj „kusur“ se izdaje pošto može i/ili uskače kao ispomoć.
Ako je istina pretpostavka da su švabe „vlasnici“ 4K, nisu oni politički spadljivi na rusku robu ako radi posao, pogotovo ako nisu direktno imenom ekponirani.
Jeste da se radi o avionu, ali mislim da je ovo posljednji voz da se Adria pridigne sa bolesničke postelje.
Deniz Bosnjak
Nije mi jasno zasto napadate Suhoje? To su vrsni avionimodernijeg doba. I zasluzuju svoju sansu na svako trziste. Nije avio svijet samo Boing i Airbus, ima tu jos mnogo kompanija koje nisu imale prostora da sebe dokazu. Jer ova dva giganta nisu to dozvolila. Slicno kao i u auto industriji, VW neda nikome da dise po 4 puta ti prodaje jednu istu opremu kao novu, dizel skandal ne smije niko ni spomenuti. A ruska auta i avioni… ma ne valja to. Ne slazem se sa takvim stavovima.
Svaka cast Adria, da Bog da ih imali jos mnogo i Suhoija i Tupoleva i ostalih brendova
max
Nije riječ o nikakvim predrasudama, dapače mnogi su navijali da im uspije. Ali u praksi su se SSJ100 pokazali kao noćna mora operatera, prvenstveno zbog logistike dijelova i pouzdanosti.
Deniz Bosnjak
Kad bi vam trebo odgovoriti odgovorio bih vam ovako ko sto je gospodin gore napiso i ja cu ga samo prekopira:
Gotovo svi novi avioni imaju svoje decije bolesti ukljucujuci cak MAX i NEO.
SSJ ima kompletnu zapadnu avioniku, motore koji se prave u kooperaciji sa francuskim Safranom (isti je 1/2 dela CFM partner).
Suhojevo krilo je izuzetnih performansi i kada se sve te cinjenice saberu moze se zakljuciti da to moze da bude dobar proizvod.
Alenov clanak iz 2017. daje jasno predvidjanje toka desavanja. Upravo je prosla prva faza testiranja kroz Brussels.
Sledece je kroz Adriu.
Decije bolesti se lece, nedostaci otklanjaju a svedoci smo i dobrih politickih odnosa Nemacke i Rusije.
Ako i u Adrii projekat uspe eto najbolje reklame Suhoju.
Pored navedenog , manje bitna stvar, cak je simulator za SSJ na svega 2 h voznje kolima od Ljubljane.
max
Zapravo kad razmislim – dobar alibi za rasprodaju postojeće flote CRJa,zar ne? Kao zamijenit ćemo ih sa leasanim SSJ (a ionako cemo propasti prije nego svi stignu).
Alen Šćuric Purger
Ni jedan CRJ nije u vlasništvu Adrije.
Dragan Dragan
Rusi su se obrukali sa ovim avionom. RRJ 95 su ga prvo zvali pa onda SSJ 100. On je najmanje ruski što asocira prvi naziv. Ostavili su mnogo bolji avion Tu 334 (kako oni kažu ptica je ostala u gnezdu). Ali želja za kako oni kažu „širokom medjunarodnom kooperacijom“ ostavila je prostor samo za mnogo koruptivnih para, a nisu dobili nešto posebno a motor je razvijan samo za ovaj avion SAM 146. Sad pokušavaju da ga utrape kome stignu, plus bruka sa padanjem u Indoneziji…MS 21 projektuje Biro Jakovljev i on ga naziva YAK 242. Umesto da prave avion za sebe, oni prave prema zahtevima nekih drugih.
Dušan
Pobogu čovječe zašto pad aviona mora da bude blamaž i bruka? Toliko prototipova na svijetu je palo
igor
Svaki prodavac pokusava da proda svoj proizvod svakome kome moze to je sustina prodaje. Nema nikakve bruke u padu u Indoneziji, avion koji je pao nije bio serijski vec prototip i nije pao usled nedostataka na avionu vec na sistemu ljudskih gresaka pocevsi od pripreme leta, greske kontrole leta ( pobrkali su SU 100 sa vojnim avionima Suhoja koje Indonezija ima) sve do krajnje greske pilota koji su bili fokusirani na razgovor sa potencijalnim kupcima koji su bili u kabini a ne na let.
A sto se kooperacije tice to je sudbina svih modernih aviona i Boing kupuje delove od Rusa Italijana itd itd. nista neobicno i nista sporno
JU240
Zapravo, pokušavam da se setim koja porodica putničkih aviona je, gotovo u svim svojim inkarnacijama, doživela katastrofe uz masovan gubitak života – u drugoj inkarnaciji nekoliko, uz nastavak letenja bez utvrđenog konstrukcionog defekta.
Ah, da, Boing 737. Moć američke korporacije… da utiče na koru velikog mozga Rusofoba.
Dragan Dragan
Da tačni su vaši komentari, ali isto im se desilo i sa AN 148 prilikom prezentacije stranim kupcima i to u Rusiji. Drugo, traljava organizacija proizvodnje i još vise traljava logistika održavanja. A ruski smisao za trgovinu odnosno prodaju aviona. Mislim da su u vreme SSSR-a to mnogo bolje uradili.
Aleksa Radojičić
@Dragan Dragan
Da, da , tad su dobro radili. Imalu su malo tuce zemalja gde je tržište bilo zagarantovano, pa da su im leteće metle prodavali crveni minioni bili to kupovali kao poslednja reč tehnike.
alex
@Dusan
Zato sto je probni pilot tada napravio klasican CFIT.
@JU240
Proizvoljno tumacenje. Statistika je ta koja govori jel neki avion tehnicki bezbedan ili ne. Rusija i pre SSSR su tradicionalno uvek bili zatvoreni za bilo kakvu statisticku analizu njihovih projekata.
JU240
@alex
Ne izvrći napisano. Toliko.
Djuka
Gotovo svi novi avioni imaju svoje decije bolesti ukljucujuci cak MAX i NEO.
SSJ ima kompletnu zapadnu avioniku, motore koji se prave u kooperaciji sa francuskim Safranom (isti je 1/2 dela CFM partner).
Suhojevo krilo je izuzetnih performansi i kada se sve te cinjenice saberu moze se zakljuciti da to moze da bude dobar proizvod.
Alenov clanak iz 2017. daje jasno predvidjanje toka desavanja. Upravo je prosla prva faza testiranja kroz Brussels.
Sledece je kroz Adriu.
Decije bolesti se lece, nedostaci otklanjaju a svedoci smo i dobrih politickih odnosa Nemacke i Rusije.
Ako i u Adrii projekat uspe eto najbolje reklame Suhoju.
Pored navedenog , manje bitna stvar, cak je simulator za SSJ na svega 2 h voznje kolima od Ljubljane.
Deniz Bosnjak
Slazem se sa Vama 110 %. Cista istina!
Andrija
Suhojevo krilo izuzetnih performansi? Hahaha. Pa to je jedino krilo na novim avionima koja nema vinglet i to ga čini najlošijim krilom među modernim avionima.