BEG airport status
LYBE 2322:30 Z 090°04KT CAVOK 16/09 Q1018 NOSIG=
Bugarska će uz transfer izraelske tehnogije proizvoditi bespilotne letelice Poletanje bespilotne letelice Orbiter 3 sa lansirne rampe / Foto: Aeronautics

Bugarska će uz transfer izraelske tehnogije proizvoditi bespilotne letelice

Najveće preduzeće vojno-industrijskog kompleksa Bugarske, državni Vazovski Mashinostroitelni Zavodi (VMZ) iz Sopota potpisalo je 15. novembra sporazum sa izraelskom kompanijom Aeronautics o saradnji i transferu tehnologije koji se tiče proizvodnje bespilotnih letelica u Bugarskoj.

Sporazum su potpisali predsednik upravnog odbora VMZ-a Atanas Bogdanov i direktor marketinga i poslovnog razvoja izraelske kompanije Adi Cohen koji je tom prilikom istakao da Aeronautics prepoznaje Bugarsku kao važno vazduhoplovno središte odakle Aeronautics i VMZ mogu ući na nova tržišta.

Ne ulazeći u detalje o budućoj saradnji sa VMZ-om, Cohen je objasnio da je njihova namera uspostavljanja linija za sklapanje i proizvodnju bespilotnih letelica u Bugarskoj. U zvaničnoj izjavi VMZ-a stoji da su očekivanja da će ovaj sporazum biti prava prilika za njihovu kompaniju da započne sa razvojem i proizvodnjom sopstvenih bespilotnih letelica.

Od svog osnivanja 1997. kao izraelskog visokotehnološkog inkubatora i startap kompanije, Aeronautics je prerastao u jednu od najnovijih svetskih kompanija za razvoj i proizvodnju bespilotnih vazduhoplovnih sistema za korišćenje u oblasti odbrane i bezbednosti.

Prisutnost kompanije na Balkanu nije novost – oko 10 mini bespilotnih sistema Orbiter je operativno u Vojsci Srbije od 2008. godine dok je Turskoj za potrebe ISR operacija (intelligence, surveillance and reconnaissance-  prikupljanje podataka, osmatranje i izviđanje) prodata bar jedna dvomotorna MALE (medium-altitude long endurance – letelica sa velikim doletom koja leti na srednjim visinama) bespilotna letelica Aeronautics Dominator koja je razvijena iz aviona Diamond DA42 austrijske proizvodnje.

U jednoj od skorijih uspeha Aeronauticsa na Balkanu, hrvatski ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić potpisao je 15. maja ove godine ugovor vredan 4,88 miliona evra koji ima za cilj da se do kraja godine Hrvatska opremi jednom lansirnom rampom i sa šest mini taktičkih bespilotnih sistema Orbiter 3. Odgovorna za logističku podršku i letenje ovih bespilotnih sistema bila bi hrvatska vojska koja bi ih 40 procenata vremena koristila za svoje opotrebe. U preostalih 60 posto vremena, Orbiter 3 bi koristilo ministarstvo poljoprivrede u njenoj primarnoj ulozi – nadgledanju ribolova, kontrolu i nadzor.

Sporazum između Aeronauticsa i VMZ dolazi nakon nešto više od pet meseci pošto je bugarski premijer Bojko Borisov tokom posete Jerusalimu 12. juna predložio zajedničku proizvodnju bespilotnih letelica sa Izraelom. Takođe, potpisivanje ovog sporazuma se poklapa i sa najavom komandanta bugarske Kopnene vojske general-majora Mihajla Popova koji je 7. novembra rekao da ministarstvo odbrane u Sofiji radi na 12 projekata za modernizaciju Kopnene vojske u narednih 5 do 7 godina. Jedan od tih projekata je, prema Popovu i opremanje bespilotnim letelicama.

Komentari

K

Koliko bi letjelica trebalo izlaziti dnevno sa trake da se isplati taj „transfer znanja“.

Odgovori
T

Zvuci kao mastarija.
Kome je Izrael preneo svoje tehnolosko znanje do sada?
(Argentina, Ekvador, Rumunija, Hrvatska?)
Samo je prodavao kao kranjim korisnicima.

Odgovori
L

Pa preneo je Srbiji! LPO Ada proizvodi turbinske lopatice za najsavremenije motore na svetu a u vlasništvu je izraelske kompanije (Bet Shemesh engines). Neverovatno je koliko se u Srpskom vazduhoplovstvu malo zna o tome da se u Srbiji proizvode lopatice turbine za GP7200 već deset godina….

B

@LSBL

Da li je to „transfer tehnologije“? Izraelska kompanija kupi drugu kompaniju u nekoj zemlji i proizvodi motore kao što je to činila i do tada. Srbiji ako trebaju motori ne može da ih proizvede sama, nego mora da ih kupi od izraelaca, preko posredničke firme , „Livnice specijalnih odlivaka“, jel’?

s

Izrael (firme) vec decenijama uspesno saradjuje sa preduzecima u Srbiji… Mi smo radili sa Utvom na delovima za Galaxy odnosno G200, pri cemu je veci deo konstrukcije aviona proizvodjen u Srbiji.
E, sad, sto je posao propao zbog nasih politicara, to je vec standardna prica u Srbiji…

T

LSBL
Neverovatno s kakvim ubedjenjem se dolazi ovde.
Jedno je intelektualno vlasnistvo i know-how, sasvim drugo je mogucnost kupovine.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

126LAE-Delta na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

@Mayer @Petrovic Dusan Gospodo, za elektromagnetni impuls vam nije potrebna nuklearna eksplozija.

23. Oct 2019.Pogledaj

126LAE-Delta na: [FOTO REPORTAŽA] Sloboda 2019: Novi helikopteri, poručnici u MiG-ovima i najrazovrsnija vojna tehnika na jednom mestu do sada

@Medo s mora Ako ćemo da budemo objektivni, kalibri klasičnog naoružanja su sledeći: do 12.7mm je pešadijsko malokalibarsko, između 12.7mm i 20mm pešadijsko velikog kalibra, a sve preko 20mm je artiljerijsko.

23. Oct 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li Crna Gora naučila na fijasku Slovenije? – 1. dio

Hvala na pohvalama. I hvala i na ispravci. Al to mi nikako ne ide u uho. Nekako ruka ne moze napisati na "Aerodromu Tivtu". Jednako ne bih napisao ni na Aerodromu Zagrebu. Naravno, u pravu ste genitiv jest Tivtu, Zagrebu... Moj grijeh.

23. Oct 2019.Pogledaj

Send this to a friend