BEG airport status
LYBE 2002:30 Z 080°04KT 9999 -RASN BKN030 01/00 Q1015 NOSIG=
Crna Gora do 2025. nabavlja osmatrački radar koji će biti postavljen na planini Bjelasici Do 2025. Crna Gora će na Bjelasici postaviti svoj prvi vojni savremeni osmatrački 3D radar / Foto: Lockheed Martin

Crna Gora do 2025. nabavlja osmatrački radar koji će biti postavljen na planini Bjelasici

Kako je prekjuče preneseno na sajtu srpskog izdanja Sputnjika, Ministarstvo odbrane Crne Gore uvrstilo je u svoj Dugoročni plan razvoja odbrane za period od 2019. do 2025. godine, nabavku osmatračkog 3D radara za nadzor vazdušnog prostora, radar bi bio nabavljen do 2025. godine i postavljen na Bjelasici.

U dokumentu se navodi da je za dalji razvoj nacionlnih kapaciteta nadzora vazdušnog prostora planirana nabavka 3D radara, a kao najpovoljnija lokacija za radarski položaj razmatra se lokalitet Zekova glava na planini Bjelasici. Na ovaj način će se dostići puna operativna sposobnost za generisanje prepoznate slike o situaciji u vazdušnom prostoru Crne Gore.

Sputnjik podseća da su u prethodnoj urađenoj analizi o postavljanju vojnog radara u Crnoj Gori postojale dve opcije što se tiče lokacije, brdo Vrsuta kod Bara i planina Bjelasnica.

Prvobitno je Vrsuta bila navedena kao izabrana lokacija, ali je u međuvremenu došlo do sklapanja sporazuma prema kome će Agencija za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore, odnosno SMATSA, svojim novcem kupiti civilni radar i postaviti ga na brdu Vrsuta, a vazduhoplovnu sliku će predavati operativnom centru na aerodromu Golubovci koji će biti integrisan u NATO sistem protivvazduhoplovne i protivraketne odbrane.

SMATSA će nabaviti tri civilna radara, dva će biti postavljena u Srbiji, jedan u Crnoj Gori na Vrsuti dok će crnogorsko Ministarstvo odbrane na Bjelasnici postaviti novi vojni radar čija je nabavka predviđena Dugoročnim planom razvoja odbrane Crne Gore.

Osim nabavke 3D radara i njegovog postavljanje na Bjelasici, formiranja Vazduhoplovnog operativnog centra u okviru projekta ASDE – Air Situation Data Exchange, planirana je nabavka vazduhoplvnih taktičkih linkova (TADIL) za komunikaciju ‘’zemlja – vazduh-zemlja’’, ‘’zemlja-zemlja’’, ‘’vazduh-vazduh’’ (HF i UHF radio, satelitska komunikacija)

Komentari

R

Koji neće imati veze sa Nato..

Odgovori
Z

a gde ce Srbija postaviti nov vojni radar ..

Odgovori
N

iako su samostalni, u klubu najmoćnijih i najprosperitetnijih država što reče MĐ, nešto mi govori da niti oni sami ne znaju šta su i gdje idu. Taman će Baraci i ovaj radar biti dobar tandem, rekao bih „stelt“.

Odgovori
B

Da, a Baraci su, po svemu sudeći, najnoviji primjer nevidljivosti 🤔

J

Korištenje slike o situaciiji u vazdušnom prostoru iznad teritorije svoje zemlje, a koja je dobijena putem ASDE sa jedne strane i korištenje podataka o situaciji u VaPu dobijene od drugog izvora ili senzora (u ovom slučaju od radara u vlasništvu SMATSA) nikako ne znači inegrisanje SMATSA u NATO mrežu, jer je SMATSA samo davač informacije prema navedenom operativnom centru u Golubovcima, a nikako nije korisnik informacija koje produkuje taj oerativni centar, jer za tako nešto će biti potrebna dozvola od strane NATO-a za uspostavljanje nekog novog linka prema SMATSA. U svakom slučaju je dobra zamisao od strane Vojske Crne Gore da u vazduhoplovnom operativnom centru jednovremeno koristi podatke dobijene iz više izvora, a posebno uzimajući u obzir u budućnosti instalaciju sopstvenog radara (senzora) čime će se obebijediti već trostruko prekrivanje VaP-a Crne Gore i određen stepen autonomije u prikupljanju podataka o situaciji u VaP-u.

Odgovori
M

To je dobra stvar da mozemo u suradnji sa njihovim osmatranjem kvalitetno vrsiti AIR POLICING ( dali ce to biti Bureci ili nove zmije to je drugo pitanje)😉

Odgovori
S

Zanimljivo je da ce na neki nacin SMATSA biti u vezi sa NATO. Nadam se da politicke igre nece uticati na ovu agenciju i njen rad, mozda cak i njeno rastakanje.

Odgovori
A

Cisto sumnjam….mozda neko od NATO „partnera“ nesto uradi po tom pitanju…sama CG tesko

Odgovori
B

Uopste nije tesko. Evo prosle godine su nabavili izuzetno skupi sistem za nadzor mora. U poredjenju s tim ovak radar je sitnica.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend