Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju objavio je prošle nedelje „Obaveštenje o početku istrage udesa“ Antonova 2 koji je, kako je Tango Six tada prvi javio, 19. septembra imao prinudno vanaerodromsko sletanje nedaleko od Jagodine usled kvara motora.
Kako Glavni istražitelj navodi, YU-BRK je taj dan imao tročlanu posadu. Pilot je imao 70 a kopilot 27 godina. Nakon pretpoletnog pregleda na baznom aerodromu „Lisičji Jarak“ avion je u 16:50 poleteo na zadatak tretiranja odraslih jedinki komaraca iz vazduha na teritoriji grada Jagodina:
– Let do zone rada je trajao oko 50 minuta i za to vreme posada nije uočila bilo kakve probleme u radu aviona. Oko 17:40, kada se spremala za prvi nalet preko gradskog područja, posada je primetila prve probleme sa motorom – motor je počeo da trese pri normalnoj snazi za horizontalni let, pri čemu su svi instrumenti motora pokazivali normalne parametre. Ubrzo, počeo je da se pojavljuje plavičasti dim koji je dolazio ispod kapotaža motora. Nakon 10-15 sekundi, počelo je motorsko ulje da izlazi ispod poklopca motora i da se razliva po prozorima pilotske kabine. Obzirom da je procenila da ne može bezbedno da dođe do najbližeg aerodroma, posada je donela odluku da izvrši prinudno vanaerodromsko sletanje, te je odabrala najbliži teren koji je smatrala odgovarajućim.

Avion je krenuo u snižavanje, u međuvremenu, dok se posada pripremala za prinudno sletanje, ulje je potpuno prekrilo pilotsku kabinu, a iz motora su počeli da izbijaju plamenovi. Posada je delimično izgubila vizuelni kontakt sa zemljom i nije imala otvoreni pogled unapred, ali je nastavila sa sletanjem. Na visini od 20-25 metara, neposredno pre dodirivanja tla, avion je levim krilom udario u drveće, zaneo se i u levoj rotaciji udario o tlo, te se ubrzo zaustavio u oranici zasejanoj poljoprivrednom kulturom. Posada je nakon zaustavljanja preduzela postupke obezbeđenja aviona, te je isti samostalno napustila i pozvala nadležne organe. Avion je pretrpeo teška oštećenja, dok je posada prošla bez povreda. – piše u Obaveštenju istražitelja.
Na kraju Obaveštenja istražitelj zaključuje da je verovatni uzrok udesa „kvar na motoru tokom leta“ uz komentar da će uzrok kvara motora biti utvrđen tokom istrage udesa koja predstoji.
nikola
svaka cast pilotima
Zoran
Imamo pilote majstore svog zanata svaka cast
dax
Svaka cast pilotima ali i konstruktorima i proizvodjacima aviona AN-2. Ko je time leteo zna o cemu pricam.
Ta svima draga sklopocija od aviona slece bez motora pri minimalnim brzinama sto je jako vazno za bezbedno prizemljenje u vanrednim uslovima, a kao sto vidimo i ima jako robustan trup.
Steta sto ga nisu modernizovali malo i nastavili da ga proizvode. Trziste bi postojalo sigurno.
i
Ma ima neka moderna varijanta sa turboprop motorem, bila na poslednjem sajmu u Moskvi ali nisu vise ta vremen. I ja obozavam spaceka ali me nesto ledja bole i zimi volim toplu kabinu a i vecito mi se zuri…. Ovi sto su napravljeni ce verovatno jos dugo leteti na specificnim poslovima kao i DC-3 na Aljasci ali generalno proslo im vreme. Najvaznije da su piloti i putnici ok a kako mi na slici izgldeda mozda ova ptica jos i bude letela, malo cekic koja zakovica i ko nov :)
Živojin Banković
Да постоји такав авион, има ознаку ТВС-2.
https://aviation21.ru/tvs-2dts-lyogkij-celnokompozitnyj-mnogocelevoj-samolyot/
BB
Ako je suduti po ovom članku https://bmpd.livejournal.com/3095924.html cijena bi trebala biti 1,2 mil $, što bi trebala biti veoma konkurentna cijena za turboprop, koji bi mogao da bude velika konkurencija za Cessnu 208 i Quest Kodiak iako je u suštini jedinstven sa repnim točkom i dvostrukim krilima.
Jedino mi u glavu ne ide da očekuju krstareću brzinu od 350 km/h a radi se o dvokrilcu. Jeste da su kril napravljena da se maksimalno eliminiše turbulencija na krajevima ali opet…
Jedva čekam da vidim da se počne prizvoditi serijski
ZZ
Samo pogledajte koliko Beaver-a leti sa radijalnim motorom. Obadva aviona su nepoderiva