BEG airport status
Srbija, Crna Gora i Kosovo od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija u 2018. godini zaradile 77 miliona evra Zaposleni koji rade u ovoj zgradi zaradile su prošle godine preko 70 miliona evra / Foto: SMATSA

Srbija, Crna Gora i Kosovo od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija u 2018. godini zaradile 77 miliona evra

Srbija, Crna Gora i teritorija Kosova pod kontrolom KFOR-a zaradile su u 2018. godini tačno 77,634,883 evra od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija, stoji u danas objavljenom izveštaju o funkcionisanju Route Charging sistema kojim rukovodi EUROCONTROL CRCO (Central Route Charges Office) kancelarija.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) i teritorija Kosova koja se administrativno-obračunski pripaja celini koju formiraju dve međunarodno priznate države, zaradile su neznatno manje od Hrvatske kojoj je na račun leglo 88,774,191 evra, više od Severne Makedonije koja je inkasirala 16,977,183 evra, Slovenije kojoj je pripalo 34,821,892 evra i Bosne i Hercegovine koja je „zaradila“ 34,821,892 evra.

Sistem objedinjene naplate i redistribucije zarade od preleta civilnih letova centralizovan je na evropskom nivou i u 2018. godini sve države članice EUROCONTROL-a ukupno su „zaradile“ 8 milijardi evra (8,090,268,534).

Budući da civilni vazdušni saobraćaj ne poznaje granice, preleti, odnosno usluge kontrole letenja, iznad Evrope (što logično uključuje i države koje nisu članice Evropske Unije) naplaćuju se avio-kompanijama centralizovano od strane EUROCONTROL-a. CRCO kancelarija ove organizacije obračunava naplatu uz pomoć dinamičkih formula i prikupljena sredstva redistribuira nacionalnim operaterima kao što su SMATSA ili CROCONTROL.

Evropski trend rasta naplaćenih sredstava stabilno raste oko jedan procenat godišnje u prethodne tri godine.

Koliko i šta leti iznad Srbije?

Iznad Srbije, Crne Gore i Kosova u 2018. godini bilo je ukupno 614,556 preleta i 88,791 poletanja i sletanja sa i na njihove aerodorome. Ove teritorije u obračunskom „vršnom satu“ u prethodnoj godini preletalo je 3,069 letelica.

Interesantna statistika za 2018. godinu je i procentualna zastupljenost tipova civilnih putničkih aviona iznad navedenih teritorija. Najčešći tip aviona koji je preletao Srbiju, Crnu Goru i Kosovo je Erbas u svojim najzastupljenijim varijantama.

Kad je reč o procentualnoj raspodeli sabraćaja na aerodromima Srbije i Crne Gore šampion je i dalje Beograd sa 69% ostvarenog sabraćaja, Podgorica sa 15%, Tivat 13%, i Niš 3%.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Porazavajuce je koliko je „Unit Rate“ koji Srbija uspeva da obezbedi manji u odnosu na onaj koji komsijska Hrvatska uspeva. To je realan pokazatelj kvaliteta i obima pruzenih usluga (ili nedostataka istih) iako Srbija ima vise preleta od Hrvatske ipak naplacuje manje novca na kraju….

I da se razumemo, nije ovo nikakav nefer odnos prema nama, ovo je cisto proizvod nase gluposti, nesposobnosti, nepotizma, neodgovornosti i stranackog zaposljavanja….to nas u ovom slucaju (ne kazem da je Hrvatska dobra ali na njihovom primeru) ovog posla kosta 45.04-32.92 = 12.12 Unit Rate-a pa pomnozite sa brojem preleta i terminalnih usluga i opa…eto ga…

Odgovori
Mi

Mislim da ovaj zadnji komentar je u najmanju ruku neosnovan da nekazem nesto grubljeDali drug Traser zna za zadnje prisnanje i pohvale koje je dobila nasa kontrola letenja od Euro Kontrola gde je kontatovano da smo vodeci po kvalitetu i obimu posla a i bezbednosti u ovom delu EVROPE Naravno uvek ce biti nezadovoljnih ljudi sto oni nisu u kontroli letenja zaposleni kao oni bi bolje radili Nejmomo biti smesniMeni smeta kad se kaze Srbija Crna Gora i Kosovo Valda Srbija sa svojom pokrainom Kosovo i Crna Gora

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Vlado13:52, 13. maj. 2025. ,,Broj zemalja koje ga koriste ili su ga naručile ne potvrđuju tu tvrdnju." To nije tacno. Vise je do onoga sto je dostupno kupcu i politike koja diktira i celokupni paket. Isto vaze i za F-35 koji je prodat na stotine pre ikakvog iskustva protiv modernijeg RV/PVO. Rafal je takodje samo…

14. May 2025.Pogledaj

Pajo na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Vladimire, da to je onaj Izrael.koji je u ratu Egiptu uzeo Sinaj i skoro ušao u Kairo i isti Izrael uzeo Siriji Golan. Hamas, Hezbolah i Huti su pod direktnom kontrolom Irana i ne radi se o golorukim vojnim formacijama. Daleko od toga da podržavam neke akcije Izraela ali im treba skinuti kapu sto se…

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nije sve do pilota. Neka raketa ima realan domet od 120km i brzinu od 2 maha, neka raketa domet od 160km i brzinu od 4 maha...

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dusan AESA radar na F-16 ili Rafalu je svakako savremeniji, medjutim Su-30 je mnogo veci avion, sa dosta vecim poprecnim presekom "nosa" i tako nadomescuje tehnicku prednost manjih aesa radara, ima veci domet. Pored toga Su-30 ima i rakete veceg dometa koje mogu da isprate radar.

14. May 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Fascinantna je ekstaza oko navodnog rušenja Rafala, a muk na navodno rušenje Mig-29 i Su-30 istih onih koji su bili grlati zagovornici nabavke Suhoja za RV VS. Principijelnost samo takva.

14. May 2025.Pogledaj