BEG airport status
LYBE 1520:00 Z 160°03KT CAVOK 20/11 Q1022 NOSIG=
Novi poslovni rekord Aerodroma Crne Gore – 56 aviona i 11.000 putnika u jednom danu "Istog datuma prošle godine bilo je 13 aviona i 1750 putnika manje" / Foto: Aerodromi Crne Gore

Novi poslovni rekord Aerodroma Crne Gore – 56 aviona i 11.000 putnika u jednom danu

Aerodrom Tivat nastavlja da ruši rekorde. Juče je, kako je saopšteno iz kompanije Aerodromi Crne Gore, bilo opsluženo 56 aviona i 11.313 putnika.

– Istog datuma prošle godine bilo je 13 aviona i 1750 putnika manje, a ti rezultati nam daju sigurnost da će 2019. godina biti još jedna u nizu rekordnih godina Aerodroma Crne Gore.

Na našem novom početku, godišnji promet putnika na oba aerodroma bio je 600 hiljada. Sada je ih je 2 miliona više. 2003. godine imali smo 2 redovne i desetak čarter linija. Sada smo povezani sa 80 destinacija širom Evrope. Svake godine progresivno uspostavljamo nove partnerske odnose sa renomiranim aviokompanijama a samo u posljednje 2 godine otvoreno je 30 novih linija.

Takođe, imovina preduzeća uvećena je preko 4 puta. Zbog svih rezultata, ubrzanog razvoja i uspješne poslovne politike Medjunarodno udruženje aerodroma (ACI) nagradilo je 2007. godine Aerodrom Podgorica priznanjem za najbolji evropski aerodrom kapaciteta do milion putnika.

Zbog vrtoglavog rasta prometa putnika i aviona na Aerodromu Tivat, tokom ljetnje sezone, neophodni su nam bili novi kapaciteti. Uz stručnu i tehničku pomoć Kancelarije programa Ujedinjenih nacija za razvoj, našli smo najbolje riješenje i za samo 4 mjeseca uspjeli da sagradimo Terminal 2, namijenjen putnicima u odlasku. Sada imamo dodatnih 6  check-in šaltera, 2 nove KD linije, odlazeći gejt sa 6 izlaza. Slične kapacitete tokom 2019. godine izgradićemo i na Aerodromu Podgorica kako bi se smanjile gužve i poboljšao komfor.

Jučerašnja gužva / Foto: Aerodromi Crne Gore

Razvoj i napredak države Crne Gore pratila je i naša kompanija. Iz godine u godinu sve više kompanija željelo je da uspostavi linije sa Crnom Gorom. Jedni za drugim pristizali su Austrian Airlines, Adria, AlItalija, Turkish Airlines, Edelweis,RyanAir,Wizzair, LOT, EasyJet, Aeroflot, IsAir i konačno je u aprilu ove godine na Aerodrom Tivat prvi put u istoriji sletio avion Lufthanse.

Dok Crna Gora korača ka Evropskoj Uniji, crnogorski aerodromi od februara 2016. godine imaju status aerodroma Evropske Unije sa aspekta bezbjednosti civilnog vazduhoplovstva. Jedna smo od rijetkih zemalja koja nije članica Unije a ima takav status. Jedna bezbjednosna kontrola je inicijativa u vazduhoplovnoj bezbjednosti koja omogućava da putnici, prtljag i kargo koji su prošli jednu kontrolu u svojim početnim destinacijama obave transfer na svoj vezani let, a da ne moraju opet da se podvrgavaju drugoj kontroli. To obezbjeđuje brzinu i pogodnost putnicima, značajno štedi troškove i olakšava bržu povezanost letova.

Dugo očekivano proširenje završeno u decembru prošle godine / Foto: Vlada Crne Gore
Četvrto mesto po dobiti u Crnoj Gori / Foto: Aerodromi Crne Gore

Prošla godina je bila rekordna po svim osnovama, od finansijskog aspekta, preko povećanja saobraćaja pa sve do širenja kapaciteta. Kada su finansije u pitanju, ukupni prihod iznosio je 37 i po miliona eura, što je 9% više u odnosu na 2017. godinu. Kada su saobraćajni podaci u pitanju, približili smo se cifri od 2 i po miliona opslužnih putnika na oba aerodroma. Uspostavili smo saradnju sa još 8 kompanija, uveli smo 14 novih linija, pa je sada Crna Gora povezana sa 68 destinacija. Ipak, očekujemo da će 2019. godina biti još uspjšenija a rezultati ostvareni u prvih nekoliko mjeseci nam daju optimizam da će to zaista i biti tako. – stoji u saopštenju Aerodroma Crne Gore.

Tango Six se takođe bavio analizom poslovanja ove kompanije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pogorsana Osecanja na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@ BB, Vazi, u pravu si. Ajde onda lepo da otvorimo EASA bazu pitanja i svih 15K+ podelimo lepo ljudima unapred, i svima super. Mislim, zasto bi se uopste zezali sa time ko sta moze/zeli od ucenja. Ko hoce - nek cita i edukuje se, ko nece - neka nauci pitanja i odgovore na pamet,…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Razlozi su sledeći: - Deca nisu "radno sposobno stanovništvo", samim tim moraju u školu. DL sistem može da im bude samo način da prate nastavu ako su odsutna iz nekog opravdanog razloga (bolest, boravak u bolnici, ...), ne i zamena za školu. - Kod studenata je složenija situacija. Ako je student zaposlen, uz potvrdu o…

15. Sep 2019.Pogledaj

Istočnik na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

@Pomesana obecanja I redovan direktan rad sa nastavnikom i DL sistem imaju svoje prednosti i mane. Ono što je Delta izostavio po mom mišljenju je to da se ova dva načina međusobno dopunjuju. a i kako je BB rekao, ključ svega je zainteresovanost.

15. Sep 2019.Pogledaj

Sascha410 na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Da se razumijemo ja nikako nisam pobornik ovog vida obrazovanja I ako sam zavrsio na isti nacin ovaj kurs. Mislim da je tradicionalni vid ucenja puno bolji, ali ruku na srce, sta ja o tome znam osim licnog iskustva I subjektivnog misljenja. Cinjenica je da se u zapadnom svijetu ovaj vid obrazovanja koristi dobre tri…

15. Sep 2019.Pogledaj

Nele na: Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Ja sam ucio isto daljinski. Morao sam jer sam radio a pored toga sam imao i porodicnih obaveza. Svaki dan sam detaljno prelazio gradivo u slobodno vreme. I tako mesecima. Nakon 8 meseci (6 je minumum) sam presao sve i prijavio se za ground school (tih 10 posto). Tada sam upoznao jos desetak kolega od…

15. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend