BEG airport status
LYBE 1610:00 Z VRB°01KT CAVOK 26/12 Q1020 NOSIG=
Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore: Ulaganje u sigurnost predstavlja ulaganje u budućnost Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore Dragan Đurović / Foto: ACV

Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore: Ulaganje u sigurnost predstavlja ulaganje u budućnost

Crna Gora, mlada država koja broji samo 620.000 stanovnika, na impresivan način drži korak sa evropskim razvojnim kretanjima u oblasti sigurnosti i bezbednosti u vazdušnom saobraćaju, ocena je renomiranog britanskog časopisa Inside Industry.

U poslednjem izdanju ovog časopisa tema je bila vazduhoplovstvo, a rezultati koje je ta zemlja postigla za samo deset godina od uspostavljanja svoje vazduhoplovne vlasti, podstakli su Inside Industry da prezentuje Crnu Goru kroz intervju sa Draganom Đurovićem, direktorom Agencije za civilno vazduhoplovstvo i članom Koordinacionog komiteta Evropske konferencije civilnog vazduhoplovstva.

– Glavni cilj Agencije za civilno vazduhoplovstvo, kao nacionalnog nadzornog organa, je očuvanje i podizanje nivoa sigurnosti i bezbjednosti vazdušnog saobraćaja u Crnoj Gori. Ulaganje u sigurnost u suštini predstavlja ulaganje u budućnost. Imajući to na umu, nastavićemo sa jačanjem stručnih kapaciteta i učinićemo našu kontrolnu i certifikacionu funkciju još efikasnijom. Nastavljamo da naš pravni sistem usklađujemo sa pravilima međunarodnih vazduhoplovnih organizacija, a regionalna i međunarodna saradnja ostaju prioritet.

Na početku 2019. godine, Agencija je bila predmet kontrole primjene ICAOstandarda sigurnosti. „Rezultati ove kontrole su izvanredni. U odnosu na status iz 2010. godine, napredak je fantastičnih 35 odsto, a naša zemlja se nalazi u gornjem dijelu tabele efikasnosti evropskih i svjetskih država. – navodi Đurović.

Govoreći o razvoju vazdušnog saobraćaja, Đurović podseća da se Agencija bavi istim pitanjima kojim se bave njoj ravnopravne evropske institucije, uključujući poslednja razvojna kretanja u sektoru, kao što su dronovi, za koje Agencija već tri godine sprovodi intenzivnu kampanju „Sigurno upravljanje dronovima“.

– Očekuje se značajan rast globalne vazduhoplovne aktivnosti u predstojećim godinama. Takav rast bilježi i Crna Gora, a Đurović vjeruje da je od značaja za Crnu Goru da pronađe uspješnu ravnotežu između ekonomije, pitanja zaštite životne sredine, sigurnosti i bezbjednosti, kao i pouzdanosti, tačnosti i drugih faktora efikasnosti.

Implementiramo šemu globalnih tržišnih mjera u formi Šeme za kompenzaciju i smanjenje ugljenika za međunarodno vazduhoplovstvo. Dijelimo mišljenje da ekološka pitanja mogu da predstavljaju smetnju u razvoju međunarodnog vazduhoplovstva, i u potpunosti podržavamo napore ICAO-a za rješavanje ovih problema, uključujući i ključni izazov, uzrokovan klimatskim promjenama, za postizanje održivog razvoja međunarodnog vazduhoplovstva. –

Kao još jedno važno razvojno pitanje, Đurović ističe mogućnost noćnih letova na aerodromu Tivat:

– Zbog brdovitog terena koji okružuje dolinu u kojoj se nalazi aerodrom, Tivat je poznat po tome što ima izazovne procedure prilaza i slijetanja. Studija slučaja koju smo radili pokazala je da jedino moguće rješenje predstavlja primjena PBN-a, odnosno navigacije zasnovane na performansama vazduhoplova. Kroz uvođenje EGNOS sistema, koji su razvili Evropska svemirska agencija i EUROCONTROL, stekli su se tehnički uslovi za implementaciju PBN procedura, što bi omogućilo noćne letove na ovom aerodromu. precizirao je Đurović.

On dodaje da je razvoj moguć samo uz paralelni razvoj ljudskih resursa, čemu u Agenciji posvećuju veliku pažnju, kroz brojne obuke u zemlji i inostranstvu za zaposlene, te stipendije studenata.

– Napori usmjereni na unapređenje sigurnosti vazdušnog saobraćaja veoma su dobro priznati, s obzirom na to da je Crna Gora uključena u One Stop Security režim Evropske unije.

Evropska komisija je priznala da su standardi bezbjednosti civilnog vazduhoplovstva u Crnoj Gori jednaki standardima EU država članica. Osim Crne Gore, samo SAD, Kanada i Singapur imaju taj status. Ovo postignuće nas čini veoma ponosnim, zaključio je Đurović.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Koliko ste licemerni. Da li ste svesni razlike u zaradi izmedju Hrvatske i Srbije?Hrvatska je u daleko boljoj finansijskoj poziciji od Srbije, i mogu lako da kupe to. Drugo, F-16 Barak je zaista odlican avion, i ne vidim u cemu je problem? Naprotiv, Srbija da kupi Su-30 za po 100 miliona $ je nerealno.

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@126LAE-Delta Ako velika sila prizna nezavisnost neke zemlje,to se ne menja nikada.Odnosno, moramo da se pomirimo da, dok ima Francuske, Amerike, Velike Britanije i Nemacke, Kosovo ce biti drzava. Bilo koji napad Srbije na Kosobo smatrace se u im zemljama oruzanom agresijom na nezavisnu zemlju, i tako tretirati. Ovo treba da nude kristalno jasno.Nece bii…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Ed Naveli ste ove podatke bolje nego sto bih ja umeo,upravo tako stoje stvari. Kako sam vise upucen u unutrasnju situaciju u Rusiji, nema nikakve sanse da ce SU-57 biti izradjen u 76 primeraka do 2030.Trenutna politika Rusije je finansijska nezavisnost i sigurnost, ali to iskljucuje bilo kakav rast.Ocekuje se "rezanje" mnogih programa - podmornica,TU-160,Armata..Potpuno…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Al-41F1 Nema sumnje da je SSSR imao neke prednosti u odredjenim oblastima, scramjet posebno, jer su ulagali isto, pa i vise novca, od Amerike u razvoj nauke i oruzja.Na primer, Amerika nije mogla da plati da se naprave podmornice kao Akula (Tajfun) jer su preskupe, ili klasa Lira. Ali u sustini nije mogao da plati…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Omg "nisu proizveli nijedan novi avion od 1991" u smislu da nisu projektovali nijedan avion koji nije postojao do 1991. Odnosno, ako danas proizvedemo novu Zastavu 101,to ne znaci da je to "novi auto". Nemojte se praviti da niste razumeli i lovite me na dvosmislenosti. SU-57 je prvi projekat RF , i ide im jako…

16. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend