BEG airport status
LYBE 1816:30 Z 040°05KT CAVOK 13/05 Q1019 NOSIG=
Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore: Ulaganje u sigurnost predstavlja ulaganje u budućnost Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore Dragan Đurović / Foto: ACV

Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore: Ulaganje u sigurnost predstavlja ulaganje u budućnost

Crna Gora, mlada država koja broji samo 620.000 stanovnika, na impresivan način drži korak sa evropskim razvojnim kretanjima u oblasti sigurnosti i bezbednosti u vazdušnom saobraćaju, ocena je renomiranog britanskog časopisa Inside Industry.

U poslednjem izdanju ovog časopisa tema je bila vazduhoplovstvo, a rezultati koje je ta zemlja postigla za samo deset godina od uspostavljanja svoje vazduhoplovne vlasti, podstakli su Inside Industry da prezentuje Crnu Goru kroz intervju sa Draganom Đurovićem, direktorom Agencije za civilno vazduhoplovstvo i članom Koordinacionog komiteta Evropske konferencije civilnog vazduhoplovstva.

– Glavni cilj Agencije za civilno vazduhoplovstvo, kao nacionalnog nadzornog organa, je očuvanje i podizanje nivoa sigurnosti i bezbjednosti vazdušnog saobraćaja u Crnoj Gori. Ulaganje u sigurnost u suštini predstavlja ulaganje u budućnost. Imajući to na umu, nastavićemo sa jačanjem stručnih kapaciteta i učinićemo našu kontrolnu i certifikacionu funkciju još efikasnijom. Nastavljamo da naš pravni sistem usklađujemo sa pravilima međunarodnih vazduhoplovnih organizacija, a regionalna i međunarodna saradnja ostaju prioritet.

Na početku 2019. godine, Agencija je bila predmet kontrole primjene ICAOstandarda sigurnosti. „Rezultati ove kontrole su izvanredni. U odnosu na status iz 2010. godine, napredak je fantastičnih 35 odsto, a naša zemlja se nalazi u gornjem dijelu tabele efikasnosti evropskih i svjetskih država. – navodi Đurović.

Govoreći o razvoju vazdušnog saobraćaja, Đurović podseća da se Agencija bavi istim pitanjima kojim se bave njoj ravnopravne evropske institucije, uključujući poslednja razvojna kretanja u sektoru, kao što su dronovi, za koje Agencija već tri godine sprovodi intenzivnu kampanju „Sigurno upravljanje dronovima“.

– Očekuje se značajan rast globalne vazduhoplovne aktivnosti u predstojećim godinama. Takav rast bilježi i Crna Gora, a Đurović vjeruje da je od značaja za Crnu Goru da pronađe uspješnu ravnotežu između ekonomije, pitanja zaštite životne sredine, sigurnosti i bezbjednosti, kao i pouzdanosti, tačnosti i drugih faktora efikasnosti.

Implementiramo šemu globalnih tržišnih mjera u formi Šeme za kompenzaciju i smanjenje ugljenika za međunarodno vazduhoplovstvo. Dijelimo mišljenje da ekološka pitanja mogu da predstavljaju smetnju u razvoju međunarodnog vazduhoplovstva, i u potpunosti podržavamo napore ICAO-a za rješavanje ovih problema, uključujući i ključni izazov, uzrokovan klimatskim promjenama, za postizanje održivog razvoja međunarodnog vazduhoplovstva. –

Kao još jedno važno razvojno pitanje, Đurović ističe mogućnost noćnih letova na aerodromu Tivat:

– Zbog brdovitog terena koji okružuje dolinu u kojoj se nalazi aerodrom, Tivat je poznat po tome što ima izazovne procedure prilaza i slijetanja. Studija slučaja koju smo radili pokazala je da jedino moguće rješenje predstavlja primjena PBN-a, odnosno navigacije zasnovane na performansama vazduhoplova. Kroz uvođenje EGNOS sistema, koji su razvili Evropska svemirska agencija i EUROCONTROL, stekli su se tehnički uslovi za implementaciju PBN procedura, što bi omogućilo noćne letove na ovom aerodromu. precizirao je Đurović.

On dodaje da je razvoj moguć samo uz paralelni razvoj ljudskih resursa, čemu u Agenciji posvećuju veliku pažnju, kroz brojne obuke u zemlji i inostranstvu za zaposlene, te stipendije studenata.

– Napori usmjereni na unapređenje sigurnosti vazdušnog saobraćaja veoma su dobro priznati, s obzirom na to da je Crna Gora uključena u One Stop Security režim Evropske unije.

Evropska komisija je priznala da su standardi bezbjednosti civilnog vazduhoplovstva u Crnoj Gori jednaki standardima EU država članica. Osim Crne Gore, samo SAD, Kanada i Singapur imaju taj status. Ovo postignuće nas čini veoma ponosnim, zaključio je Đurović.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

Zato sto Belorusiji ne sedi NATO u generalstabu, ni britanski "savetnici" u vladi. Da je srece, sami bi zaradili i kupili sve sto nam treba, samo ne mozes od korupcije i kriminala.

18. Nov 2019.Pogledaj

AL-41F1 na: Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

@SP Naravno da su negativni komentari kada ti lik koji je pocinio krivicno delo i ogresio se o instituciju kojoj sada predvodi dodje i kaze "mi ulazemo", a da pride jednog jedinog dinara u svome zivotu nije uplatio u poreski sistem koji to finansira i sve to treba da oprostimo jer se grade 2 hangara…

18. Nov 2019.Pogledaj

peruni na: Ministarstvo odbrane odgovara Aleksandru Radiću i pojašnjava šta će raditi sa Orlovima iz Muzeja vazduhoplovstva

FTC-2000G moze uspesno zameniti istovremeno Orla i Galeba u ulozi trenera i dobiti borbenu platformu sposobnu za dejstva krstarecim raketama i raketama V-V izmedju ostaloga cime time se dobiti jedna unificirana platforma za letenje i pojeftinuje odrzavanje. FTC -2000G je upravljiv na malim brzinama, treba mu kratka PSS a ima maksimalnu brzinu preko 1 mach…

18. Nov 2019.Pogledaj

Markus 1463 na: Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

@ Ikar - Da je ostala bivša zajednička nam država, teško da bi leteli na mnogo više aviona/zrakoplova nego što se danas leti, imajući u vidu tendencije nabavki naoružanja u celoj Evropi. Lepo je Dead 1 primetio da vazduhoplovstva koja su nekada imala po nekoliko stotina aviona danas imaju svega po jednu- dve možda i…

18. Nov 2019.Pogledaj

Zoran Vu na: Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

Jasno mi je da se na nabavu novih letelica, PVO sistema mozda i moralo cekati 30ak godina... kazem opet mozda. Ali za nadstresnice za dva aviona koji su ti u 24satnoj dezuri... moji bivsi ministri... uz nesimpatije koje imam prema ovom trenutnom ali da nam je neko pricao da ce u njegovom mandatu biti napravljeno…

18. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend