BEG airport status
LYBE 1820:30 Z VRB°02KT 9999 -TSRA SCT033CB 18/18 Q1016 RETSRA BECMG NSW SCT040=
Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova Vazduhoplovni regulator Crne Gore treći put uzastopno pokreće edukativnu kampanju o bezbednoj i legalnoj upotrebi dronova / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova

U Crnoj Gori registrovano je 266 operatora bespilotnih letilica – dronova, ali je broj dronova koji su u upotrebi značajno veći.

U cilju uvođenja što više operatora dronova u regulatorne okvire, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore pokrenula je treću godinu za redom edukativnu kampanju o načinima bezbednog upravljanja komercijalnim bespilotnim letelicama:

– Agencija kroz vođenje ove kampanje insistira na poštovanju regulatornih okvira iz oblasti civilnog vazduhoplovstva, od strane operatora dronova, kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, ali ni do ugrožavanja lica i imovine na tlu.

Dronovi doživljavaju pravu ekspanziju, i to ne samo za snimanje iz vazduha, već se pokazuju vrlo korisnim u nadzoru infrastrukture, šuma, poljoprivrednih dobara, drumskog saobraćaja i slično. Ipak, važno je da se svi koji upravljaju dronovima pridržavaju određenih pravila, kako bismo izbjegli neželjene događaje, kao što su sudar drona sa vazduhoplovom ili pad drona na zemlju, što može ugroziti živote ljudi i imovinu. – objasnili su iz Agencije.

Profesionalci znaju ograničenja, regulatorne i proceduralne okvire. Dodatna edukacija potrebna je „rekreativnim korisnicima“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Upravo u cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova crnogorska Agencija za civilno vazduhoplovstvo potpisala je sporazum sa Upravom policije. Ovim se stiču uslovi da se zajedničkim aktivnostima obavljaju efikasnije mjere nadzora upotrebe dronova:

– Važno je još jednom naglasiti osnovne regulatorne zahtjeve koji se postavljaju pred operatore dronova. Svi operatori čiji dronovi imaju masu veću od pola kilograma, sa doletom preko 15 metara i visinom preko 10 metara, treba da se evidentiraju kod Agencije. Evidentiranje dronova je besplatno. S druge strane, odobrenje Agencije za izvođenje operacije dronom potrebno je samo kada se radi o dronovima veće težine i ako lete bliže gradskim sredinama ili skupovima ljudi. – stoji u saopštenju.

Iz Agencije još jednom podsećaju na pravila za bezbedno upravljanje dronovima:

– Apsolutno je zabranjeno letenje noću i u blizini aerodroma, kao i izbacivanje predmeta iz drona tokom leta.

– Dron sve vrijeme mora biti unutar vidnog polja rukovaoca i maksimalno do 500 metara udaljenosti horizontalno, te najviše 150 metara iznad zemlje ili vode.

– Dron se ne sme približiti na manje od 150 metara skupovima ljudi i na udaljenost manjoj od 30 metara od ljudi, životinja, objekata, vozila, plovila, drugih vazduhoplova, puteva, željezničkih pruga, dalekovoda i sličnih objekata.

 
U slučaju nelegalne upotrebe dronova, postoji mogućnost novčanih kazni i pokretanja sudskih postupaka zbog ugrožavanja javnog reda i mira.

– U cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova, Agencija sarađuje sa drugim državnim organima i institucijama. Naša želja je da kroz tu saradnju, ali i aktuelnu edukativnu kampanju, dodatno naglasimo značaj bezbednog upravljanja dronovima, pri tom ne ograničavajući  potencijale rasta i inovacija u ovoj rastućoj industriji.zaključili su iz Agencije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Aleksandar Bg, Da li bi pojasnili molim Vas kako je to JAT jajario sa letovima preko ZAG za USA? Avione nije kupila Srbija. Avione je kupila SFRJ. Takođe ih je za vreme zajedničke Države, SFRj i otplaćivala. Nakon raspada Države postalo je jedno sasvim nesvakidašnje stanje, ali ni ono nije ni nalik tome što ste…

18. Jun 2019.Pogledaj

Pavle na: Moguća nabavka 8 aviona F-16 koštala bi Bugarsku oko 1,673 milijardе dolara

https://www.mycity-military.com/PVO-i-sistemi-VOJ/PARS-9K31-Strela-1-SA-9-Gaskin_16.html#p1113391 Dakle poslednji put, iz pera saborca, o marsevskom polozaju lansera, o lansiranju itd. Rx, postedi me nadalje, nekom si zanimljiv cinjenicno.

18. Jun 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Alene, svaki lep plan, jako često pati od prvog susreta sa realnošću. Sve prilike koje ste gore naveli zaista postoje. Ono što niste naveli je da drugi igrači neće to tek tako posmatrati. Ono što se kod Adrie dešava je svođenje na pravu meru, ali drastično ubrzano čudnim odlukama slovenačkih vlasti i 4K menadžmenta. Stvarno…

18. Jun 2019.Pogledaj

Aleksandar Bg na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako je vlast uništila slovensko zrakoplovstvo

Tačno je sve što ste izneli o poslovanju Adrie u SFRJ, ali treba dodati i to da je JAT jajarisao tako što je iz Beograda leteo u SAD preko Zagreba. Avionima koje je Srbija kupila na kredit i sama isti otplaćivala.

18. Jun 2019.Pogledaj

Mile Tranzicija na: [FOTO REPORTAŽA] Nove fotografije srpskog H145M, šta do sada znamo o novim Erbasovim helikopterima?

Medo s mora Prihvaceno! Sta je danas RAL? Prosiren Nemacki RLM standard iz 2. sv. rata. Rusi danas imaju vrlo interesantne maskirne seme I jako dobar spektar boja za vazduhoplove. Pozdrav.

18. Jun 2019.Pogledaj

Send this to a friend