BEG airport status
LYBE 2207:00 Z 300°07KT 280V340 CAVOK 24/18 Q1022 NOSIG=
Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova Vazduhoplovni regulator Crne Gore treći put uzastopno pokreće edukativnu kampanju o bezbednoj i legalnoj upotrebi dronova / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova

U Crnoj Gori registrovano je 266 operatora bespilotnih letilica – dronova, ali je broj dronova koji su u upotrebi značajno veći.

U cilju uvođenja što više operatora dronova u regulatorne okvire, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore pokrenula je treću godinu za redom edukativnu kampanju o načinima bezbednog upravljanja komercijalnim bespilotnim letelicama:

– Agencija kroz vođenje ove kampanje insistira na poštovanju regulatornih okvira iz oblasti civilnog vazduhoplovstva, od strane operatora dronova, kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, ali ni do ugrožavanja lica i imovine na tlu.

Dronovi doživljavaju pravu ekspanziju, i to ne samo za snimanje iz vazduha, već se pokazuju vrlo korisnim u nadzoru infrastrukture, šuma, poljoprivrednih dobara, drumskog saobraćaja i slično. Ipak, važno je da se svi koji upravljaju dronovima pridržavaju određenih pravila, kako bismo izbjegli neželjene događaje, kao što su sudar drona sa vazduhoplovom ili pad drona na zemlju, što može ugroziti živote ljudi i imovinu. – objasnili su iz Agencije.

Profesionalci znaju ograničenja, regulatorne i proceduralne okvire. Dodatna edukacija potrebna je „rekreativnim korisnicima“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Upravo u cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova crnogorska Agencija za civilno vazduhoplovstvo potpisala je sporazum sa Upravom policije. Ovim se stiču uslovi da se zajedničkim aktivnostima obavljaju efikasnije mjere nadzora upotrebe dronova:

– Važno je još jednom naglasiti osnovne regulatorne zahtjeve koji se postavljaju pred operatore dronova. Svi operatori čiji dronovi imaju masu veću od pola kilograma, sa doletom preko 15 metara i visinom preko 10 metara, treba da se evidentiraju kod Agencije. Evidentiranje dronova je besplatno. S druge strane, odobrenje Agencije za izvođenje operacije dronom potrebno je samo kada se radi o dronovima veće težine i ako lete bliže gradskim sredinama ili skupovima ljudi. – stoji u saopštenju.

Iz Agencije još jednom podsećaju na pravila za bezbedno upravljanje dronovima:

– Apsolutno je zabranjeno letenje noću i u blizini aerodroma, kao i izbacivanje predmeta iz drona tokom leta.

– Dron sve vrijeme mora biti unutar vidnog polja rukovaoca i maksimalno do 500 metara udaljenosti horizontalno, te najviše 150 metara iznad zemlje ili vode.

– Dron se ne sme približiti na manje od 150 metara skupovima ljudi i na udaljenost manjoj od 30 metara od ljudi, životinja, objekata, vozila, plovila, drugih vazduhoplova, puteva, željezničkih pruga, dalekovoda i sličnih objekata.

 
U slučaju nelegalne upotrebe dronova, postoji mogućnost novčanih kazni i pokretanja sudskih postupaka zbog ugrožavanja javnog reda i mira.

– U cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova, Agencija sarađuje sa drugim državnim organima i institucijama. Naša želja je da kroz tu saradnju, ali i aktuelnu edukativnu kampanju, dodatno naglasimo značaj bezbednog upravljanja dronovima, pri tom ne ograničavajući  potencijale rasta i inovacija u ovoj rastućoj industriji.zaključili su iz Agencije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Mislim da sve zemlje okruzenja moraju doneti obavezujucu zakonsku regulativu u skladu sa Evropskim i Svetskim standarima Sa jakom kaznenom politiko jer ove skupe igracke mogu kod neodgovornih ljudi da izazovu tragediju I drgo mi je sto je ovaj problem se nasao na vasem portalu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Portugalija prvi inostrani kupac brazilskog vojnog transportnog aviona KC-390

Hvala na komentaru. Možda ste već videli ovaj tekst, ima deo i o Portugalu. http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/711/merila-vremena/3506035/sta-je-starije-portugalija-ili-portugal.html

22. Jul 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Split juri prema vrhu

Touchmeduza, Ne predviđam Ja ama baš ništa. Ja samo savetujem da se pomno prati dešavanje na evropskom avio tržištu. Ja takođe ne bih voleo da dođe do monopola bilo koje Aviokompanije. Uostalom ako je jedan CEO Lufthanse našao za shodno da izjavi onako, mora da tu nešto ima, zar ne? Nisu stvari sjajne ni bajne…

22. Jul 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Split juri prema vrhu

Aleksandar BG, Oni su iz jednog cuga kupili 20 A350, a mi iz jednog cuga stotine B737. Ovaj podatka znači ama baš ništa. Hvala na savetu, ali meni ne trebaju Alenovi tekstovi da znam kako je prošao Etihad. Dovoljno mi je moja profesija zadnjih 30plus godina. Ako ne verujete ikom drugom eno gore izjave CEO…

22. Jul 2019.Pogledaj

Paqe na: Portugalija prvi inostrani kupac brazilskog vojnog transportnog aviona KC-390

I mi svoju zemlju zovemo Srbija pa je Portugalci ne zovu tako.

22. Jul 2019.Pogledaj

Rajkec na: Direktorat civilnog vazduhoplovstva započinje inicijativu otvaranja i registracije helidroma u Srbiji

Vec je napravljen i pusten u rad Helidrom u KC Nis u aprilu mesecu. Ovo. Je jako dobra vest, nekad je brzina medicinskog transporta presudna, nekad transport od pola sata spase zivot umesto transporta sanitetom od 2 sata primer. Zaista mala investicija koja puno znaci. Obzirom da je Koridor 10 sad jako opeterecen i da…

22. Jul 2019.Pogledaj

Send this to a friend