BEG airport status
Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova Vazduhoplovni regulator Crne Gore treći put uzastopno pokreće edukativnu kampanju o bezbednoj i legalnoj upotrebi dronova / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Crna Gora ponovo pokreće edukativnu kampanju za bezbednu i legalnu upotrebu dronova

U Crnoj Gori registrovano je 266 operatora bespilotnih letilica – dronova, ali je broj dronova koji su u upotrebi značajno veći.

U cilju uvođenja što više operatora dronova u regulatorne okvire, Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore pokrenula je treću godinu za redom edukativnu kampanju o načinima bezbednog upravljanja komercijalnim bespilotnim letelicama:

– Agencija kroz vođenje ove kampanje insistira na poštovanju regulatornih okvira iz oblasti civilnog vazduhoplovstva, od strane operatora dronova, kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja, ali ni do ugrožavanja lica i imovine na tlu.

Dronovi doživljavaju pravu ekspanziju, i to ne samo za snimanje iz vazduha, već se pokazuju vrlo korisnim u nadzoru infrastrukture, šuma, poljoprivrednih dobara, drumskog saobraćaja i slično. Ipak, važno je da se svi koji upravljaju dronovima pridržavaju određenih pravila, kako bismo izbjegli neželjene događaje, kao što su sudar drona sa vazduhoplovom ili pad drona na zemlju, što može ugroziti živote ljudi i imovinu. – objasnili su iz Agencije.

Profesionalci znaju ograničenja, regulatorne i proceduralne okvire. Dodatna edukacija potrebna je „rekreativnim korisnicima“ / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Upravo u cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova crnogorska Agencija za civilno vazduhoplovstvo potpisala je sporazum sa Upravom policije. Ovim se stiču uslovi da se zajedničkim aktivnostima obavljaju efikasnije mjere nadzora upotrebe dronova:

– Važno je još jednom naglasiti osnovne regulatorne zahtjeve koji se postavljaju pred operatore dronova. Svi operatori čiji dronovi imaju masu veću od pola kilograma, sa doletom preko 15 metara i visinom preko 10 metara, treba da se evidentiraju kod Agencije. Evidentiranje dronova je besplatno. S druge strane, odobrenje Agencije za izvođenje operacije dronom potrebno je samo kada se radi o dronovima veće težine i ako lete bliže gradskim sredinama ili skupovima ljudi. – stoji u saopštenju.

Iz Agencije još jednom podsećaju na pravila za bezbedno upravljanje dronovima:

– Apsolutno je zabranjeno letenje noću i u blizini aerodroma, kao i izbacivanje predmeta iz drona tokom leta.

– Dron sve vrijeme mora biti unutar vidnog polja rukovaoca i maksimalno do 500 metara udaljenosti horizontalno, te najviše 150 metara iznad zemlje ili vode.

– Dron se ne sme približiti na manje od 150 metara skupovima ljudi i na udaljenost manjoj od 30 metara od ljudi, životinja, objekata, vozila, plovila, drugih vazduhoplova, puteva, željezničkih pruga, dalekovoda i sličnih objekata.

 
U slučaju nelegalne upotrebe dronova, postoji mogućnost novčanih kazni i pokretanja sudskih postupaka zbog ugrožavanja javnog reda i mira.

– U cilju suzbijanja nelegalne upotrebe dronova, Agencija sarađuje sa drugim državnim organima i institucijama. Naša želja je da kroz tu saradnju, ali i aktuelnu edukativnu kampanju, dodatno naglasimo značaj bezbednog upravljanja dronovima, pri tom ne ograničavajući  potencijale rasta i inovacija u ovoj rastućoj industriji.zaključili su iz Agencije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Mislim da sve zemlje okruzenja moraju doneti obavezujucu zakonsku regulativu u skladu sa Evropskim i Svetskim standarima Sa jakom kaznenom politiko jer ove skupe igracke mogu kod neodgovornih ljudi da izazovu tragediju I drgo mi je sto je ovaj problem se nasao na vasem portalu

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Aleksandar na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Znači FK3 je namenjen za odbranu Grada Beograda a sistem S 400 bi zahvatio skoro ceo balkan i malo ove koji se naslanjaju na njega. Znači u koliko svi stanemo pod jednu šljivu ili ti BGD to će za nas biti spas ali na kraće vreme. Ja stvarno ne razumem taj S 400 kad je…

23. Nov 2020.Pogledaj

Dejan na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Ahahahahahahahah...GRATIS!!! Stvarno vecu glupost ili provalu odavno nisam čuo, tako me je slatko nasmejao ovaj komentar!

23. Nov 2020.Pogledaj

Vladimir na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Pancir-sm će se raditi u klasičnoj hibridnoj verziji i u isključivo raketnoj verzij bez topova ali sa 24 rakete. Jedno vozilo posada od 3 člana i domet po daljini od 40 km, prosto idealno. A srednji domet s-350 jer 12 raketa u jednom lanseru menja 3 lansera fk-3 a sa istim dometom. A da ne…

23. Nov 2020.Pogledaj

Wes na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Ovde je u pitanju mnogo stvari.Neko selo u Rumuniji,beda države, uvlačenje budućoj mega-sili. Kvalitet kineske robe u ovoj sferi, je ono što me tera da idem na izlivanje strave sa olovom. Šta mislite, kad krene žestoko ometanje kineskih radara, šta će da vidi operater na ekranu? Mnogo nepoznatih u kinesko-srpskoj jednačini. Nekako paušalno, zvuči rečenica…

23. Nov 2020.Pogledaj

Narednik I klase na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Поштовани Зоране, хвала на анализи система ФК-3 лепо сте све објаснили и јасно је да се по вашем мишљењу овај систем може сврстати уз Патриот 1 верзије и Гранит - С-300ПМУ1 којег има нпр Грчка. моја поента је следећа, шта ФК-3 представља у ПВО Кине, 99. Србији је недостајао систем кога или нисмо хтели, или…

23. Nov 2020.Pogledaj

Send this to a friend