Centar za obuku vazduhoplovnih dispečera „Eagle Express“ proglasio je danas upis nove klase polaznika za obuku za flajt dispečere koja počinje u januaru sledeće godine.
Uslov za upis je starost od minimum 21 godine, završena srednja škola i znanje engleskog jezika. Svi zainteresovani koji se prijave za kurs putem formulara na kraju ovog posta „Eagle Express“ je obezbedio popust na punu cenu i mogućnost plaćanja na rate. Sve što treba da uradite je da ostavite svoje osnovne podatke i rukovodioci obuke „Eagle Express“ škole će vas kontaktirati za više informacija.
„Eagle Express“ najmlađi je registrovani ATO u Srbiji. Pod šifrom odobrenja Direktorata civilnog vazduhoplovstva „SRB/ATO-91“ 9. decembra 2015 godine počela je sa radom jedina škola u regionu za ovu ne toliko zastupljenu ali izuzetno bitnu profesiju u vazdušnom saobraćaju.
– Naš centar nudi početne kurseve za obuku flajt dispečera kako za početnike tako i za iskusne vazduhoplovne profesionalce koji su u potrazi za promenom svoje sfere delovanja. Ovaj, u Srbiji donedavno nepokriven segment kada pričamo o nezavisnoj početnoj obuci kadrova, komplementaran je sa ICAO dokumentom 719-AN/857 Part D-3 i pravilima za licenciranje dispečera Republike Srbije. – rekli su iz ove trening organizacije za Tango Six.
Kurs za flajt dispečere podeljen je na teorijski i praktični deo. Da bi usvajanje teorije bilo uspešno praktični deo obuke obavlja se u realnom radnom okruženju. Od predmeta tu je većina onih koja je poznata polaznicima pilotskih kurseva: pravila i propisi, uopšteno poznavanje vazduhoplova i motora, principi letenja, performanse vazduhoplova sa planiranjem i nadziranjem leta, meteorologija, navigacija, menadžment operacija letenja i procedura, radio komunikacija i „dispatcher resource management“.
– Kod nas ćete, po završetku obuke, odslušati ukupno 240 časova teorije za šest nedelja i obaviti pet praktičnih vežbi. Sve naše grupe biće sačinjene od najviše petoro polaznika. Instruktori teorijske i praktične obuke u našem centru profesionalci su sa višegodišnjim iskustvom i pod vođstvom su Bojana Nikolića, jednog od naših najiskusnijih instruktora u ovoj oblasti. – kažu iz „Eagle Expressa“.
Šta je to vazduhoplovni dispečer?
– Vazduhoplovni dispečeri su kao kopija pilota aviona, koji ipak ostaju na zemlji i mnogo puta se i nazivaju piloti na zemlji. Zbog čega su potrebni? Pa jednostavno – da bi piloti u vazduhu imali potpunu podršku. Vazduhoplovni dispečeri su kao oči, uši i mozak za pilota, međutim, pilot mora da preduzme ispravne poteze u zavisnosti od informacija koje mu pruža vazduhoplovni dispečer. Oni su tim koji mora savršeno da funkcioniše. Vazduhoplovni dispečeri su zvanično postali deo vazduhoplovne industrije u 1938. godini, međutim, oni su postojali i ranije, ali u različitim oblicima i ta vrsta rada nije bila ozvaničena legalno. Danas, vazduhoplovni dispečeri su deo operativnog tima u operativnom centru koji je mozak svake avio-kompanije, jer to je mesto gde se planiraju, počinju i završavaju sve avio-operacije. Operativni centar kontroliše i rukovodi svim operacijama jedne avio kompanije, kako na zemlji, tako i u vazduhu.
Dispečer brine o svakom letu od njegovog planiranja, pa do momenta povratka letačke posade u operativni centar avio-kompanije, a nakon izvršenog leta. Sve počinje sa planiranjem rute koja uključuje proveru vremena, čitanjem NOTAM-a, najavom letova, izradom alternativnih ruta, proračunima performansi aviona, zatim praćenjem aviona u letu, odžava se kontakt i pruža se pomoć avionu u letu, biraju se nove destinacije ili alternacije, alternativne rute i odobrenja ukoliko je to potrebno. Jednostavno, dispečer je tu da pomogne pilotima da reše problem sa kojim se mogu suočiti tokom leta i da im pomogne da bezbedno i efikasno izvrše let. Ovo je ne samo vrlo odgovoran već i veoma stresan posao.
– Obuka za vazduhoplovnog dispečera nije duga, ali je veoma intenzivna i ona se promenila tokom godina, jer su se pravila i propisi menjali. Danas je obuka vazduhoplovnih dispečera u potpunosti regulisana i kod nas se izvršava po najvišim standardima, a u skladu sa medunarodnom ICAO regulativom i regulativom vaduhoplovnih vlasti republike Srbije.
Posao vazduhoplovnog dispečera je drugačiji svaki dan i svaki dan se nešto novo nauči. Bitno je brzo prilagođavanje novonastaloj sitaciji, brzo vreme reakcije te donošenje važnh odluka u visoko stresnom okruženju. Ipak, na raznim forumima možete pročitati da je posao vazduhoplovnog dispečera veoma interesantan i dobro plaćen posao. Čak i oni ljudi koji nikada nisu imali veze sa avijacijom zaljubili su se u ovaj posao nakon izvesnog vremena.
Vazduhoplovni dispečeri, baš kao i piloti najpotrebniji su u regionima u kojima je avijacija u ekspanziji. To definitivno uključuje većinu Azije i Bliskog istoka, Veliku Britaniju, Nemačku i Španiju. Sve u svemu, očekuje se da će ovo zanimanje doživeti stopu rasta od 11% do 20% do 2020. godine.
Avijacija ima mnogo izazova i postoje brojne mogućnosti da razvijete svoju karijeru i da postanete deo ove brzorastuće industrije. Kao vazduhoplovnom dispečeru sigurno vam nikada neće biti dosadno i to može biti jedno novo uzbudljivo poglavlje na vašem profesionalnom putu. – poručuju iz „Eagle Expressa“.
Ukoliko ste zainteresovani za ovaj kurs popunite formular ispod sa vašim osnovnim podacima i rukovodioci obuke „Eagle Express“ škole će vas kontaktirati.
vesko
Da li kandidat koji prodje ovaj kurs ima pravo da automatski polaze za licencu dispecera u Srbiji ili u drzavama regiona?
Bojan
Poštovani Vesko, posle završenog kursa, neophodno je i obaviti praksu u okviru avio kompanije, u trajanju od 90 dana, kako bi se stekao i drugi uslov za polaganje stručnog ispita, pred DCV-om Srbije.