BEG airport status
LYBE 0509:30 Z 240°08KT 2000 BR NSC 00/M01 Q1030 TEMPO 1000 BKN002=
Postanite Flajt Dispečer – početak novog kursa u januaru, popust za prijave preko Tango Sixa uz plaćanje na rate Upis nove klase polaznika za kurs koji počinje u januaru

Postanite Flajt Dispečer – početak novog kursa u januaru, popust za prijave preko Tango Sixa uz plaćanje na rate

Centar za obuku vazduhoplovnih dispečera „Eagle Express“ proglasio je danas upis nove klase polaznika za obuku za flajt dispečere koja počinje u januaru sledeće godine.

Uslov za upis je starost od minimum 21 godine, završena srednja škola i znanje engleskog jezika. Svi zainteresovani koji se prijave za kurs putem formulara na kraju ovog posta „Eagle Express“ je obezbedio popust na punu cenu i mogućnost plaćanja na rate. Sve što treba da uradite je da ostavite svoje osnovne podatke i rukovodioci obuke „Eagle Express“ škole će vas kontaktirati za više informacija.

„Eagle Express“ najmlađi je registrovani ATO u Srbiji. Pod šifrom odobrenja Direktorata civilnog vazduhoplovstva „SRB/ATO-91“ 9. decembra 2015 godine počela je sa radom jedina škola u regionu za ovu ne toliko zastupljenu ali izuzetno bitnu profesiju u vazdušnom saobraćaju.

– Naš centar nudi početne kurseve za obuku flajt dispečera kako za početnike tako i za iskusne vazduhoplovne profesionalce koji su u potrazi za promenom svoje sfere delovanja. Ovaj, u Srbiji donedavno nepokriven segment kada pričamo o nezavisnoj početnoj obuci kadrova, komplementaran je sa ICAO dokumentom 719-AN/857 Part D-3 i pravilima za licenciranje dispečera Republike Srbije. – rekli su iz ove trening organizacije za Tango Six.

Kurs za flajt dispečere podeljen je na teorijski i praktični deo. Da bi usvajanje teorije bilo uspešno praktični deo obuke obavlja se u realnom radnom okruženju. Od predmeta tu je većina onih koja je poznata polaznicima pilotskih kurseva: pravila i propisi, uopšteno poznavanje vazduhoplova i motora, principi letenja, performanse vazduhoplova sa planiranjem i nadziranjem leta, meteorologija, navigacija, menadžment operacija letenja i procedura, radio komunikacija i „dispatcher  resource management“.

– Kod nas ćete, po završetku obuke, odslušati ukupno 240 časova teorije za šest nedelja i obaviti pet praktičnih vežbi. Sve naše grupe biće sačinjene od najviše petoro polaznika. Instruktori teorijske i praktične obuke u našem centru profesionalci su sa višegodišnjim iskustvom i pod vođstvom su Bojana Nikolića, jednog od naših najiskusnijih instruktora u ovoj oblasti. – kažu iz „Eagle Expressa“.

„Posao vazduhoplovnog dispečera je drugačiji svaki dan i svaki dan se nešto novo nauči. Bitno je brzo prilagođavanje novonastaloj sitaciji, brzo vreme reakcije te donošenje važnh odluka u visoko stresnom okruženju“.

Šta je to vazduhoplovni dispečer?

– Vazduhoplovni dispečeri su kao kopija pilota aviona, koji ipak ostaju na zemlji i mnogo puta se i nazivaju piloti na zemlji. Zbog čega su potrebni? Pa jednostavno – da bi piloti u vazduhu imali potpunu podršku. Vazduhoplovni dispečeri su kao oči, uši i mozak za pilota, međutim, pilot mora da preduzme ispravne poteze u zavisnosti od informacija koje mu pruža vazduhoplovni dispečer. Oni su tim koji mora savršeno da funkcioniše. Vazduhoplovni dispečeri su zvanično postali deo vazduhoplovne industrije u 1938. godini, međutim, oni su postojali i ranije, ali u različitim oblicima i ta vrsta rada nije bila ozvaničena legalno. Danas, vazduhoplovni dispečeri su deo operativnog tima u operativnom centru koji je mozak svake avio-kompanije, jer to je mesto gde se planiraju, počinju i završavaju sve avio-operacije. Operativni centar kontroliše i rukovodi svim operacijama jedne avio kompanije, kako na zemlji, tako i u vazduhu.

Dispečer brine o svakom letu od njegovog planiranja, pa do momenta povratka letačke posade u operativni centar avio-kompanije, a nakon izvršenog leta. Sve počinje sa planiranjem rute koja uključuje proveru vremena, čitanjem NOTAM-a, najavom letova, izradom alternativnih ruta, proračunima performansi aviona, zatim praćenjem aviona u letu, odžava se kontakt i pruža se pomoć avionu u letu, biraju se nove destinacije ili alternacije, alternativne rute i odobrenja ukoliko je to potrebno. Jednostavno, dispečer je tu da pomogne pilotima da reše problem sa kojim se mogu suočiti tokom leta i da im pomogne da bezbedno i efikasno izvrše let. Ovo je ne samo vrlo odgovoran već i veoma stresan posao.

– Obuka za vazduhoplovnog dispečera nije duga, ali je veoma intenzivna i ona se promenila tokom godina, jer su se pravila i propisi menjali. Danas je obuka vazduhoplovnih dispečera u potpunosti regulisana i kod nas se izvršava po najvišim standardima, a u skladu sa medunarodnom ICAO regulativom i regulativom vaduhoplovnih vlasti republike Srbije.

Posao vazduhoplovnog dispečera je drugačiji svaki dan i svaki dan se nešto novo nauči. Bitno je brzo prilagođavanje novonastaloj sitaciji, brzo vreme reakcije te donošenje važnh odluka u visoko stresnom okruženju. Ipak, na raznim forumima možete pročitati da je posao vazduhoplovnog dispečera veoma interesantan i dobro plaćen posao. Čak i oni ljudi koji nikada nisu imali veze sa avijacijom zaljubili su se u ovaj posao nakon izvesnog vremena.

Vazduhoplovni dispečeri, baš kao i piloti najpotrebniji su u regionima u kojima je avijacija u ekspanziji. To definitivno uključuje većinu Azije i Bliskog istoka, Veliku Britaniju, Nemačku i Španiju. Sve u svemu, očekuje se da će ovo zanimanje doživeti stopu rasta od 11% do 20% do 2020. godine.

Avijacija ima mnogo izazova i postoje brojne mogućnosti da razvijete svoju karijeru i da postanete deo ove brzorastuće industrije. Kao vazduhoplovnom dispečeru sigurno vam nikada neće biti dosadno i to može biti jedno novo uzbudljivo poglavlje na vašem profesionalnom putu. – poručuju iz „Eagle Expressa“.

Ukoliko ste zainteresovani za ovaj kurs popunite formular ispod sa vašim osnovnim podacima i rukovodioci obuke „Eagle Express“ škole će vas kontaktirati.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

v

Da li kandidat koji prodje ovaj kurs ima pravo da automatski polaze za licencu dispecera u Srbiji ili u drzavama regiona?

Odgovori
B

Poštovani Vesko, posle završenog kursa, neophodno je i obaviti praksu u okviru avio kompanije, u trajanju od 90 dana, kako bi se stekao i drugi uslov za polaganje stručnog ispita, pred DCV-om Srbije.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Перица na: [POSLEDNJA VEST] Danas u Srbiju sleću helikopteri Mi-35M namenjeni Vojsci Srbije

Да продајемо другима... Индустрија се развија извозом.

05. Dec 2019.Pogledaj

Nixon na: [POSLEDNJA VEST] Danas u Srbiju sleću helikopteri Mi-35M namenjeni Vojsci Srbije

@Nikola Радић и Шормаз (испаде и он неки ауторитет) су то изјавили за RFE. Чињеница да је "вођа" нешто рекао одмах је дочекана са ове друге стране као "оооо, ово дјелује". Ипак, јучашње и јутрошње вијести демантују и самог вођу и двојицу "екперата" јер је из Русије саопшено да се наставља и продубљује војно-техничка сарадња,…

05. Dec 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

Pa baš i nije Jay bilo tako u početku. U početku je kompanija pokazivala ishitrene poteze, a ne žurne. Tako je krenula sa prodajom karata a onda otkazivala linije par dana prije. I to ne na jednoj liniji. Prekasno je dala u prodaju karte na novim linijama pa čak i prema New Yorku. Uvodila je…

05. Dec 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

Kakav crni mayday, da je to rekao, srušili biste se. To je bio pan pan. I to se ne govori preko razglasa, nego se saopšti kontroli letenja. A beše od karavele, koja nije u saobraćaju od 1976, putnici teško mogu da čuju šta posada govori kontroli leta...

05. Dec 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Brze reakcije Air Serbie

I nije "pokrenuo", da je onda bi moglo biti mjesta za "izlaz". On je rekao da je Rusija spremna POMOĆI Air Serbiji da obnovi civilnu flotu. Dakle nije "pokrenuo temu o tome" nego je "spreman". To je the end.

05. Dec 2019.Pogledaj

Send this to a friend