BEG airport status
[NAJAVA] DCV organizuje međunarodnu radionicu i godišnju vežbu traganja i spasavanja „SAREX 38-19“ Vojska, Policija, Crveni krst, Gorska služba spasavanja, klinički centri, vatrogasci. Svi na istoj misiji ukoliko se desi udes civilnog vazduhoplova / Foto: DCV

[NAJAVA] DCV organizuje međunarodnu radionicu i godišnju vežbu traganja i spasavanja „SAREX 38-19“

Direktorat civilnog vazduhoplovstva (odnedavno i na Instagramu) 16., 17. i 18. septembra organizuje dva velika događaja posvećena tematici traganja i spasavanja. Srbija će u ova tri dana postati regionalni centar razmene znanja, iskustava i najboljih praksi u oblasti pretrage i pomoći civilnim letelicama koje su u opasnosti ili su doživele udes.

Kako je saopšteno iz DCV-a 16. i 17. septembra biće održana Međunarodna ICAO radionica na temu traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu u saradnji sa kancelarijom ICAO-a za Evropu i Severni Atlantik (ICAO EUR/NAT).

Drugog dana radionice 17. septembra na Aerodromu „Nikola Tesla“ (na poligonu Vatrogasno-spasilačke jedinice) biće održana demonstracija procedura i postupaka u slučaju udesa većeg vazduhoplova u blizini aerodromske zone uz učešće helikoptera Helikopterske jedinice MUP-a.

Dan kasnije, 18. septembra na aerodromu Vršac biće organizovana godišnja vežba traganja za vazduhoplovom i spasavanja lica punog kapaciteta naziva „SAREX 38-19“. Ova vežba biće do sada najveća simulacija udesa letelica i aktiviranja celokupnog civilnog i vojnog sistema traganja i spasavanja Srbije.

Ovogodišnji SAREX biće interesantan i po premijeri novih Erbas helikoptera na jednoj vazduhoplovnoj vežbi od njihovog dolaska u Srbiju. Planirano je da učestvuju po jedan SAR opredeljen H-145M RV i PVO i Helikopterske jedinice MUP-a.

Ovako je bilo na prošlogodišnjem SAREX-u:

SAR radionica u saradnji sa ICAO

Regionalna kancelarija ICAO-a u saradnji sa DCV-om pokrenula je projekat održavanja međunarodne radionice na temu traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu za svih 56 država koje se nalaze u ICAO EUR/NAT regionu. Događaj će se održati u Beogradu, 16. i 17. septembra 2019. godine, u hotelu Hajat:

– Pored predstavnika država iz ICAO EUR/NAT regiona, kojih ima preko 50, očekuje se da događaj okupi i predstavnike međunarodnih vazduhoplovnih organizacija, kao što su ICAO, EUROCONTROL, COSPAS-SARSAT, Evropske komisije, IATA, EASA, CANSO i IFALPA.

ICAO EUR/NAT kancelarija je pripremila i uputila pozivno pismo, a veliki broj zemalja i međunarodnih organizacija već je potvrdio svoje učešće.

Organizacija radionice na temu traganja i spasavanja u Republici Srbiji, dolazi kao rezultat prepoznatog kvaliteta rada Direktorata, a što je i sam ICAO potvrdio nedavnom proverom rada naše institucije, kada je utvrđeno da je stepen usaglašenosti sistema civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji, sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom 93, 3%, što našu zemlju svrstava na 5. mesto u Evropi. – saopšteno je iz nacionalnog vazduhoplovnog regulatora.

Ove godine Belovi će i dalje pretraživati ELT ali će novi Erbasovi biti zaduženi za evakuaciju i transport unesrećenih / Foto: DCV

Najveći SAREX do sada

Kako je najavljeno iz DCV-a ovogodišnji SAREX biće najveća i najkompleksnija vežba angažovanja svih segmenata sistema pretrage i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu. Na aerodromu „Nikola Tesla“ (poligon Spasilačko-vatrogasne jedinice) i aerodromu Vršac SMATSA Pilotske akademije biće simulirani udesi nekoliko letelica, novi Erbas helikopteri vojske i policije obavljaće pretragu za realno aktiviranim ELT predajnicima i evakuaciju unesrećenih, RCC centar DCV-a koordinisaće sve aktere i službe kao i medicinsko zbrinjavanje povređenih i njihov transport do zdravstvenih ustanova:

– U skladu sa usvojenim godišnjim planom vežbi Sektora za traganje i spasavanje Direktorata civilnog vazduhoplovstvu Republike Srbije, 18. septembra 2019. godine, planirano je održavanje godišnje vežbe traganja za vazduhoplovom i spasavanje lica punog kapaciteta po nazivom „SAREX 38-19”, na aerodromu Vršac.

Vežba ima za cilj uvid u pripremljenost i tehničku osposobljenost angažovanih učesnika u sistemu za pružanje usluga traganja za vazduhoplovom i spasavanja lica u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije kroz sprovođenje različitih scenarija udesa civilnog vazduhoplova.

Pored predstavnika Direktorata, planirano je učešće pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Ministarstva odbrane Republike Srbije, Ministarstva zdravlja Republike Srbije, Кontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA doo, Crvenog krsta Srbije, Gorske službe spasavanja, kao i predstavnika lokalnih spasilačkih službi.

Na vežbi će biti prisutni i posmatrači u okviru regionalne saradnje, a kao aktivnosti Regionalnog savetodavnog komiteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu (RASARAC), uspostavljen na inicijativu Direkatorata i Evrokontrola.

Očekuje se prisustvo državnih zvaničnika, predstavnika angažovanih ministarstava, agencija i organizacija uključenih u sistem traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije. – saopšteno je iz DCV-a.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sr

To je iziuzetno vazan pokazni seminar To pokazuje koliko je nasa zemlja posvecena unapredjenju ovakvih obuka u vazduhoplovstvu Svakako ovo je pokazatelj da je nas DCV kao i Kontrola letenja u Svetskom vrhu Vazduhoplovnih organizacija

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Rafal na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

pajo odgovorio sam ranije ali mi nisu objavili odgovor. Cena jeste bila takva i to je realna cena za vaše avione. Oni su još uvek respektabilni koliko to mogu biti sa avionikom koju imaju. Zao je i meni sto nismo kupili su35 ili bar dve eskadrile Rafala ako smo se za njih već odlučili.

21. Apr 2025.Pogledaj

Vultur na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

Nisam ni za ni protiv Rafala. Uzimam to kao datost. Samo bih replicirao gospodi koja kažu: " NATO avioni...": Francuska ima 100% samostalnu vazduhoplovnu industriju. Francuska koristi metrički sistem. Npr F-16 je sav u colovnim i British Imperial merama ( ne možeš ni običan šraf da napraviš sam...)

21. Apr 2025.Pogledaj

Pajo na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

@Rafal, nitko nikoga nije prevario prilikom pregovora ( niti Grci niti RH ili netko treci). Nije to prodaja na sajmu polovnih automobila. Jednostavno je tada bila takva cijena. Stabilno okruženje, nema rata u UA, ne baš prepuna knjiga narudžbi, sve je to utjecalno na tadasnju cijenu. Meni osobno je sada krivo da RH nije uzela…

21. Apr 2025.Pogledaj

Pajo na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

@Rafal, uopce se nisam referirao i usporedjivao nabavku RH i Srbije. iznio sam golu činjenicu da je vaš tender trebalo raspisati ranije jer bi financijski bolje prošli. Sad proučite koliko su Grci (2,5 mld EUR) platili za 12 poslovnih i 6 novih aviona plus gomila naoružanja (Meteor, Scalp EG, Exocet,...) i usporedite to sa onim…

21. Apr 2025.Pogledaj

Rafal na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

Fishbed Ne govorim napamet i jako mi je poznato da će se naoruzanje posebno platiti. Ne razumem sta ti je sporno? Savremeni avioni ovog tipa su skupi. Vi ste platili dosta jeftinije ali ste dobili proizvod bas koliko i košta. Zato sam i naveo primer grčke koja je svoje polovne Rafale platila značajno skuplje od…

21. Apr 2025.Pogledaj