BEG airport status
Erbas Helikopters predstavio novu verziju helikoptera H145 sa petokrakim nosećim rotorom Ugradnjom novog nosećeg rotora koji nema ležajeve pojednostavljeno je održavanje a koristan teret povećan je za 150 kg / Foto: Airbus Helicopters

Erbas Helikopters predstavio novu verziju helikoptera H145 sa petokrakim nosećim rotorom

Na helikopterskoj izložbi Heli-Expo 2019. koja se održava u Atlanti, SAD, kompanija Erbas Helikopters prvi put je prikazala novu verziju svog najbolje prodavanog lakog dvomotornog helikoptera H145. Ova najnovija nadogradnja višenamenskom H145 donosi novi, inovativni petokraki noseći rotor, koji povećava koristan teret helikoptera za 150 kg istovremeno pružajući nove nivoe udobnosti, jednostavnosti i sposobnost povezivanja:

– Izuzetno smo srećni što našim kupcima ovde u Atlanti možemo da predstavimo novi H145 pošto ova nadogradnja duguje mnogo njihovim povratnim informacijama koje su nam godinama pružali o samom vazduhoplovu – rekao je Bruno Even, generalni direktor kompanije Erbas Helikopters.

– Naši timovi su naporno radili da tržištu brzo donesu niz inovacija za koje verujemo da će doprineti uspehu u operacijama naših klijenata. Njihovo poverenje u H145 i sve njegove prethodne varijante tokom poslednjih decenija učinili su ga fantastičnim helikopterom koji je danas postao, i želim da im zahvalim za njihovu neprekidnu podršku. –


 
Novi petokraki noseći rotor helikoptera H145 donosi značajno povećanje ukupnih performansi, maksimalna poletna masa je povećana na 3800 kg a koristan teret je sada jednak masi prazne letelice. Jednostavnost dizajna novog nosećeg rotora koji nema ležajeve takođe će olakšati održavanje, dodatno poboljšati nivo operativnosti i pouzdanosti H145, istovremeno poboljšavajući udobnost za putnike i posadu. Smanjeni prečnik rotora omogućiće korišćenje H145 u ograničenim zonama.

Za klijente i korisnike novi H145 uvodi nove nivoe povezivanja kroz integraciju bežičnog sistema za komunikaciju wACS (wireless Airborne Communication System) koji omogućava besprekoran i siguran prenos podataka koji su prikupljeni u helikopteru, u realnom vremenu uključujući i prenos podataka tokom trajanja leta.

EASA sertifikacija novog H145 planirana je za početak 2020. a prve isporuke će uslediti kasnije iste godine. Ova nadogradnja će takođe biti ponuđena sadašnjim kupcima H145 kao opcija obnavljanja kako bi se postigla ista poboljšanja koja se tiču korisnog tereta, pojednostavljenja održavanja i udobnosti postojeće verzije helikoptera H145.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BB

Vidim po slici da predviđaju i novi način „slaganja“ rotora kada je u hangaru (ili nosaču helikoptera), ne znam koliko je to značajna stavka ali u članku nije pomenuta.

Odgovori
LS

titanijumska glava glavnog rotora na H145 je nasledjena od BO105 kao jedan od najpouzdanijih delova. Koliko sa slika vidim koncept je kompletno drugaciji, nadam se da je promena uradjena na bolje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nenad N. na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Meni nije jasno zasto ne moze i obuka i dezurna para. Da li je obuka pravi razlog? Pa to je avion, nije leteci tanjir, niti su ti ljudi tek juce seli u kokpit. Malo se preteruje sa tom mistifikacijom obuke na modernim borbenim avionima. Pa i u Srbiji klinci netom sa akademije lete MiG-29.

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Slovenija se odlucila da nema lovacku avijaciju, a oni su svojim rezultatima do sada pokazali da znaju sta rade! Protiv koga Madjari, Slovaci, Hrvati i ini planiraju dizati te avione? Jedna je stvar imati par stotina tenkova i transportera, a sasvim druga letelice koje po komadu kostaju par stotina miliona. Neefikasno je imati 5 mikro…

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Pajo Nikakvih prava se niko ne odriče. Prosto kad imaš ograničene resurse, onda se optimizuju troškovi. Holandija ima 17 miliona stanovnika i BDP 1.2 triliona dolara. Vojni budžet Holandije je kao republički budžet HR. HR bi morala podići budžet za trećinu da bi dostigla nivo Srbije, a Srbija je baš mala ekonomski i vojno i…

02. Dec 2024.Pogledaj

Goran na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Pajo, jako dobro ste to objasnili. Hrvatska ima jako negativna iskustva iz recentne prošlosti i nikako se, zbog smještaja u i danas problematičnoj regiji, ne može uspoređivati s dosta drugih članica NATO saveza koje se ne nalaze u hrvatskoj situaciji. A kao zemlji ipak relativno pristojne ekonomije koja raste iz godine u godinu nije joj…

02. Dec 2024.Pogledaj