BEG airport status
ICAO: Sistem civilnog vazduhoplovstva Crne Gore 87,99% usaglašen sa svetskim standardima Napredak usaglašenosti vazduhoplovnog sistema Crne Gore od 2010. godine

ICAO: Sistem civilnog vazduhoplovstva Crne Gore 87,99% usaglašen sa svetskim standardima

Vazduhoplovni sistem Crne Gore prošao je kontrolu ICAO-a u januaru ove godine i postigao usaglašenost sa svim mernim standardima od 87,99% što je napredak u poređenju sa rezultatom iz 2010. godine koji je iznosio 64,71%, saopštila je danas Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore.

– Crna Gora zauzima visoko mjesto među 192 države članice Međunarodne organizacije za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) po pitanju efektivne primjene standarda i preporučenih praksi u oblasti bezbednosti civilnog vazduhoplovstva.

Najnovije rangiranje rezultat je sveobuhvatne ICAO kontrolne posjete, koja je realizovana početkom godine. Kontrolisano je osam oblasti: zakonodavstvo, organizacija, licenciranje osoblja, operacije, plovidbenost vazduhoplova, istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda, usluge u vazdušnoj plovidbi i aerodromi.

Najveći dio kontrole obavljen je u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo. Kontrolom su, osim Agencije, bili obuhvaćeni i vazduhoplovni subjekti: Aerodromi Crne Gore, Montenegro Airlines, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA, Nacionalna komisija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda vazduhoplova, kao i Direktorat za vanredne situacije i Uprava pomorske sigurnosti.

„Poređenja radi, posmatrajući zvanične podatke sa sajta ICAO, Crna Gora ima bolji procenat efikasnosti od mnogih razvijenih zemalja Evropske unije, a na svjetskom nivou iza naše zemlje se nalaze i neke države sa moćnom avioindustrijom“ – Dragan Đurović / Foto: ACV

Ova kontrola ICAO bila je najvažnija koju je Agencija imala od osnivanja. Popravili smo rezultate iz 2010. godine, kada je i naša Agencija bila na samom početku svog rada. Sada je Crna Gora pozicionirana visoko među zemljama sa najrazvijenijim civilnim vazduhoplovstvom i to je izuzetan uspjeh postignut za kratko vrijeme.

Primjena ICAO standarda, oličenim u Čikaškoj konvenciji sa više od 12.000 standarda i preporučenih praksi, uz primjenu regulative EU, ostaje ključna za međunarodnu vazdušnu povezanost Crne Gore. – izjavio je ovom prilikom direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Dragan Đurović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

lj

A da li ih sprovode u praksi?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj