BEG airport status
LYBE 1907:30 Z 020°03KT 320V050 CAVOK 12/06 Q1024 NOSIG=
ICAO: Sistem civilnog vazduhoplovstva Crne Gore 87,99% usaglašen sa svetskim standardima Napredak usaglašenosti vazduhoplovnog sistema Crne Gore od 2010. godine

ICAO: Sistem civilnog vazduhoplovstva Crne Gore 87,99% usaglašen sa svetskim standardima

Vazduhoplovni sistem Crne Gore prošao je kontrolu ICAO-a u januaru ove godine i postigao usaglašenost sa svim mernim standardima od 87,99% što je napredak u poređenju sa rezultatom iz 2010. godine koji je iznosio 64,71%, saopštila je danas Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore.

– Crna Gora zauzima visoko mjesto među 192 države članice Međunarodne organizacije za civilno vazduhoplovstvo (ICAO) po pitanju efektivne primjene standarda i preporučenih praksi u oblasti bezbednosti civilnog vazduhoplovstva.

Najnovije rangiranje rezultat je sveobuhvatne ICAO kontrolne posjete, koja je realizovana početkom godine. Kontrolisano je osam oblasti: zakonodavstvo, organizacija, licenciranje osoblja, operacije, plovidbenost vazduhoplova, istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda, usluge u vazdušnoj plovidbi i aerodromi.

Najveći dio kontrole obavljen je u Agenciji za civilno vazduhoplovstvo. Kontrolom su, osim Agencije, bili obuhvaćeni i vazduhoplovni subjekti: Aerodromi Crne Gore, Montenegro Airlines, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA, Nacionalna komisija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda vazduhoplova, kao i Direktorat za vanredne situacije i Uprava pomorske sigurnosti.

„Poređenja radi, posmatrajući zvanične podatke sa sajta ICAO, Crna Gora ima bolji procenat efikasnosti od mnogih razvijenih zemalja Evropske unije, a na svjetskom nivou iza naše zemlje se nalaze i neke države sa moćnom avioindustrijom“ – Dragan Đurović / Foto: ACV

Ova kontrola ICAO bila je najvažnija koju je Agencija imala od osnivanja. Popravili smo rezultate iz 2010. godine, kada je i naša Agencija bila na samom početku svog rada. Sada je Crna Gora pozicionirana visoko među zemljama sa najrazvijenijim civilnim vazduhoplovstvom i to je izuzetan uspjeh postignut za kratko vrijeme.

Primjena ICAO standarda, oličenim u Čikaškoj konvenciji sa više od 12.000 standarda i preporučenih praksi, uz primjenu regulative EU, ostaje ključna za međunarodnu vazdušnu povezanost Crne Gore. – izjavio je ovom prilikom direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Dragan Đurović.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

l

A da li ih sprovode u praksi?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sergej na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Upravo zato je Turska uvidevši o kakvoj se prevari radi na elegantan način izašla iz programa F-35. Can not run, can not turn can not hide.... Usput im ponude po paprenoj ceni dokazano loš patriot. Pa su turci brže bolje da zakrpe rupu i koliko toliko zaštite svoje nebo otrčali i kupili stvarno…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Drugo, svaki marketing strucnjak ce Vam reci da su sanse da Ruski avion bude konkurencija Airbus i Boeing-u nepostojece,ne samo, ali i zbog lose reputacije Rusa u postprodaji i bezbednosti (gledaj Sukhoi superjet). Нема то везе са маркетингом него са слободним тржиштем, слободним протоком људи и идеја и осталим глупостима.И Хитлер се својевремено…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Mayer SRJ je posedovala rakete zemlja zemlja, zasto onda nisu gadjali Budimpestu, Tiranu i Sofiju? СРЈ није поседовала балистичке пројектиле имали смо само артиљериску ракету луну домета 70 км ,СФРЈ је имала 12 лансирних возила 6 је остало у Републици Српској ,а 6 је у Србији. У току рат у Босни испаљено је око 100…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Tonči Peović je do 2009. bio direktor ZL Dubrovnik. Nakon toga je vođenje ZL Dubrovnik preuzeo Roko Tolić. Od 2.8.2018. na čelu ZL Dubrovnik je Frano Luetić.

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Hvala na opširdnom odogovoru. Iskreno sam uživao u čitanju. Prvo par detalja: Ljubljana i Brač nisu u koncesiji nego su prodani, Ljubljana je u vlasništvu strane kompanije, Brač domaćeg turističkog poduzeća. Jednako tako u privatnom vlasništvu je i Lošinj. Istinski shvaćam vaše oduševljenje liberalnim kaptializom. Ja sam kapitalista već skoro 30 godina, nemam dana rada…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend