BEG airport status
Crna Gora će za obuku deset pilota za helikopter Bell 412 izdvojiti 110.000 evra Dolazak dva nova helikoptera Bell 412EPI 10. septembra 2018. godine / Foto: Ministarstvo odbrane Crne Gore

Crna Gora će za obuku deset pilota za helikopter Bell 412 izdvojiti 110.000 evra

Kako je juče prenela Radio-televizija Crne Gore, Ministarstvo odbrane Crne Gore raspisalo je javni poziv za obuku pilota za helikoptere Bell 412 Vazduhoplovstva VCG. Na portalu javnih nabavki objavljena je tenderska dokumentacija u kojoj se navodi da će MO CG za početnu i periodičnu obuku deset pilota izdvojiti ukupno 110.000 evra.

Početna obuka pilota na helikopteru Bell 412 biće organizovana za šest kandidata i obuhvataće, prema objavljenim dokumentima, minimum 36 časova primenjene teorije po pilotu, minimum šest časova leta na helikopteru po pilotu, kao i najmanje šest časova leta na simulatoru leta, uključujući i test sposobnosti.

Periodična obuka pilota na simulatoru letenja za Bell 412 koju će proći četiri kandidata, uključuje minimum četiri časa leta na simulatoru leta (Full Flight Simulator) po pilotu. Zahtev Ministarstva odbrane je da ponuđač mora biti organizacija koju je odobrila Evropska agencija za vazduhoplovnu bezbednost za obuku pilota (EASA approved ATO certificate).

Iz Ministarstva su takođe napomenuli da je ponuđač dužan da u ponudi dostavi sertifikat za simulator leta helikoptera Bell 412 kao i sertifikat za pilota za instruktore letenja koji će obučavati pilote Vojske Crne Gore na simulatoru leta (EASA approved and valid TR/FI licences).

Crna Gora je nabavila tri helikoptera Bell 412, ugovor za njihovu nabavku vredan oko 30 miliona evra potpisan je 30. januara 2018. godine. Prvo je 13. aprila 2018. isporučen polovni Bell 412EP  a 10. septembra iste godine stigla su i dva novoproizvedena Bell 412EPI.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BB

nešto mi je to sve u stilu 666: 6 kandidata, 6 časova leta na helikopteru, 6 časova leta na simulatoru…

S druge strane ne razumijem termin „početna obuka“ sa svega 6 sati leta. To bi trebalo da se odnosi valjda na type rating za taj tip helikoptera? „početna“ mi nekako nespretno zvuči…

Odgovori
kt

Momci bi prvo morali da zavrse osnovnu obuku na R22/R44/Bell206.

Za one hrvatske Kiowe. Gubici u Iraku Kiowe su bile sa najvise gubitaka od svih ostalih tipova.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj