BEG airport status
LYBE 2416:30 Z 310°02KT 8000 NSC 02/M03 Q1027 NOSIG=
Udes Cesne 172 kod aerodroma „Davidovac“ blizu Paraćina, Glavni istražitelj započinje istragu Cesna je pretrpela znatna oštećenja strukture / Foto: Dragan Trifunović, Tango Six

Udes Cesne 172 kod aerodroma „Davidovac“ blizu Paraćina, Glavni istražitelj započinje istragu

Privatna Cesna 172 YU-DOM sa troje putnika doživela je pre dve nedelje vanaerodromsko sletanje usled do sada nedefinisanih „problema u fazi penjanja“ nakon poletanja. Pilot letelice izveo je bezbedno vanredno sletanje tokom kojeg je Cesna pretrpela manja oštećenja.

Glavni istražitelj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju Nebojša Petrović izdao je juče Obaveštenje o početku istrage udesa aviona. Tu se navodi da je neimenovani pilot starosti 47 godina sa CPL(A) ovlašćenjem planirao da sa dva putnika preleti sa Paraćina do aerodroma Blace 24. avgusta 2019. godine.

Nakon rutinskog pretpoletnog pregleda i dopune goriva Cesna 172 (F172H) YU-DOM je počela rulanje:

– Letelica je poletela u čeoni vetar pravcem 10 PSS-a. Ubrzavanje je bilo bez problema, te se avion već nakon 400-500 metara od početka PSS-a odvojio od tla i nastavio da penje. U cilju dobijanja veće brzine, pilot je uvukao flapsove.

Po izjavi pilota, na oko 100 metara iznad tla, avion je sve teže dobijao na visini, da bi ubrzo prestao sa penjanjem. Pilot je ponovo izvukao flapsove i usmerio avion udesno od PSS, sa pretpostavkom da je uleteo u zonu svlačenja vetra od obližnjeg brda koje se nalazilo sa njegove leve strane. Pošto nije bilo poboljšanja, pilot je doneo odluku da izvrši prinudno sletanje na teren, zakorovljenu livadu bez prepreka, koja se nalazila levo od pravca leta, a sa desne strane od glavnog puta Bor – Zaječar.

Obzirom da je teren bio manji (150-200 metara), te da se nalazio iza voćnjaka, pilot je odlučio da izvrši što kraće sletanje. Pilot je usmerio avion ka tlu i sa relativno malom brzinom i visokim ravnanjem dotakao tlo, nakon čega je avion zaustavljen u razdaljini 30-40 metara od prvog dodira sa tlom. Pre nego što je dodirnuo tlo, avion je u prilazu krajem desnog krila terminezonom zakačio drvo. Nakon toga avion je u levom nagibu udario o tlo pri čemu je došlo do pucanja i odvajanja leve noge od trapa, pljoštimičnog udarca kraja levog krila pri čemu se oštećuje krilo i levi eleron, bez leve noge drlja po zemlji, elisom kači tlo i savija oba kraka. Po izjavama svedoka, došlo je i do pojave manjeg dima iz motorskog prostora. Pilot je isključio magnete i prekinuo dotok goriva, nakom čega je sa putnicima napustio avion, pri čemu su poneli lične stvari. Pilot je nakon istakanja goriva uz pomoć vatrogasne jedinice kontaktirao nadležne organe. – navodi se u Obaveštenju.

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

n

Bravo majstore svaka cast

Odgovori
S

Sreca pa im je Mago bio pilot. Svaka cast Maticu!

Odgovori
B

A to je Mago bio?
Eto dokaza da treba da izbaci SILA 950 što prije 😄.

B

Iskusan pa je nastavio ravno. Često ljudi u takvim situacijama idu na „impossible turn“ pa završe u čitulji…
Uglavnom, svaka čast!

Odgovori
D

Overweight, očigledno…

Odgovori
G

Javite odmah Glavnom istrazitelju, da se ne muce ljudi…

D

Na zalost nikakve vajde od glavnog istrazioca. Istrage traju predugo, bez konkretnih preporuka i rezultata istrage. Dovoljno je pogledati izvjestaje i vidiljivo je kako radi glavni istrazioc.

S

Svaka cast pilotu odradio je posao krajnje profesionalno i hladne glave Sto se tice istrazitelja morate imati strpljenja to je veoma strucan posao koji iziskuje vreme a Prof Petrovic ima iskustvo a i kvalitetne saradnike da dodje do prave istine Nakon toga treba odrzati seminar i nalaz detaljno obrazloziti da se takve stvari nebi u buducnosti desavale bez obzira na razloge udesa

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Вирџил na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@ Petrovic Dusan Кажете измеђуосталог и: "... i uhapsili smo i predali sve osudjene za ratne zlocine..." Значи ли то да су људи били осуђени и прије самог хапшења, унапријед? Сама по себи изјава осликава природу Хашког трибунала. Можда да се и сагласи човјек са вама што се тиче CNN под условом да је је…

24. Jan 2020.Pogledaj

BB na: Bugarska raspisala tender vredan 12,66 miliona evra za nabavku 12 mini i dva mala bespilotna sistema

Vodoinstalater, Kakve veze ima položaj krila sa definicijom BPL ili aviona? Recimo pronađi Piagio P180 pa vidi gdje su krila, i milion drugih primjera...

24. Jan 2020.Pogledaj

Goran na: Bugarska će remontovati 18 sovjetskih raketa vazduh-vazduh R-27R kojima će naoružati svoje MiG-ove 29

Cena zavisi naravno od broja poručenih, roka isporuke i naravno kome je prodata, ali se uglavnom pominje cifra nešto veća od milion evra.

24. Jan 2020.Pogledaj

NikolaD na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

N011M1 je upgrade a ne modifikacija. Nema to veze sa kompatibilnoscu. Jednostavno od starog radara ostaje samo antena i transmiter, sve ostalo se menja. N011M1 ima iste karakteristike i i sti nacin rada kao Zhuk-M. Razlika je u softveru i sto Zhuk-M ima zahvat od 170 stepeni po azimutu, a N011M1 140 stepeni. Domet, nacin…

24. Jan 2020.Pogledaj

mateus na: Obaranje ukrajinskog Boinga 737: Krivac nije nesposobni komadant PVO sistema već direktor civilnih vazduhoplovnih vlasti Irana

Pojavila se još jedna verzija ove tragedije. Bivši oficir CIA Filip Dzeraldi kaže da su za obaranje aviona najodgovornije USA jer su sajber napadom iranske PVO poslali lažnu sliku irancima o oborenom avionu. Ameri su svojim sistemima za PeD potpuno izmenili podatke, koordinate o avionu a da su transpoderi na avionu pre lansiranja raketa bili…

24. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend