BEG airport status
Montenegro airlines: Naši rezultati i ukupan doprinos opravdavaju podršku vlasnika "Direktni doprinos kompanije crnogorskoj turističkoj i ukupnoj privredi veći je od 150 miliona eura na godišnjem nivou."

Montenegro airlines: Naši rezultati i ukupan doprinos opravdavaju podršku vlasnika

Za deset meseci ove godine, Montenegro airlines je prevezao 593.939 putnika u sve tri kategorije saobraćaja. To je za 17.048 putnika ili blizu 3,00% više u odnosu na isti period prošle, stoji u jučerašnjem saopštenju crnogorske nacionalne avio-kompanije.

– Pri tome je važno istaći da je porast broja putnika recipročan porastu obima saobraćaja u odnosu na prošlu godinu, koji takođe iznosi oko 3%, dok je prosječna popunjenost putničke kabine veća u odnosu na isti period prošle godine. To znači da su operativni resursi pažljivo i odgovorno planirani i utrošeni.

Montenegro airlines je tokom oktobra ove godine prevezao 52.983 putnika u sve tri kategorije saobraćaja. To je za 3.912 putnika ili blizu 8,00% više u odnosu na oktobar 2018. godine. Na ovaj način nastavljamo sa odličnim komercijalnim rezultatima, koji su bolji u odnosu na prethodnu godinu i za sada su najbolji u 25-ogodišnjoj istoriji poslovanja. – ističe se u saopštenju.

lk / Foto: Montenegro Airlines

Izvršni direktor Montenegra Živko Banjević rekao je da je veoma zadovoljan postignutim rezultatima, pre svega, kako je naveo, imajući u vidu činjenicu da su ostvareni u uslovima sve jače konkurencije na tržištu.

– U posljednje vrijeme smo svjedoci bankrotstva nekoliko velikih evropskih avio-kompanija, zbog otežavajućih okolnosti i izazova u komercijalnoj avijaciji koji su doveli do maltene tektonskih poremećaja na evropskom i svjetskom tržištu. Montenegro airlines nije pošteđen od svega toga, naprotiv, nikada nije bilo teže baviti se ovim poslom, a opet su uz podršku vlasnika postignuti odlični rezultati.

Istovremeno smo svjedoci toga da veliki broj zemalja u svijetu iz pomenutih razloga pomaže svoje avio-kompanije, pri čemu je interes jedan jedini, ekonomski. Za svo to vrijeme se u Crnoj Gori podrška vlasnika nacionalnoj avio-kompaniji predstavlja mahom u negativnom kontekstu, pa se u javnosti maltene stiče pogrešan utisak da smo na državnom budžetu, da samo uzimamo i ništa ne doprinosimo. Zbog toga koristimo priliku da opet istaknemo sljedeće činjenice. Montenegro airlines sam prihoduje između 70 i 80 miliona eura godišnje, tako da smo po obrtu u samom vrhu među državnim preduzećima. Već od toga se 15-20% potroši direktno u Crnoj Gori. Kada se na to doda direktni doprinos kompanije crnogorskoj turističkoj i ukupnoj privredi koji je utvrđen istraživanjem tržišta, ispostavlja se da je ukupan doprinos Montenegra na godišnjem nivou veći od 150 miliona eura. Priliv iz te mase u budžet u velikoj mjeri premašuje ostvarenu podršku. Što se crnogorske privrede tiče, ne radi se samo o prihodu, već i o tome da veći broj putnika i turista podrazumijeva i veći broj radnih mjesta kao i porast obrta u privrednim granama koje direktno podržavaju razvoj turizma. – istakao je Banjević u saopštenju kompanije.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

g

Svake godine putujem na more sa Montenegro airlines, moram da kazem da su uvek maximalno profesionalni. Nadam se da ce jos vise da rastu i da unapreduju svoje usluge.
Ono sto ne bih voleo da im se desi jeste AirSerbia i drzava koja ce da ih očerupa.
Srecno!!

Odgovori
D

Da ih očerupa? Pa zar je preostalo bilo šta sa tolikim dugom?

s

A realnost je – nisu pokrili ni medjugodisnju inflaciju i % rast operativnih troskova…
Uporedjivanje sa prethodnim godinama skoro uvek lepo izgleda, ali uvek nedostaje onaj deo “inflation adjusted“.
Na primer, u USA $10.000 iz 2014. vredi kao danas $11.000, i to sa inflacijom koja je daleko manja nego u drzavama Balkana…

x

Od kada su se pojavili vesti u vezi sa izvestajem revizora, ukupnim dugovanjima itd. Montenegro airlines je poceo intezivno da se bavi kriznim PRom i stvaranjem alternativne slike o kompaniji i parametrima njenog poslovanja. Sve to ima naravno veze i sa koncesijom za aerodrome.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Krunoslav na: Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

Juga 21 stoljeća bi vjerojatno imala onu jednomotornu kopiju Rafala. Ali pogledajmo samo prometnu povezanost 30 godina nakon raspada. Još nismo izgradili ni adekvatnu mrežu autocesta da ne govorim o željeznici.

15. Nov 2019.Pogledaj

Persen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Mislav Bago je predmet sprdnje u HR a ne novinar, on je konobar i tako se ponaša ( ali kao da je jedini na svijetu i moraš kod njega naručit inače umireš od žeđi) Ako je on ozbiljan analitičar u politici onda su kriteriji takvi da bi frizer moga biti stomatolog Mislav Bago kao konobar…

15. Nov 2019.Pogledaj

Steppenwolf na: Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

Pantsira ces tesko unistiti tomahawkom :). Dobar je sistem ali naravno Pantsir ni u vecim kolicinama ne moze da tvori pvo zemlje. A za ozbiljnu pvo su potrebne milijarde. USA ima enorman broj raketa (samo tomahawka 3500!!!) i bombi..mogu da gadjaju sa daljine dok pvo ne ostane i bez ijedne rakete. Slazem se da je…

15. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend