BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] MTU Aero Engines u Srbiji otvara postrojenje za remont i održavanje turbomlaznih motora "Očekujemo da će postrojenje u Srbiji kompaniji dodati oko 400.000 sati remonta na godišnjem nivou." / Foto: Bojan Savić, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] MTU Aero Engines u Srbiji otvara postrojenje za remont i održavanje turbomlaznih motora

Nemačka kompanija za proizvodnju i održavanje turbomlaznih motora MTU Aero Engines AG potpisala je danas Memorandum o razumevanju sa Vladom Srbije povodom otvaranja industrijskog postrojenja u našoj zemlji. Memorandum je u ime te kompanije potpisao direktor za programe MTU Aero Enginesa Mihael Šrejeg, nakon čega je zajedno sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem govorio o budućem planu razvoja postrojenja i Srbije kao zemlje klastera vazduhoplovnih kompanija.

Tom prilikom predsednik Vučić istakao je da bi ugovor sa MTU Aero Enginesom trebalo da bude potpisan u junu ove godine i da se očekuje da će postrojenje biti izgrađeno u Pazovi, a Šrejeg dodao da će njegovom izgradnjom kompaniji biti dodato oko 400.000 sati remonta na godišnjem nivou.

Takođe, predsednik Vučić je objasnio da će u početnoj fazi rada biti zaposleno 450 radnika, kao i da bi taj broj trebalo da raste:

– Ovo pokazuje da u Srbiji možete da investirate u tehnološki najnapredniju prozivodnju i centre za popravke motora, za održavanje motora i za sve drugo. U avio-industriji milion kilometara je ništa. Na svakih milion kilometara vi morate da vrštite remont motora. Svi ti remonti biće obavljani ovde u Srbiji i to ćemo da radimo po najvišim svetskim i evropskim standardima.

Uspeli smo da dovedemo i da Srbiju vratimo na mapu zemalja koje će da razvijaju avio-klaster. Već imamo razgovore sa ljudima iz nekih drugih zemalja Evropske unije koji hoće da svoju avio-proizvodnju jednim delom presele u Srbiju. –

O budućim planovima firme i trajanju investicija u Srbiju govorio je i Šrejeg:

– U poslednje tri godine naše usluge održavanja rasle su za 20% svake godine, a sada nam je potrebno da proširimo kapacitete. Naša očekivanja za investiranje u Srbiji su dugoročna, ne na period od pet ili deset godina, već želimo da to bude period od bar pedeset godina.

Mi ćemo se i ovde baviti održavanjem i popravkom delova za motore. Očekujemo da će postrojenje u Srbiji, na 1.9 miliona sati remonta godišnje koje kompanija već obavlja, dodati oko 400.000 sati remonta na godišnjem nivou, što planiramo da ostvarimo u narednih četiri do pet godina. Novo postrojenje će biti stoprocentni ogranak MTU-a i počeće sa radom tokom 2022. godine.

Takođe, mi bismo želeli da podstaknemo razvoj većeg klastera vazduhoplovnih kompanija, što će omogućiti da lakše nudimo usluge održavanja i edukacije. –

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

K

Imate JATT motorsku radionicu koja je jedna od najboljih i najopremljenijih u evropi!

Odgovori
A

JATT Motorska radionica nema dozvolu za remont CFM56-5 i -7 motora kao ni V2500 koji se koriste na B737NG i A320Fam avionima, vec samo na CFM56-3 koji se koriste na B737CL avionima. Tako da ne znam odakle ti informacija o najboljoj i najopremljenijoj radionici u Evropi (smeh). Motore iz JATT-a salju u Poljsku ili Estoniju na remont.

D

hahahahahaha. Jesi li ti skoro posetio Motorsku radionicu. Dobar si.

B

a kako ON time da se pohvali ?

Y

Sad nek se zapitaju Jat tehnika, MOMA i bijeljinski Orao kako će da zadrže ljude i opstanu. Ovo je ipak malo kompleksnija industrija, ovde ne možeš da zaposliš stranačkog „kapilarnog“ duduka i da mu daš 30000 mesečno, već ljude sa znanjem. Mora da se odma krene u pojačavanje srednjih vazduhoplovnih škola kao i vazduhoplovni smerovi na Mašincu.

Odgovori
N

Ja koliko vidim ovdje se radi o Srbiji. Vz Orao je u BH. Stoga ne vidim vezu nikakvu. Srbija i avijacija za sebe a BH i avijacija za sebe. Ili mozda Bijeljina u Srbiji ? Ja nesto nisam dobar sa geografijom ko zna. A poznato mi je da je Orao remontovao motore za vojsku iz Srbije. I na kraju jasno mi je da Srbija tezi da kad su vojni resursi u pitanju remontuju na svojoj teritoriji a ne u drugoj drzavi.

B

@Niko
pa i Lidl iz Hrvatske vrti oglase po BiH za radnike u supermarketima, a da neko neće iz Bijeljine poželjeti otići 100 km daleko i to autoputem (do početka rada biće skoro sve autoput).
Dakle u geografiji ne trebaš gledati administrativne granice (koje imaju političke konotacije) nego udaljenosti …

C

Pa bas i jesi Niko. A sto to mislis da nemogu radnici iz Orla iz Bijeljine da se zaposle i da rade i koje Bih Orao je u Republici Sepskoj i radi za Srbsko vazduhoplovstvo ako nisi znao

Z

Svaka čast,polako ali sigurno država ide pravim putem.

Odgovori
d

Odlično.

j

Više nego odlično !!!

i

A ko ce tamo da radi, ima li u Srbiji jos neko iz avio struke ko se razume u nesto ili su svi vec u penziji ili belom svetu? Znam da su i Airbus i Boeing otvorili projektne biroe u Moskvi onomad ali tamo je bilo na kilo izuzetno talentovanih i iskusnih inzinjera. Neko gore spomenuo otvaranje skola, kasno, ko ce u danasnjem svetu cekati tri cetri godine da neko zavrsi skolu pa onda dok skupi iskustva (prodje deset godina dok nebude upotrebljiv.) Sa zanimanjem cu pratiti kraj ove price!

Odgovori
B

Klasi;na priča „koka-jaje“…
Ili nema kod nas kadra pa ne može industrija, ili nema industrije pa otkuda kadar… A sigurno će u školi naučiti toliko da će biti gotov kadar, ili, ne daj Bože, raditi 10 negdje nekog iskustva (gdje?) pa će oni pokupiti gotov kadar…

Nek oni otvore to što su naumili, prije otvaranja slaće odabrane ljude u svoje druge fabrike na obuku, doći će menadžment iz drugih fabrika u Pazovu, pa će sve početi sa radom. Kako vrijeme prolazi, domaći kadar će zauzimati pozicije i napraviti tim ljudi koji može da iznese posao. Nije Rim napravljen za 1 dan.
A kad prođe 5 godine, čak i da zatvore tu fabriku, znanje i know how ostaje, uvijek će se naći sjemena odatle za neki novi posao, firmu…

L

Drapsin je proizvodio kadar i za vreme sankcija!!! i standardi nisu mnogo oboreni, a sada sa novim rukovodstvom i planom spreman sam dati ruku da je uz rame sa ostalim evropskim centrim za obuku mehanicara. Ili da se ispravim, vise nogo dovoljna baza za odlicne mehanicare. Volio bi da radim sa mladima koji zavrsavaju ili su zavrsili Vazduhoplovnu Akademiju u zadnjih 10 godina jer sam se licno uverio da je skolovanje na svtskom (a ne evropskom) nivou. Boze zdravlja dati im priliku pa cete videti sta ce ta deca da rade.

Nmojte da se bojite za kadar, krv nije voda, a mnogo je krvi zadojeno kerozinom u Srbiji. Zivi bili pa videli, samo da je prilika. Svaka cast na ovom potezu sa MTU ko god da je zasluzan za to. Imao sam prilike raditi sa MTU i znam koji su njihovi standardi. Kompanija koja zasluzuje mnogo vise od samo „respekt“.

i

Setih se Bet Shemesh iz Ade. BB moram da ti kazem da mislim da stopostotno nisi u pravu. Na primer Simens u Srbiji je preuze Loher koji je poceo tako sto je preuzeo ekipu koja valja iz Severa, Koka Kola je preuzela dobru ekipu iz jedne druge fabrike kad je pocela brikove puniti i ima jos mnogo primera koji ti mogu u imence reci ko je kako i zasto poceo raditi. Niko od nule nije poce da radi nista, osim da mota kablove, sto i majmuna mozes da naucis u tri dana! Doduse do 2022 ima dosta vremena i ako u bliskojbuducnosti prime kljucne radnike i posalju ih privremeno na rad u maticnoj fabrici dosta toga bi se resilo u vezi kadra.
Na kraju krajeva ja nemam nista protiv, cak me raduje ako ce se nesto otvoriti ali me cisto interesuje sta ce proizvoditi i kako i moje pitanje je ustvari bilo okrenuto ne laicima nego ljudima iz struke kojih ima sigurno na sajtu i koji bi na ovo pitanje mnogo bolje odgovorili nego vi ili ja koji nismo u toj bransi.

v

Ivane imas sajt MTU i kontakt e-mail adresu pa im napisi da su glupi i da ne treba da otvore u Srbiji svoje pogone.Da li je moguce da postoji ovoliko destruktivnih ljudi koji sopstvenoj zemlji ne zele nikakav napredak nego stalno prosipaju pamet naokolo?

i

Vesko, mislim da se ti pravis pametan, ja sam lepo reko da neznam i nisam tebe pitao nego nekog ko se bavi sa tim poslom.

V

Da li ste primetili da će fabrika biti završena tek 2022 godine. Nije da je baš dovoljno da se odškoluje generacija ali opet, možda i jeste. Prvi kadrovi i treba da stignu 2022 i 2023 (ako se odradi posao na upisu za školsku 2019/2020 godinu. Biće tu, verovatno, i stipendija, obuka u inostranstvu, specijalizacija …
Odličan posao za Srbiju …
Bilo bi dobro da neko ko je upoznat sa ovim specijalizovanim smerovima, napiše dužinu trajanja školovanja u srednjim školama i visokoškolskom ustanovama…

d

Ivane
nisam siguran iz koje ste vi branše, ali čini mi se da firma koja ima obrt od par milijardi sigurno zna šta radi. Zato mi je čudno da nisu Vas angažovali jer vidim da uspevate na osnovu par parametara donositi procene.

D

Radim na zapadu vec 28 godina ( Holandija) mnogi od vas ce da se iznenade kakvo je skolstvo( Jako slabo u odnosu na nase) na zapadu i kako funkcionisu njihove firme . Ako budu primenili sistem kao i ovde a verujem da hoce za godinu dana ima da sibaju punim kapacitetom. Svi inzenjeri koji se budu prijavili za posao bice pozvani na razgovor, ali ce vrlo mali broj proci. Diplome njima jako malo znace ali zato je bitno kako to znanje koristite i koliko ste sposobni i vesti da uradite posao i da naucite .Plus znaju oni koliko je nas narod vredan i snalazljiv, nisu dzaba izabrali da dodju kod nas. I jos nesto nemate pojma koliko se radujem otvaranju ove fabrike kod nas lepa je ovo vest. Samo nek se otvaraju , sto vise fabrika bice skuplja radna snaga zakon ponude i potraznje, tako je i ovde.

Odgovori
B

Jel ce se kod nas raditi generalni remont motora ili samo komponenti? Ako je odgovor da o kojim motorima je rec? Sve u svemu odlicna vest za Srbiju

Odgovori
B

Možda će sklapati motore za MC21 😀

S

Da vidimo kolika će primanja i beneficije radnika biti.Ukoliko ponude platu i od 1000e smatram ta do nije dovoljno za ostanak kvalitetnog kadra koji trenutno sve manji i manji…

Odgovori
B

@Stefan_888

Kako za koga!

Pitanje je da li je bolje imati platu od 900,00 € u Srbiji gde ti je familija, gde si odrastao, gde ti je reseno stambeno pitanje i imas dobar posao ili ti je bolje da ides u Nemacku gde ti je plata 3.500,00 € (mislim na platu inzinjera, ne za gradjevinca) a gde si u nepoznatom okruzenju, gde te samo troskovi stanovanja kostaju preko 1.000 € i gde si daleko od svojih. …kuca poso, poso kuca.

To normalno ne vazi za nas koji smo odavno otisli. Mi smo se ovde navikli i mozda se ne sanalazimo u okruzenju koje vlada u Srbiji, BiH, itd.

v

Ivane bavi se MTU sa timovima strucnih ljudu time gdje ce da siri svoje poslovanje.Zato se ti pravis pametan a nisi ni malo.

Odgovori
D

Pitanje glasi:ko će i kada izvršiti izbor ljudi koji će raditi za njih, zna li ko?

Odgovori
A

Ovo pitanje i mene zanima.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gladius na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ja sam da mi Mig 31 nabavimo.Kada predje 17 km nedodirljiv je.Nijedna zapadna raketa vv ne ide preko 14 km visine a mig 31 moze sa 25 km da gadja

03. Dec 2021.Pogledaj

Veki na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Bravo Hrvatska. Eto što znači kada netko kupi avione koji se prije nisu baš i prodavali. Reklama je reklama..

03. Dec 2021.Pogledaj

Andrija na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Ne može da se poredi sa proizvodnjom aviona u ratnim uslovima (i to prvih 6 svi tokom drugog svetskog rata!) i u vreme kada su avioni bili daleko jednostavniji i jeftiniji.

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Edo, F-16 Blok 60 koji imaju danas ce napuniti 20 godina u UAE upotrebi za koju godinu. Dok Rafali ne dodju, svi F-16ce biti 20 i vise godina. Nisam čuo da se radi modernizacija na njima. Izabrali su Miraže 2000 da modernizuju pre koju godinu i to su danas pa do dolaska Rafal F4 najmoderniji…

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Rafal je impresivan zato sto tek posle 30 (ili 35) godina od prvog leta počinje da postaje popularan za pazar kao jedan od najboljih izbora zapadnog aviona. To ima direktne veze sa nedostatkom aviona pete generacije proizvedenim u Evropi. Rusi su loši sto kasne sa petom generacijom u odnosu na USA, a zapadna Evropa je…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend