BEG airport status
Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30 Bugarski L-410 je nakon remonta dobio novu sivu maskrinu šemu farbanja / Foto: БВВС

Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30

Bugarske vazduhoplovne snage (Voennovozdushni Sili – VVS) dobile su 30. januara prvi od dva dvomotorna transportna aviona malog doleta Let L-410UVP-E3 Turbolet koji su februara 2018. godine poslati na generalni remont u češku organizaciju za održavanje Ceska Letacka Servisni.

Avion vojnog eidencijskog broja 068, fabričkog broja 902522 prošao je generalni remont kao deo tendera vrednog 2,75 miliona evra koji je raspisan avgusta 2016. a koji takođe pokriva generalni remont drugog bugarskog vojnog L-410 evidencijskog boja 069, fabričkog broja 902523.

Obnova L-410 iz sastava VVS dolazi tačno 10 godina od kako je sredinom 2009. godine mala flota ovih aviona prestala sa izvođenjem operacija za potrebe bugarske vojske. Avion koji se sada pridružio VVS nalazi se u službi od novembra 1990. godine i ukupno je od tada imao 2287 sati naleta. Sada nosi novu sivu kamuflažnu šemu i ostaje u službi 16. transportne vazduhoplovne grupe koja se nalazi u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna na severnoj strani međunarodnog aerodroma u Sofiji.

U drugom pozitivnom događaju za bugarske VVS, nakon 9 godina prizemljenja, jednomotorni turboelisni školski avion Pilatus PC-9M koji je oštećen prilikom prinudnog sletanja 2010. godine, vraćen je u letno stanje u pogonu fabrike Pilatus u mestu Stans-Buochs gde je avion sa vojnim evidencijskim brojem 665 izvršio svoj prvi probni let 31. januara.

Obnovljeni PC-9M uskoro će se ponovo pridružiti trenažnoj bazi „Georgi Benkovski“ (Voennovozdušna učebna baza „Georgi Benkovski“) koja je specijalizovana za obuku letačkog i drugog osoblja bugarskih vojnih vazduhoplovnih snaga. Ova jedinica stacionirana je u vazduhoplovnoj bazi Dolna Mitropolija, blizu Plevena u severnoj Bugarskoj a kada se u nju vrati nedavno popravljeni PC-9M njena eskadrila biće opremljena sa 6 školskih aviona PC-9M i 6 mlaznih jednomotornih školsko-borbenih aviona Aero L-39ZA Albatros

Konačno, u neočekivanom i ozbiljnom problemu za VVS, 28. januara je otkazan javni tender raspisan 19. decembra prošle godine za obnovu vazdušne plovidbenosti jedinog vojnog dvomotornog osmatračkog i transportnog aviona Antonov An-30 (NATO oznake Clank) evidencijskog broja 055, fabričkog 0802 koji je konfigurisan za obavljanje osmatračkih letova prema sporazumu ‘’Otvorena neba’’. Ministarstvo odbrane u Sofiji izdalo je obaveštenje da se poništenje tendera dogodilo zbog uočenih nedostataka u tenderskoj dokumentaciji koji se ne mogu otkloniti bez promena uslova javne nabavke.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

De

Interesantne vijesti za Bugarsku. Interesantno da oni obnavljaju veci broj lakih transportnih aviona (1 An-2 I 2 L410).

Bas me cudi da li ce se An-30 obnoviti?

A I dalje bas nikakve prave vijesti sto se tice novih borbenih aviona, samo politiciari pricaju.

Odgovori
Ž

Постоји информација да би преговори са САД око набавке Ф-16 могли бити завршени средином године.

De

Bas me cudi dali ce biti ista od tog posla. Bugari pricaju o novim avionima vec mnogo godina.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

OpFor777 na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Znao je NATO sta ih moze čekati ako stelt F-117 svaku noć šalju istoj ruti, pa su opet poslali. I oni prave greške, nisu bezgrijesni. Ja lično ne verujem bas nešto u ovoj Kubovskoj teoriji, već više u teoriji da je ovaj bivši pilot, malo ili puno našminkao njegove memoare, čisto zbog lične reputacije i…

19. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Za one sto su pitali "sta ce nam?", eto sta ce nam. Treba nam i dva veca. Nego, jesu se i ostali predsednici slikali sa unesrecenima?

19. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

Bas bravo. Poksavamo da nabavimo Meteor rakete koji imaju dupo manji domet od ruske R37M, a ni to ne mozemo. Jos jedan dokaz o epskom promasaju nabavke preskupih, a vec zastarelih francuskih krseva

19. Mar 2025.Pogledaj

Zare na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Ovo znaci samo jedno , da drzava mora da ulozi u kupovinu novih aviona , helihoptera , obuku novih pilota. Ali i da izgradi nove heliodrome pri svakom vecem gradu , obnovi unustene aerodrome poput Sjenice ili adaptira sportske . Da mogu da prihvate helihoptere i avione u slucaju potrebe.

19. Mar 2025.Pogledaj

Sunny Boy na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

Evropska namenska industrija ce sledecih godina imati ozbiljno povecane narudzbine, koje sadasnji kapaciteti nece moci da ispune. Mozda tu treba pokusati da se udje kao isporucilac komponenti, licencni proizvodjac opreme ili u zajednicka ulaganja, a sto da ne, i ponuditi svoju opremu kako evropskim zemljama, tako i onima koje ce na ovaj nacin imati manji…

19. Mar 2025.Pogledaj