BEG airport status
LYBE 1610:00 Z VRB°01KT CAVOK 26/12 Q1020 NOSIG=
Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30 Bugarski L-410 je nakon remonta dobio novu sivu maskrinu šemu farbanja / Foto: БВВС

Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30

Bugarske vazduhoplovne snage (Voennovozdushni Sili – VVS) dobile su 30. januara prvi od dva dvomotorna transportna aviona malog doleta Let L-410UVP-E3 Turbolet koji su februara 2018. godine poslati na generalni remont u češku organizaciju za održavanje Ceska Letacka Servisni.

Avion vojnog eidencijskog broja 068, fabričkog broja 902522 prošao je generalni remont kao deo tendera vrednog 2,75 miliona evra koji je raspisan avgusta 2016. a koji takođe pokriva generalni remont drugog bugarskog vojnog L-410 evidencijskog boja 069, fabričkog broja 902523.

Obnova L-410 iz sastava VVS dolazi tačno 10 godina od kako je sredinom 2009. godine mala flota ovih aviona prestala sa izvođenjem operacija za potrebe bugarske vojske. Avion koji se sada pridružio VVS nalazi se u službi od novembra 1990. godine i ukupno je od tada imao 2287 sati naleta. Sada nosi novu sivu kamuflažnu šemu i ostaje u službi 16. transportne vazduhoplovne grupe koja se nalazi u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna na severnoj strani međunarodnog aerodroma u Sofiji.

U drugom pozitivnom događaju za bugarske VVS, nakon 9 godina prizemljenja, jednomotorni turboelisni školski avion Pilatus PC-9M koji je oštećen prilikom prinudnog sletanja 2010. godine, vraćen je u letno stanje u pogonu fabrike Pilatus u mestu Stans-Buochs gde je avion sa vojnim evidencijskim brojem 665 izvršio svoj prvi probni let 31. januara.

Obnovljeni PC-9M uskoro će se ponovo pridružiti trenažnoj bazi „Georgi Benkovski“ (Voennovozdušna učebna baza „Georgi Benkovski“) koja je specijalizovana za obuku letačkog i drugog osoblja bugarskih vojnih vazduhoplovnih snaga. Ova jedinica stacionirana je u vazduhoplovnoj bazi Dolna Mitropolija, blizu Plevena u severnoj Bugarskoj a kada se u nju vrati nedavno popravljeni PC-9M njena eskadrila biće opremljena sa 6 školskih aviona PC-9M i 6 mlaznih jednomotornih školsko-borbenih aviona Aero L-39ZA Albatros

Konačno, u neočekivanom i ozbiljnom problemu za VVS, 28. januara je otkazan javni tender raspisan 19. decembra prošle godine za obnovu vazdušne plovidbenosti jedinog vojnog dvomotornog osmatračkog i transportnog aviona Antonov An-30 (NATO oznake Clank) evidencijskog broja 055, fabričkog 0802 koji je konfigurisan za obavljanje osmatračkih letova prema sporazumu ‘’Otvorena neba’’. Ministarstvo odbrane u Sofiji izdalo je obaveštenje da se poništenje tendera dogodilo zbog uočenih nedostataka u tenderskoj dokumentaciji koji se ne mogu otkloniti bez promena uslova javne nabavke.

Komentari

D

Interesantne vijesti za Bugarsku. Interesantno da oni obnavljaju veci broj lakih transportnih aviona (1 An-2 I 2 L410).

Bas me cudi da li ce se An-30 obnoviti?

A I dalje bas nikakve prave vijesti sto se tice novih borbenih aviona, samo politiciari pricaju.

Odgovori
Ž

Постоји информација да би преговори са САД око набавке Ф-16 могли бити завршени средином године.

D

Bas me cudi dali ce biti ista od tog posla. Bugari pricaju o novim avionima vec mnogo godina.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Koliko ste licemerni. Da li ste svesni razlike u zaradi izmedju Hrvatske i Srbije?Hrvatska je u daleko boljoj finansijskoj poziciji od Srbije, i mogu lako da kupe to. Drugo, F-16 Barak je zaista odlican avion, i ne vidim u cemu je problem? Naprotiv, Srbija da kupi Su-30 za po 100 miliona $ je nerealno.

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@126LAE-Delta Ako velika sila prizna nezavisnost neke zemlje,to se ne menja nikada.Odnosno, moramo da se pomirimo da, dok ima Francuske, Amerike, Velike Britanije i Nemacke, Kosovo ce biti drzava. Bilo koji napad Srbije na Kosobo smatrace se u im zemljama oruzanom agresijom na nezavisnu zemlju, i tako tretirati. Ovo treba da nude kristalno jasno.Nece bii…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Ed Naveli ste ove podatke bolje nego sto bih ja umeo,upravo tako stoje stvari. Kako sam vise upucen u unutrasnju situaciju u Rusiji, nema nikakve sanse da ce SU-57 biti izradjen u 76 primeraka do 2030.Trenutna politika Rusije je finansijska nezavisnost i sigurnost, ali to iskljucuje bilo kakav rast.Ocekuje se "rezanje" mnogih programa - podmornica,TU-160,Armata..Potpuno…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Al-41F1 Nema sumnje da je SSSR imao neke prednosti u odredjenim oblastima, scramjet posebno, jer su ulagali isto, pa i vise novca, od Amerike u razvoj nauke i oruzja.Na primer, Amerika nije mogla da plati da se naprave podmornice kao Akula (Tajfun) jer su preskupe, ili klasa Lira. Ali u sustini nije mogao da plati…

16. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

@Omg "nisu proizveli nijedan novi avion od 1991" u smislu da nisu projektovali nijedan avion koji nije postojao do 1991. Odnosno, ako danas proizvedemo novu Zastavu 101,to ne znaci da je to "novi auto". Nemojte se praviti da niste razumeli i lovite me na dvosmislenosti. SU-57 je prvi projekat RF , i ide im jako…

16. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend