BEG airport status
Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30 Bugarski L-410 je nakon remonta dobio novu sivu maskrinu šemu farbanja / Foto: БВВС

Bugarska obnavlja flotu aviona L-410 kao i oštećeni PC-9M, otkazan tender za remont An-30

Bugarske vazduhoplovne snage (Voennovozdushni Sili – VVS) dobile su 30. januara prvi od dva dvomotorna transportna aviona malog doleta Let L-410UVP-E3 Turbolet koji su februara 2018. godine poslati na generalni remont u češku organizaciju za održavanje Ceska Letacka Servisni.

Avion vojnog eidencijskog broja 068, fabričkog broja 902522 prošao je generalni remont kao deo tendera vrednog 2,75 miliona evra koji je raspisan avgusta 2016. a koji takođe pokriva generalni remont drugog bugarskog vojnog L-410 evidencijskog boja 069, fabričkog broja 902523.

Obnova L-410 iz sastava VVS dolazi tačno 10 godina od kako je sredinom 2009. godine mala flota ovih aviona prestala sa izvođenjem operacija za potrebe bugarske vojske. Avion koji se sada pridružio VVS nalazi se u službi od novembra 1990. godine i ukupno je od tada imao 2287 sati naleta. Sada nosi novu sivu kamuflažnu šemu i ostaje u službi 16. transportne vazduhoplovne grupe koja se nalazi u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna na severnoj strani međunarodnog aerodroma u Sofiji.

U drugom pozitivnom događaju za bugarske VVS, nakon 9 godina prizemljenja, jednomotorni turboelisni školski avion Pilatus PC-9M koji je oštećen prilikom prinudnog sletanja 2010. godine, vraćen je u letno stanje u pogonu fabrike Pilatus u mestu Stans-Buochs gde je avion sa vojnim evidencijskim brojem 665 izvršio svoj prvi probni let 31. januara.

Obnovljeni PC-9M uskoro će se ponovo pridružiti trenažnoj bazi „Georgi Benkovski“ (Voennovozdušna učebna baza „Georgi Benkovski“) koja je specijalizovana za obuku letačkog i drugog osoblja bugarskih vojnih vazduhoplovnih snaga. Ova jedinica stacionirana je u vazduhoplovnoj bazi Dolna Mitropolija, blizu Plevena u severnoj Bugarskoj a kada se u nju vrati nedavno popravljeni PC-9M njena eskadrila biće opremljena sa 6 školskih aviona PC-9M i 6 mlaznih jednomotornih školsko-borbenih aviona Aero L-39ZA Albatros

Konačno, u neočekivanom i ozbiljnom problemu za VVS, 28. januara je otkazan javni tender raspisan 19. decembra prošle godine za obnovu vazdušne plovidbenosti jedinog vojnog dvomotornog osmatračkog i transportnog aviona Antonov An-30 (NATO oznake Clank) evidencijskog broja 055, fabričkog 0802 koji je konfigurisan za obavljanje osmatračkih letova prema sporazumu ‘’Otvorena neba’’. Ministarstvo odbrane u Sofiji izdalo je obaveštenje da se poništenje tendera dogodilo zbog uočenih nedostataka u tenderskoj dokumentaciji koji se ne mogu otkloniti bez promena uslova javne nabavke.

Komentari

D

Interesantne vijesti za Bugarsku. Interesantno da oni obnavljaju veci broj lakih transportnih aviona (1 An-2 I 2 L410).

Bas me cudi da li ce se An-30 obnoviti?

A I dalje bas nikakve prave vijesti sto se tice novih borbenih aviona, samo politiciari pricaju.

Odgovori
Ž

Постоји информација да би преговори са САД око набавке Ф-16 могли бити завршени средином године.

D

Bas me cudi dali ce biti ista od tog posla. Bugari pricaju o novim avionima vec mnogo godina.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Nigerija novi korisnik kineske bespilotne letelice Wing Loong II

@Boza M Ja bi igrao pre na kartu nekih povoljnijih odnosa Srbije i SAD, a nikako "gradjanskog rata". Znate i sami da je bilo tamo uzasnih nemira, najvise zbog "rasnih" problema 50ih, 60ih, 70ih i 90ih pa nije bilo "gradjanskog rata". Nismo ni mi "beskorisni", cak ni velikim silama, daleko od toga. Videcemo sve u…

18. Nov 2020.Pogledaj

Nele na: Er Srbija otpušta deo zaposlenih i smanjuje im plate, Viz er prvi otpustio srpske pilote

Zašto bi imali gorak ukus u ustima manje nego vi ili ja? Svo vreme krize su primali pune plate a nisu radili ili su radili sa 30% kapaciteta. Za to vreme su poreski obveznici sipali pare na račun AS. Menadžment se pravio lud i nije smanjivao plate pilotima i kabincima jer bi onda morao da…

18. Nov 2020.Pogledaj

Wolfgang na: Druga evropska mušterija: Mađarska kupuje brazilske srednje transportne avione KC-390

>> Takodje uzmite u obzir jako bitnu stavku. Hrvatska izvozi mozda 17 milijardi godisnje, nek bude 20, Srbija ako dogura do 30 maksimalno, a Madjarska? 130 milijardi! Naravno, niko to ne uzimau obzir, sta god da se napise najbitnije pitanje je da li Srbija to treba da nabavi. Komentari su u stilu videla žaba da…

18. Nov 2020.Pogledaj

Boža M na: Nigerija novi korisnik kineske bespilotne letelice Wing Loong II

@ Srbofil Ok, mislim da se slažemo da bdp po glavi jeste bitan faktor, ali da ima i drugih bitnih faktora. S tim da dodam da je kod većine zemalja sa visokim bdp-om po glavi uzrok toga tržišna ekonomija znanja, pogotovo u Evropi. @Wolfgang Koliko god da je naša situacija sa Kosmetom teža od Azerbejdžana,…

18. Nov 2020.Pogledaj

Send this to a friend