Kompanija Erbas Helikopters saopštila je juče na međunarodnoj helikopterskoj izložbi Heli-Expo da je Ministarstvo unutrašnjih poslova Ukrajine odlučilo da 8 od svojih 10 naručenih H145 zameni za novu verziju ovog helikoptera sa petokrakim rotorom koja je na istom događaju predstavljena pre četiri dana.
Tim povodom ministar unutrašnjih poslova Ukrajine Arsen Avakov izjavio je da su oni izuzetno ponosni što svojoj agenciji za sprovođenje zakona mogu da ponude tako visok nivo moderne helikopterske tehnologije.
– Mi smo od kraja decembra već počeli da modernizujemo flotu Službe spasavanja i Nacionalne garde sa tri uspešne isporuke helikoptera H225 i očekujemo uvođenje novog helikoptera H145 za zadatke sprovođenja zakona – dodao je Avakov.
Generalni direktor Erbas Helikoptersa Bruno Even rekao je da je kompanija ponosna što se ukrajinsko ministarstvo unutrašnjih poslova odlučilo za doradu H145. On je dodao da su u kompaniji sigurni da će povećanje nosivosti za 150 kg kao i veća udobnost za pilote i putnike biti dodatne prednost u izvršenju zadataka javnog servisa Ukrajine.
Nakon međuvladinog sporazuma koji je sredinom 2018. godine potpisan između Francuske i Ukrajine za 55 helikoptera, Erbas Helikopters je već isporučio tri od ukupno 21 naručenog polovnog prenamenjenog H225. Ugovor je obuhvatio 10 novih H145, od kojih će 8 biti opremljeno petokrakim rotorom kao i 24 helikoptera H125 za traganje i spasavanje, javnu službu i zadatke hitne medicinske službe. Helikopteri će biti korišćeni i održavani u Ukrajini pošto ugovor predviđa i uspostavljanje lokalnog centra za obuku i održavanje.
Ukrajinsko ministarstvo unutrašnjih poslova je samo jedan od prvih korisnika nove verzije H145. Skoro istovremeno su na Heli-Expo potpisani ugovori i sa norveškom fondacijom NAAF (Norwegian Air Ambulance Foundation) koja je umesto jednog EC145 naručila novi H145 koji će biti isporučen sredinom 2020. godine i koji će se koristiti za medicinsku evakuaciju, tu je zatim novozelandski operater Advanced Flight koji je naručio H145 u verziji ACH145 za poslovnu i privatnu avijaciju. Isporuka će takođe biti izvršena sredinom sledeće godine.
U međuvremenu je prvi korisnik koji se odlučio za doradu svojih helikoptera H145 novim petokrakim rotorom postao švajcarski operater Rega koji pruža usluge vazdušnog spasavanja, koji je naručio nadogradnju 7 svojih postojećih helikoptera. Prvi klijent za dorađene helikoptere u Severnoj Americi biće Dare County MedFlight iz Severne Karoline, SAD koji se bavi medicinskim vazdušnim transportom. Dare County MedFlight je u Severnoj Americi bio i prvi korisnik helikoptera H145 koji je to postao 2012. godine a još pre 30 godina ovaj korisnik je započeo da upotrebljava Erbasove helikoptere kada je za zadatke medicinskog prevoza koristio helikoptere BK117.
Erbas Helikopters započeo je testiranje novog petokrakog rotora na helikopteru H135 2015. godine a avgusta 2017. rotor je prvi put postavljen na H145. Do danas je u opitnim letovima izvršeno 150 sati naleta, očekuje se da će ove godine taj nalet dostići 400 sati, sertifikacija u Evropi je planirana početkom 2020. dok bi prve isporuke bile realizovane tokom iste godine. Što se tiče same nadogranje postojećih helikoptera novim rotorom, glavni čovek u ovom programu Axel Humpert izjavio je da dorade zahtevaju oko 220 radnih sati.
Erbasov video materijal o novoj verziji H145:
maxy
Za nas neupućene, može li neko da objasni razlike između rotora, tj. prednosti, mane i uslove eksploatacije i namene.
Hvala
DDE
Procitas jos neki tekst sa ovog sajta pre nego pitas.
Napr drugu recenicu teksta sa ovoh linka:
https://tangosix.rs/2019/05/03/erbas-helikopters-predstavio-novu-verziju-helikoptera-h145-sa-petokrakim-nosecim-rotorom/
maxy
Očekivao sam malo opširniji odgovor kao i razliku u pogledu drugačijih rotora, prednosti i mane, pitanje izbora, a ne zajedljiv komentar.
Kriticar iz Kapelskih Kresova
ne mnogo, povecanje tezine letelice, malo povecanje maksimalne brzine, ukoliko ce h-145m na fregate moguce je da su inovirali sam rotor da bi lakse sklopio
5-kraki rotor je bezbedniji, ali je tesko odrediti koliko
francuzi su na super pumu postavili 5-kraki rotor sa NH-90, tako je nastao kuguar, ni na ovom helikopteru nema velikih promena u performansama u odnosu na bazni
maxy
Hvala na odgovoru.
Gile
Pitanje je da li su MUP i VS zainteresovani za novije verzije helikoptera, kao i zasto su se odlucili za starije verzije ako se vec neko vreme najavljuje nova verzija, koja pruza vise?!
Vlad
Ova verzija petokrakog rotora nije još nedovoljno ispitana. Pravo da ti kažem, nije mi jasna Ukrajna i njihovo kockanje da se stara glava rotora (ona se odlično pokazala kroz decenije eksploatacije) zameni sa nečim što je u fazi ispitivanja i nije dovoljno provereno. Uz sve to, Ukrajna je takođe upoznata da je moguća prepravka i na starijim helikopterima.
Naši su se verovatno odlučili za stare rotore s time da se kasnije, ako se ovi novi pokažu dobri kako fabrika tvrdi, izvrši zamena.
ID
Kod nas se voli retro.
Zato se kupi nov Mi 17 sa analognom tehnikom.
Niko
A gde se to najavljuje? Daj link.
Jovan Munitlak
Pa,možda je i hitnost za novim aparatima uslovila da se Vlada i Ministarstvo odluče za četvorokraku varijantu. Kako vidim tek 2020. može se očekivati novi rotor u Jevropi.
Naravno i g. Vladova primedba o pouzdanosti stoji čak i pre svega ostalog po meni
Veljko Djumic
Veci je koeficijent popunjenosti glavnog rotora, tako da samim tim ima i vecu raspolozivu snagu. Ukratko.
veron
Kupiš nove helikoptere koji još nisu ni proizvedeni, a kamo li isporučeni i već imaš stari model.
Gosti-domaci
🤣