BEG airport status
LYBE 1915:00 Z 340°11KT 9999 SCT040 11/01 Q1022 NOSIG=
Mihajlović: Intenziviraćemo razgovore oko uključivanja leskovačkog aerodroma u „Aerodrome Srbije“ "Mi kao država hoćemo i obezbedili smo novac da osposobimo male aerodrome"

Mihajlović: Intenziviraćemo razgovore oko uključivanja leskovačkog aerodroma u „Aerodrome Srbije“

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović posetila je danas opštinu Medveđa gde je na konferenciji za novinare izjavila da je plan da se intenzivnije vode razgovori oko mogućeg uključivanja i leskovačkog aerodroma u preduzeće „Aerodromi Srbije“, prenosi juGmedia.

Kako se navodi, iako je ideja preduzeća da beogradskom aerodromu budu pridružene i ostali manje vazdušne luke, leskovački aerodrom, koji je u vlasništvu Vojske Srbije, još uvek nije uzet u razmatranje. Tim povodom Mihajlovićeva je istakla da se u pregovorima sa Ministarstvom odbrane u vezi tog pitanja, mora ozbiljnije uključiti i lokalna samouprava:

– Mi smo pokušali nekoliko puta da vidimo sa Ministarstvom odbrane da i taj mali leskovački aerodrom postane deo preduzeća „Aerodromi Srbije“, i da onda kao država ulažemo u njega. Ipak, još ništa nismo uspeli da dogovorimo.

Mi kao država hoćemo i obezbedili smo novac da osposobimo te male aerodrome, koji su se pokazali kao odlična stvar, ne samo u turizmu već i u nekim drugim stvarima. Ja očekujem da zajedno sa gradonačelnikom Leskovca i Ministarstvom odbrane inteziviramo razgovore oko toga. –

Podsetimo, preduzeće „Aerodromi Srbije“ postoji od 2016. godine, a cilj njegovog formiranja bio je osposobljavanje već postojećih vojnih i mešovitih aerodroma za prevoz putnika i robe, ali i izgradnja novih. U februaru 2019. najavljeno je da Niš postaje novo sedište preduzeća, a tim povodom ministarka je naglasila i da je cilj da svi novi aerodromi budu pod okriljem „Aerodroma Srbije“, kroz koje bi Vlada potpomagala njihov razvoj.

    Komentari

    A

    Aerodrom Paracin(Davidovac) takodje.

    Odgovori
    M

    Uskoro ce svaka kasaba u Srbiji imati komercijalni aerodrom… Letece se izgleda u lokalu, Leskovac- Kraljevo, Kraljevo- Beograd, itd. Ma ovo nema ni Amerika, toliko komercijalnih aerodroma nacickanih u 200 km…
    Nije bitno sto Niski aerodrom od momenta preuzimanja od strane drzave po svim parametrima belezi pad prometa od 15%.
    Uvek ce se naci botovi koji ce da slave ovakav kretenizam.
    Strasno koliko ovi ljudi nemaju pojma o trzisnom funkcionisanju vazduhoplovnog saobracaja!

    B

    @Mile
    Kolko znam taj podatak vredi samo za januar/februar ove godine jer su pojedne linije otkazane a nove dolaze tek polovinom ove godine pa nastaje gep. Kolko znam drzava upravlja aerodromom od avgusta prosle godine. Imaj u vidu da je i aerodromska taksa duplirana pa iako se smanjio broj putnika u ova 2 meseca prihod aerodroma je skocio. Takodje misljenja sam da zarad dobrog dogovora sa Vansijem treba zrtvovati manje aerodrome i po broju putnika i po prihodima i njihovim uticajima na budzet

    o

    Dokle se stiglo sa najavama revitalizacije i otvaranja aerodroma Minićevo kod Knjaževca? Istočna Srbija vapi za aerodromima koji će povezati brojnu dijasporu! Aerodrom Minićevo bi pored brojne dijaspore koja je podigla zamkove u selu mogao da se koristi i za poletanje i sletanje kargo aviona za prevoz voća pošto mu je pista nebrigom prethodnih režima trenutno zarasla u voćnjak višnja ili jabuka nisam siguran. Naravno tu je blizu i velelepni ski kompleks Stara planina pa bi u Minićevo sletali vazduplohovi dupke puni nemačkih skiaša kojima su dosadili Alpi…

    Odgovori
    G

    Fantastičan komentar! :) Nisam bio siguran do vazduplohova…

    W

    Svi oni pominju da ćemo sa tih novih aerodroma izvoziti u svet naše voće. Da li neko zna strukturu cargo saobraćaja na Beogradskom aerodromu za 2018. godinu? Pronašao sam podatak da je promet u 2018. godini (bez meseca Decembra) bio 20.065,13 tona robe. Promet je i uvoz i izvoz. A izvoz je i naoružanje koje izvozimo! Inače jedna samohodna haubica Nora B-52 teži 32 tone.

    Odgovori
    B

    Za veće avione ne znam… Možda će na Moravi da se pojavi 737 ali od ostalih aerodroma će profitirati generalna i poslovna avijacija koji će moći da izbjegnu NT. Naravno da to nije dovoljno za isplativost aerodroma, bar u početku…

    Odgovori
    b

    Po mom skromnom misljenju svako ko god zeli da napravi aerodrom treba da ima mogucnost da to uradi. Ako se isplati Milenku iz Aleksinca da pravi aerodrom treba to da mu drzava omoguci. Drzava da prepise zakone i pravila od neke uredjene zemlje i da ostavi tu mogucnost da svako ko zeli (gazda Misko, secerni Kole…) a aima para da moze da napravi aerodrom. Ako se njima to isplati samo nared. Drzava da ne daje subvencije i pare poreskih obveznika i neka se ne bavi time. Ako imamo u nekom momentu 100 aerodroma, super. jedan ili dva ce preziveti a ostale niko nije terao da se time bave i investiraju. Valjda se znaju uslovi i pravila kaja jedan aerodrom moraju da imaju da bi bio aerodrom. Lupam. Kontrolni toranj, stajanka, odredjena poletno sletna staza, setifikati raznoraznih medjunarodnih organizacija, spasilacke sluzbe, radari i instrumenti za navodjenje i jos 300 drugih stvari. Sto da ne. Ja nemam nista protiv, trziste ce samo da napravi ko radi a ko ne radi posle 6 meseci ili dve godine sve jedno. Mozda bas Misko zeli da ulupa milijardu $ u projekat koji ce da propadne. Pustite ljude da trose pare ne mesajte se osim regulativom.

    Odgovori
    G

    Potpisujem sve sto ste rekli.

    L

    Ne mora, i ne prave aetodrome, već letilišta. A tu mu treba mnogo manje ulaganja. Ne treba mu ni toranj, ni radar, ni velika administracija. Samo pista, stajanka (ili hangar) par radio stanica, i raznorazna papirologija i dozvole. A to je tačno, ako neko ima novaca i želje, nek pravi letilište, za sebe i prijatelje.

    S

    Obožavam ljude koji „promovišu“ izvoz avionom voća, trupaca i sličnih stvari. Nekako mi ulepšaju dan…

    Bilo bi lepo kad bi bilo isplativo. Mali problem je što je isplativost kod avio cargo za robu negde 3,5-5 USD po kg. Ako roba manje vredi zaboravite… Problem je što Srbija uglavnom izvozi sirovine i robu male vrednosti a to je veoma daleko od navedene granice.

    Odgovori
    B

    Tačno, glasam da se u Subotici asfaltira pista da se modu izvoziti Swarowski kristali… 😄😄

    J

    Bože, ima li kraja?

    Odgovori
    H

    Ja imam tamo jednu njivu pored Bujanovca, pa mozemo tu da napravimo jedan aerodrom taman pre nego da pripoje taj deo Kosovu.
    Onda bi ministarka mogla da u Falconu sleti i zaobidje rupe na putu i u velikom stilu dodje na primopredaju triju opstina i moje njive.
    A ja kada zbog porekla uzmem i Kosovski pasos, mogu da u duhu dobrosusedskih odnosa nazovem aerodrom Prijateljstvo pa da se Kosovo i Severna Makedonija onda svadjaju oko imena jer im se autoput zove isto.
    Onda Srbija profitira jer ce Kosovo i Makedonija da se sude narednih 20 godina, Zoka ce da bude poznata kao Kraljica Aerodroma, a ja i svi Srbi iz Bujanovca i Preseva cemo brzim autoputem pobeci iz ove proklete drzave.
    Samo ideja.

    Odgovori
    n

    Ponavljam,Gavrica livada u Pranjanima je idealna za cargo saobracaj .Samo me interesuje da li ovi iz vlast znaju i cuju sta govore.

    Odgovori
    С

    А која би била сврха ових малих аеродрома? Под претпоставком да буду уређени и опремљени по неким стандардима, ко ће, чиме и где моћи да са њих одлети или долети? Ја живим у Нишу 19 година, и први пут чујем да Лесковац има аеродром. Можда има писту неку, али аеродром… Већина мени познатих „малих“ аеродрома, потиче из Краљевине Југославије, и димензионисана је према тадашњим авионима, и можда у СФРЈ прилагођена потребама ЈНА. Цивилна авијација не саобраћа тамо где се летење не исплати, осим ако је субвенционисана. Замајавање. С друге стране, какви су нам путеви по Нишу, можда је боље да летимо… Кад нам стигну они летећи аутомобиили…

    Odgovori
    a

    Selo Bojnik zapadno od Leskovca. Sa njegove severne strane se nalazi poljance dugo 1,6 km koje je za vreme kraljevine korisceno kao rezervni – ratni aerodrom. Jos uvek valjda pripada vojsci…

    L

    Leskovac ima aerodrom već jako dugo. Imali su i aero klub tamo, i padobranski klub koji je radio jako dugo. I dalje su tamo i hangari i travnata pista. Ne treba neka preterana suma da se to osposobi, a mogu da sleću laki avioni. E, sad, da li ima ljudi koji bi doletali tamo, to je već drugo pitanje.

    d

    Sletace 737 al maxi ovaj zabranjeni

    Odgovori
    d

    Ideja vrlo lako ostvarljiva kako su ovi krenuli !!!!
    Nedao bog da potraju

    A

    Prodajem karte za let Rosulje – Trebinje, cijena prava sitnica

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Nikola na: Prvi let novog putničkog aviona iz Rusije: MC-21 spreman da razbije Boing-Erbas duopol

    Rusi su dosta stagnirali u proizvodnji putnickih aviona. Ali sada sa novim MS-21 trebalo bi da nadoknade ono sto je izgubljeno. Za pocetak dovoljne su Ruske kompanije koje bi kupile ovaj avion. Za izvoz se treba malo i dokazati kvalitetom,cenom,utroskom i naravno pouzdanost. Mislim da ce rusi uspeti u tome. Zelim im puno srece.

    19. Mar 2019.Pogledaj

    SINGAPURCANAC na: Potpisan ugovor o korišćenju dela „Morave“ za putnički avio-saobraćaj; Gradonačelnik Kraljeva: Prvi civilni let krajem june ove godine

    Uz jedan manji uslov, da parlament Srbije ne usvoji rezoluciji o genocidu koji je Turska izvršila nad Jermenima 1915-e. Tako i stoji "nevine jermenske žrtve...predsednik Srbije NT" na tabli u parku u Jerevanu. Za razliku od većine normalnih država (uključujući RS) koje pravilno definišu istorijski događaj kao genocid. A aerodorm ne radi i dalje, sa…

    19. Mar 2019.Pogledaj

    Икар na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

    Захваљујући упорности Чеде Јанића ваздухопловци некадашњег РВ и ПВО ЈНА су направили музеј. Сама зграда је веома импресивна а експонати унутра и око су огромне вредности. Нема рецепта како управљати Музејом. Не вреди критиковати. Ако власт нема адекватан рецепт ...Има институција наградног КОНКУРСА. Огласити јавно и тражити решење. Неко сигурно има одличан концепт да Музеј…

    19. Mar 2019.Pogledaj

    Miki na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

    Da je do sada valjalo, nije. Da li će sada biti bolje, videćemo, ja se nadam da hoće, ali ima razloga za sumnju. Ovaj muzej deluje k'o vruć krompir kojeg niko neće. Bar niko neće da uloži sada već zaista ozbiljna sredstva da se muzej dovede u red. Dojmim se da će i ovi u…

    19. Mar 2019.Pogledaj

    Nikola SFRJ na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

    Dragi Djuro nisam valjda nečim tebe lično uvredio, ali vodeći svoje dvoje dece u taj meni vrlo drag muzej gde sam radio volonterski 3 meseca kao vodič školarcima pre 25 godina samo što nisam bacio peglu kad sam ušao sa ćerkicom u wc. Zimus kad sam vodio sina priznajem bilo je malo bolje, a za…

    18. Mar 2019.Pogledaj

    Send this to a friend