BEG airport status
Crna Gora domaćin EASA foruma: Poverenje u vazduhoplovstvo i održivost ključna pitanja Forum je okupio 100 predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja / Foto: ACV

Crna Gora domaćin EASA foruma: Poverenje u vazduhoplovstvo i održivost ključna pitanja

Crna Gora je zemlja domaćin sedmog Foruma o međunarodnoj saradnji, koji organizuje EASA. Skup koji se održava u Budvi okuplja oko 100 predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz 47 zemalja i tokom tri dana baviće se brojnim aktuelnim temama iz vazduhoplovstva, kao što su porast vazdušnog saobraćaja, ispunjavanje ekoloških zahteva, zadržavanje poverenja javnosti u sigurnost vazdušnog saobraćaja i dalja regionalna i tehnička saradnja, saopšteno je iz Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore.

– To što se Forum prvi put održava u jednoj zemlji na Zapadnom Balkanu, dokaz je važnosti i značaja koji EASA posvećuje ovom regionu.

Nalazimo se na raskršću, jer se trenutno dešava mnogo promena u vazduhoplovstu. Nedavne nesreće sa vazduhoplovom Boing 737 MAX uticale su na poverenje javnosti u vazduhoplovstvo. Naša je dužnost da održimo to poverenje i to je posao za sve nas. Drugo važno pitanje kojim se bavimo je održivost i zaštita životne sredine. U Evropi čak postoje kampanje koje osuđuju letenje avionom, zbog negativnog uticaja na životnu sredinu. – saopštio je na otvaranju Foruma izvršni direktor EASA-e Patrik Ki.

„Na vazduhoplovnim vlastima je da održe poverenje u vazduhoplovstvo“ – Patrik Ki / Foto: ACV

Na otvaranju Foruma, učesnike je pozdravio i ministar održivog razvoja i turizma Crne Gore Pavle Radulović, koji se osvrnuo na značaj razvoja vazdušnog saobraćaja u kontekstu Crne Gore kao turističke destinacije:

Znamo da je saobraćaj važna karika u razvoju punih turističkih potencijala, a posebno važan nam je vazdušni saobraćaj, kao najbrže rastući vid transporta. Pri tom, ne mislim samo na avio dostupnost i otvorenost, već takođe i na sigurnost i bezbjednost vazdušnog saobraćaja u Crnoj Gori. Upravo u toj sferi veliku ulogu ima naš domaćin, Agencija za civilno vazduhoplovstvo, čijim naporima danas imamo respektabilnu vazduhoplovnu vlast. – rekao je Radulović.

Vazdušni saobraćaj ključan za Crnu Goru / Foto: ACV

Direktor Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore Dragan Đurović podsetio je da je u prethodnom periodu usvojeno više od 130 normativnih akata, kojim su u pravni sistem Crne Gore implementirani propisi Evropske unije u oblasti vazdušnog saobraćaja:

Agencija za civilno vazduhoplovstvo kao sistemska osnova funkcionisanja civilnog vazdušnog saobraćaja, za deceniju postojanja učinila je da Crna Gora postane ravnopravan i uvažen partner u međunarodnim vazduhoplovnim asocijacijama. – zaključio je Đurović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

Razlika između Aselflir500 i MX-150 je dan i noć. Imaš na internetu videos ako se baš ne razumiješ u tehnologiju.

25. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

Generalno prihvaceno stanoviste je da su zap, industrijske zemlje + mozda Japan zagadjivale atmosferu nekih 100 pre nego sto su u tu pricu usle Kina i Indija itd. te da shodno tome sada imaju odgovornost da smanje emisiju, dok potonje imaju fakticki pravo na industrijski razvoj sa fosilnim gorivima. To naravo prirodi, zemlji i atmosferi…

25. Nov 2024.Pogledaj

markus1463 na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

Hvala T6 na lepim vestima! Puls i Hermes 900 su vrhunski sistemima u svojim kategorijama i nema tu šta da se doda ili oduzme. Pitanje koje zabrinjava je logistika, njihovo održavanje, ostalo nije problem.

25. Nov 2024.Pogledaj

Pajo na: Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

@Nikola, pa kako su afere zataskane kad je u zatvoru završio bivsi premijer nekoliko ministara? Doduse nisu povezani sa vojnim nabavkama. Jedini koji je završio u zatvoru vezano uz vojnu nabavkuje B. Roncevic vezano uz nabavku Iveco kamiona. U borbi protiv korupcije plašite se situacija kada se nikoga ne proceauira, a ne kad sve "stima"…

25. Nov 2024.Pogledaj

Реално na: Er Srbija počela sa upotrebom održivog avio-goriva na letovima od Pariza

Шта путник има од тога? Баш ништа, осим веће цене карте кој су и тако огромне! Док Кини, Бангладешу, Индији....највећим загађивачима атмосвере то уопште се не тиче, а њихови путници се возе јефтино.

25. Nov 2024.Pogledaj