Pomoćnik ministarke Zoran Ilić rekao je u intervjuu za Tanjug povodom današnjeg svečanog obeležavanja početka koncesije i preuzimanja upravljanja beogradskim aerodromom, da će koncesija „Nikole Tesle“ na 25 godina omogućiti modernu svetsku praksu upravljanja, investicije za razvoj aerodroma i povećanje njegovog kapaciteta.
Kako je tom prilikom istakao, najvažnije je što će aerodrom, kao i sve što se bude izgradilo na njemu, ostati u domaćem vlasništvu, a ukupna vrednost koncesije, odnosno benefit, biće oko 1,5 milijardi evra:
– Nakon koncesione naknade od 501 milion evra, Vansi je počeo sa upravljanjem na aerodromu 22. decembra prošle godine. Taj novać je uplaćen na račun aerodroma Nikola Tesla a.d. Beograd, a očekuje se još dodatnih 723 miliona evra, kao i to da ćemo imati godišnju koncesionu naknadu između 250 i 300 miliona evra za period od 25 godina. –
Ilić je dodao i da koncesija dovodi srpsku vazdušnu luku u izvanrednu poziciju, kakvu mi nismo mogli da pružimo zbog sopstvenih ograničenih mogućnosti:
– Našu koncesiju karakteriše to što za razliku od drugih nismo prodali aerodrom Nikola Tesla. Mi smo ga rentirali nekom na period od 25 godina da njim upravlja, ali da dobijemo uplatu unapred, godišnju koncesionu nakanadu i obavezu da se dodatnim ulaganjima aerodrom dovede u situaciju da može da odgovori rastućem broju putnika i avio-saobraćaja.
Za razliku od toga, Slovenija je trajno prodala svoj aerodrom, dok je Hrvatska svoj glavni aerodrom u Zagrebu dala na period duži od 30 godina zarad toga da neko napravi putnički terminal kapaciteta od 5 miliona putnika, a nešto je rađeno i na robnom terminalu, bez ikakvih dodanih benefita.
Srbija je uspela kvalitetnom pripremom i radom stručnog tima, kao i izuzetno dobrom promocijom kvaliteta i mogućnosti aerodoroma Nikola Tesla, da sprovede regularan međunarodni tender i dobije izvanredne uslove od budućeg koncesionara. –
Ilić je istakao i mogućnost da Vansi zbog svoje odlične saradnje sa avio-kompanijama na drugim aerodromima na kojima je operater, privuče te kompanije i na „Nikolu Teslu“ i na taj način podigne nivo avio-saobraćaja:
– Kompanija Vansi je svetski renomirani operater koji upravlja sa 45 aerodroma, preveze stotine miliona putnika na godišnjem nivou i ostvaruje ogromne prihode. Samo za ovu godinu planirano je oko tri milijarde investicija na aerodromima na kojima su glavni operateri. –
Odluka o pokretanju postupka davanja koncesije za upravljanje aerodromom, kako je rekao Ilić, doneta zato što je sa jedne strane vlada još 2014. godine ušla u finansiju konsolidaciju, štednju i racionalizaciju i javila se potreba za izgradnjom infrastrukture, a sa druge strane zato što je već te godine sa cifrom od 4,5 miliona putnika skoro dostignut kapacitet od pet miliona putnika na beogradskom aerodromu:
– Zbog toga je bilo neophodno proširenje prihvatno-otpremnih kapaciteta na aerodormu kada je reč o putnicima, proširenje parking pozicija za vazduhoplove, kao i proširenje drugih sadržaja, uključujući i opremu, a koji su neophodni da se uvećani avio-saobraćaj podrži na kvalitetan i bezbedan način. –
Pomoćnik ministra istakao je da na aerodromu neće biti izgrađena samo platforma putničkog terminala i drugi sadržaji neophodni za prihvat aviona, putnika i robe, već će se značajno promeniti čitav kompleks i na takozvanom lendsajdu, to jest prilazu aerodromu:
-Pre nego što se uđe u putnički terminal, biće izgrađeni novi parkinzi, napravljen hotel i svi drugi sadržaji koje sugeriše ozbiljna praksa upravljanja aerodromima i siguran sam da Vansi neće propustiti tu mogućnost. –
Tempo investicija na beogradskom aerodromu zavisiće i od rasta saobraćaja na „Tesli“, tako da nije isključeno da dinamika gradnje bude i nešto brža od one na koju se koncesionar obavezao u svojoj ponudi, zaključio je Ilić za Tanjug.
Alen Šćuric Purger
Mene Ilić oduševljava ili koliko ne zna ili koliko namjerno manipulira ljudima.
1. Zagrebački konecionar plaća konesijsku naknadu. Vrlo ozbiljnu i veliku. Dakle ne radi se samo o terminalu.
2. Zagrebački koncesionar ima obvezu napraviti terminal od 8 milijuna putnik, pa čak i ako broj putnika ne bude toliki.
3. Zagrebačka koncesija nije na više od 30 godina, nego je na 30 godina, 5 više od beogradske.
4. Ništa nije rađeno na robnom terminalu, to nije istina.
5. Beogradski aerodrom nema kapacitet od 5 milijuna, nego od 7,5 milijuna putnika, a uz neznatne investicije on se brzo i jeftino može povećati na 10 milijuna.
6. Al je istovremeno Ilić zaboravio spomenuti da
– su baš sve koncesije u široj regiji ostvarene tek u manjem dijelu obečanja,
– je IATA napravila dokument kojima osuđuje koncesije i traži od država da nedaju svoje aerodrome u koncesiju,
– velika većina aerodroma u Europi, pa čak ni u regiji, nije u koncesiji,
– na Zapadu ogromna većina glavnih aerodroma jest u vlasništvu države.
Nele
Alene ne vredi da se trudis. Kod njih sve mora da bude brze, lepse, bolje a za par godina ispadne tragedija. Kleptomana u Srbiji ima isto koliko i u celom regionu, cak stavise mislim da jedino u tome drzimo cvrsto prvo mesto.
Strale
Alene koliko ce drzava Hrvatska u trajanju koncesije dobiti CISTIH para od koncesionara?
Armstrong
Pa, naravno da je Naša bolja od Njihove, zato što će Naš koncesionar sve da ostavi Nama, a Njihov koncesionar će sve da zakači na sajle pa će da odvuče helikopterom u Tunguziju, nego nas Alen zamajava sedištima pored prozora, a neće da nam otkrije ključne detalje…
DR
Bez njih politicara super znalaca ostali bi smo mi i bez aerodroma. Srecom tu su da nam pomognu da zivimo bolje!
Pantelejmon
Alene, ne treba da nas cude ovi komentari , setimo se da je pre deset godina kada je pocela kriza u svetu vladajuca garnitura non stop bez ikakvih argumenata trubila po medijima da je ta kriza nasa velika sansa. Znamo kako se sve zavrsilo, i ove izjave imaju jedini cilj da pokazu koliko je vlada uspesna dok se ne pokazu prvi znaci ,pokazatelji kogi govore suprotno.
Golub
Gospodin Ilić elaborira koji koncesionar ima veći…
Međutim, nama je jasno da kada smo mi objekti u toj priči, nije bolje da subjekat ima veći…