BEG airport status
Gasi se program najvećeg svetskog putničkog aviona: Do 2021. godine poslednje isporuke Erbasovih A380 Emirejts smanjio broj ukupnih narudžbina A380 sa 162 na 123 aviona / Foto: Emirejts

Gasi se program najvećeg svetskog putničkog aviona: Do 2021. godine poslednje isporuke Erbasovih A380

Izvršni direktor kompanije Erbas Tom Enders najavio je gašenje programa A380 do 2021. godine kao posledicu nedostataka narudžbina najvećeg svetskog putničkog aviona, saopšteno je na današnjoj pres konferenciji tog proizvođača u Tuluzu.

Kako je istakao, Emirejts će kao najveći naručilac te letelice smanjiti svoju porudžbinu A380 sa 162 na 123 aviona, a u naredne 2 godine će se proizvesti još 17 ovakvih letelica (14 za Emirejts i 3 za japanski avio-prevoznik ANA):

– Nemamo više značajnih zaliha A380 koje treba isporučiti i stoga nema osnova za održavanje proizvodnje i pored svih naših napora i pregovora sa avio-kompanijama u poslednjih nekoliko godina. To dovodi do kraja isporuka A380 u 2021, a posledica ovakve odluke je vezana i za naš finansijski izveštaj iz prethodne godine.

A380 nije samo neverovatan inženjerski i industrijski poduhvat jer su, takođe, i putnici širom sveta voleli da lete sa ovim avionom. Stoga je današnja najava bolna za nas, kao i za čitavu svetsku A380 zajednicu. Mi iz Erbasa ćemo i u budućnosti nastaviti da u potpunosti podržavamo sve A380 operatere. –

Troškovi zatvaranja programa koštali 463 miliona evra / Foto: Emirejts

Za troškove zatvaranja programa bilo je potrebno isplatiti 463 miliona evra, ali kako prenosi Rojters, očekuje se da će Erbasu biti oprošten neisplaćen kredit Evropskoj vladi (European government) od oko milijardu evra, koja je u trgovinskom sporu sa Boingom.

Kako je rečeno na konferenciji, Emirejts je kao deo svoje politike restrukturiranja zamenio Erbasove A380 manjim širokotrupcima, te naručio 40 A330-900 i 30 A350-900 po ceni od 21,4 milijarde dolara. U vezi sa tim, predsednik Erbasove divizije za putničke avione i budući direktor kompanije Guillaume Faury je naglasio da izbor A330neo i A350 predstavlja snažnu podršku ovoj porodici aviona, i da će Erbas nastaviti da neguje dugogodišnje poverenje sa Emirejtsom.

Budući da će gašenjem programa A380 u naredne 3 godine biti pogođeno između 3000 i 3500 zaposlenih u Erbasu, taj proizvođač aviona je potvrdio da će u narednih nekoliko sedmica započeti razgovore sa svojim partnerima u socijalnom dijalogu u vezi sa pozicijama radnika. Oni su, međutim dodali i da tekući porast narudžbina A320, kao i nova Emirejtsova porudžbina širokotrupaca, nude značajne mogućnosti unutrašnje mobilnosti radne snage.

Podsetimo, Erbas je pre manje od dve nedelje objavio mogućnost zamene Emirejtsovih prethodno naručenih 36 A380 za manje A350, a najviše zbog nesuglasica Erbasa i proizvođača motora Rols-Rojsa u vezi sa deficitom u uštedi goriva. Tada još nikakav konkretan odgovor nije dat, a Erbas je samo potvrdio da je u pregovorima sa Emirejtsom. Današnjom konferencijom je i zvanično potvrđeno gašenje programa A380, a o tome kako je tekao čitav razvojni put ove najveće putničke letelice, kao i kakvi su bili planovi za budućnost tog superjumbo aviona možete pročitati u kolumni našeg redovnog analitičara Alena Šćurica.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    BB

    Sahrani ga Alen prije Emirates-a…

    Odgovori
    Da

    Koliko se sećam Alen je prilično jasno i ne jednom ponovio da A380 ima budućnost, „samo“ treba da preživi dok ista stigne. Sad kad nije stigla, može kao i obično da kaže da je svejedno bio u pravu. Projekat bi imao svetlu budućnost, samo da je preživeo :)

    Se

    Ostace simbol jednog vremena i jedno od najvecih injzinjerskih odstignuca u avijaciji. Leteo sam CDG-JFK sa ovom pticom i mogu potvrditi fenomenalno iskustvo, takav komfor u ekonomskoj klasi se nece vise vidjati, nazalost. Tuzan dan, slava mu!

    Odgovori
    M

    Apsolutno se slazem. Konfor u ekonomskoj klasi neprevazidjen. Nezaboravno iskustvo DXB – BCN. Prvo pogled iz zgrade na dva mosta za ukrcavanje. Enterijer, komfor, spoljne kamere, onboard entertainment… Naravno da se uvek nadju i stjuardesa is Srbije i stjuard iz Hrvatske, pa se dobije „preko veze“ nesto dodatno i za pojesti i popiti :)
    Steta ovakvog divnog aviona…

    da

    Можда ће га једног дана реактивирати. Ситуација са слотовима ће бити све гаднија.
    У сваком случају честитке Алену и Владимиру на тачним предвиђањима ономад у Аленовој колумни и коментарима на њу.
    Б777 и А350 су стварно лудило од машина.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miki na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

    Hrvatska ekonomija sjajno stoji. više nije problem financiranje leta borbenih aviona kao nekad.

    05. May 2025.Pogledaj

    Junie na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

    Sve što doprinosi jačanju evropske strateške autonomije mora biti u centru svih aktivnosti! Sledeci put da se u vezbu ukljuci i neki AWACS!

    05. May 2025.Pogledaj
    05. May 2025.Pogledaj