BEG airport status
LYBE 1906:00 Z VRB°01KT 9999 FEW007 17/14 Q1007 NOSIG=
Gasi se program najvećeg svetskog putničkog aviona: Do 2021. godine poslednje isporuke Erbasovih A380 Emirejts smanjio broj ukupnih narudžbina A380 sa 162 na 123 aviona / Foto: Emirejts

Gasi se program najvećeg svetskog putničkog aviona: Do 2021. godine poslednje isporuke Erbasovih A380

Izvršni direktor kompanije Erbas Tom Enders najavio je gašenje programa A380 do 2021. godine kao posledicu nedostataka narudžbina najvećeg svetskog putničkog aviona, saopšteno je na današnjoj pres konferenciji tog proizvođača u Tuluzu.

Kako je istakao, Emirejts će kao najveći naručilac te letelice smanjiti svoju porudžbinu A380 sa 162 na 123 aviona, a u naredne 2 godine će se proizvesti još 17 ovakvih letelica (14 za Emirejts i 3 za japanski avio-prevoznik ANA):

– Nemamo više značajnih zaliha A380 koje treba isporučiti i stoga nema osnova za održavanje proizvodnje i pored svih naših napora i pregovora sa avio-kompanijama u poslednjih nekoliko godina. To dovodi do kraja isporuka A380 u 2021, a posledica ovakve odluke je vezana i za naš finansijski izveštaj iz prethodne godine.

A380 nije samo neverovatan inženjerski i industrijski poduhvat jer su, takođe, i putnici širom sveta voleli da lete sa ovim avionom. Stoga je današnja najava bolna za nas, kao i za čitavu svetsku A380 zajednicu. Mi iz Erbasa ćemo i u budućnosti nastaviti da u potpunosti podržavamo sve A380 operatere. –

Troškovi zatvaranja programa koštali 463 miliona evra / Foto: Emirejts

Za troškove zatvaranja programa bilo je potrebno isplatiti 463 miliona evra, ali kako prenosi Rojters, očekuje se da će Erbasu biti oprošten neisplaćen kredit Evropskoj vladi (European government) od oko milijardu evra, koja je u trgovinskom sporu sa Boingom.

Kako je rečeno na konferenciji, Emirejts je kao deo svoje politike restrukturiranja zamenio Erbasove A380 manjim širokotrupcima, te naručio 40 A330-900 i 30 A350-900 po ceni od 21,4 milijarde dolara. U vezi sa tim, predsednik Erbasove divizije za putničke avione i budući direktor kompanije Guillaume Faury je naglasio da izbor A330neo i A350 predstavlja snažnu podršku ovoj porodici aviona, i da će Erbas nastaviti da neguje dugogodišnje poverenje sa Emirejtsom.

Budući da će gašenjem programa A380 u naredne 3 godine biti pogođeno između 3000 i 3500 zaposlenih u Erbasu, taj proizvođač aviona je potvrdio da će u narednih nekoliko sedmica započeti razgovore sa svojim partnerima u socijalnom dijalogu u vezi sa pozicijama radnika. Oni su, međutim dodali i da tekući porast narudžbina A320, kao i nova Emirejtsova porudžbina širokotrupaca, nude značajne mogućnosti unutrašnje mobilnosti radne snage.

Podsetimo, Erbas je pre manje od dve nedelje objavio mogućnost zamene Emirejtsovih prethodno naručenih 36 A380 za manje A350, a najviše zbog nesuglasica Erbasa i proizvođača motora Rols-Rojsa u vezi sa deficitom u uštedi goriva. Tada još nikakav konkretan odgovor nije dat, a Erbas je samo potvrdio da je u pregovorima sa Emirejtsom. Današnjom konferencijom je i zvanično potvrđeno gašenje programa A380, a o tome kako je tekao čitav razvojni put ove najveće putničke letelice, kao i kakvi su bili planovi za budućnost tog superjumbo aviona možete pročitati u kolumni našeg redovnog analitičara Alena Šćurica.

    Komentari

    B

    Sahrani ga Alen prije Emirates-a…

    Odgovori
    D

    Koliko se sećam Alen je prilično jasno i ne jednom ponovio da A380 ima budućnost, „samo“ treba da preživi dok ista stigne. Sad kad nije stigla, može kao i obično da kaže da je svejedno bio u pravu. Projekat bi imao svetlu budućnost, samo da je preživeo :)

    S

    Ostace simbol jednog vremena i jedno od najvecih injzinjerskih odstignuca u avijaciji. Leteo sam CDG-JFK sa ovom pticom i mogu potvrditi fenomenalno iskustvo, takav komfor u ekonomskoj klasi se nece vise vidjati, nazalost. Tuzan dan, slava mu!

    Odgovori
    M

    Apsolutno se slazem. Konfor u ekonomskoj klasi neprevazidjen. Nezaboravno iskustvo DXB – BCN. Prvo pogled iz zgrade na dva mosta za ukrcavanje. Enterijer, komfor, spoljne kamere, onboard entertainment… Naravno da se uvek nadju i stjuardesa is Srbije i stjuard iz Hrvatske, pa se dobije „preko veze“ nesto dodatno i za pojesti i popiti :)
    Steta ovakvog divnog aviona…

    d

    Можда ће га једног дана реактивирати. Ситуација са слотовима ће бити све гаднија.
    У сваком случају честитке Алену и Владимиру на тачним предвиђањима ономад у Аленовој колумни и коментарима на њу.
    Б777 и А350 су стварно лудило од машина.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Al-41F1 na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

    @Mayer Boga pitaj sta se tu stvarno desilo i koji su okviri dogovora. Mozda je pojedinacna cena smanjena, ali ce drzava platiti neki offset, ulagati negde, platiti neke propratne troskove...verovatno je prica za narod posto se dosta ljudi, barem iz prica ovih sto ih ja znam, pocelo buniti na trosenje drzave u ovakvim projektima, dok…

    18. May 2019.Pogledaj

    Marko na: Er Srbija od sutra počinje sa prodajom karata za PSO linije iz Niša; Prvi letovi od 15. jula

    Ne znam zasto nema komentara, ali kritika i dalje stoji. Meni je van pameti da narod koji ima prosecnu platu 400e (medijana je sigurno znacajno ispod 400) subvencionse Er Srbiju, ljude iz dijaspore ili biznismene, odnosno firme koje posluju u Srbiji. Poslovnim ljudima je sve jedno da li ce platiti kartu 60 ili 140e. A…

    18. May 2019.Pogledaj

    BB na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

    Ameri bi bili u prednosti kada bi rusi napadali ameriku avionima, a to se neće desiti. Amerima treba proizvodnja da bi se isplatile dividende vlasnicima fabrika oružja. Ako rusi prihvate tu trku, onda će izgubiti (kao što su već jednom). Osim toga, ako imaš provjerene projekte, u slučaju dugoročnog sukoba, žestoko se podižu kapaciteti proizvodnje…

    18. May 2019.Pogledaj

    Апок na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

    @Mayer Ниси ти добро гледао. Ево ти конкретно- поклопац извлачећих степеница испод кабинског поклопца. А можеш да погледаш и леђа и назубљне панеле на истим. Премази су чудо али нитни нормално да има. Имаш још боље слике из прозводње ЛМа пре бојења ту се тек види.

    18. May 2019.Pogledaj

    Štrumfgoda na: [REPORTAŽA] Prikaz sposobnosti Vojske Srbije i Ministarstva unutrašnjih poslova „Odbrana slobode“

    Ne želim se svađati s vama oko broja hrvatskih tenkova, no nije baš tako kako pišete. 48+24 je "modernizirano" (pod navodnicima, jer nije to ništa posebno) na standard M84A4, a godišnje 4-10 tenkova prođe redovitu reviziju. Ima ih još 30-ak koji su ostali na starom standardu i stoje konzervirani, plus jedan dio za kanibalizaciju dijelova.…

    18. May 2019.Pogledaj

    Send this to a friend