BEG airport status
Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo Biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu / Foto: Etihad Airways

Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo

Boing 787 kompanije Etihad ervejz, koji je leteo na ruti Abu Dabi-Amsterdam, obavio je prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo dobijeno preradom biljaka iz slanih voda, saopštio je Konzorcijum za istraživanje održive bioenergije (SBRC).

Kako navode, ovim letom označena je prekretnica u razvoju čistog, alternativnog avionskog goriva namenjenog smanjenju štetne emisije ugljenika:

– Novo održivo gorivo za let potiče od ulja biljaka Salicornia, uzgajanim na farmi SBRC-ovog pilot postrojenja u gradu Masdar (Emirati). Takvo proizvedeno biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu. Ova inicijativa, takođe, podstiče i naftnu i gasnu industriju upotrebom postojeće rafinerijske infrastrukture, sa potencijalom da postane nova važna opcija za održivo vazduhoplovno gorivo u budućnosti.

Oko 160.000 putničkih letova je obavljeno na osnovu mešavine održivog i tradicionalnog mlaznog goriva budući da su prva biogoriva sertifikovana za komercijalnu upotrebu 2011. Održivo vazduhoplovno gorivo predstavlja značajnu priliku da avijacija ostvari svoje ciljeve da ograniči rast emisije ugljenika do 2020. godine. –

Plantaže biljaka Salicornia / Foto: Etihad Airways

Potpredsednik za međunarodnu strategiju i razvoj tržišta kompanije Boing Šon Švin (Sean Schwinn) naglasio je da Etihadov let uz pomoć novog biogoriva predstavlja veliki doprinos vazdušnom transportu, ali i svetu, dok je generalni direktor Etihad aviejšn grupe (Etihad Aviation Group) Toni Daglas (Tony Douglas) ukazao na značaj dekarbonizacije avio-industrije i istakao Etihadovu potpunu posvećenost novom projektu dobijanja biogoriva.

Do 2050. očekuje se smanjenje nivoa ugljenika u vazduhu za polovinu u odnosu na 2005. godinu / Foto: Etihad Airways

Tokom narednih nekoliko godina, predviđeno je da se ovaj sistem proizvodnje goriva proširi u pravcu potpune komercijalne implementacije, ističu iz SBRC-a.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    RF na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    Одговор је прост: Недостатак осећаја за промоцију и недостатак културе грађења ваздухопловног култа. Далеке 1997/8 када је направљена она чувена фотографија 127. лае није било лако све авионе превући на триангл (локација где је настала фотографија). Сигурно је и да сви авиони нису били исправни и морали су да их извлаче из одржавања (као што…

    14. May 2025.Pogledaj

    bratko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    svi su iz Francuske stigli bez novog farbanja cijelog aviona. osim što neki djeluju dosta novo, kao da jesu ofarbani

    14. May 2025.Pogledaj

    Vuk na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    Bas tako. Ne znam zašto nasi nisu slali Migove po raznim događajima, bili bi jedini sa njima

    14. May 2025.Pogledaj

    Srbofil na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    @Petrovic Dusan Ono "ES" u PESA je od elektronsko skeniranje. Razlika između PESA i AESA nije u tome.

    14. May 2025.Pogledaj

    Antonije na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    Francuzi su nekako tihi u marketingu za razliku od Amerikanaca koji u filmovima nemaju premca. Zato kada francuski avioni zasjaju kada je potrebno, kao kada su Izraelci njima uništili najbolje sovjetske ili kada su zastarelim mornarickim avionima uspeli da zadaju osetljiv udarac britanskoj floti u Falklandskom ratu.

    14. May 2025.Pogledaj