BEG airport status
Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo Biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu / Foto: Etihad Airways

Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo

Boing 787 kompanije Etihad ervejz, koji je leteo na ruti Abu Dabi-Amsterdam, obavio je prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo dobijeno preradom biljaka iz slanih voda, saopštio je Konzorcijum za istraživanje održive bioenergije (SBRC).

Kako navode, ovim letom označena je prekretnica u razvoju čistog, alternativnog avionskog goriva namenjenog smanjenju štetne emisije ugljenika:

– Novo održivo gorivo za let potiče od ulja biljaka Salicornia, uzgajanim na farmi SBRC-ovog pilot postrojenja u gradu Masdar (Emirati). Takvo proizvedeno biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu. Ova inicijativa, takođe, podstiče i naftnu i gasnu industriju upotrebom postojeće rafinerijske infrastrukture, sa potencijalom da postane nova važna opcija za održivo vazduhoplovno gorivo u budućnosti.

Oko 160.000 putničkih letova je obavljeno na osnovu mešavine održivog i tradicionalnog mlaznog goriva budući da su prva biogoriva sertifikovana za komercijalnu upotrebu 2011. Održivo vazduhoplovno gorivo predstavlja značajnu priliku da avijacija ostvari svoje ciljeve da ograniči rast emisije ugljenika do 2020. godine. –

Plantaže biljaka Salicornia / Foto: Etihad Airways

Potpredsednik za međunarodnu strategiju i razvoj tržišta kompanije Boing Šon Švin (Sean Schwinn) naglasio je da Etihadov let uz pomoć novog biogoriva predstavlja veliki doprinos vazdušnom transportu, ali i svetu, dok je generalni direktor Etihad aviejšn grupe (Etihad Aviation Group) Toni Daglas (Tony Douglas) ukazao na značaj dekarbonizacije avio-industrije i istakao Etihadovu potpunu posvećenost novom projektu dobijanja biogoriva.

Do 2050. očekuje se smanjenje nivoa ugljenika u vazduhu za polovinu u odnosu na 2005. godinu / Foto: Etihad Airways

Tokom narednih nekoliko godina, predviđeno je da se ovaj sistem proizvodnje goriva proširi u pravcu potpune komercijalne implementacije, ističu iz SBRC-a.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Minmatar na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

    @Milenko U kratkotrajnom sukobu između Indije i Pakistana, jedino što se moglo videti je da su Pakistanci ovladali načinom upotrebe borbenih sredstava, taktikom i operativnom sposobnošću. Nije se videlo da je kineska tehnika pobedila zapadnu, rat nije video igrica u kojoj bolji statovi pobeđuju lošije. Ono što je pobedilo je znanje, uvežbanost,lukavstvo i pamet. Ako…

    22. May 2025.Pogledaj

    Dejan na: „Prince Aviation“ prvi u Evropi uveo „Automated Tool Control Level 5“ sistem kompanije „Snap-on“

    Prince Aviation - svi članci na T6 o njima ukazuju da su oni obrazac kako treba da se radi u ovom poslu. Sve čestitke za uvedene inovacije.

    22. May 2025.Pogledaj

    Markus1463 na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    Čestitke pre svega uvek maestralnom gdinu Bankoviću za izuzetnu analizu! Jedini pravi gubtnik iz ovog, na svu sreću kratkotrajnog sukoba, je Francuska. Pokalo se da im Rafale mogu obarati drugorazredni kineski avioni J 10 (kad kažem drugorazredni mislim u odnosu na ono najbolje što Kinezi imaju) sa kineskim raketama PL 15. Pl 15 se po…

    22. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Super Galebovi G-4 su na izdisaju, čime ih zameniti?

    Hvala na edukativnom tekstu, Živojine! Ako od modernizacije G-4 nema ništa, onda verovatno ne treba izmišljati toplu vodu, nego gledati šta rade druge države. Pri tome bi obratio pažnju na države koje su geografski blizu, a nisu neprijateljski nastrojene prema Srbiji. T6 se, kao što ste rekli, koristi u Grčkoj i Izraelu. Nakon toga se…

    22. May 2025.Pogledaj