BEG airport status
Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo Biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu / Foto: Etihad Airways

Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo

Boing 787 kompanije Etihad ervejz, koji je leteo na ruti Abu Dabi-Amsterdam, obavio je prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo dobijeno preradom biljaka iz slanih voda, saopštio je Konzorcijum za istraživanje održive bioenergije (SBRC).

Kako navode, ovim letom označena je prekretnica u razvoju čistog, alternativnog avionskog goriva namenjenog smanjenju štetne emisije ugljenika:

– Novo održivo gorivo za let potiče od ulja biljaka Salicornia, uzgajanim na farmi SBRC-ovog pilot postrojenja u gradu Masdar (Emirati). Takvo proizvedeno biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu. Ova inicijativa, takođe, podstiče i naftnu i gasnu industriju upotrebom postojeće rafinerijske infrastrukture, sa potencijalom da postane nova važna opcija za održivo vazduhoplovno gorivo u budućnosti.

Oko 160.000 putničkih letova je obavljeno na osnovu mešavine održivog i tradicionalnog mlaznog goriva budući da su prva biogoriva sertifikovana za komercijalnu upotrebu 2011. Održivo vazduhoplovno gorivo predstavlja značajnu priliku da avijacija ostvari svoje ciljeve da ograniči rast emisije ugljenika do 2020. godine. –

Plantaže biljaka Salicornia / Foto: Etihad Airways

Potpredsednik za međunarodnu strategiju i razvoj tržišta kompanije Boing Šon Švin (Sean Schwinn) naglasio je da Etihadov let uz pomoć novog biogoriva predstavlja veliki doprinos vazdušnom transportu, ali i svetu, dok je generalni direktor Etihad aviejšn grupe (Etihad Aviation Group) Toni Daglas (Tony Douglas) ukazao na značaj dekarbonizacije avio-industrije i istakao Etihadovu potpunu posvećenost novom projektu dobijanja biogoriva.

Do 2050. očekuje se smanjenje nivoa ugljenika u vazduhu za polovinu u odnosu na 2005. godinu / Foto: Etihad Airways

Tokom narednih nekoliko godina, predviđeno je da se ovaj sistem proizvodnje goriva proširi u pravcu potpune komercijalne implementacije, ističu iz SBRC-a.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    @Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    @Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

    17. Apr 2024.Pogledaj