BEG airport status
LYBE 2501:00 Z 150°12KT CAVOK 16/08 Q1019 NOSIG=
Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo Biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu / Foto: Etihad Airways

Etihadov Boing 787 na ruti Abu Dabi-Amsterdam obavio prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo

Boing 787 kompanije Etihad ervejz, koji je leteo na ruti Abu Dabi-Amsterdam, obavio je prvi putnički let u svetu koristeći lokalno proizvedeno biogorivo dobijeno preradom biljaka iz slanih voda, saopštio je Konzorcijum za istraživanje održive bioenergije (SBRC).

Kako navode, ovim letom označena je prekretnica u razvoju čistog, alternativnog avionskog goriva namenjenog smanjenju štetne emisije ugljenika:

– Novo održivo gorivo za let potiče od ulja biljaka Salicornia, uzgajanim na farmi SBRC-ovog pilot postrojenja u gradu Masdar (Emirati). Takvo proizvedeno biogorivo se direktno meša sa mlaznim gorivom te ne zahteva nikakve modifikacije aviona, motora ili sistema za snabdevanje gorivom na aerodromu. Ova inicijativa, takođe, podstiče i naftnu i gasnu industriju upotrebom postojeće rafinerijske infrastrukture, sa potencijalom da postane nova važna opcija za održivo vazduhoplovno gorivo u budućnosti.

Oko 160.000 putničkih letova je obavljeno na osnovu mešavine održivog i tradicionalnog mlaznog goriva budući da su prva biogoriva sertifikovana za komercijalnu upotrebu 2011. Održivo vazduhoplovno gorivo predstavlja značajnu priliku da avijacija ostvari svoje ciljeve da ograniči rast emisije ugljenika do 2020. godine. –

Plantaže biljaka Salicornia / Foto: Etihad Airways

Potpredsednik za međunarodnu strategiju i razvoj tržišta kompanije Boing Šon Švin (Sean Schwinn) naglasio je da Etihadov let uz pomoć novog biogoriva predstavlja veliki doprinos vazdušnom transportu, ali i svetu, dok je generalni direktor Etihad aviejšn grupe (Etihad Aviation Group) Toni Daglas (Tony Douglas) ukazao na značaj dekarbonizacije avio-industrije i istakao Etihadovu potpunu posvećenost novom projektu dobijanja biogoriva.

Do 2050. očekuje se smanjenje nivoa ugljenika u vazduhu za polovinu u odnosu na 2005. godinu / Foto: Etihad Airways

Tokom narednih nekoliko godina, predviđeno je da se ovaj sistem proizvodnje goriva proširi u pravcu potpune komercijalne implementacije, ističu iz SBRC-a.

 

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Al-41F1 na: Uzroci i posledice otkazivanja isporuke F-35 Turskoj

    Upotreba NATO raketa i sl. je "otvorena arhitektura" sistema upravljanja vatrom, skroz druga prica. Ovo oko S-400 i deljenja podataka nema veze s time, ali nije ni bitno. Uglavnom ne moze nista od podataka "da se ukrade" sa PVO, niti mora. Znaju Rusi mnogo o F-35 i vise nego dovoljno.

    24. Apr 2019.Pogledaj

    Beduin na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Što se događa sa Zagrebom – 1. dio

    Zakljucak je jednostavan. Drustvo koje primarno ovisi o turizmu je drustvo koje zaostaje...

    24. Apr 2019.Pogledaj

    oxo na: SAD će iz svojih viškova donirati Albaniji tri helikoptera UH-60 Black Hawk

    @Stevo Hrvatska je dobila 2 nova UH-60M. Ali tek će doći 2020 jer se sklapaju.

    24. Apr 2019.Pogledaj

    Al-41F1 na: Rumunija nastavlja proces dalje nabavke aviona F-16, za sada ne razmišlja o F-35

    Zato sto to kosta 2 milijarde dolara, a malo im je jedna eskadrila na onoliku zemlju. Misljenja sam da im je i 2 eskadrile malo. Barem 3, otpimalno 5

    24. Apr 2019.Pogledaj

    Acafaca na: Uzroci i posledice otkazivanja isporuke F-35 Turskoj

    Pa dobro,slazem se sa tobom u potpunosti sto se tice ekonomskog i politickog razloga,ali sam hteo da pojednostavim stvari ako zaista ima istine u toj mogucoj kradji podataka,sto se tice mogucnosti da jedan softver prica sa drugim nekompatibilnim,mislim da su rusi vec u toku pregovora ponudili mogucnost nadogradnje za nato standard,to se npr vidi u…

    24. Apr 2019.Pogledaj

    Send this to a friend