BEG airport status
LYBE 2617:00 Z 060°04KT 6000 NSC 09/04 Q1020 NOSIG=
Završena dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ Vežbanje kapaciteta za traganje i spasavanje Srbije u Vršcu / Foto: DCV

Završena dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“

Juče je u Vršcu završena najveća dvodnevna vežba traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu „SAREX 38-19“ uz međunarodnu ICAO radionicu posvećenu istoj tematici, saopšteno je iz DCV-a.

– Drugim danom velike međunarodne vežbe traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu juče je u Vršcu završena trodnevna aktivnost u organizaciji Direktorata civilnog vazduhoplovstva koja je okupila preko 150 profesionalaca iz celog sveta. Pored vežbe traganja i spasavanja punog kapaciteta Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu organizovao i dvodnevnu radionicu posvećenu temi traganja i spasavanja.

Dvodnevna vežba „SAREX 38-19“ održana je na Aerodormu „Nikola Tesla“ i aerodromu Vršac uz učešće svih kapaciteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije. Pod vođstvom DCV-a svoje procedure vežbali su Ministarstvo odbrane, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Кontrola letenja Srbije i Crne Gore, Helikopterska jedinica MUP-a, Aerodrom „Nikola Tesla“, Spasilačko-vatrogasna jedinica Aerodroma „Nikola Tesla“, Klinički centar Srbije, Klinički centar Niš, Vojnomedicinska akademija Crveni krst, Gorska služba spasavanja, Grad Vršac i lokalne vatrogasne i medicinske službe grada Vršca. – navodi se u saopštenju.

Simulacija izvlačenja povređenih iz aviona čiju je putničku kabinu napunio dim na poligonu Spasilačko-vatrogasne jedinice Aerodroma „Nikola Tesla“ / Foto: DCV

Direktorat je zajedno sa ICAO EUR/NAT kancelarijom u Parizu prva dva dana ovog događaja organizovao radionicu posvećenu tematici traganja i spasavanja u hotelu Hajat gde su predstavnici preko 20 zemalja sveta predstavili nove trendove u ovoj oblasti:

– Tokom prethodna tri dana Srbija je bila centar globalnih razmena ideja i najboljih praksi u traganju i spasavanju u civilnom vazduhoplovstvu a naši gosti iz inostranstva imali su priliku da vide kako funkcioniše sistem traganja i spasavanja u Srbiji. Ponosni smo takođe što smo okupili naše partnerske institucije i prikazali nove resurse za potrebe traganja i spasavanja, koje je Republika Srbija kupila u prethodnom periodu.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je institucija koja je veoma posvećena usaglašavanju domaće regulative sa usvojenim međunarodnim standardima. To je i potvrđeno nedavnom proverom Direktorata od strane Međunarodne organizacije civilnog vazduhoplovstva, kada je utvrđeno stepen usaglašenosti sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom od 93,3 procenata. – istakla je direktorka DCV-a Mirjana Čizmarov.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

T

Razmisljam Vezba na aerodromu u Beogradu je simulirala nesrecu putnickog aviona. Da li bi u slucaju takve nesrece sa aerodroma zvali Crveni krst ( koji je sada ucestvovao u vezbi) I da l bi on sa svojim resursima bio u mogucnosti da reaguje istog trenutka ili bi zvali Zavod za hitnu medicinsku pomoc Beograd, njihove mobilne ekipe sa vozilom za masovne nesrece ( koje su u stanju stalne mobilnosti na ulicama). Tim pre sto su, saznali smo i sa ovog sajta, zapoceli I obuku za novi YU MED helikopter. Ko treba sa vatrogasno spasilackim jedinicama da vezba ovakve scenarije?

Odgovori
M

Koliko ja znam postoje u svetu posebne sluzbe traganja i spasavna sa svojom opremom uvezbanim ljudima vozilima i helikopterimaTo nije ni Vojska ni Policija Oni se angazuju samo kad se proglasi varedno stanjeZbog korektnosti sektor za varedne situacije nije u sastavu policijeU takvoj organizaciji ucestvuju mnogi privredni subjektiOvde smo videli vezbu na samom AerodromuSta cemo sa nesrecama koje su uglavnom van aerodroma Uzgred receno takve sluzbe ucestvuju u svim nesrecama po pozivu Nadam se da ce nas Evropa naterati na organizaciju kakva je u vecini zemaljaU svakom slucaju dobro je sto je vezba odrzana i sto su prenesena tudja iskustva DCV je kvalitetno sve organizovao i za svaku pohvalu je U ostalom nase vazduhoplovne vlasti su u samom svetskom vrhuZato je bezbednost a i zakonska regulativa na tako visokom nivou

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Вирџил na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@ Petrovic Dusan Кажете измеђуосталог и: "... i uhapsili smo i predali sve osudjene za ratne zlocine..." Значи ли то да су људи били осуђени и прије самог хапшења, унапријед? Сама по себи изјава осликава природу Хашког трибунала. Можда да се и сагласи човјек са вама што се тиче CNN под условом да је је…

24. Jan 2020.Pogledaj

BB na: Bugarska raspisala tender vredan 12,66 miliona evra za nabavku 12 mini i dva mala bespilotna sistema

Vodoinstalater, Kakve veze ima položaj krila sa definicijom BPL ili aviona? Recimo pronađi Piagio P180 pa vidi gdje su krila, i milion drugih primjera...

24. Jan 2020.Pogledaj

Goran na: Bugarska će remontovati 18 sovjetskih raketa vazduh-vazduh R-27R kojima će naoružati svoje MiG-ove 29

Cena zavisi naravno od broja poručenih, roka isporuke i naravno kome je prodata, ali se uglavnom pominje cifra nešto veća od milion evra.

24. Jan 2020.Pogledaj

NikolaD na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

N011M1 je upgrade a ne modifikacija. Nema to veze sa kompatibilnoscu. Jednostavno od starog radara ostaje samo antena i transmiter, sve ostalo se menja. N011M1 ima iste karakteristike i i sti nacin rada kao Zhuk-M. Razlika je u softveru i sto Zhuk-M ima zahvat od 170 stepeni po azimutu, a N011M1 140 stepeni. Domet, nacin…

24. Jan 2020.Pogledaj

mateus na: Obaranje ukrajinskog Boinga 737: Krivac nije nesposobni komadant PVO sistema već direktor civilnih vazduhoplovnih vlasti Irana

Pojavila se još jedna verzija ove tragedije. Bivši oficir CIA Filip Dzeraldi kaže da su za obaranje aviona najodgovornije USA jer su sajber napadom iranske PVO poslali lažnu sliku irancima o oborenom avionu. Ameri su svojim sistemima za PeD potpuno izmenili podatke, koordinate o avionu a da su transpoderi na avionu pre lansiranja raketa bili…

24. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend